Usuwanie wyrobów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Wąsosz
Wąsosz, 14.06.2024 r.
ZP.271.9.2024
ZAPYTANIE OFERTOWE
na wykonanie zamówienia publicznego o wartości poniżej 130 tyś. zł netto.
Gmina Wąsosz zaprasza do złożenia oferty na usługę p.n.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Wąsosz”.
I. Nazwa i adres zamawiającego:
Gmina Wąsosz
ul. Plac Rzędziana 8
19-222 Wąsosz
REGON 450669772
NIP 7191507942
reprezentowana przez Wójta Gminy Wąsosz – Tomasza Krukowskiego
tel. 86 273 10 01; w sprawie przedmiotu zamówienia i procedury: tel. 86 273 10 01 wew. 22
Godziny urzędowania: poniedziałek- piątek 7:30-15:30
II. Określenie przedmiotu zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na:
- Załadunku zebranych wyrobów azbestowych na pojazd przeznaczony do transportu. Załadunek ma zostać przeprowadzony sprzętem Wykonawcy.
- Transporcie zebranych wyrobów azbestowych do miejsca unieszkodliwienia, które jest zarządzane przez instytucję działającą w sposób legalny i uprawnioną do przyjmowania i unieszkodliwiania tego typu odpadów.
- Przekazaniu wyrobów zawierających azbest ww. instytucji celem unieszkodliwienia. Koszt zdeponowania i unieszkodliwienia odpadów ponosi Wykonawca.
- Demontaż płyt cementowo-azbestowych bezpośrednio z budynków nie jest przedmiotem zamówienia.
- Przewidywana szacunkowa wielkość przedmiotu zamówienia wynosi 176,925 Mg płyt cementowo - azbestowych.
- W związku z zaistnieniem okoliczności wymienionych w ust. 1 Wykonawca jest zobowiązany do:
- wkalkulowania wszelkich możliwych do powstania kosztów w oferowaną cenę wykonawstwa,
- ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie całego procesu odbioru wyrobów azbestowych z danej nieruchomości,
- posiadania uprawnień do podejmowania prac na danym terenie i uprawnień na transport odpadów określony w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 02 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 ze zm.).
- posiadania zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych określone w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ww. ustawy oraz wykonywać ten transport zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- przedłożenia zamawiającemu dokumenty potwierdzającego, iż posiada odpowiednie uprawnienia oraz wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) do prowadzenia działalności w tym zakresie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
- Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do:
- Przekazania Zamawiającemu uwierzytelnionych kopii zgłoszeń złożonych (w terminie, co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac) właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu) - zgodnie z § 6 ust. 2 cyt. Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. oraz stosownie do przepisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
- Ważenia wyrobów zawierających azbest bezpośrednio na każdej posesji przy odbiorze z nieruchomości i zaprotokołowania ich wagi. Okoliczność zważenia wyrobów i ich zaprotokołowania wagi powinna być potwierdzona podpisami przedstawiciela Wykonawcy wykonującego tę czynność, właściciela nieruchomości oraz przedstawiciela Zamawiającego.
- Potwierdzenia przyjęcia odpadu od właściciela nieruchomości w formie protokołu odbioru odpadu sporządzonego w dwóch egzemplarzach: jeden dla odbierającego wyroby zawierające azbest celem przekazania dla Zamawiającego, natomiast drugi dla właściciela nieruchomości, jak również wykonania dokumentacji fotograficznej z miejsca odbioru azbestu z przed i po załadunku.
- Sporządzenia kart przekazania odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia. Karty te muszą zostać wystawione i wygenerowane z systemu BDO - wygenerowanie potwierdzeń wystawienia karty (kart) przekazania odpadu zawierającego azbest w celu jego unieszkodliwienia na odpowiednim składowisku w systemie BDO w formie dokumentu pdf i formie papierowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
- Sporządzenia i przekazania protokołu odbioru końcowego zadania.
- Dostarczenia wraz z formularzem ofertowym dokumentu zezwalającego wykonawcy na transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest.
- Wykonawca otrzyma od Zamawiającego w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy wykaz nieruchomości, z których mają zostać odebrane płyty azbestowo - cementowe z miejsc tymczasowego składowania. Wykonawca skontaktuje się z każdym właścicielem nieruchomości w celu uzgodnienia terminu wykonania usługi.
- Zamawiający zastrzega, że odbiór zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa powyżej może ulec zmniejszeniu, natomiast, nie może być zwiększony. W związku z powyższym Wykonawca nie będzie występował z żadnymi roszczeniami lub żądaniem zmiany umowy w przypadku redukcji wielkości przedmiotu zamówienia względem szacunkowej wielkości przedmiotu zamówienia.
- Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru komplet dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu zamówienia, tj. karty przekazania odpadów wystawione i wygenerowane z systemu BDO - wygenerowaniem potwierdzeń wystawienia karty (kart) przekazania odpadu zawierającego azbest w celu jego unieszkodliwienia na odpowiednim składowisku w systemie BDO w formie dokumentu pdf i formie papierowej, protokoły prawidłowości wykonania usługi, podpisane przez właścicieli nieruchomości, oświadczenie o prawidłowości wykonania robót i oczyszczenia terenu z azbestu, uwierzytelnione kopie zgłoszeń organowi nadzoru budowlanego, okręgowemu inspektorowi pracy, oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, złożone do organów w terminie, co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.
- Zamówienie realizowane będzie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku i Gminy Wąsosz.
III. Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie należy zrealizować w terminie: od dnia podpisania umowy do 30.08.2024 r.
IV. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
- Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie kryterium cena ofertowa brutto za 1 Mg - 100%.
- Sposób przyznawania punktacji:
C = (C min / C o.b. ) x 100
gdzie:
C – wskaźnik kryterium ceny dla danej oferty
C min – cena oferty z najniższą ceną brutto
C o.b. – cena oferty badanej
- Cena ma być wyrażona w polskich złotych.
- Cena oferty powinna obejmować całkowity koszt wykonania zamówienia w tym również wszelkie koszty towarzyszące wykonaniu zamówienia.
- Cena oferty nie ulegnie zmianie za cały okres trwania umowy.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który przedstawi najniższą cenę. W przypadku złożenia dwóch takich samych ofert cenowych Zamawiający zwróci się do tych Wykonawców o przedstawienie ofert dodatkowych.
V. Miejsce i termin składania ofert:
- Oferty należy nadesłać pocztą tradycyjną lub dostarczyć osobiście do dnia 21.06.2024 r. do godz. 12.00 do siedziby Zamawiającego, tj. do Urzędu Gminy Wąsosz, ul. Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz.
- Ofertę składane pocztą tradycyjną lub osobiście należy dostarczyć w nieprzejrzystej kopercie z dopiskiem „Usuwanie wyrobów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych z terenu Gminy Wąsosz” oraz pieczęcią Wykonawcy.
- Otwarcie ofert nastąpi o godz. 12:10 w siedzibie Zamawiającego.
VI. Do ofert należy dołączyć następujące dokumenty:
- Opieczętowane pieczęcią firmową i podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy oświadczenie o posiadaniu niezbędnych pozwoleń i koncesji zgodnych z aktualnie obowiązującym na terenie RP prawem wymaganych do odbioru i transportu odpadów opisanych w rozdz. II - zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania.
- Opieczętowane pieczęcią firmową i podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy oświadczenia o posiadanym przeszkoleniu osób biorących udział w zamówieniu, w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania - zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszego zapytania.
- Opieczętowane pieczęcią firmową i podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy oświadczenie dotyczące zdolności do wykonania zamówienia związane z: posiadaniem uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, posiadaniem wiedzy i doświadczenia; dysponowaniem odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia; znajdowaniem się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia - zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego zapytania.
- Opieczętowane pieczęcią firmową i podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty cenowej.
- Opieczętowane pieczęcią firmową i podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy oraz potwierdzona za zgodność z oryginałem umowa z instytucją zarządzającą miejscem deponowania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, do której zostaną przetransportowane odpady z Gminy Wąsosz.
- Dokument zezwalający wykonawcy na transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest.
- Wypełniony formularz ofertowy - zgodnie z załącznikiem nr 4 do niemniejszego zapytania.
- Oferty niespełniające powyższych wymagań nie będą rozpatrywane.
VII. Informacje ogólne
- Za najkorzystniejszą ofertę będzie uznana ta oferta, która uzyska najniższą cenę.
- Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją zapisanych wyżej warunków wykonania zamówienia.
- W razie uchylenia się wybranego Wykonawcy od podpisania umowy o wykonawstwo, Zamawiający wybierze kolejną ofertę z najwyższą liczba punktów.
- Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania, gdy poczynił starania w zakresie pozyskania środków publicznych i środki te nie zostały mu przyznane.
- Osoby do kontaktu:
- Łukasz Danowski: tel. 86 273 10 01, wew. 15 ldanowski@gminawasosz.pl.
- Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO w przypadku zbierania danych osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem danych osobowych jest Gmina Wąsosz, 19-222 Wąsosz, kontakt tel. 86 273 10 01 lub e-mail: wojt@gminawasosz.pl
- administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, kontakt e-mail: iodo@gminawasosz.pl. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym na zadanie pn. ,, Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Wąsosz ”;
- odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „Pzp”;
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a po jej ustaniu do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy, jak również w związku z realizacją 10 letniego obowiązku archiwizacyjnego,
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
g. nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Zatwierdził: Tomasz Krukowski
Metryka strony