Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko - KIEROWNIK OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ w WĄSOSZU

OR.2111.2.2020

Wójt Gminy Wąsosz

ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór

na  wolne  stanowisko urzędnicze

KIEROWNIKA OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W WĄSOSZU

Nazwa i adres jednostki:  Ośrodek Pomocy Społecznej w Wąsoszu

Plac Rzędziana 8

19-222 Wąsosz

 

  1. Określenie stanowiska, wymiaru czasu pracy oraz formy zatrudnienia: Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąsoszu – pełen etat, umowa o pracę.

 

  1. Wymagania stawiane kandydatom związane ze stanowiskiem:
  • wymagania niezbędne:
  • wykształcenie wyższe oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( U. z 2020 r. poz. 1876),
  • posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy w pomocy społecznej,
  • posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • znajomość regulacji prawnych z zakresu pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, świadczeń rodzinnych, postępowania wobec dłużników alimentacyjnych i zaliczce alimentacyjnej, wspierania rodzin i pieczy zastępczej, Karty Dużej Rodziny, samorządu gminnego, finansów publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych,
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia,
  • niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
    o których mowa w art. 31 ust. 1, pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1440 z późn. zm.),
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
  • wymagania dodatkowe:
  • umiejętność kierowania zespołem,
  • odporność na stres,
  • dobra organizacja pracy, zaangażowanie i inicjatywa.

 

  1. Zakres odpowiedzialności i zadań wykonywanych na stanowisku:
  • zakres odpowiedzialności:
  • za wykonywanie powierzonych zadań szczegółowych wg kryterium legalności, rzetelności
    i gospodarności,
  • za zabezpieczenie warunków ochrony tajemnicy służbowej.
  • zakres zadań:
  • sprawne i terminowe załatwianie spraw urzędowych,
  • kierowanie działalnością Ośrodka oraz reprezentowanie go na zewnątrz,
  • organizacja pracy w Ośrodku na poszczególnych stanowiskach pracy zapewniająca sprawne wykonywanie pracy,
  • sporządzanie planu finansowego ośrodka pomocy społecznej,
  • przestrzeganie dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy,
  • analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej,
  • organizowanie i prowadzenie w powiązaniu ze środowiskiem lokalnym działalności socjalnej zmierzającej do zaspokojenia potrzeb mieszkańców,
  • nadzór merytoryczny nad pracą pracowników Ośrodka, szkolenie pracowników nowo zatrudnionych,
  • kontrola spraw księgowych i kadrowo-płacowych,
  • kontrola dokumentacji prowadzonej przez pracowników zatrudnionych w Ośrodku oraz ich pracy
    w terenie,
  • podejmowanie decyzji z zakresu przyznania bądź odmowy świadczeń z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych,
  • badanie efektywności przyznanej pomocy w miejscu zamieszkania klienta,
  • nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem budżetu na pomoc społeczną przyznanym przez Radę Gminy na wykonanie zadań własnych i przekazanych jako dotacja celowa na wykonanie zadań zleconych gminie,
  • składanie corocznie Radzie Gminy sprawozdań z działalności Ośrodka i przedstawianie potrzeb
    w zakresie pomocy społecznej,
  • współpraca z organizacjami, instytucjami i środowiskiem lokalnym,
  • przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o ochronie informacji niejawnych,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy Wąsosz.

 

 

  1. Informacja o warunkach pracy:

 

  • wymiar czasu pracy – pełen etat,
  • miejsce pracy – stanowisko pracy mieści się na parterze budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąsoszu - Plac Rzędziana 8; praca polega na obsłudze mieszkańców i wiąże się z wyjazdami służbowymi,
  • warunki pracy bezpieczne; budynek piętrowy, nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; brak windy,
  • stanowisko pracy – praca administracyjno-biurowa w systemie jednozmianowym; praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin; bezpośredni kontakt z klientami urzędu, korespondencja tradycyjna i e-mailowa, praca w siedzibie i poza siedzibą urzędu (wizje lokalne); na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom  niewidomym,
  • wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.

 

  1. Wymagane dokumenty:
  • kwestionariusz osobowy - załącznik Nr 1 do ogłoszenia,
  • list motywacyjny,
  • dokumenty poświadczające wykształcenie i staż pracy lub kopie tych dokumentów (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach i posiadanych uprawnieniach, szkoleniach, świadectwa pracy, referencje itp.),
  • oświadczenie kandydata według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do ogłoszenia o:
  • braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku, którego dotyczy ogłoszenie,
  • posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • zobowiązaniu do niepozostawania w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby wykonywanie obowiązków w wymiarze pełnego etatu, w przypadku wyboru oferty,
  • ewentualnej pracy w samorządzie ( tj. przez jaki okres czasu, czy odbył służbę przygotowawczą, czy zdał pomyślnie egzamin końcowy),
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - załącznik Nr 3 do ogłoszenia.

 

 

UWAGA:

Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być na każdej stronie potwierdzony za zgodność              z oryginałem przez składającego ofertę poprzez umieszczenie na kserokopii zwrotu: „potwierdzam  zgodność z oryginałem”, data, czytelny podpis.

Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, życiorys oraz formularz zgłoszeniowy powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.

Wszystkie dokumenty przedkładane w naborze przez kandydata muszą być sporządzone w języku polskim,    w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.

Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy
o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

  1. Termin i miejsce składania dokumentów:

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem "Nabór na stanowisko Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej” do dnia 18 grudnia 2020 r. do godz.1000
w siedzibie Urzędu Gminy Wąsosz lub pocztą na adres: Urząd Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz, (decyduje data i godzina wpływu).

Po upływie terminu składania ofert Komisja powołana przez Wójta dokona oceny formalnej złożonych  ofert poprzez porównanie dokumentów i danych w nich zawartych z wymaganiami formalnymi określonymi
w ogłoszeniu. Oferty nie spełniające ustalonych wymagań zostaną odrzucone.

Osoby, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną dopuszczone do kolejnego etapu procedury  naboru. O dalszym  przebiegu  procedury naboru i o terminach kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie bądź  odrębnym  pismem.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wąsosz oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.

 

Uwaga: Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewyłonionych w drodze naboru, jak również dokumenty aplikacyjne niespełniające wymagań formalnych oraz dokumenty, które wpłynęły po terminie, kandydaci mogą odebrać w sekretariacie urzędu po upływie 3 miesięcy od zakończenia naboru. Nieodebrane dokumenty podlegają zniszczeniu.

 

             Zatwierdził:

 

             Wójt Gminy Wąsosz

             Czesław Ołdakowski

        

             Wąsosz, 07.12.2020 r.

 

sporządziła: Agnieszka Wróblewska

 

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Urząd Gminy Wąsosz Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz,  jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Wójt Gminy Wąsosz.

Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Wójta Gminy Wąsosz inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: Urząd Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz; e-mail: iodo@gminawasosz.pl.

 Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[1] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego[2].

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[3] na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.   

Państwa dane osobowe, przetwarzane będą także w kolejnych naborach pracowników jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę[4], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie[5], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 9 miesięcy.

Prawa osób, których dane dotyczą:

1)      dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii

2)      sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

3)      ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

4)      usunięcia danych osobowych;

5)      wniesienia skargi do Prezes UODO

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.                            

1 Art. 22 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. 2018 poz. 917 ze zm.) oraz §1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. 2017 poz. 894 ze zm.);

2 Art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO);

3Art. 6 ust. 1 lit a RODO;

4Art. 6 ust. 1 lit a RODO;

5Art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Wróblewska

Data wytworzenia: 2020-12-07

Wprowadzający: Patryk Staniszewski

Data modyfikacji: 2020-12-07

Opublikował: Patryk Staniszewski

Data publikacji: 2020-12-07