Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

na stanowisko referenta ds. drogownictwa

WÓJT GMINY WĄSOSZ

OGŁASZA OTWARTY I KONKURENCYJNY NABÓR

NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

na stanowisko referenta ds. drogownictwa

 

 

Nazwa i adres jednostki:

Urząd Gminy Wąsosz

Plac Rzędziana 8

19-222 Wąsosz

 

  1. Określenie stanowiska: referent ds. drogownictwa
  2. Wymagania stawiane kandydatom związane ze stanowiskiem:
  • wymagania niezbędne do podjęcia pracy:
  1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. wykształcenie średnie,
  4. posiadanie co najmniej 2-letniego stażu pracy,
  5. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. nieposzlakowana opinia,
  7. dobra znajomość obsługi komputera i podstawowych programów komputerowych oraz urządzeń biurowych,
  8. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.

wymagania dodatkowe – pozwalające optymalnie wykonywać zadania na stanowisku:

  1. doświadczenie zawodowe i staż pracy w samorządowych jednostkach organizacyjnych na podobnym stanowisku;
  2. wyższe wykształcenie;
  3. wysoka kultura osobista, odpowiedzialność, umiejętność organizacji pracy;
  4. znajomość terenu gminy Wąsosz;
  5. łatwość i swoboda w nawiązywaniu kontaktów z innymi;
  6. odporność na stres, umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu;
  7. umiejętność śledzenia zmian w przepisach, podejmowania decyzji i samodzielnego rozwiązywania problemów;
  8. znajomość przepisów obowiązujących na danym stanowisku pracy: ustawy o samorządzie gminnym, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o drogach publicznych.

3. Zakres odpowiedzialności i zadań wykonywanych na stanowisku:

  • zakres odpowiedzialności:
  1. za wykonywanie powierzonych zadań szczegółowych wg kryterium legalności, rzetelności i gospodarności,
  2. za zabezpieczenie warunków ochrony tajemnicy służbowej.
  • zakres zadań:
  1. sprawne i terminowe załatwianie spraw urzędowych,
  2. prowadzenie spraw w zakresie dróg, w tym:
  • udział w planowaniu robót,
  • koordynacja i nadzór realizacji zadań inwestycyjnych,
  • prowadzenie spraw z zakresu budowy i remontów dróg gminnych, lokalnych mostów, chodników i parkingów, w tym organizowanie przeglądów terenowych,
  • nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości na drogach i chodnikach,
  • przygotowywanie danych technicznych w zakresie organizowania przetargów publicznych
  • zarządzanie siecią dróg gminnych,
  • współpraca z pracownikami gminy i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie swoich obowiązków,
  • udział w przygotowaniu wniosków o dofinansowanie inwestycji gminnych ze środków pozabudżetowych w zakresie dokumentacyjnym i finansowym,
  • przygotowanie materiałów do konstrukcji budżetu,
  • wydawanie decyzji w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych,
  • opiniowanie wniosków w zakresie likwidacji i tworzenia dróg gminnych,
  • przygotowanie projektów uchwał pod obrady sesji rady gminy,
  • współpraca z zarządcami dróg powiatowych w zakresie zimowego utrzymania dróg oraz zimowe utrzymanie dróg gminnych,
  • nadzór nad robotami publicznymi w zakresie remontów obiektów i dróg gminnych,
  • rozliczanie rzeczowe i materiałowe wykonywanych zadań w ramach robót publicznych.,
  • udział w czynnościach geodezyjnych w zakresie nieruchomości drogowych w imieniu Gminy Wąsosz,
  • prowadzenie spraw z zakresu uzgadniania lokalizacji/budowy ogrodzeń przy drogach gminnych i przygotowywanie uzgodnień i decyzji na budowę zjazdów z dróg gminnych,
  • uzgadnianie obsługi komunikacyjnej terenów inwestycyjnych, w tym dostępu do drogi publicznej projektów zagospodarowania terenu,
  • prowadzenie nadzoru nad bezpieczeństwem ruchu na drogach gminnych,
  • orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia,
  • planowanie i czuwanie nad organizacją ruchu drogowego, organizacja objazdów
    w przypadku wyłączenia odcinków dróg z ruchu,
  • sporządzanie projektów decyzji na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gminnych obiektów, które nie są związane z infrastrukturą drogową,
  • sporządzanie projektów decyzji na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych i lokalnych,
  • prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych,
  • prowadzenie spraw związanych z transportem publicznym i infrastrukturą transportową
    na terenie gminy,
  • koordynowanie wykonawstwa inwestycji drogowych oraz zapewnienie prawidłowego przebiegu realizacji zadań w tym zakresie,
  • rozliczanie inwestycji drogowych, wdrażanie i rozliczanie projektów inwestycyjnych dofinansowanych ze środków zewnętrznych,
  • przekazywanie zakończonych i rozliczonych inwestycji do użytkowania,
  • współdziałanie w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych na zadania inwestycyjne drogowe,
  • opracowywanie planów inwestycyjnych i remontowych oraz wnioskowanie w sprawie rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych,
  • opracowywanie projektów umów do postępowań w sprawie udzielenia zamówień publicznych w zakresie inwestycyjnym i remontowym,
  • sporządzanie umów z wykonawcami i dostawcami w zakresie inwestycyjnym, współdziałanie ze stanowiskiem ds. zamówień publicznych, w zakresie udzielania zamówień publicznych na zadania inwestycyjne,
  • udział w pracach komisji przetargowej i wykonywanie czynności z tym związanych dla zamówień publicznych na realizację inwestycji drogowych,
  • przygotowanie i przedkładanie organom gminy i instytucjom zewnętrznym, przewidzianych prawem sprawozdań i informacji wynikających z zakresu działania stanowiska,
  • weryfikacja dokumentów finansowych pod względem merytorycznym i rachunkowym w ramach wykonywanych zadań,
  • przygotowywania wniosków o pozwolenie na budowę oraz zgłoszenia o zamiarze przystąpienia do wykonywania remontu lub przebudowy obiektów,
  • odpowiedzialność za dyscyplinę pracy osób zatrudnionych w ramach prac publicznych i interwencyjnych,
  • przechowywanie i przygotowywanie do archiwizacji, dokumentów wytwarzanych
    na stanowisku zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
  1. Informacja o warunkach pracy:

a) wymiar czasu pracy – pełny etat,

b) miejsce pracy – stanowisko pracy mieści się na parterze budynku Urzędu Gminy Wąsosz; warunki pracy bezpieczne; budynek piętrowy, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; wyposażony w podjazd oraz windę,

c) stanowisko pracy – praca administracyjno-biurowa w systemie jednozmianowym; praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin; bezpośredni kontakt z klientami urzędu, korespondencja tradycyjna i e-mailowa, praca w siedzibie urzędu i w terenie; na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym,

d) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.

    5. Wymagane dokumenty:

  1. kwestionariusz osobowy - załącznik Nr 1 do ogłoszenia,
  2. list motywacyjny,
  3. dokumenty poświadczające wykształcenie i staż pracy lub kopie tych dokumentów (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach i posiadanych uprawnieniach, szkoleniach, świadectwa pracy, referencje itp.),
  4. oświadczenia kandydata o:
  • braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku, którego dotyczy ogłoszenie,
  • posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • zobowiązaniu do niepozostawania w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby wykonywanie obowiązków w wymiarze pełnego etatu, w przypadku wyboru oferty,
  • ewentualnej pracy w samorządzie, (przez jaki okres czasu, czy odbył służbę przygotowawczą, czy zdał pomyślnie egzamin końcowy),

     e. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - załącznik Nr 2 do ogłoszenia.

UWAGA:

Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, życiorys oraz formularz zgłoszeniowy powinny być własnoręcznie podpisane. Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być na każdej stronie potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę poprzez umieszczenie na kserokopii zwrotu: „potwierdzam zgodność z oryginałem”, data, czytelny podpis. Brak spełnienia powyższych wymogów skutkować będzie uzyskaniem przez kandydata negatywnej oceny formalnej.

Wszystkie dokumenty przedkładane w naborze przez kandydata muszą być sporządzone w języku polskim,  w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.

Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy
o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

  1. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem "Nabór na stanowisko referenta d/s drogownictwa” do dnia 10 maja 2024 r. do godz.10 00 w sekretariacie Urzędu Gminy Wąsosz lub pocztą na adres: Urząd Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz, pokój Nr 13 (decyduje data i godzina wpływu).

Po upływie terminu składania ofert Komisja powołana przez Wójta dokona oceny formalnej poprzez porównanie dokumentów i danych w nich zawartych z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu. Oferty nie spełniające ustalonych wymagań zostaną odrzucone. Osoby, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną dopuszczone do kolejnego etapu procedury naboru.

O dalszym przebiegu procedury naboru i terminach kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie bądź odrębnym pismem.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wąsosz oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.

Kandydat wyłoniony w drodze naboru jest zobowiązany do złożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności, opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed jej złożeniem.

 

Uwaga: Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewyłonionych w drodze naboru, jak również dokumenty aplikacyjne niespełniające wymagań formalnych oraz dokumenty, które wpłynęły po terminie, kandydaci mogą odebrać w sekretariacie urzędu po upływie 3 miesięcy od zakończenia naboru. Nieodebrane dokumenty podlegają zniszczeniu.

 

 

Zatwierdził:

            Wójt Gminy Wąsosz

                Czesław Ołdakowski

Wąsosz, 23 kwietnia 2024 r.

 

 

 

 


 

 

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Urząd Gminy Wąsosz Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz, jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Wójt Gminy Wąsosz.

Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Wójta Gminy Wąsosz inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: Urząd Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz; e-mail: iodo@gminawasosz.pl; tel.795-668-747.

 Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[1] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego[2].

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[3] na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.  

Państwa dane osobowe, przetwarzane będą także w kolejnych naborach pracowników jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę[4], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie[5], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 9 miesięcy.

Prawa osób, których dane dotyczą:

  • dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • usunięcia danych osobowych;
  • wniesienia skargi do Prezes UODO.

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.    

1 Art. 221 § 1-4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy stanowi wymóg ustawowy i jest konieczne.

2 Art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO);

3Art. 6 ust. 1 lit a RODO;

4Art. 6 ust. 1 lit a RODO;

5Art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Wróblewska

Data wytworzenia: 2024-04-24

Wprowadzający: Patryk Staniszewski

Data modyfikacji: 2024-04-24

Opublikował: Patryk Staniszewski

Data publikacji: 2024-04-24