Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

na stanowisko referenta ds. pozamilitarnych przygotowań obronnych i wojska

WÓJT GMINY WĄSOSZ

OGŁASZA OTWARTY I KONKURENCYJNY NABÓR

NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

na stanowisko referenta ds. pozamilitarnych przygotowań obronnych i wojska

 

Nazwa i adres jednostki:  Urząd Gminy Wąsosz

                                     Plac Rzędziana 8

                                     19-222 Wąsosz

1. Określenie stanowiska: referent ds. pozamilitarnych przygotowań obronnych i wojska

2. Wymagania stawiane kandydatom związane ze stanowiskiem:

  • wymagania niezbędne do podjęcia pracy:
  1. posiadanie obywatelstwa polskiego,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. wykształcenie średnie,
  4. posiadanie co najmniej 2-letniego stażu pracy,
  5. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. nieposzlakowana opinia,
  7. dobra znajomość obsługi komputera i podstawowych programów komputerowych oraz urządzeń biurowych,
  8. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
  • wymagania dodatkowe – pozwalające optymalnie wykonywać zadania na stanowisku:
  1. doświadczenie zawodowe i staż pracy w samorządowych jednostkach organizacyjnych na podobnym stanowisku;
  2. wyższe wykształcenie;
  3. posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do prac z dokumentami niejawnymi,
  4. wysoka kultura osobista, odpowiedzialność, umiejętność organizacji pracy;
  5. umiejętność obsługi petenta, negocjacji, łatwość i swoboda w nawiązywaniu kontaktów
    z innymi;
  6. odporność na stres, umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu;
  7. umiejętność śledzenia zmian w przepisach, podejmowania decyzji i samodzielnego rozwiązywania problemów;
  8. znajomość przepisów obowiązujących na danym stanowisku pracy: ustawy o samorządzie gminnym, kodeksu postępowania administracyjnego, ochronie informacji niejawnych, zarządzaniu kryzysowym, powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
    o ochotniczych strażach pożarnych, o ochronie przeciwpożarowej;

 3. Zakres odpowiedzialności i zadań wykonywanych na stanowisku:

  • zakres odpowiedzialności:
  1. za wykonywanie powierzonych zadań szczegółowych wg kryterium legalności, rzetelności
    i gospodarności,
  2. za zabezpieczenie warunków ochrony tajemnicy służbowej.
  • zakres zadań:

a) sprawne i terminowe załatwianie spraw urzędowych,

b) prowadzenie spraw w zakresie obrony cywilnej, obronności i zarządzania kryzysowego, w tym:

  1. opracowanie i aktualizacja planów: np. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej,
  2. kierowanie monitoringiem, planowaniem, reagowaniem, usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy,
  3. opracowanie i realizacja zadań gminnego zespołu zarządzania kryzysowego,
  4. zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej,
  5. wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej,
  6. opracowanie i uzgadnianie planów działania w zakresie obrony cywilnej,
  7. nadawanie i unieważnianie przydziałów organizacyjno-mobilizacyjnych do formacji obrony cywilnej,
  8. prowadzenie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej,
  9. zaopatrywanie ludności w sprzęt i środki indywidulane,
  10. prowadzenie magazynu zarządzania kryzysowego,
  11. sporządzanie dokumentacji i udział w przygotowaniu i organizowaniu zadań związanych
    z doręczaniem kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego stawiennictwa, w celu sprawdzenia gotowości mobilizacyjnej i bojowej jednostek wojskowych oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji
    i w czasie wojny w trybie akcji kurierskiej,
  12. prowadzenie (organizowanie) szkoleń dla osób wyznaczonych do pełnienia funkcji kuriera Urzędu oraz osób kierujących akcją kurierską,
  13. współpraca z organizacjami pozarządowymi w dziedzinie OC,
  14. realizacja zadań na rzecz wojsk sojuszniczych wynikających z obowiązku państwa-gospodarza (HNS),
  15. uwzględnianie postulatów dotyczących potrzeb sił zbrojnych i obrony cywilnej   przekazywanych przez organy wojskowe, upoważnione przez Ministra Obrony Narodowej lub organy obrony cywilnej,

 c) w zakresie organizacji ochotniczej straży pożarnej:

  1. nadzór nad ochroną przeciwpożarową na terenie gminy,
  2. pomoc w zapewnieniu ochotniczym strażom pożarnym sprzętu zapewniającego funkcjonowanie tych jednostek,
  3. prowadzenie ewidencji jednostek OSP działających na terenie gminy oraz pojazdów pożarniczych,
  4. nadzór nad właściwym gospodarowaniem środkami i majątkiem przekazanym jednostkom OSP,
  5. zgłaszanie organom gminy potrzeb rzeczowych i finansowych w zakresie zapewnienia funkcjonowania jednostek ochotniczych straży pożarnych,
  6. organizacja badań lekarskich strażaków OSP oraz naliczanie ekwiwalentu pieniężnego za udział w akcjach ratowniczo pożarniczych.

w zakresie innych spraw:

  1. prowadzenie spraw związanych z właściwym funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego,
  2. prowadzenie spraw związanych z dekoracją terenu gminy na okres świąteczny i flagowaniem  na święta narodowe,
  3. wydawanie kart drogowych kierowcom i rozliczanie zużycia paliwa,
  4. dysponowanie traktorami i innym sprzętem mechanicznym wykorzystywanym do realizacji zadań gminy,
  5. rozliczanie paliwa i materiałów przeznaczonych do eksploatacji ciągników i samochodów służbowych,
  6. prowadzenie rejestru pojazdów mechanicznych w szczególności w zakresie: ubezpieczenia, przeglądów technicznych i bieżących oraz ważności dowodów rejestracyjnych,
  7. prowadzenie nadzoru nad działalnością ochotniczych straży pożarnych,
  8. wydawanie kart drogowych i rozliczanie paliwa na sprzęt i samochody strażackie,
  9. prowadzenie spraw związanych z organizacją właściwego dowożenia uczniów do szkół,
  10. prowadzenie spraw związanych z planowaniem i organizacją zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i inne paliwa,
  11. prowadzenie spraw w zakresie zarządzania energią elektryczną w budynkach i obiektach sportowych należących do samorządu gminy oraz energią wykorzystywaną do oświetlenia ulicznego.

 

 Informacja o warunkach pracy:

  1. wymiar czasu pracy – pełny etat,
  2. miejsce pracy – stanowisko pracy mieści się na parterze budynku Urzędu Gminy Wąsosz; warunki pracy bezpieczne; budynek piętrowy, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich;  wyposażony w podjazd oraz windę,
  3. stanowisko pracy – praca administracyjno-biurowa w systemie jednozmianowym; praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin; bezpośredni kontakt z klientami urzędu, korespondencja tradycyjna i e-mailowa, praca w siedzibie i poza siedzibą urzędu (wizje lokalne); na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom  niewidomym,
  4. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych – w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.

4. Wymagane dokumenty:

a) kwestionariusz osobowy - załącznik Nr 1 do ogłoszenia,

b) list motywacyjny,

c) dokumenty poświadczające wykształcenie i staż pracy lub kopie tych dokumentów (dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończonych kursach i posiadanych uprawnieniach, szkoleniach, świadectwa pracy, referencje itp.),

d) oświadczenie kandydata według wzoru stanowiącego - załącznik Nr 2 do ogłoszenia:

  • braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku, którego dotyczy ogłoszenie,
  • posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • zobowiązaniu do niepozostawania w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby wykonywanie obowiązków w wymiarze pełnego etatu, w przypadku wyboru oferty,
  • ewentualnej pracy w samorządzie, (przez jaki okres czasu, czy odbył służbę przygotowawczą, czy zdał pomyślnie egzamin końcowy),

e) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - załącznik Nr 3 do ogłoszenia.

 

UWAGA:

Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, życiorys oraz formularz zgłoszeniowy powinny być własnoręcznie podpisane. Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być na każdej stronie potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę poprzez umieszczenie na kserokopii zwrotu: „potwierdzam  zgodność z oryginałem”, data, czytelny podpis. Brak spełnienia powyższych wymogów skutkować będzie  uzyskaniem przez kandydata negatywnej oceny formalnej.

Wszystkie dokumenty przedkładane w naborze przez kandydata muszą być sporządzone w języku polskim,    w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.

Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy
o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

  1. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem "Nabór na stanowisko referenta d/s pozamilitarnych przygotowań obronnych i wojska” do dnia 9 października 2023 r. do godz. 10 00 w sekretariacie Urzędu Gminy Wąsosz lub pocztą na adres: Urząd Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz, pokój Nr 13 (decyduje data i godzina wpływu).

Po upływie terminu składania ofert Komisja powołana przez Wójta dokona oceny formalnej złożonych  ofert poprzez porównanie dokumentów i danych w nich zawartych z wymaganiami formalnymi określonymi
w ogłoszeniu. Oferty nie spełniające ustalonych wymagań zostaną odrzucone. Osoby, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną dopuszczone do kolejnego etapu procedury  naboru. 

O dalszym  przebiegu  procedury naboru i terminach kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie bądź  odrębnym  pismem.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wąsosz oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.

 

Uwaga: Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewyłonionych w drodze naboru, jak również dokumenty aplikacyjne niespełniające wymagań formalnych oraz dokumenty, które wpłynęły po terminie, kandydaci mogą odebrać w sekretariacie urzędu po upływie 3 miesięcy od zakończenia naboru. Nieodebrane dokumenty podlegają zniszczeniu.

 

 

Zatwierdził:

            Wójt Gminy Wąsosz

                Czesław Ołdakowski

Wąsosz, 26 września 2023 r.

 

 

 

 

 

 

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Urząd Gminy Wąsosz Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz,  jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Wójt Gminy Wąsosz.

Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Wójta Gminy Wąsosz inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: Urząd Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz; e-mail: iodo@gminawasosz.pl; tel.795-668-747.

 Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[1] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego[2].

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[3] na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.   

Państwa dane osobowe, przetwarzane będą także w kolejnych naborach pracowników jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę[4], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie[5], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 9 miesięcy.

Prawa osób, których dane dotyczą:

  1. dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  3. ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  4. usunięcia danych osobowych;
  5. wniesienia skargi do Prezes UODO.

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.    

________________________________________________________________________________________

1 Art. 221 §  1-4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy stanowi wymóg ustawowy i jest konieczne.

2 Art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO);

3Art. 6 ust. 1 lit a RODO;

4Art. 6 ust. 1 lit a RODO;

5Art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Wróblewska

Data wytworzenia: 2023-09-27

Wprowadzający: Patryk Staniszewski

Data modyfikacji: 2023-09-27

Opublikował: Patryk Staniszewski

Data publikacji: 2023-09-27