OGŁOSZENIE

Urząd Gminy Wąsosz informuje, że w dniu 24 września 2023 r. odbędą się wybory do Rad Powiatowych Podlaskiej Izby Rolniczej.

Urząd Gminy Wąsosz informuje, że w dniu 24 września 2023 r. odbędą się wybory do Rad Powiatowych Podlaskiej Izby Rolniczej.

Osobami uprawnionymi do głosowania w wyborach do izb rolniczych są:

  • osoby fizyczne i prawne będące podatnikami podatku rolnego, które posiadają gospodarstwo rolne o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy,
  • podatnicy podatku dochodowego z działów specjalnych produkcji rolniczej,
  • członkowie Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych posiadający w nich wkłady gruntowe.

Tylko ci podatnicy będą umieszczeni na listach do głosowania.

Z listami wyborców można będzie zapoznać się w Urzędzie Gminy Wąsosz, pok. nr 17, w godzinach pracy urzędu, w terminie od 25 sierpnia 2023 r.

Rolnik, spełniający jedno z powyższych kryteriów, może ubiegać się o mandat członka Rady Powiatowej Podlaskiej Izby Rolniczej.

W celu rejestracji należy złożyć następujące dokumenty:

  • zgłoszenie kandydata,
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
  • świadczenie kandydata o zgodzie na kandydowanie,
  • oświadczenie kandydata o niekaralności,
  • lista co najmniej 50 podpisów członków izby rolniczej popierających kandydata.

Druki można otrzymać w Urzędzie Gminy Wąsosz, w biurach Podlaskiej Izby Rolniczej lub pobrać ze strony: gminawasosz.pl

Dokumenty należy złożyć w terminie do dnia 04.09.2023 r. w siedzibie Okręgowej Komisji Wyborczej Urząd Gminy Wąsosz pok. nr 17, w godzinach pracy urzędu.

W przypadku braku zgłoszeń kandydatów zostanie ogłoszony dodatkowy nabór, który będzie trwać do 08.09.2023 r.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej Podlaskiej Izby Rolniczej w zakładce Wybory 2023.

 

Instrukcja przy wypełnianiu listy poparcia dla kandydata

  1. Część tytułowa listy, zawierająca nazwisko, imię-imiona kandydata, powtarzana jest na każdej stronie listy.
  2. Gdy poparcia udziela osoba prawna, w rubryce "nazwisko i imię (imiona)" należy wpisać nazwę osoby prawnej oraz nazwisko i imię przedstawiciela wskazanego przez władze osoby prawnej. W rubryce "adres zamieszkania" podaje się adres siedziby osoby prawnej, w rubryce zaś "Seria i nr dowodu" podaje się serie i nr dowodu osobistego przedstawiciela osoby prawnej. Przedstawiciel osoby prawnej składa swój czytelny podpis w ostatniej rubryce listy.
  3. W miejscowościach, w których nie ma ulic, adres zamieszkania może obejmować tylko nazwę wsi i nr posesji, a jeśli nie ma ustalonej numeracji posesji – tylko nazwę wsi.
  4. Nieczytelnie wpisanie danych osoby popierającej zgłoszenie, brak podpisu tej osoby lub pominięcie niektórych danych wskazanych we wzorze albo wpisanie danych nieprawdziwych spowoduje pominięcie nazwiska osoby, której dotyczy uchybienie, przy ustalaniu liczby osób udzielających poparcia.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Patryk Staniszewski

Data wytworzenia: 2023-08-18

Wprowadzający: Patryk Staniszewski

Data modyfikacji: 2023-08-24

Opublikował: Patryk Staniszewski

Data publikacji: 2023-08-18