Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wąsosz

ZAPYTANIE OFERTOWE

na wykonanie zamówienia publicznego poniżej 130 tys. zł netto.

Gmina Wąsosz zaprasza do złożenia oferty na usługę p.n.: "Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wąsosz".

Nazwa i adres zamawiającego:
Gmina Wąsosz
Plac Rzędziana 8
19-222 Wąsosz
REGON 450669772
NIP 7191507942
reprezentowana przez Wójta Gminy Wąsosz
tel. 86 273 10 01; w sprawie przedmiotu zamówienia i procedury: tel. 86 273 10 01 wew. 22
Godziny urzędowania: poniedziałek- piątek 7:30-15:30

  1. Określenie przedmiotu zamówienia:
  1. Przedmiotem zamówienia jest usługa:
    • Załadunku zebranych wyrobów azbestowych na pojazd przeznaczony do transportu. Załadunek ma zostać przeprowadzony sprzętem Wykonawcy.
    • Transportu zebranych wyrobów azbestowych w przeznaczonym do miejsca unieszkodliwienia, które jest zarządzane przez instytucję działającą w sposób legalny i uprawnioną do przyjmowania i unieszkodliwiania tego typu odpadów. Transport ma zostać przeprowadzony sprzętem Wykonawcy.
    • Przekazania wyrobów zawierających azbest ww. instytucji celem unieszkodliwienia. Koszt zdeponowania i unieszkodliwienia odpadów ponosi Wykonawca.
  2. W związku z zaistnieniem okoliczności wymienionych w punkcie 1.
    • Wykonawca jest zobowiązany do wykalkulowania wszelkich możliwych do powstania kosztów z oferowaną cenę wykonawstwa.
    • Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie całego procesu odbioru wyrobów azbestowych z danej nieruchomości.
    • Wykonawca jest zobowiązany do posiadania uprawnień do podejmowania prac na danym terenie i uprawnień na transport odpadów określony w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 ze zm.).
    • Wykonawca musi posiadać zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych określone w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ww. ustawy oraz wykonywać ten transport zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    • Wykonawca powinien przedłożyć zamawiającemu dokumenty potwierdzające, iż posiada odpowiednie uprawnienia oraz wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) do prowadzenia działalności w tym zakresie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
  3. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do:
    • Przekazania Zamawiającemu uwierzytelnionych kopii zgłoszeń złożonych (w terminie co     najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac) właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu) - zgodnie z § 6 ust. 2 cyt. Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. oraz stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
    • Ważenia wyrobów zawierających azbest bezpośrednio na każdej posesji przy odbiorze z nieruchomości i zaprotokołowania ich wagi. Okoliczność zważenia wyrobów i ich zaprotokołowania wagi powinna być potwierdzona podpisami przedstawiciela Wykonawcy wykonującego tę czynność, właściciela nieruchomości oraz przedstawiciela Zamawiającego.
    • Potwierdzenia przyjęcia odpadu od właściciela nieruchomości w formie protokołu odbioru odpadu sporządzonego w dwóch egzemplarzach: jeden dla odbierającego wyroby zawierające azbest celem przekazania dla Zamawiającego, natomiast drugi dla właściciela nieruchomości, jak również wykonania dokumentacji fotograficznej z miejsca odbioru azbestu z przed i po załadunku.
    • Sporządzenia kart przekazania odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia. Karty te muszą zostać wystawione i wygenerowane z systemu BDO - wygenerowanie potwierdzeń wystawienia karty (kart) przekazania odpadu zawierającego azbest w celu jego unieszkodliwienia na odpowiednim składowisku w systemie BDO w formie dokumentu pdf  i formie papierowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
    • Przewidywana szacunkowa wielkość  przedmiotu zamówienia opisanego w punkcie 1. wynosi około  100 Mg płyt cementowo - azbestowych.
    • Wykonawca otrzyma od Zamawiającego w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy wykaz nieruchomości, z których mają zostać odebrane płyty azbestowo - cementowe z miejsc tymczasowego składowania. Wykonawca skontaktuje się z każdym właścicielem nieruchomości w celu uzgodnienia terminu wykonania usługi.
    • Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa wyżej, ponieważ podane ilości wyrobów zawierających azbest objętych przedmiotem zamówienia określone zostały w sposób szacunkowy. W związku z powyższym Wykonawca nie będzie występował z żadnymi roszczeniami lub żądaniem zmiany umowy w przypadku redukcji lub zwiększenia wielkości przedmiotu zamówienia względem szacunkowej wielkości przedmiotu zamówienia.
    • Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru komplet dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu zamówienia,   tj. karty przekazania odpadów wystawione i wygenerowane z systemu BDO - wygenerowaniem potwierdzeń wystawienia karty (kart) przekazania odpadu zawierającego azbest w celu jego unieszkodliwienia na odpowiednim składowisku w systemie BDO w formie dokumentu pdf i formie papierowej, protokoły prawidłowości wykonania usługi, podpisane przez właścicieli nieruchomości, oświadczenie o prawidłowości wykonania robót i oczyszczenia terenu z azbestu, uwierzytelnione kopie zgłoszeń organowi nadzoru budowlanego, okręgowemu inspektorowi pracy, oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, złożone do organów w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.
    • Zamówienie realizowane będzie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i  Gospodarki Wodnej w Białymstoku i Gminy Wąsosz.
  1. Termin wykonania zamówienia:
    Zamówienie należy zrealizować w terminie: od dnia podpisania umowy do 22.10.2021 r.
  2. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
    Cena- 100% kryterium wyboru za 1 Mg
  3. Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy nadesłać pocztą tradycyjną lub dostarczyć osobiście do dnia 31.08.2021r. do godz. 12.00 do siedziby Zamawiającego, tj. do Urzędu Gminy Wąsosz, ul. Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz.

Ofertę należy dostarczyć w kopercie z dopiskiem "Usuwanie wyrobów  zawierających azbest z terenu Gminy Wąsosz" oraz pieczęcią Wykonawcy. Otwarcie ofert nastąpi o godz. 12:10 w siedzibie zamawiającego.

  1. Do ofert należy dołączyć następujące dokumenty:
  1. Podpisane pieczęcią firmową i osobową oświadczenie o posiadaniu niezbędnych pozwoleń i koncesji zgodnych z aktualnie obowiązującym na terenie RP prawem wymaganych do odbioru i transportu odpadów opisanych w rozdz. I.-zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania.
  2. Podpisane pieczęcią firmową i osobową oświadczenia o posiadanym przeszkoleniu osób biorących udział w zamówieniu, w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania- zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszego zapytania.
  3. Podpisane pieczęcią firmową i osobową oświadczenie dotyczące zdolności do wykonania zamówienia związane z: posiadaniem uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, posiadaniem wiedzy i doświadczenia; dysponowaniem odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia; znajdowaniem się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie Zamówienia- zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego zapytania.
  4. Podpisany pieczęcią firmową i osobową aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty cenowej.
  5. Podpisana pieczęcią firmową i osobową oraz potwierdzona za zgodność z oryginałem umowa z instytucją zarządzającą miejscem deponowania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, do której zostaną przetransportowane odpady z Gminy Wąsosz.
  6. Wypełniony formularz ofertowy- zgodnie z załącznikiem nr. 4 do niemniejszego zapytania.
  7. Oferty nie spełniające powyższych wymagań nie będą rozpatrywane.
  1. Opis sposobu oceny ofert. 
    Oferty będą oceniane dwuetapowo.
    Etap 1. Analiza dostarczonych dokumentów dotyczących sytuacji prawno-ekonomiczno-technicznej przedsiębiorstwa.
    Etap 2. Analiza zaproponowanych ofert.
  2. Informacje ogólne
  1. Za najkorzystniejszą ofertę będzie uznana ta oferta, która uzyska najniższą cenę.
  2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją zapisanych wyżej warunków wykonania zamówienia.
  3. W razie uchylenia się wybranego Wykonawcy od podpisania umowy o wykonawstwo, Zamawiający wybierze kolejna z najkorzystniejszych ofert.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Łukasz Danowski

Data wytworzenia: 2021-08-24

Wprowadzający: Artur Wiszowaty

Data modyfikacji: 2021-09-01

Opublikował: Artur Wiszowaty

Data publikacji: 2021-08-24