Uchwała nr XVII/119/09

Uchwała nr XVII/119/09

Rady Gminy Wąsosz

z dnia 1 czerwca 2009 roku

w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia dotyczącego współfinansowania wspólnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi dla miasta Łomża i okolicznych gmin — I etap.

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 3, art. 10, art. 18 ust. 2 pkt.6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz.1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138,poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420) uchwala się, co następuje :

§ 1. Akceptuje się treść projektu Porozumienia pomiędzy Miastem Łomża a Gminą Wąsosz dotyczącego współfinansowania wspólnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi miasta Łomża i okolicznych gmin — I etap.

§ 2. Projekt porozumienia stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy

Albert Kochanowski

Porozumienie

dotyczące współfinansowania wspólnego

systemu gospodarki odpadami komunalnymi miasta Łomży i okolicznych gmin – I etap

zawarte w dniu …………2009 r pomiędzy Miastem Łomża z siedzibą w Łomży, Stary Rynek 14 reprezentowanym przez

Prezydenta Miasta Łomża - Jerzego Brzezińskiego

a Gminą Wąsosz z siedzibą w Wąsoszu, Plac Rzędziana 8reprezentowanym przez Wójta Gminy Wąsosz - Czesława Ołdakowskiego

  1. Gminą Jedwabnez siedzibą 18-420 Jedwabne, ul. Żwirki i Wigury 3

reprezentowaną przez

Burmistrza - Krzysztofa Moenke

  1. Gminą Nowogródz siedzibą 18-414 Nowogród, ul. Łomżyńska 41

reprezentowaną przez

Burmistrza - Józefa Piątek

  1. Gminą Łomżaz siedzibą 18-400 Łomża, ul. M.C. Skłodowskiej 1

reprezentowaną przez

Wójta - Jacka Albina Nowakowskiego

  1. Gminą Miastkowoz siedzibą 18-413 Miastkowo, ul. Łomżyńska 32

reprezentowaną przez

Wójta - Lidię Małgorzatę Grzejka

  1. Gminą Piątnicaz siedzibą 18-421 Piątnica, ul. Stawiskowa 53

reprezentowaną przez

Wójta - Edwarda Ładę

  1. Gminą Przytułyz siedzibą 18-423 Przytuły, ul. Supska 10

reprezentowaną przez

Wójta - Krzysztofa Jana Polkowskiego

  1. Gminą Śniadowoz siedzibą 18-411 Śniadowo, ul. Ostrołęcka 11

reprezentowaną przez

Wójta - Andrzeja Zarembę

  1. Gminą Wiznaz siedzibą 18-430 Wizna, Pl. Raginisa 25

reprezentowaną przez

Wójta - Zbigniewa Sokołowskiego

  1. Gminą Zbójnaz siedzibą 18-416 Zbójna, ul. Łomżyńska 62

reprezentowaną przez

Wójta - Zenona Białobrzeskiego

  1. Gminą Mały Płockz siedzibą 18-516 Mały Płock, ul. Kochanowskiego 15

reprezentowaną przez

Wójta - Józefa Dymerskiego

  1. Gminą Grabowo z siedzibą 18-507 Grabowo, ul. Sikorskiego 1

reprezentowaną przez

Wójta - Józefa Wiszowaty

  1. Gminą Kolnoz siedzibą 18-500 Kolno, ul. Wojska Polskiego 20

reprezentowaną przez

Wójta - Tadeusza Klama

  1. Gminą Stawiskiz siedzibą 18-520 Stawiski, Pl. Wolności 13/15

reprezentowaną przez

Burmistrza - Marka Waszkiewicza

  1. Gminą Turoślz siedzibą 18-525 Turośl, ul. Jana Pawła II 49

reprezentowaną przez

Wójta - Piotra Niedbałę

  1. Miastem Kolnoz siedzibą 18-500 Kolno, ul. Wojska Polskiego 20

reprezentowanym przez

Burmistrza - Andrzeja Duda

  1. Gminą Szczuczynz siedzibą 19-230 Szczuczyn, Plac Tysiąclecia 23

reprezentowaną przez

Burmistrza - Waldemara Szczesnego

  1. Gminą Radziłów z siedzibą 19 -213 Radziłów, Plac 500-lecia 14

reprezentowaną przez

Wójta - Robert Ziemkiewicz

  1. Gminą Wąsosz z siedzibą 19-222 Wąsosz, Plac Rzędziana 8

reprezentowaną przez

Wójta - Czesława Ołdakowskiego

§ 1

1. Przedmiot porozumienia:

Przedmiotem porozumienia są wspólne działania zmierzające do realizacji i współfinansowania projektu pod nazwą: „Budowa systemu gospodarki odpadami komunalnymi dla miasta Łomża i okolicznych gmin – I etap” – zwanego w dalszej części porozumienia Projektem zgłoszonego do dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Priorytet II – Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi.

2. Zakres rzeczowy inwestycji:

Zakres rzeczowy przedmiotowego projektu obejmuje budowę systemu gospodarki odpadami komunalnymi, w skład którego wchodzić będą następujące obiekty:

- 2 kwatery składowania odpadów,

- kwatera do składowania odpadów zawierających azbest,

- zbiornik odcieków składowiskowych,

- plac przetwarzania odpadów budowlanych,

- pryzmowa kompostownia odpadów,

- plac przygotowania kompostu,

- przepompownia odcieków składowiskowych,

- 2 wagi samochodowe,

- zbiorników wód deszczowych dla celów p.poż,

- wiaty czasowego gromadzenia odpadów niebezpiecznych,

- wiaty na surowce wtórne,

- sortownia odpadów komunalnych,

- plac przejmowania odpadów wielkogabarytowych,

- zbiornik bezodpływowy,

- budynek socjalno-administracyjny,

- parking i wewnętrzna infrastruktura drogowa.

Ponadto w ramach przedmiotowego przedsięwzięcia zakupione zostaną następujące maszyny i urządzenia:

- linia technologiczna sortownii odpadów,

- środki transportu,

- wyposażenie składowiska,

- wyposażenie i urządzenia peryferyjne składowiska,

- wyposażenie magazynu odpadów,

- sprzęt i urządzenia kompostowania odpadów,

- sprzęt i urządzenia kompostowania pryzmów,

- sektor przerobu odpadów budowlanych,

- sprzęt i urządzenia – rozbudowa,

- wagi samochodowe.

3. Termin realizacji inwestycji:

07.2008 – 06.2011

§ 2

1. Zakres współfinansowania projektu określonego w § 1 obejmuje koszty ponoszone na etapie wdrażania i realizacji projektu związane z bezpośrednią realizacją projektu (wg wniosku o współfinansowanie z POI i Ś):

- planowany koszt całkowity projektu 37 596 272,27 zł w tym koszty obsługi inwestycyjnej, zarządzania projektem i promocja,

- planowane współfinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 17 841 498,9 zł,

- oraz koszty poza projektowe związane z przygotowaniem inwestycji (np. dokumentacji technicznej) 210 328 zł.

2. Udział stron określony na etapie sporządzenia wniosku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego porozumienia.

3. Ostateczny udział finansowy zostanie zweryfikowany po zakończeniu realizacji projektu wg rzeczywistych kosztów wynikające z różnicy pomiędzy dofinansowaniem z UE, a rzeczywistymi kosztami inwestycji (co zostanie wprowadzone aneksem do porozumienia).

4. Zastrzega się możliwość aktualizacji udziałów gmin w współfinansowaniu projektu
w przypadku istotnych różnic w kosztach wynikających z kontraktów z wykonawcami robót oraz zmiany struktury współfinansujących.

§ 3

1. Każda ze stron finansuje wymienione w § 2 koszty przynależne swojemu zakresowi i zarezerwuje je swoim w budżecie gminy. Udział poszczególnych gmin w realizacji projektu, przeznaczonej do wspólnego wykorzystania został ustalony w wysokości proporcjonalnej do ilości mieszkańców zamieszkujących teren danej gminy.

2. Harmonogram płatności ustala się wg planowanego harmonogramu realizacji inwestycji ustalając :

I rata w wysokości 60 % udziału gminy płatna do 30.04.2010 r.

II rata w wysokości 40 % udziału gminy płatna do 30.04.2011 r.

Płatne na konto Urzędu Miasta Łomża Nr 11 1060 0076 0000 3210 0015 5285

Wysokość rat zawiera załącznik Nr 1 do porozumienia.

3. W przypadku zwłoki w przekazywaniu środków będą naliczane ustawowe odsetki. Przedłużenie terminu wpłat o kwartał może spowodować wykluczenie gminy z systemu.

§ 4

1. Strony zgodnie ustalają, ze właścicielem obiektów zrealizowanych w ramach projektu będzie Miasto Łomża jako beneficjent projektu współfinansowanego z POIiŚ.

2. Zarządzającym wybudowanym majątkiem będzie Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Zakład Budżetowy w Łomży.

3. Ewentualna zmiana struktury własności majątku zrealizowanego w ramach projektu może być rozważana najwcześniej po 5 latach od zakończenia projektu.

4. Strony porozumienia ustalają, że miejscem przekazania odpadów z terenu gmin objętych systemem będzie Zakład Gospodarowania Odpadami zlokalizowany na terenie Gminy Miastkowo.

§ 5

1. Powołuje się zespół do koordynacji systemu składający się z przedstawicieli
z poszczególnych gmin w osobach Burmistrzów i Wójtów poszczególnych gmin oraz Prezydenta Miasta i Dyrektora Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej ZB w Łomży.

2. Upoważnia się Prezydenta Miasta Łomża do koordynacji Projektu i podejmowania decyzji w zakresie zlecania i zawierania zobowiązań finansowych związanych z projektem informując Gminy o wysokości tych zobowiązań.

§ 6

Strony zgodnie ustalają , że wszelkie spory wynikłe na tle realizacji postanowień porozumienia , będą rozstrzygane polubownie, a w przypadku braku polubownego rozstrzygnięcia sporu , strony przekażą sprawę właściwemu sądowi w Łomży.

§ 7

W sprawach nieuregulowanych niniejszym porozumieniem zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu Cywilnego.

§ 8

Wszelkie zmiany porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 9

Porozumienia sporządzono w 34 jednobrzmiących egzemplarzach po 2 dla każdej ze stron.

Miasto Łomża Miasto/Gmina/Miasto i Gmina

1………………………………………….

2………………………………………….

3………………………………………….

4………………………………………….

5………………………………………….

6………………………………………….

7………………………………………….

8………………………………………….

9………………………………………….

10 ………………………………………….

11………………………………………...

12……………………………………….

13………………………………………...

14………………………………………...

15……………………………………….

16………………………………………...

17………………………………………...

18 …………………………………………

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Artur Wiszowaty

Wprowadzający: Artur Wiszowaty

Data modyfikacji: 2009-06-29

Opublikował: Artur Wiszowaty

Data publikacji: 2009-06-29