Uchwała Nr XXV/162/10
Uchwała Nr XXV/162/10
Rady Gminy Wąsosz
z dnia 29 czerwca 2010 r.
w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240, z 2010r. Nr 28, poz. 146) uchwala się, co następuje:
§ 1. Ustala się tryb pracy nad projektem uchwały budżetowej, określony w załączniku do niniejszej uchwały
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Traci moc Uchwała Nr XXI/137/06 Rady Gminy Wąsosz z dnia 28 sierpnia 2006 roku w sprawie określenia procedury uchwalania budżetu oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
|
Załącznik do Uchwały Nr XXV/162/10
Rady Gminy Wąsosz
z dnia 29 czerwca 2010 r.
1)Projekt budżetu gminy Wąsosz oparacowuje się na podstawie:
- założeń określających główne cele polityki społecznej, gospodarczej i finansowej gminy wynikających z "Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Wąsosz",
- wniosków radnych, sołtysów, mieszkańców jak i stowarzyszeń mieszkańców, a także podmiotów ubiegających się o dotacje,
- przewidywanych stawek podatków i opłat lokalnych, z uwzględnieniem lokalnej polityki podatkowej w roku budżetowym,
- założeń makroekonomicznych, w tym głównie prognozy kształtowania się cen towarów i usług konsumpcyjnych i inwestycyjnych, prognozy kształtowania się podstawowych stóp procentowych, prognozy wzrostu gospodarczego, prognozy zatrudnienia i wynagrodzeń w gospodarce kraju w roku budżetowym,
- informacji na temat przyznanych gminie kwotach subwencji i dotacji z budżetu państwa i prognozowanych dochodów z tytułu udziałów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa,
- informacji o wykonaniu budżetu za I półrocze i przewidywanym wykonaniu budżetu za rok poprzedzający rok, którego dotyczy projekt uchwały budżetowej.
2)Wnioski o których mowa w pkt 1 powinny byc szczegółowo uzasadnione, wnioski złożone po terminie określonym w niniejszej uchwale lub w trakcie roku budżetowego będą rozpatrywane przy projektowaniu budżetu na rok następny lub w trakcie roku w/g mozliwości finansowych gminy.
3)Projekt uchwały budżetowej sporządza się w szczegółowości określonej w przepisach ustawy o finansach publicznych.
4)Do projektu uchwały budżetowej gminy dołącza się uzasadnienie, które obejmuje w szczególności:
- omówienie projektowanych dochodów z poszczególnych źródeł, ze wskazaniem sposobu i podstaw ich obliczenia,
- omówienie projektowanych wydatków bieżących na tle przewidywanego wykonania roku poprzedniego oraz sposobu ich kalkulacji,
- omówienie projektowanych wydatków majątkowych,
- omówienie przychodów związanych z pokryciem niedoboru budżetowego oraz rozchodów związanych ze spłatami rat kredytowych / pożyczek.
II. HARMONOGRAM PRAC NAD PROJEKTEM UCHWAŁY BUDŻETOWEJ
LP. |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
TERMIN REALIZACJI |
1 |
Opracowanie i przekazanie do Rady gminy założeń do projektu budżetu |
Wójt Gminy, Skarbnik Gminy |
do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy |
2 |
Przekazanie jednostkom organizacyjnym, pracownikom na smodzielnyh stanowiskach załozeń i materiałów do opracowania projektu budżetu gminy. |
Wójt Gminy, Skarbnik Gminy |
do 10 października roku poprzedzającego rok budżetowy |
3 |
Opracowanie przez jednostki organizacyjne, Kierownika Referatu, samodzielne stanowika w urzędzie gminy wstępnych jednostkowych projektów planów finansowych |
Kierownk referatu, Kierownicy jednostek organizacyjnych, pracownicy na samodzielnych stanowiskach. |
do 25 października roku poprzedzającego rok budżetowy |
4 |
Weryfikowanie przez Wójta Gminy wstępnych projektów planów finansowych sporządzonych przez Kierownikow jednostek organizacyjnych , Kierownika Referatu, Spotaknie Wójta Gminy z Kierownikami jednostek w celu uzgodnienia środków na realizację zadań inwestycyjnych i zadań własnych. Opracowanie wstępnego projektu budżetu gminy |
Wójt Gminy, Skarbnik Gminy |
do 10 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy |
5 |
Przedłożenie Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku celem zaopiniowania projektu budżetu |
Wójt Gminy |
do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy |
6 |
Opiniowanie projektu budżetu wraz z załącznikami przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy |
Komisja Rewizyjna Rady Gminy |
do 05 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy |
7 |
Opiniowanie projektu budżetu przez Komisję Gospodarczą analiza pzrez Wójta Gminy wniosków Komisji Gospodarczej i uzgodnienie z Komisją Gospodarczą ostatecznego projektu budżetu |
Komisja Gospodarcza Rady Gminy |
do 10 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy |
8 |
Uchwalenie budżetu przez Radę Gminy |
Rada Gminy |
do 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy |
9 |
przekazanie do publikacji |
Metryka strony