Podstawowe informacje
Urząd Gminy Wąsosz
Urząd Gminy Wąsosz mieści się w budynkach przy Placu Rzędziana nr 8 i 9 /piętro/. 19-222 Wąsosz, tel. /86/ 273 10 01
e-mail- wojt@gminawasosz.pl
Godziny pracy: od poniedziałku do piątku od godz. 730 do godz. 1530
NIP: 719 - 10- 10- 644
Regon: 0005485024
Urząd gminy jest jednostką organizacyjną Gminy Wąsosz, pełniącą rolę aparatu pomocniczego służącego do wykonywania kompetencji i zadań organów gminy.
Jest miejscem wykonywania administracji publicznej w zakresie uprawnień oraz obowiązków przypisanych wójtowi gminy. Urząd obsługuje również radę gminy. Wykonując zadania urząd współpracuje z pozostałymi jednostkami organizacyjnymi gminy.
Aktem regulującym organizację i zasady funkcjonowania urzędu jest jego regulamin organizacyjny, nadany przez wójta w drodze zarządzenia.
Urząd Gminy Wąsosz , realizuje przede wszystkim zadania własne Gminy , do których należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej.
Zadania te obejmują w szczególności sprawy:
1. Ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
2. Gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
3. Wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych,
4. Utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
5. Lokalnego transportu zbiorowego,
6. Ochrony zdrowia,
7. Pomocy społecznej,
8. Gminnego budownictwa mieszkaniowego,
9. Edukacji publicznej,
10. Kultury, tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,
11. Kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
12. Zieleni gminnej i zadrzewień,
13. Cmentarzy gminnych,
14. Porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej,
15. Utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
16. Polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej,
17. Wspierania i upowszechniania idei samorządowej,
18. Promocji gminy,
19. Współpracy z organizacjami pozarządowymi,
Realizuje także zadania zlecone z zakresu administracji rządowej przekazane gminie z mocy przepisów ogólnie obowiązujących, względnie w drodze porozumień z właściwymi organami administracji publicznej między innymi sprawy z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego oraz pozamilitarnych przygotowań obronnych i wojska.
Innymi zadaniami, które nie zostały wcześniej wymienione a są wykonywane przez pracowników Urzędu Gminy są:
1.Realizacja uchwalonego budżetu i prowadzenie obsługi finansowej.
2.Realizacja ustalonych zadań inwestycyjnych.
3. Pozyskanie środków zewnętrznych na realizację zadań nie tylko inwestycyjnych.
4.Prowadzenie postępowań przetargowych.
5.Przygotowywanie dokumentów pod obrady Rady Gminy
6.Naliczanie podatków i opłat lokalnych
7.Prowadzenie strony biuletynu informacji publicznej.
Wszelkie informacje, uchwały Rady Gminy Wąsosz, dokumenty . budżet gminy zamieszczane są na stronie internetowej - BIP Urząd Gminy Wąsosz
Kierownikiem Urzędu Gminy jest Wójt Gminy - Tomasz Krukowski.
Sekretarzem Gminy i jednocześnie zastępcą Wójta Gminy Wąsosz a także Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Wąsoszu jest mgr inż. Agnieszka Wróblewska
Skarbnikiem Gminy i kierownikiem Referatu Budżetu i Podatków jest Marta Cimochowska
Wykaz załatwianych spraw przez poszczególnych pracowników można znaleźć na stronie BIP UG Wąsosz, w zakładce Urząd Gminy.
Metryka strony