Ogłoszenie o konkursie na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Sulewie-Kownatach

Zarządzenie nr 323/2022

Wójta Gminy Wąsosz

  z dnia 23 września 2022 r.

w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej

w Sulewie-Kownatach

 

Na podstawie art. 63 ust. 1 i 10 w związku z art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia
14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082) oraz § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1428) zarządzam, co następuje:

1. Ogłaszam konkurs na dyrektora Szkoły Podstawowej w Sulewie-Kownatach.

2. Ogłoszenie o konkursie na stanowisko, o którym mowa w § 1 stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

3. Ogłoszenia o konkursie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wąsosz oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Wąsosz.

4. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Wójt Gminy Wąsosz

(-) Czesław Ołdakowski

 

Załącznik

do zarządzenia Nr 323/2022

 Wójta Gminy Wąsosz
   z dnia 23 września 2022 r.

 

OGŁOSZENIE O KONKURSIE

Wójt Gminy Wąsosz

ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora

Szkoły Podstawowej w Sulewie-Kownatach

 I. Organem prowadzącym Szkołę Podstawową w Sulewie-Kownatach jest Gmina Wąsosz mająca siedzibę pod adresem: Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz.

II. Nazwa i adres szkoły, której dotyczy konkurs: Szkoła Podstawowa w Sulewie-Kownatach, Sulewo-Kownaty 18, 19-222 Wąsosz.

III. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone
w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze
w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. z 2021 r. poz. 1449), tj.:

  1. Stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej
    i publicznej szkoły ponadpodstawowej, zwanych dalej "szkołami", oraz publicznej placówki może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:

1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym przedszkolu, szkole lub placówce;

2) ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;

3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;

4) uzyskał:

a) co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub,

b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo

c) w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni,

- przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora, a w przypadku, o którym mowa w art. 63 ust. 11 i 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, jeżeli nie przeprowadzono konkursu - przed powierzeniem stanowiska dyrektora;

5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;

6) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;

7) nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo
o szkolnictwie wyższym i nauce lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym, oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;

8) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

9) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;

10) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r.                                          o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;

11) w przypadku cudzoziemca - posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim, ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego.

  1. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:

 

  • posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela
    w danej szkole, oraz
  • spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2-11.

 

  1. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły może zajmować osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania:

 

  • posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia
    o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej;
  • posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny;
  • posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
  • nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
  • spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2, 5, 6, 8, 10 i 11.

 

  1. Stanowisko dyrektora w publicznej szkole może zajmować również:
  • nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych,

1a) nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku innym niż określone w pkt 1, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub na stanowisku, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty w urzędzie organu administracji samorządowej, lub

  • nauczyciel mianowany lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych - spełniający wymagania określone w rozporządzeniu, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego.

 IV. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:

  • uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju szkoły,
  • życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informacje o:
  1. stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo
  2. stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
  3. stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
  • oświadczenie zawierającego następujące dane osobowe kandydata:
  1. a) imię (imiona) i nazwisko,
  2. b) datę i miejsce urodzenia,
  3. c) obywatelstwo,
  4. d) miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
  5. e) adres skrzynki pocztowej e-mail.
  • poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt 2: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu lub inne dokumenty potwierdzające okres zatrudnienia,
  • poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
  • w przypadku cudzoziemca - poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia
    7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 poz. 72) lub dyplomu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,
  • poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego
    o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
  • oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289),
  • oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2021, poz. 464) - w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.,
  • poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela,
  • poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
  • w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego - oświadczenia, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w 76 ust. 1 ustawy z dnia
    26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, lub karą dyscyplinarną,
    o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym,
  • oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta
    z pełni praw publicznych.

 V. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym,
z dopiskiem „Konkurs na Dyrektora Szkoły Podstawowej W Sulewie-Kownatach”, w terminie do dnia 13 października 2022 roku do godz. 12 00 na adres: Urząd Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz.

W przypadku ofert przesłanych za pomocą dostawcy usług pocztowych, za termin wpływu należy uważać datę doręczenia przesyłki na adres Urzędu Gminy Wąsosz

VI. Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej.

VII. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Wąsosz.

VIII. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie na podany adres bądź adres e-mail.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z PRZYSTĄPIENIEM DO KONKURSU NA STANOWISKO DYREKTORA PLACÓWKI OŚWIATOWEJ.

 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119  z 4.05.2016) dalej „RODO”, uprzejmie informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Wąsosz (dalej: „ADMINISTRATOR”)
    z siedzibą: Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz.

Z  Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz lub elektronicznie: wojt @gminawasosz.pl.

  1. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iodo@gminawasosz.pl.
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora placówki oświatowej, dla której organem prowadzącym jest Gmina Wąsosz. Podstawą prawną przetwarzania  danych jest: Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r.  Kodeks pracy, Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe oraz  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej;
  • Realizacja tego zadania stanowi wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze art. 6 ust. 1 lit. c) i jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b) RODO;
  • Podając dane niewymagane inne niż wskazane w ogłoszeniu, traktujemy ich podanie jako wyraźne działanie, że wyraża Pani/Pan zgodę na ich przetwarzanie na podstawie dobrowolnej zgody art. 6 ust. 1
    a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO.
  1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu do którego zostały zebrane. Dane zostaną udostępnione komisji konkursowej. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom,
    z którymi administrator zawarł umowę na świadczenie usług, w ramach których odbywa się przetwarzanie danych osobowych.
  2. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
  3. Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą gromadzone i przechowywane przez okres czasu wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji  w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Okres przetwarzania może ulec zmianie ze względu na szczegółowe przepisy prawa.
  4. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, sprostowania (poprawiania) danych oraz ograniczenia przetwarzania danych. Niektóre prawa takie jak: prawo do sprzeciwu, przenoszenia lub usunięcia mogą nie mieć zastosowania lub mogą być ograniczone na podstawie Ogólnego Rozporządzenia 2016/679 RODO lub przepisów szczególnych.

 W przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się bez podstawy prawnej lub  z naruszeniem przepisów Ogólnego Rozporządzenia RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

  1. Podanie przez Panią/Pana danych jest wymogiem ustawowym, wynikającym z przepisów prawa
    z wyjątkiem danych dodatkowych, których podanie jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości przystąpienia do konkursu na stanowisko Dyrektora placówki oświatowej, dla której organem prowadzącym jest Gmina Wąsosz.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Wróblewska

Data wytworzenia: 2022-09-23

Wprowadzający: Patryk Staniszewski

Data modyfikacji: 2022-10-18

Opublikował: Patryk Staniszewski

Data publikacji: 2022-09-23