Uchwała nr XIII/92/08
Uchwała nr XIII/92/08
Rady Gminy Wąsosz
z dnia 10 listopada 2008 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128; Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218 ), art. 6 ust. 13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r . o podatkach i opłatach lokalnych[1] (Dz. U. z 2006 r., Nr 121, poz.844, Nr 220, poz. 1601, Nr 225, poz. 1635, Nr 245, poz. 1775, Nr 249, poz. 1828, Nr 251, poz. 1847, z 2008 r. Nr 93, poz. 585, Nr 116, poz. 730 ) uchwala się, co nastepuje:
§ 1. Załącznik nr 1 i 2 do uchwały Nr VIII/51/07 Rady Gminy Wąsosz z dnia 07 grudnia 2007 r. w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych otrzymują brzmienie określone załącznikami nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia
2009 r.
Przewodniczący Rady Gminy
Albert Kochanowski
Załącznik Nr1
do Uchwały Rady Gminy Wąsosz
Nr XIII/92/08 z dnia 10.11.2008 r.
1. Numer Identyfikacji Podatkowej podatnika |
2. Nr dokumentu |
|||||||||||||||||
DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI |
||||||||||||||||||
3. Rok
|
||||||||||||||||||
Podstawa prawna: |
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844, z późn. zm.). |
|||||||||||||||||
Składający: |
Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej lub ze spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób fizycznych tworzących wspólnotę mieszkaniową. |
|||||||||||||||||
Termin składania: |
Do dnia 15 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie (wygaśnięcie) obowiązku podatkowego, lub wysokość opodatkowania. |
|||||||||||||||||
Miejsce składania: |
Organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania. |
|||||||||||||||||
A. MIEJSCE SKŁADANIA DEKLARACJI |
||||||||||||||||||
|
4. Nazwa i adres siedziby organu podatkowego |
|||||||||||||||||
B. OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA DEKLARACJI Podatnik ma obowiązek złożenia wraz z korektą deklaracji pisemnego uzasadnienia przyczyny korekty - art.81 ustawy Ordynacja podatkowa. |
||||||||||||||||||
|
5. Okoliczności powodujące obowiązek złożenia deklaracji (zaznaczyć właściwy kwadrat): 1. deklaracja roczna 2. korekta deklaracji rocznej (miesiąc - rok) |
|||||||||||||||||
C. PODMIOT ZOBOWIĄZANY DO ZŁOŻENIA DEKLARACJI |
||||||||||||||||||
|
6. Rodzaj podmiotu (zaznaczyć właściwy kwadrat): 1. właściciel, użytkownik lub posiadacz 2. współwłaściciel, współużytkownik lub współposiadacz |
|||||||||||||||||
D. DANE PODATNIKA * - dotyczy podatnika niebędącego osobą fizyczną ** - dotyczy podatnika będącego osobą fizyczną |
||||||||||||||||||
D.1. DANE IDENTYFIKACYJNE |
||||||||||||||||||
|
7. Rodzaj podatnika (zaznaczyć właściwy kwadrat): 1. osoba fizyczna 2. osoba prawna 3. jednostka organizacyjna, w tym spółka, nieposiadająca osobowości prawnej |
|||||||||||||||||
|
8. Nazwa pełna * / Nazwisko ** |
|||||||||||||||||
|
9. Nazwa skrócona * / Pierwsze imię, drugie imię ** |
|||||||||||||||||
|
10. Identyfikator REGON |
11. Numer PESEL ** |
||||||||||||||||
|
Pola 12, 13, 14 wypełnia osoba fizyczna w przypadku, gdy numer PESEL nie został nadany. |
|||||||||||||||||
|
12. Data urodzenia (dzień - miesiąc - rok)
|
13. Imię ojca |
14. Imię matki |
|||||||||||||||
D.2. ADRES SIEDZIBY * / ADRES ZAMIESZKANIA ** |
||||||||||||||||||
|
15. Kraj |
16. Województwo |
17. Powiat |
|||||||||||||||
|
18. Gmina |
19. Ulica |
20. Nr domu |
21. Nr lokalu |
||||||||||||||
|
22. Miejscowość |
23. Kod pocztowy |
24. Poczta |
|||||||||||||||
E. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA NIEPODLEGAJĄCYCH ZWOLNIENIU |
||||||||||||||||||
E.1. POWIERZCHNIA GRUNTÓW |
||||||||||||||||||
|
|
Podstawa opodatkowania w m2(ha) z dokładnością do 1 m2 |
Stawka podatku
zł, gr |
Kwota podatku
zł, gr |
||||||||||||||
|
1. Związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków |
25.
m2 |
26.
, |
27.
, |
||||||||||||||
|
2. Pod jeziorami, zajęte na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych 1) |
28.
, ha |
29.
, |
30.
, |
||||||||||||||
|
3. Pozostałe grunty, w tym zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego |
31.
m2 |
32.
, |
33.
, |
||||||||||||||
|
4. Pozostałe grunty zajęte pod drogi wewnętrzne |
34.
m2 |
35.
, |
36.
, |
||||||||||||||
E.2. POWIERZCHNIA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI |
||||||||||||||||||
|
|
Podstawa opodatkowania w m2 |
Stawka podatku
zł, gr |
Kwota podatku
zł, gr |
||||||||||||||
|
1. Budynki mieszkalne - ogółem
|
37.
m2 |
38.
, |
39.
, |
||||||||||||||
|
w tym |
- od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) |
40.
m2 |
|
|
|||||||||||||
|
kondygnacji o wysokości: |
- powyżej 2,20 m |
41.
m2 |
|
|
|||||||||||||
|
2. Związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz części budynków mieszkalnych zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej - ogółem: |
42.
m2 |
43.
, |
44.
, |
||||||||||||||
|
w tym |
- od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) |
45.
m2 |
|
|
|||||||||||||
|
kondygnacji o wysokości: |
- powyżej 2,20 m |
46.
m2 |
|
|
|||||||||||||
|
3. Zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - ogółem
|
47.
m2 |
48.
, |
49.
, |
||||||||||||||
|
w tym |
- od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) |
50.
m2 |
|
|
|||||||||||||
|
kondygnacji o wysokości: |
- powyżej 2,20 m |
51.
m2 |
|
|
|||||||||||||
|
4. Zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych - ogółem
w tym kondygnacji o wysokości: |
52.
m2 |
53.
, |
54.
, |
||||||||||||||
|
w tym |
- od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) |
55.
m2 |
|
|
|||||||||||||
|
kondygnacji o wysokości: |
- powyżej 2,20 m |
56.
m2 |
|
|
|||||||||||||
|
5. Pozostałe, w tym zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - ogółem
|
57.
m2 |
58.
, |
59.
, |
||||||||||||||
|
w tym |
- od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) |
60.
m2 |
|
|
|||||||||||||
|
kondygnacji o wysokości: |
- powyżej 2,20 m |
61.
m2 |
|
|
|||||||||||||
E.3. WARTOŚĆ BUDOWLI LUB ICH CZĘŚCI ZWIĄZANYCH Z PROWADZENIEM DZIAŁALNOŚCI |
|||||
|
GOSPODARCZEJ |
Podstawa opodatkowania w zł z dokładnością do 1 zł
zł |
Stawka podatku
|
Kwota podatku
zł, gr |
|
|
1. Budowle |
62.
zł |
63. , % |
64.
, |
|
F. ŁĄCZNA KWOTA PODATKU |
|||||
|
Kwota podatku (w pełnych złotych) ***)
|
65.
zł |
|||
G. INFORMACJA O ZAŁĄCZNIKACH (do niniejszej deklaracji dołączono) |
|||||
|
66. Liczba załączników ZN-1/A
|
67. Załącznik ZN-1/B składany (zaznaczyć właściwy kwadrat): tak nie |
|||
H. OŚWIADCZENIE I PODPIS PODATNIKA / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ PODATNIKA Oświadczam, że są mi znane przepisy Kodeksu karnego skarbowego o odpowiedzialności za podanie danych niezgodnych z rzeczywistością. |
|||||
|
68. Imię |
69. Nazwisko |
|||
|
70. Data wypełnienia deklaracji (dzień - miesiąc - rok)
|
71. Podpis (pieczęć) podatnika / osoby reprezentującej podatnika 2) |
|||
I. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|||||
|
72. Uwagi organu podatkowego |
||||
|
73. Data (dzień - miesiąc - rok)
|
74. Podpis przyjmującego formularz |
|||
***) Pouczenie
Niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. z 2005 r. Nr 229, poz. 1954 z późn. zm.).
2) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik Nr 2
do Uchwały Rady Gminy Wąsosz
Nr XIII/92/08 z dnia 10.11.2008 r.
75. Numer Identyfikacji Podatkowej podatnika |
76. Nr dokumentu |
||||||||||||||||||
IN-1 |
|||||||||||||||||||
INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI
|
|||||||||||||||||||
77. Rok
|
|||||||||||||||||||
Podstawa prawna: |
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844, z późn. zm.). |
||||||||||||||||||
Składający: |
Formularz przeznaczony dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego. |
||||||||||||||||||
Termin składania: |
W terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie (wygaśnięcie) obowiązku podatkowego, lub wysokość opodatkowania. |
||||||||||||||||||
Miejsce składania: |
Organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotu opodatkowania. |
||||||||||||||||||
J. MIEJSCE SKŁADANIA INFORMACJI |
|||||||||||||||||||
|
78. Nazwa i adres siedziby organu podatkowego
|
||||||||||||||||||
K. OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA INFORMACJI Podatnik ma obowiązek złożenia wraz z korektą informacji pisemnego uzasadnienia przyczyny korekty – art. 81 ustawy Ordynacja podatkowa. |
|||||||||||||||||||
|
79. Okoliczności powodujące obowiązek złożenia informacji (zaznaczyć właściwy kwadrat): 1. informacja składana po raz pierwszy 2. korekta uprzednio złożonej informacji (miesiąc – rok) |
||||||||||||||||||
L. PODMIOT ZOBOWIĄZANY DO ZŁOŻENIA INFORMACJI |
|||||||||||||||||||
|
80. Rodzaj podmiotu (zaznaczyć właściwy kwadrat): 1. właściciel, użytkownik lub posiadacz 2. współwłaściciel, współużytkownik lub współposiadacz |
||||||||||||||||||
M. DANE PODATNIKA |
|||||||||||||||||||
M.1. DANE IDENTYFIKACYJNE |
|||||||||||||||||||
|
81. Nazwisko |
||||||||||||||||||
|
82. Pierwsze imię, drugie imię
|
||||||||||||||||||
|
83. Identyfikator REGON |
84. Numer PESEL |
|||||||||||||||||
Pola 11, 12, 13 należy wypełnić w przypadku, gdy PESEL nie został nadany. |
|||||||||||||||||||
|
85. Data urodzenia |
86. Imię ojca |
87. Imię matki |
||||||||||||||||
M.2. ADRES ZAMIESZKANIA |
|||||||||||||||||||
|
88. Kraj |
89. Województwo |
90. Powiat |
||||||||||||||||
|
91. Gmina |
92. Ulica |
93. Nr domu |
94. Nr lokalu |
|||||||||||||||
|
95. Miejscowość |
96. Kod pocztowy |
97. Poczta |
||||||||||||||||
N. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA NIEPODLEGAJĄCYCH ZWOLNIENIU |
|||||||||||||||||||
N.1. POWIERZCHNIA GRUNTÓW |
Podstawa opodatkowania w m2 (ha) z dokładnością do 1 m2 |
||||||||||||||||||
|
1. Związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków |
98.
m2 |
|||||||||||||||||
|
2. Pod jeziorami, zajęte na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych 1) |
99.
, ha |
|||||||||||||||||
|
3. Pozostałe grunty, w tym zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego |
100.
m2 |
|||||||||||||||||
|
4. Pozostałe grunty zajęte pod drogi wewnętrzne |
101.
m2 |
|||||||||||||||||
N.2. POWIERZCHNIA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI |
||||
|
|
Podstawa opodatkowania w m2 |
||
|
1. Mieszkalne - ogółem
|
102.
m2 |
||
|
w tym |
- od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) |
103.
m2 |
|
|
kondygnacji o wysokości: |
- powyżej 2,20 m |
104.
m2 |
|
|
2. Związane z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz części budynków mieszkalnych zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej - ogółem |
105.
m2 |
||
|
w tym |
- od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) |
106.
m2 |
|
|
kondygnacji o wysokości: |
- powyżej 2,20 m |
107.
m2 |
|
|
3. Zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - ogółem |
108.
m2 |
||
|
w tym |
- od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) |
109.
m2 |
|
|
kondygnacji o wysokości: |
- powyżej 2,20 m |
110.
m2 |
|
|
4. Zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych - ogółem
|
111.
m2 |
||
|
w tym |
- od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) |
112.
m2 |
|
|
kondygnacji o wysokości: |
- powyżej 2,20 m |
113.
m2 |
|
|
5. Pozostałe, w tym zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – ogółem
|
114.
m2 |
||
|
w tym |
- od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) |
115.
m2 |
|
|
kondygnacji o wysokości: |
- powyżej 2,20 m |
116.
m2 |
|
N.3. WARTOŚĆ BUDOWLI LUB ICH CZĘŚCI ZWIĄZANYCH Z PROWADZENIEM DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ |
||||
|
|
Podstawa opodatkowania w zł z dokładnością do 1 zł |
||
|
Budowle |
117.
zł |
||
O. INFORMACJA O ZAŁĄCZNIKACH (do niniejszej informacji dołączono) |
||||
|
118. Liczba załączników ZN-1/A
|
119. Załącznik ZN-1/B składany (zaznaczyć właściwy kwadrat): 1. tak 2. nie |
||
P. OŚWIADCZENIE I PODPIS PODATNIKA / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ PODATNIKA Oświadczam, że są mi znane przepisy Kodeksu karnego skarbowego o odpowiedzialności za podanie danych niezgodnych z rzeczywistością. |
||||
|
120. Imię |
121. Nazwisko |
||
|
122. Data wypełnienia informacji (dzień - miesiąc - rok) |
123. Podpis (pieczęć) podatnika / osoby reprezentującej podatnika 2) |
||
Q. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
||||
|
124. Uwagi organu podatkowego |
|||
|
125. Data (dzień - miesiąc - rok)
|
126. Podpis przyjmującego formularz |
||
2) Niepotrzebne skreślić.
[1] Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:
1) dyrektywy 92/106/EWG z dnia 7 grudnia 1992 r. w sprawie ustanowienia wspólnych zasad dla niektórych typów transportu kombinowanego towarów między państwami członkowskimi (Dz. Urz. WE L 368 z 17.12.1992),
2) dyrektywy 1999/62/WE z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe (Dz. Urz. WE L 187 z 20.07.1999).
Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszej ustawie – z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej – dotyczącą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – wydanie specjalne.
Metryka strony