Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wąsosz

Urząd Gminy Wąsosz zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Wąsosz.

Data publikacji strony internetowej: 2019-09-10

Ostatnia istotna aktualizacja strony: 2024-02-27

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Informacja o treściach niedostępnych:

Niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF (skany). Część dokumentów nie jest poprawnie odczytywana przez programy dla osób niewidzących. Część zdjęć (grafik) nie posiada opisu alternatywnego. Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej. Na niektórych stronach brak jest odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-20.

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-07.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z koordynatorem dostępności Mateuszem Pliszką , adres poczty elektronicznej mpliszka@gminawasosz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 86 273 10 01. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skargi i odwołania

Nazwa organu odwoławczego: Wójt Gminy Wąsosz

Adres organu odwoławczego: ul. Plac Rzędziana 8, 19-222 Wąsosz

Adres e-mail organu odwoławczego: wojt@gminawasosz.pl

Telefon organu odwoławczego: 86 273 10 01

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Wąsosz zlokalizowany jest w Wąsoszu na ul. Plac Rzędziana 8.

  1. Opis dostępności wejścia do budynku: Na parkingu przed budynkiem znajdują się 2 miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Do wejścia głównego prowadzą schody składające się z 7 stopni zabezpieczonych barierkami. Budynek Urzędu Gminy składa się z 2 kondygnacji – parter i piętro. Na parterze znajduje się punkt informacyjny, w którym osoby niepełnosprawne mogą zgłaszać potrzebę komunikacji z poszczególnymi pracownikami bez konieczności przemieszczania się na wyższe piętra.
  2. Opis dostępności pomieszczeń, korytarzy i schodów: Komunikacja z poziomu parteru na piętro schodami, brak windy oraz platformy przyschodowej. Łazienka oraz pomieszczenia znajdujące się na parterze budynku nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  3. Brak informacji głosowych oraz pętli indukcyjnej. W budynku nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
  4. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  5. Brak możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Udogodnienia

  1. Na stronie internetowej jest możliwość zmiany czcionki.
  2. Strona posiada wersję o dużym kontraście.
  3. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych (TAB, Shift+TAB, Enter).

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Mateusz Pliszka

Data wytworzenia: 2021-03-31

Wprowadzający: Artur Wiszowaty

Data modyfikacji: 2024-03-07

Opublikował: Artur Wiszowaty

Data publikacji: 2021-03-31