Ogłoszenie o konkursie na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Wąsoszu
Zarządzenie nr 393/2023
Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 16 maja 2023 r.
w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Wąsoszu
Na podstawie art. 63 ust. 10 w związku z art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900) oraz § 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1428) zarządzam, co następuje:
1. Ogłaszam konkurs na dyrektora Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Wąsoszu.
2. Treść ogłoszenia o konkursie na stanowisko, o którym mowa w § 1 stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
3. Ogłoszenia o konkursie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wąsosz oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Wąsosz.
4. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Wąsosz
Czesław Ołdakowski
Załącznik
do zarządzenia Nr 393/2023
Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 16 maja 2023 r.
OGŁOSZENIE O KONKURSIE
Wójt Gminy Wąsosz Ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Wąsoszu
I. Organem prowadzącym Szkołę Podstawową im. Henryka Sienkiewicza w Wąsoszu jest Gmina Wąsosz mająca siedzibę pod adresem: Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz
II. Nazwa i adres szkoły, której dotyczy konkurs: Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza
w Wąsoszu, ul. Piaskowa 31, 19-222 Wąsosz.
III. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. z 2021 r. poz. 1449) tj.:
- Stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej
i publicznej szkoły ponadpodstawowej, zwanych dalej "szkołami", oraz publicznej placówki może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym przedszkolu, szkole lub placówce;
2) ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
4) uzyskał:
- a) co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub,
- b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
- c) w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni,
- przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora, a w przypadku, o którym mowa w art. 63 ust. 11 i 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, jeżeli nie przeprowadzono konkursu - przed powierzeniem stanowiska dyrektora;
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
7) nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo
o szkolnictwie wyższym i nauce lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym, oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
8) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
10) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
11) w przypadku cudzoziemca - posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim, ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego.
- Stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:
- posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela
w danej szkole, oraz - spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2-11.
- Stanowisko dyrektora publicznej szkoły może zajmować osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania:
- posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia
o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej; - posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny;
- posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
- nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
- spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2, 5, 6, 8, 10 i 11.
- Stanowisko dyrektora w publicznej szkole może zajmować również:
- nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych,
1a) nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku innym niż określone
w pkt 1, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub na stanowisku, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty w urzędzie organu administracji samorządowej, lub
- nauczyciel mianowany lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych - spełniający wymagania określone w rozporządzeniu, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego.
IV. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
- uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju szkoły,
- życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informacje o:
- stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo
- stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
- stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
- oświadczenie zawierającego następujące dane osobowe kandydata:
- a) imię (imiona) i nazwisko,
- b) datę i miejsce urodzenia,
- c) obywatelstwo,
- d) miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
- e) adres skrzynki pocztowej e-mail.
- poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt 2: świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu lub inne dokumenty potwierdzające okres zatrudnienia,
- poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
- w przypadku cudzoziemca - poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia
7 października 1999r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 poz. 72) lub dyplomu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego, - poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego
o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym, - oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2021, poz. 464) - w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r., - poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela,
- poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego,
- w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego - oświadczenia, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w 76 ust. 1 ustawy z dnia
26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym, - oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta
z pełni praw publicznych.
V. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym,
z dopiskiem „Konkurs na Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Wąsoszu”,
w terminie do dnia 7 czerwca 2023 roku do godz. 1530 na adres: Urząd Gminy Wąsosz, Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz. W przypadku ofert przesłanych za pomocą dostawcy usług pocztowych, za termin wpływu należy uważać datę doręczenia przesyłki na adres Urzędu Gminy Wąsosz.
Oferty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
VI. Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej.
VII. Wszystkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty winny być przez niego własnoręcznie podpisane, każda strona parafowana, a w przypadku kopii dokumenty winny posiadać podpisaną przez kandydata klauzulę „potwierdzam za zgodność z oryginałem” wraz z datą składania oświadczenia.
Na żądanie organu prowadzącego szkolę kandydat obowiązany jest przedstawić oryginały dokumentów, o których mowa w pkt 4-7, 12-13.
VIII. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Wąsosz
IX. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie na podany w dokumentach adres bądź adres e-mail.
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z PRZYSTĄPIENIEM DO KONKURSU NA STANOWISKO DYREKTORA PLACÓWKI OŚWIATOWEJ
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016) dalej „RODO”, uprzejmie informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Wąsosz (dalej: „ADMINISTRATOR”)
z siedzibą: Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz.
Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz lub elektronicznie: wojt@gminawasosz.pl.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem mailowym: iodo@gminawasosz.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora placówki oświatowej, dla której organem prowadzącym jest Gmina Wąsosz. Podstawą prawną przetwarzania danych jest: Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej;
- Realizacja tego zadania stanowi wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze art. 6 ust. 1 lit. c) i jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b) RODO;
- Podając dane niewymagane inne niż wskazane w ogłoszeniu, traktujemy ich podanie jako wyraźne działanie, że wyraża Pani/Pan zgodę na ich przetwarzanie na podstawie dobrowolnej zgody art. 6 ust. 1
a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu do którego zostały zebrane. Dane zostaną udostępnione komisji konkursowej. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom,
z którymi administrator zawarł umowę na świadczenie usług, w ramach których odbywa się przetwarzanie danych osobowych. - Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
- Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą gromadzone i przechowywane przez okres czasu wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Okres przetwarzania może ulec zmianie ze względu na szczegółowe przepisy prawa.
- Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, sprostowania (poprawiania) danych oraz ograniczenia przetwarzania danych. Niektóre prawa takie jak: prawo do sprzeciwu, przenoszenia lub usunięcia mogą nie mieć zastosowania lub mogą być ograniczone na podstawie Ogólnego Rozporządzenia 2016/679 RODO lub przepisów szczególnych.
W przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się bez podstawy prawnej lub z naruszeniem przepisów Ogólnego Rozporządzenia RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie przez Panią/Pana danych jest wymogiem ustawowym, wynikającym z przepisów prawa
z wyjątkiem danych dodatkowych, których podanie jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości przystąpienia do konkursu na stanowisko Dyrektora placówki oświatowej, dla której organem prowadzącym jest Gmina Wąsosz. - Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Metryka strony