Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko - KIEROWNIK OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ w WĄSOSZU
OR.2111.2.2020
Wójt Gminy Wąsosz
ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór
na wolne stanowisko urzędnicze
KIEROWNIKA OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W WĄSOSZU
Nazwa i adres jednostki: Ośrodek Pomocy Społecznej w Wąsoszu
Plac Rzędziana 8
19-222 Wąsosz
- Określenie stanowiska, wymiaru czasu pracy oraz formy zatrudnienia: Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąsoszu – pełen etat, umowa o pracę.
- Wymagania stawiane kandydatom związane ze stanowiskiem:
- wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( U. z 2020 r. poz. 1876),
- posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy w pomocy społecznej,
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- znajomość regulacji prawnych z zakresu pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, świadczeń rodzinnych, postępowania wobec dłużników alimentacyjnych i zaliczce alimentacyjnej, wspierania rodzin i pieczy zastępczej, Karty Dużej Rodziny, samorządu gminnego, finansów publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
o których mowa w art. 31 ust. 1, pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1440 z późn. zm.), - stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- wymagania dodatkowe:
- umiejętność kierowania zespołem,
- odporność na stres,
- dobra organizacja pracy, zaangażowanie i inicjatywa.
- Zakres odpowiedzialności i zadań wykonywanych na stanowisku:
- zakres odpowiedzialności:
- za wykonywanie powierzonych zadań szczegółowych wg kryterium legalności, rzetelności
i gospodarności, - za zabezpieczenie warunków ochrony tajemnicy służbowej.
- zakres zadań:
- sprawne i terminowe załatwianie spraw urzędowych,
- kierowanie działalnością Ośrodka oraz reprezentowanie go na zewnątrz,
- organizacja pracy w Ośrodku na poszczególnych stanowiskach pracy zapewniająca sprawne wykonywanie pracy,
- sporządzanie planu finansowego ośrodka pomocy społecznej,
- przestrzeganie dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy,
- analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej,
- organizowanie i prowadzenie w powiązaniu ze środowiskiem lokalnym działalności socjalnej zmierzającej do zaspokojenia potrzeb mieszkańców,
- nadzór merytoryczny nad pracą pracowników Ośrodka, szkolenie pracowników nowo zatrudnionych,
- kontrola spraw księgowych i kadrowo-płacowych,
- kontrola dokumentacji prowadzonej przez pracowników zatrudnionych w Ośrodku oraz ich pracy
w terenie, - podejmowanie decyzji z zakresu przyznania bądź odmowy świadczeń z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych,
- badanie efektywności przyznanej pomocy w miejscu zamieszkania klienta,
- nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem budżetu na pomoc społeczną przyznanym przez Radę Gminy na wykonanie zadań własnych i przekazanych jako dotacja celowa na wykonanie zadań zleconych gminie,
- składanie corocznie Radzie Gminy sprawozdań z działalności Ośrodka i przedstawianie potrzeb
w zakresie pomocy społecznej, - współpraca z organizacjami, instytucjami i środowiskiem lokalnym,
- przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta Gminy Wąsosz.
- Informacja o warunkach pracy:
- wymiar czasu pracy – pełen etat,
- miejsce pracy – stanowisko pracy mieści się na parterze budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąsoszu - Plac Rzędziana 8; praca polega na obsłudze mieszkańców i wiąże się z wyjazdami służbowymi,
- warunki pracy bezpieczne; budynek piętrowy, nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; brak windy,
- stanowisko pracy – praca administracyjno-biurowa w systemie jednozmianowym; praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin; bezpośredni kontakt z klientami urzędu, korespondencja tradycyjna i e-mailowa, praca w siedzibie i poza siedzibą urzędu (wizje lokalne); na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym,
- wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
- Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy - załącznik Nr 1 do ogłoszenia,
- list motywacyjny,
- dokumenty poświadczające wykształcenie i staż pracy lub kopie tych dokumentów (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach i posiadanych uprawnieniach, szkoleniach, świadectwa pracy, referencje itp.),
- oświadczenie kandydata według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do ogłoszenia o:
- braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku, którego dotyczy ogłoszenie,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- zobowiązaniu do niepozostawania w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby wykonywanie obowiązków w wymiarze pełnego etatu, w przypadku wyboru oferty,
- ewentualnej pracy w samorządzie ( tj. przez jaki okres czasu, czy odbył służbę przygotowawczą, czy zdał pomyślnie egzamin końcowy),
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - załącznik Nr 3 do ogłoszenia.
UWAGA:
Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być na każdej stronie potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę poprzez umieszczenie na kserokopii zwrotu: „potwierdzam zgodność z oryginałem”, data, czytelny podpis.
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, życiorys oraz formularz zgłoszeniowy powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
Wszystkie dokumenty przedkładane w naborze przez kandydata muszą być sporządzone w języku polskim, w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy
o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem "Nabór na stanowisko Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej” do dnia 18 grudnia 2020 r. do godz.1000
w siedzibie Urzędu Gminy Wąsosz lub pocztą na adres: Urząd Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz, (decyduje data i godzina wpływu).
Po upływie terminu składania ofert Komisja powołana przez Wójta dokona oceny formalnej złożonych ofert poprzez porównanie dokumentów i danych w nich zawartych z wymaganiami formalnymi określonymi
w ogłoszeniu. Oferty nie spełniające ustalonych wymagań zostaną odrzucone.
Osoby, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną dopuszczone do kolejnego etapu procedury naboru. O dalszym przebiegu procedury naboru i o terminach kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie bądź odrębnym pismem.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wąsosz oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.
Uwaga: Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewyłonionych w drodze naboru, jak również dokumenty aplikacyjne niespełniające wymagań formalnych oraz dokumenty, które wpłynęły po terminie, kandydaci mogą odebrać w sekretariacie urzędu po upływie 3 miesięcy od zakończenia naboru. Nieodebrane dokumenty podlegają zniszczeniu.
Zatwierdził:
Wójt Gminy Wąsosz
Czesław Ołdakowski
Wąsosz, 07.12.2020 r.
sporządziła: Agnieszka Wróblewska
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Urząd Gminy Wąsosz Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz, jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Wójt Gminy Wąsosz.
Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Wójta Gminy Wąsosz inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: Urząd Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz; e-mail: iodo@gminawasosz.pl.
Cel i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[1] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego[2].
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[3] na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Państwa dane osobowe, przetwarzane będą także w kolejnych naborach pracowników jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę[4], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie[5], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 9 miesięcy.
Prawa osób, których dane dotyczą:
1) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
2) sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4) usunięcia danych osobowych;
5) wniesienia skargi do Prezes UODO
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
1 Art. 22 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. 2018 poz. 917 ze zm.) oraz §1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. 2017 poz. 894 ze zm.);
2 Art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO);
3Art. 6 ust. 1 lit a RODO;
4Art. 6 ust. 1 lit a RODO;
5Art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
Metryka strony