Zarządzenie nr 2/2016

Untitled

ZARZĄDZENIE NR 2 /2016

Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąsoszu

z dnia 1 marca 2016

w sprawie wprowadzenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze
w Ośrodku Pomocy Społecznej w Wąsoszu

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm.), art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 po. 1202 z późn. zm), zarządzam, co następuje:

§ 1.

Wprowadzam Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Ośrodku Pomocy Społecznej w Wąsoszu stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2.

Treść niniejszego zarządzenia podana będzie do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie

na stronie BIP Urzędu Gminy Wąsosz.

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Kierownik OPS w Wąsoszu

Wójt Gminy Wąsosz

Czesław Ołdakowski

Załącznik

do zarządzenia NR 6/2016

Kierownika Ośrodka Pomocy

Społecznej w Wąsoszu

z dnia 1 marca2016

REGULAMIN NABORU

na wolne stanowiska urzędnicze w Ośrodku Pomocy Społecznej w Wąsoszu

ROZDZIAŁ 1

Postanowienia ogólne

§ 1.

  1. Celem Regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolnych stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych, ww Ośrodku Pomocy Społecznej w Wąsoszu w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór.

  2. Regulamin ma odpowiednie zastosowanie przy naborze na wolne stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Wąsosz, których nie dotyczą odrębne przepisy w tym zakresie.

  3. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  1. Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Ośrodku Pomocy Społecznej w Wąsoszu .

  2. Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Wąsosz;

  3. Kierowniku - należy przez to rozumieć kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąsoszu ;

  4. Ośrodku - należy przez to rozumieć Ośrodek Pomocy Społecznej w Wąsoszu ;

  5. Ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 roku , poz.1202 z póź.zm. );

  6. Wolnym stanowisku urzędniczym, należy przez to rozumieć stanowisko, na które zgodnie z przepisami ustawy albo w drodze porozumienia, nie został przeniesiony pracownik samorządowy danej jednostki lub na które nie został przeniesiony inny pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, posiadający kwalifikacje wymagane na danym stanowisku lub nie został przeprowadzony na to stanowisko nabór albo na którym mimo przeprowadzonego naboru nie został zatrudniony pracownik;

  7. Nieposzlakowanej opinii kandydata na pracownika - należy przez to rozumieć opinię podkreślającą dobre cechy osobowości kandydata, takie jak: bezstronność, uczciwość, odpowiedzialność, przestrzeganie norm prawnych i moralnych w życiu osobistym oraz zawodowym, a także oznaczającą kandydata budzącego zaufanie i szacunek w społeczności lokalnej, posiadającego autorytet, który poprzez brak kompromitujących go faktów nie będzie narażony na szantaż i daje rękojmię etycznego postępowania również na stanowisku pracy.

§ 2.

1.Zatrudnienie pracownika w wyniku przeprowadzonego naboru, następuje na podstawie umowy o pracę.

2. Pracownikiem samorządowym może być osoba, która spełnia warunki określone w art. 6 ustawy.

3.Regulamin nie ma zastosowania do:

    1. stanowisk pomocniczych i obsługi;

    2. pracowników, których status określają inne przepisy niż ustawa;

    3. pracowników zatrudnianych na zastępstwo w związku z długotrwałą chorobą, urlopem macierzyńskie , rodzicielskim lub innymi przypadkami losowymi);

    4. pracowników przeniesionych do pracy z innych jednostek samorządowych;

    1. pracowników zatrudnianych w wyniku awansu zawodowego lub przesunięcia wewnętrznego, przy czym:

1)awansowanie pracowników lub przesunięcie wewnętrzne na inne stanowisko odbywa się na podstawie art. 20 ustawy i dotyczy jedynie pracowników wykazujących inicjatywę w pracy i sumiennie wykonujących swoje obowiązki oraz posiadających niezbędne kwalifikacje i spełniających formalne wymogi określone dla danego stanowiska pracy,

2) o zmianę stanowiska urzędniczego wnioskuje przełożony pracownika , w formie pisemnej z podaniem uzasadnienia,

3) nie przewiduje się awansu na stanowisko urzędnicze ze stanowiska obsługi.

ROZDZIAŁ 2

Planowanie rekrutacji

§ 3.

  1. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Wąsoszu zobowiązany są do bieżącego monitorowania potrzeb kadrowych i prognozowania mogących powstać w niedalekiej przyszłości wakatów.

  2. Potrzeba stworzenia nowego stanowiska pracy może pojawić się w szczególności w wyniku:

1) planowanych zmian w strukturze organizacyjnej Ośrodka ,

2) zmiany przepisów nakładających na Ośrodek nowe kompetencje i zadania;

3) naturalnych zmian w stanie zasobów kadrowych (przejście na emeryturę, rentę itp.).

  1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Kierownik , w oparciu o sporządzony wniosek zaakceptowany przez Wójta.

  2. Wniosek o przyjęcie nowego pracownika, o którym mowa w ust. 3, powinien być przedłożony Wójtowi co najmniej z jednomiesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu pracy Ośrodka.

  3. Kierownik zobligowany jest do przedłożenia Wójtowi - wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 3 - opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy wraz z analizą skutków finansowych oraz zakresem czynności. Wzór formularza opisu stanowiska pracy stanowi

  4. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 5, powinien zawierać:

1) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego to stanowisko;

2) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osoby, która ma zajmować dane stanowisko;

3) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia stanowiska;

4) określenie odpowiedzialności;

5) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

  1. Akceptacja opisu stanowiska pracy oraz zgoda wójta na zatrudnienie pracownika powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydata na wolne stanowisko.

  2. Czynności rekrutacyjne powinny być rozpoczęte w terminie pozwalającym na przeprowadzenie naboru zgodnie z przepisami ustawy.

  3. Otwarta rekrutacja i jawny nabór mają na celu pozyskanie jak najlepszych pracowników na wolne stanowiska.

ROZDZIAŁ 3

Etapy naboru

§ 4

Nabór obejmuje następujące etapy:

  1. Powołanie komisji rekrutacyjnej;

  2. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko;

  3. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych;

  4. Wstępna ocena złożonych dokumentów aplikacyjnych;

  5. Ogłoszenie informacji, o ilości osób, które zgłosiły się do naboru oraz ile aplikacji spełnia wymogi formalne;

  6. postępowanie sprawdzające, na które składa się:

1) merytoryczna ocena dokumentów aplikacyjnych,

2) rozmowa kwalifikacyjna;

  1. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru;

  2. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisaniu umowy o pracę;

  3. Ogłoszenie wyników naboru.

ROZDZIAŁ 4

Powołanie Komisji Rekrutacyjnej

§ 5

  1. Komisję rekrutacyjną (wraz ze wskazaniem pełnionych w niej funkcji) powołuje wójt.

  2. W skład Komisji rekrutacyjnej wchodzą:

1) kierownik

2) pracownik zatrudniony na stanowisku ds. kadr;

3) inna osoba wskazana przez Wójta.

3.W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie osoby, której dotyczy postępowanie konkursowe, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.

4.Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

  1. Obsługę techniczną Komisji rekrutacyjnej zapewnia pracownik ds.kadr.

ROZDZIAŁ 5

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko

§ 6.

  1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, zwanym dalej BIP, oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.

  2. Możliwe jest umieszczenie informacji o ogłoszeniu dodatkowo w innych miejscach,
    np. w:
    urzędach pracy; prasie; serwisach internetowych innych niż BIP.


3.Ogłoszenie o naborze powinno zawierać:

  1. nazwę i adres jednostki;

  2. określenie stanowiska;

  3. określenie wymagań związanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska,

  4. Wymagania:

a) wymagania niezbędne to wymagania konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku;

b) wymagania dodatkowe to pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku.

  1. wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku;

  2. informację o warunkach pracy na danym stanowisku;

  3. informację, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%;

  4. wskazanie wymaganych dokumentów;

  5. określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

4. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

5. Termin do składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie


ROZDZIAŁ 6

Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

§ 7.

  1. Po ogłoszeniu, o którym mowa w § 6. ust.1, następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku.

  2. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po ukazaniu się ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i wyłącznie w formie pisemnej. Nie dopuszcza się formy elektronicznej.

  1. Nie przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych poza naborem określonym w danym ogłoszeniu.

  2. Dokumenty dostarczane pocztą poza procesem naboru, podlegają zwrotowi do nadawcy.

ROZDZIAŁ 7

Przeprowadzenie konkursu

§ 8

1.Konkurs na stanowisko urzędnicze, przeprowadza się w dwóch etapach:

  1. w pierwszym etapie Komisja rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym oraz ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu;

  2. w drugim etapie, który składa się z:

1) oceny merytorycznej złożonych dokumentów aplikacyjnych,

2) rozmowy kwalifikacyjnej

3.Po przeprowadzeniu rozmowy dochodzi do wyłonienia kandydata.

2.Ocena formalna złożonych aplikacji

1 )analiza formalna dokumentów aplikacyjnych polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacją nadesłaną przez kandydata. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

2) wynikiem analizy formalnej dokumentów jest wstępne określenie przydatności kandydata do pracy na wolnym stanowisku i jego dopuszczenie do dalszego etapu konkursu.

Warunkiem udziału kandydata w dalszym postępowaniu konkursowym jest spełnienie wymogów formalnych wynikających z treści art. 6 ustawy oraz zawartych w ogłoszeniu o naborze.

3) z przeprowadzonej oceny formalnej sporządza się i upublicznia informację, ile osób zgłosiło się do naboru oraz ile aplikacji spełnia wymagania formalne określone w ogłoszeniu.

4)kandydaci zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu zostają o tym fakcie powiadomieni telefonicznie,z podaniem terminu rozmowy kwalifikacyjnej. p

3.Ocena merytoryczna złożonych dokumentów aplikacyjnych

1) oceny merytorycznej złożonych dokumentów dokonuje każdy członek Komisji rekrutacyjnej przydzielając kandydatowi punkty w skali od 1 do 5, przy czym najwyżej punktowani są kandydaci posiadający:

a) wykształcenie wyższe magisterskie

b)szczególne kwalifikacje (określone przez wskazanie zakresu wiedzy ogólnej i specjalistycznej), wymagane uprawnienia i egzaminy zawodowe;

c) doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej;

d)odbytą służbę przygotowawczą, zakończoną pozytywnym wynikiem egzaminu;

2) z oceny merytorycznej dokumentów aplikacyjnych kandydatów sporządza się notatkę służbową, którą podpisują członkowie Komisji.

4.Rozmowa kwalifikacyjna

1) celem rozmowy kwalifikacyjnej jest poprzez bezpośredni kontakt z kandydatem, weryfikacja informacji zawartych w aplikacji oraz poznanie i ocena:

a) predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków;

b)posiadanej wiedzy na temat przepisów dotyczących bezpośrednio stanowiska, o które ubiega się kandydat,

c) obowiązków i zakresu odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata;

2) ocena kandydatów prowadzona jest metodą punktową w skali od 1 do 6, po zakończonych rozmowach kwalifikacyjnych.

3) z przebiegu rozmowy sporządza się notatkę służbową, którą podpisują członkowie Komisji.

§ 9.

  1. Po przeprowadzeniu konkursu Komisja rekrutacyjna ustala jego wynik, wskazując kandydata, który uzyskał największą sumę punktów.

  2. Ze swoich czynności Komisja sporządza protokół z przeprowadzonego naboru kandydatów, który podpisują wszyscy członkowie Komisji.

  3. Protokół zawiera w szczególności:

1) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według liczby uzyskanych punktów;

2) uzasadnienie danego wyboru.

  1. Wypełniony i podpisany przez Komisję protokół, o którym mowa w ust. 3, podlega zatwierdzeniu przez Kierownika -Wójta,

  2. Zatwierdzenie wyników naboru kończy procedurę wyłonienia kandydata.

ROZDZIAŁ 8

Ogłoszenie wyników naboru

§ 10.

  1. Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru upowszechniana jest przez umieszczenie na tablicy informacyjnej Urzędu oraz jest publikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.

  2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:

1)nazwę i adres jednostki;

2) określenie stanowiska urzędniczego;

3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejscowość zamieszkania, w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego;

4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego z kandydatów.

  1. Jeżeli w okresie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole dotyczącym tego naboru.

ROZDZIAŁ 9

Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

§ 11.

  1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostaje wyłoniony w procesie rekrutacji, są dołączane do jego akt osobowych.

  2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do II etapu i zostały wymienione w protokole, będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.

  3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób są odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych za potwierdzeniem odbioru.

ROZDZIAŁ 10

Warunki zatrudnienia pracowników

§ 12.

  1. Maksymalny okres adaptacji dla pracownika podejmującego po raz pierwszy pracę zawodową w Ośrodku wynosi sześć miesięcy. Przed zawarciem umowy o pracę pracownik zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności, wystawione nie wcześniej niż jeden miesiąc przed datą ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze.

  1. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym
    , w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy, umowę o pracę zawiera się na czas
    określony nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za 2-tygodniowym wypowiedzeniem.

  2. W czasie trwania zawartej umowy na czas określony, pracownikowi, o którym mowa w ust. 1, organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem.

  3. Szczegółowy sposób przeprowadzenia służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę, określa zarządzenie wójta nr 23/09 z dnia 29.06.2009

  4. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu, o którym mowa w ust. 3, przed zawarciem nowej umowy o pracę pracownik składa ślubowanie.

  5. W uzasadnionych okolicznościach, np. ze względu na duże doświadczenie, wysokie kwalifikacje pracownika pożądane w Ośrodku, Kierownik-Wójt może podjąć decyzję o zatrudnieniu na innych warunkach niż określone w ust. 1.

ROZDZIAŁ 11

Przepisy końcowe

§ 13

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa pracy oraz zarządzenie regulujące sposób przeprowadzenia służby przygotowawczej, w rozumieniu przepisów wymienionej na wstępie ustawy o pracownikach samorządowych.

  2. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie naruszają powszechnie obowiązujących przepisów prawa pracy i systemu zatrudniania pracowników na stanowiska urzędnicze.

  3. Zmiany treści niniejszego Regulaminu wymagają dla swojej ważności formy właściwej dla jego wprowadzenia.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Artur Wiszowaty

Wprowadzający: Artur Wiszowaty

Data modyfikacji: 2016-03-25

Opublikował: Artur Wiszowaty

Data publikacji: 2016-03-25