Uchwała Nr XXV/162/10

Uchwała Nr XXV/162/10
Rady Gminy Wąsosz

z dnia 29 czerwca 2010 r.

w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.

Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240, z 2010r. Nr 28, poz. 146) uchwala się, co następuje:

§ 1. Ustala się tryb pracy nad projektem uchwały budżetowej, określony w załączniku do niniejszej uchwały

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3. Traci moc Uchwała Nr XXI/137/06 Rady Gminy Wąsosz z dnia 28 sierpnia 2006 roku w sprawie określenia procedury uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

Albert Kochanowski


Załącznik do Uchwały Nr XXV/162/10
Rady Gminy Wąsosz
z dnia 29 czerwca 2010 r.

1)Projekt budżetu gminy Wąsosz oparacowuje się na podstawie:

- założeń określających główne cele polityki społecznej, gospodarczej i finansowej gminy wynikających z "Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Wąsosz",

- wniosków radnych, sołtysów, mieszkańców jak i stowarzyszeń mieszkańców, a także podmiotów ubiegających się o dotacje,

- przewidywanych stawek podatków i opłat lokalnych, z uwzględnieniem lokalnej polityki podatkowej w roku budżetowym,

- założeń makroekonomicznych, w tym głównie prognozy kształtowania się cen towarów i usług konsumpcyjnych i inwestycyjnych, prognozy kształtowania się podstawowych stóp procentowych, prognozy wzrostu gospodarczego, prognozy zatrudnienia i wynagrodzeń w gospodarce kraju w roku budżetowym,

- informacji na temat przyznanych gminie kwotach subwencji i dotacji z budżetu państwa i prognozowanych dochodów z tytułu udziałów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa,

- informacji o wykonaniu budżetu za I półrocze i przewidywanym wykonaniu budżetu za rok poprzedzający rok, którego dotyczy projekt uchwały budżetowej.

2)Wnioski o których mowa w pkt 1 powinny byc szczegółowo uzasadnione, wnioski złożone po terminie określonym w niniejszej uchwale lub w trakcie roku budżetowego będą rozpatrywane przy projektowaniu budżetu na rok następny lub w trakcie roku w/g mozliwości finansowych gminy.

3)Projekt uchwały budżetowej sporządza się w szczegółowości określonej w przepisach ustawy o finansach publicznych.

4)Do projektu uchwały budżetowej gminy dołącza się uzasadnienie, które obejmuje w szczególności:

- omówienie projektowanych dochodów z poszczególnych źródeł, ze wskazaniem sposobu i podstaw ich obliczenia,

- omówienie projektowanych wydatków bieżących na tle przewidywanego wykonania roku poprzedniego oraz sposobu ich kalkulacji,

- omówienie projektowanych wydatków majątkowych,

- omówienie przychodów związanych z pokryciem niedoboru budżetowego oraz rozchodów związanych ze spłatami rat kredytowych / pożyczek.

II. HARMONOGRAM PRAC NAD PROJEKTEM UCHWAŁY BUDŻETOWEJ

LP.

WYSZCZEGÓLNIENIE

OSOBY ODPOWIEDZIALNE

TERMIN REALIZACJI

1

Opracowanie i przekazanie do Rady gminy założeń do projektu budżetu

Wójt Gminy, Skarbnik Gminy

do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy

2

Przekazanie jednostkom organizacyjnym, pracownikom na smodzielnyh stanowiskach załozeń i materiałów do opracowania projektu budżetu gminy.

Wójt Gminy, Skarbnik Gminy

do 10 października roku poprzedzającego rok budżetowy

3

Opracowanie przez jednostki organizacyjne, Kierownika Referatu, samodzielne stanowika w urzędzie gminy wstępnych jednostkowych projektów planów finansowych

Kierownk referatu, Kierownicy jednostek organizacyjnych, pracownicy na samodzielnych stanowiskach.

do 25 października roku poprzedzającego rok budżetowy

4

Weryfikowanie przez Wójta Gminy wstępnych projektów planów finansowych sporządzonych przez Kierownikow jednostek organizacyjnych , Kierownika Referatu, Spotaknie Wójta Gminy z Kierownikami jednostek w celu uzgodnienia środków na realizację zadań inwestycyjnych i zadań własnych. Opracowanie wstępnego projektu budżetu gminy

Wójt Gminy, Skarbnik Gminy

do 10 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy

5

Przedłożenie Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku celem zaopiniowania projektu budżetu

Wójt Gminy

do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy

6

Opiniowanie projektu budżetu wraz z załącznikami przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy

Komisja Rewizyjna Rady Gminy

do 05 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy

7

Opiniowanie projektu budżetu przez Komisję Gospodarczą analiza pzrez Wójta Gminy wniosków Komisji Gospodarczej i uzgodnienie z Komisją Gospodarczą ostatecznego projektu budżetu

Komisja Gospodarcza Rady Gminy

do 10 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy

8

Uchwalenie budżetu przez Radę Gminy

Rada Gminy

do 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy

9

przekazanie do publikacji

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Artur Wiszowaty

Wprowadzający: Artur Wiszowaty

Data modyfikacji: 2010-07-09

Opublikował: Artur Wiszowaty

Data publikacji: 2010-07-09