Z A R Z Ą D Z E N I E N r 36/09

Z A R Z Ą D Z E N I E N r 36/09

WÓJTA GMINY WĄSOSZ

z dnia 18 sierpnia 2009 r.

w sprawie przyjęcia informacji za I półrocze 2009 roku

Na podstawie art.198 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz.1420, z 2006r. Nr 45, poz..319, Nr 104, poz. 708, Nr 187, poz.1381, Nr 170, poz.1217 i poz.1218, Nr 249, poz.1832, z 2007r. Nr 82, poz.560, Nr 88, poz.587, Nr 115 poz.791, Nr 140 poz.984) oraz uchwały Nr XXI/136/06 Rady Gminy Wąsosz z dnia 28 sierpnia 2006 r. zarządzam przyjąć:

§ 1

1. Informację z wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2009 roku zgodnie z załącznikami :

- plan dochodów po dokonanych zmianach – 11 295 920,00 zł. zrealizowano

5 609 683,83 zł. załącznik Nr 1.

- plan wydatków 13 001 184,95 zł. zrealizowano — 4 810 504,47 zł.
załącznik Nr 2.

2. Informację z wykonania zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

3. Informację opisową z realizacji budżetu Gminy za I półrocze 2009 roku.

4. Informację za I półrocze 2009 r. z wykonania planu finansowego Instytucji Kultury w Wąsoszu: Gminny Ośrodek Kultury, zgodnie z załącznikiem Nr 4.

5. Informację za I półrocze 2009 r. z wykonania planu finansowego Instytucji Kultury w Wąsoszu: Gminna Biblioteka Publiczna , zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 2

Informacje przekazać Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku Zespół Zamiejscowy w Łomży w terminie do 31 sierpnia 2009 r.

Wójt Gminy Wąsosz

Czesław Ołdakowski


Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 36/09

Wójta Gminy Wąsosz

z dnia 18 sierpnia 2009 r.

Informacja z wykonania dochodów gminy za I sze półrocze 2009r.

Dział

Rozdział

Paragraf

Treść

Wartość

Wykonanie

%

010

Rolnictwo i łowiectwo

227 311,00

221 010,27

97,0

01010

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

6 300,00

0970

Wpływy z różnych dochodów

6 300,00

01095

Pozostała działalność

221 011,00

221 010,27

100,0

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

221 011,00

221 010,27

100,0

020

Leśnictwo

1 900,00

1 768,04

93,0

02001

Gospodarka leśna

1 900,00

1 768,04

93,0

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

1 900,00

1.768,04

93,0

600

Transport i łączność

319 000,00

60016

Drogi publiczne gminne

2330

Dotacje celowe otrzymane od samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego

45 000,00

6330

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

274.000,00

700

Gospodarka mieszkaniowa

309 943,00

88 800,07

28,0

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

309 943,00

0460

Wpływy z opłaty eksploatacyjnej

100 000,00

50 800,80

50,0

0470

Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości

516,00

516,33

100,0

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

29 227,00

17 449,50

59,0

0690

Wpływy z różnych opłat

13 200,00

13 158,00

99,0

0760

Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych

866,50

0870

Wpływy z różnych dochodów

100 000,00

-

0910

Odsetki od nietreminowych wpłat

7 000,00

6 6 008,94

85,0

710

Działalność usługowa

5 000,00

71035

Cmentarze

5 000,00

2310

Dotacje celowe przekazanominie na zadania bieżące

5 000,00

750

Administracja publiczna

89 300,00

48 470,38

54,0

75011

Urzędy wojewódzkie

63 300,00

33 700,50

53,0

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

63 000,00

33 600,00

53,0

2360

Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami

300,00

100,50

33,0

75023

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

0690

Wpływy z różnych opłat

2 000,00

288,80

14,0

0970

Wpływy z różnych dochodów

10 000,00

533,95

5,0

75095

Pozostała działalność

14 000,00

13 947,13

99,0

0970

Wpływy z różnych dochodów

14 000,00

1331 13 947,13

99,0

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

8 791,00

8 467,00

96,0

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

646,00

322,00

50,0

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

646,00

322,00

50,0

75113

2010

Wybory do Parlametu Europejskiego

8 145,00

8 145,00

100,0

2010

Dotacje otrxzymane z budżetu Państwa

8 145,00

8.145,00

100,0

756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

1.297 599,00

606 246,80

46,0

75601

Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

4 500,00

1 842,00

40,0

0350

Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej

4 500,00

1 842,00

40,0

75615

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

160 840,00

82 364,70

51,0

0310

Podatek od nieruchomości

124 000,00

62 553,00

50,0

0320

Podatek rolny

1 950,00

1 585,70

81,0

0330

Podatek leśny

34 890,00

18 256,00

52,0

75616

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

535 928,00

301.418,96

56,0

0310

Podatek od nieruchomości

210 000,00

133 363,00

63,0

0320

Podatek rolny

265 718,00

135 095,00

50,0

0330

Podatek leśny

24 210,00

16 296,60

67,0

0340

Podatek od środków transportowych

7 000,00

4 469,50

63,0

0360

Podatek od spadków i darowizn

2 500,00

2 050,00

82,0

0430

Wpływy z opłaty targowej

2 000,00

750,00

37,0

0500

Podatek od czynności cywilnoprawnych

24 000,00

9 184,00

38,0

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

500,00

210,86

42,0

75618

Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw

44 000,00

22 882,62

52,0

0410

Wpływy z opłaty skarbowej

20 000,00

6 443,00

32, 032,0

0480

Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu

24 000,00

16 439,62

68,0

75621

Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

552 331,00

197 738,52

35,0

0010

Podatek dochodowy od osób fizycznych

482 331,00

194 609,00

40,0

0020

Podatek dochodowy od osób prawnych

70 000,00

3 129,52

4,0

758

Różne rozliczenia

6 107 821,00

3 413 272,35

55,0

75801

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

3 086 496,00

1 899 384,00

61,0

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

3 086 496,00

1 899 384,00

61,0

75807

Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin

2 675 260,00

1 337 626,00

49,0

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

2 675 260,00

1 337 628,00

49,0

75814

Różne rozliczenia finansowe

0920

Pozostałe odsetki

60 000,00

33 226,35

55,0

75831

Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin

286 065,00

143 043,00

50,0

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

286 065,00

143 034,00

50,0

852

Pomoc społeczna

2 160 007,00

1 125 787,02

52,0

85212

Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

1 501 000,00

729 876,04

48,0

0970

Wpływy z różnych dochodów

1 000,00

592,04

59,0

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

1 500 000,00

729 284,00

59,0

85213

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej.

4 000,00

1 408,00

35,0

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

4 000,00

1 408,00

35,0

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

201 000,00

86 100,00

42,0

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami

32 000,00

16 100,00

50,0

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin)

169 000,00

70 000,00

41,0

85219

Ośrodki pomocy społecznej

84 500,00

45 469,00

53,0

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin)

84 500,00

45 469,00

53,0

85228

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

4 000,00

2 358,28

58,0

0830

Wpływy z usług

4 000,00

2 358,28

58,0

85295

Pozostała działalność

365 507,00

260 575,70 260 575,70

71,0

2023

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej

137 907,00

90 575,70

65,0

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin)

227 600,00

170 000,00

74,0

854

Edukacyjna opieka wychowawcza

95 748,00

95 748,00

100,0

85415

Pomoc materialna dla uczniów

95 748,00

95 748,00

100,0

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin)

95 748,00

95 748,00

100,0

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

6 500,00

113,90

1,0

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

6 500,00

113,90

1,0

0970

Wpływy z różnych dochodów

6 000,00

90020

Wpływy i wydatki z opłat produktowych

500,00

113,90

22,0

0400

Wpływy z opłąty produktowej

500,00

113,90

22,0

926

Kultura fizyczna i sport

667 000,00

92601

333 000,00

6330

333 000,00

92695

Pozostała działalność

334 000,00

6298

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł

334 000,00

Razem:

11 295 920,00

5 609 683,83

49,0


Załącznik Nr 2

do Zarządzenia Nr36/09

Wójta Gminy Wąsosz

z dnia 18 sierpnia 2009 r.

Informacja z wykonania wydatków gminy w I -szym półroczu 2009r.

Dział

Rozdział

Paragraf

Treść

Wartość

Wykonanie

%

010

Rolnictwo i łowiectwo

717 411,00

598 956,20

83,0

01010

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

467 000,00

367 305,78

78,0

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

467 000,00

367 305,78

78,0

01030

Izby rolnicze

5 400,00

3 639,68

67,0

2850

Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego

5 400,00

3 639,68

67,0

01095

Pozostała działalność

245 011,00

229 010,74

3030

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

216 677,00

216 676,74

100,0

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

3 687,00

3 687,00

100,0

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

557,00

557,0

100,0

4120

Skladki na Fundusz Pracy

90,0

90,0

100,0

4300

Zakup pozostałych usług

24 000,00

8 000,00

33,0

600

Transport i łączność

1 327 000,00

262 825,40

19,0

60014

Drogi publiczne powiatowe

300 000,00

2710

Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących

300 000,00

60016

Drogi publiczne gminne

927 000,00

262 825,40

28,0

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

5 000,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

40 000,00

10 293,68

25,0

4270

Zakup usług remontowych

135 000,00

4300

Zakup usług pozostałych

30 000,00

4430

Różne opłaty i składki

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

700 000,00

235 531,72

33,0

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne

17 000,00

17 000,00

100,0

60095

Pozostała działalność

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

100 000,00

700

Gospodarka mieszkaniowa

19 000,00

751,52

5,0

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

14 000,00

751,52

5,0

4300

Zakup usług pozostałych

14 000,00

751,52

5,0

70095

Pozostała działalność

5 000,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

5 000,00

710

Działalność usługowa

99 000,00

16 028,00

16,0

71004

Plany zagospodarowania przestrzennego

86 000,00

16 028,00

18,0

4300

Zakup usług pozostałych

86 000,00

16 028,00

18,0

71035

Cmentarze

13 000,00

4300

Pozostała działalność

13 000,00

720

Informatyka

72095

Pozostała działalność

63 803,00

869,32

1,0

6630

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

63 803,00

869,32

1,0

750

Administracja publiczna

1 897 354,00

880 869,05

46,0

75011

Urzędy wojewódzkie

130 170,00

59 010,54

45,0

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

84 000,00

38 098,93

45,0

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

6 494,00

6 230,58

95,0

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

13 660,00

5 476,06

40,0

4120

Składki na Fundusz Pracy

2 216,00

897,28

40,0

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

4 000,00

771,31

19,0

4270

Zakup usług remontowych

3 100,00

4280

Zakup usług zdrowotnych

200,00

4300

Zakup usług pozostałych

6 000,00

2 506,53

41,0

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej

5 000,00

2 038,75

40,0

4410

Podróże służbowe krajowe

500,00

358,10

71,0

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

2 000,00

1 500,00

75,0

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

2 500,00

1 133,00

45,0

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

500,00

75022

Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu)

45 750,00

18 837,99

41,0

3030

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

34 900,00

15 600,00

44,0

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1 000,00

304,06

30,4

4300

Zakup usług pozostałych

200,00

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej

500,00

4430

Różne opłaty i składki

9 000,00

2 933,93

32,0

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

150,00

75023

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

1.450 041,00

643 550,72

44,0

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

200,00

60,00

30,0

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

974 190,00

405 261,04

41,0

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

66 840,00

66 590,14

99,0

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

139 275,00

65 510,69

47,0

4120

Składki na Fundusz Pracy

22 598,00

9 997,66

44,0

4140

Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

35 000,00

14 286,00

40,0

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

11 270,00

5 520,00

48,0

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

100 000,00

21 407,64

21,4

4260

Zakup energii

9 500,00

5 574,72

58,0

4270

Zakup usług remontowych

4 000,00

4280

Zakup usług zdrowotnych

1 000,00

171,25

17,1

4300

Zakup usług pozostałych

20 000,00

10 922,10

54,0

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

2 000,00

739,52

36,0

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej

15 000,00

5 816,91

38,7

4410

Podróże służbowe krajowe

2 000,00

938,80

46,9

4430

Różne opłaty i składki

7 000,00

4 646,00

66,3

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

20 668,00

15 500,00

74,9

4610

300,00

300,00

100,0

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

5 500,00

3 368,00

61,2

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

1 200,00

410,25

41 ,034,1

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

12 500,00

6 530,00

52,2

75075

Promocja jednostek samorządu terytorialnego

26 700,00

2 864,18

10,7

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

3 000,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

10 000,00

1 469,57

14,6

4300

Zakup usług pozostałych

10 700,00

1 394,61

13,0

4430

Składki i opłaty

3 000,00

75095

Pozostała działalność

244 693,00

156 605,62

64,0

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

2 244,00

1 190,00

53,0

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

170 000,00

108 141,22

63,6

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

19 620,00

15 794,41

80,5

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

28 632,00

14 166,62

49,4

4120

Składki na Fundusz Pracy

4 646,00

3 191,32

68,6

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

300,00

84,80

28,2

4280

Zakup usług zdrowotnych

500,00

199,25

66,4

4300

Zakup usług pozostałych

300,00

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

18 451,00

13 838,00

74,9

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

8 791,00

8.145,00

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

646,00

75113

Wybory do Parlamentu Europejskiego

8 145,00

8 145,00

100,0

3030

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

3 960,00

3 960,00

100,0

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

2 038,00

2 038,00

100,0

4210

Zakupmateriałów i wyposażenia

1 953,00

1 953,00

100,0

4300

Zakup pozostałych usług

76,00

76,00

100,0100,0

4740

Zakup materiałów papierniczych

118 ,00

118,00

1 00,0

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

400 498,00

55823,33

13,9

75404

Komendy wojewódzkie Policji

10 000,00

3000

Wpłaty jednostek na fundusz celowy

10 000,00

75411

Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej

10 000,00

6300

Dotacja celowa na pomoc finansową

udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych

10 000,00

75412

Ochotnicze straże pożarne

370 498,00

55 823,33

15,0

3030

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

8 300,00

150,00

1,8

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

52 988,00

25 219,14

47,5

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

4 178,00

4 126,31

98,7

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

8 632,00

4 129,36

47,8

4120

Składki na Fundusz Pracy

1 400,00

400,08

28,5

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

3 600,00

1 311,42

36,4

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

93 000,00

7 746,95

8,3

4260

Zakup energii

4 000,00

1 815,53

45,3

4270

Zakup usług remontowych

21 000,00

4280

Zakup usług zdrowotnych

500,00

4300

Zakup usług pozostałych

9 000,00

1 527,50

16,9

4410

Podróże służbowe krajowe

500,00

138,00

27,6

4430

Różne opłaty i składki

5 500,00

3 883,00

70,6

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

3 900,00

2 925,00

70,6

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

4 000,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

60 000,00

2.451,04

0,44,04,0

6060

Zakupy inwestycyjne jednostek budżtowych

90 000,00

75421

Zarządzanie kryzysowe

10 000,00

4810

Rezerwy

10 000,00

756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

75647

Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych

4100

Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne

26 837,00

13 690,00

51,0

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1 000,00

4610

Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego

300,00

97,47

32,4

757

Obsługa długu publicznego

75702

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

11 000,00

3.269,05

29,7

8070

Odsetki i dyskonto od skarbowych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek oraz innych instrumentów finansowych, związanych z obsługą długu krajowego.

11 000,00

3 269,05

29,7

758

Różne rozliczenia

100 000,00

75818

Rezerwy ogólne i celowe

100 000,00

4810

Rezerwy

100 000,00

801

Oświata i wychowanie

3 714 803,00

1 468 664,83

39,5

80101

Szkoły podstawowe

2 549 396,00

951 159,29

37,3

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

109 976,00

47 570,30

43,2

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

1 258 820,00

556450,59

44,2

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

81 883,00

81 218,90

99,1

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

215 549,00

60 319,20

27,9

4120

Składki na Fundusz Pracy

34 056,00

12 778,21

37,5

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

2 000,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

225 000,00

79 983,49

35,5

4240

Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek

10 428,00

2 183,66

20,9

4260

Zakup energii

28 927,00

14 416,63

49,8

4270

Zakup usług remontowych

25 425,00

4280

Zakup usług zdrowotnych

3 550,00

317,85

8,9

4300

Zakup usług pozostałych

9 630,00

2 327,46

24,1

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

3 740,00

900,00

24,0

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej

10 386,00

4 191,70

40,3

4410

Podróże służbowe krajowe

1 500,00

4430

Różne opłaty i składki

7 148,00

5 993,00

83,8

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

96 726,00

72 227,00

74,6

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

1 146,00

253,85

22,1

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

425 000,00

27,45

80103

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

115 082,00

53 591,27

46,5

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

6 482,00

2 851,40

43,9

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

84 200,00

37 273,60

44,2

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

5 000,00

5 000,00

100,0

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

16 800,00

7 327,96

43,6

4120

Składki na Fundusz Pracy

2 600,00

1 138,31

43,7

80110

Gimnazja

860 473,00

370 866,01

43,1

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

36 000,00

13 613,46

37,8

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

531 200,00

227 483,47

42,8

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

35 687,00

35 615,31

99,7

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

96 000,00

26 234,06

24,2

4120

Składki na Fundusz Pracy

15 000,00

5 596,04

37,3

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

2 000,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

82 000,00

24 555,14

29,9

4240

Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek

2 000,00

690,00

34,5

4260

Zakup energii

12 400,00

6 823,54

55,0

4280

Zakup usług zdrowotnych

1 500,00

273,95

18,2

4300

Zakup usług pozostałych

3 000,00

984,20

32,8

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

1 500,00

360,00

24,0

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej

3 200,00

761,34

23,7

4410

Podróże służbowe krajowe

1 000,00

4430

Różne opłaty i składki

1 500,00

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

35 486,00

26 766,00

77,6

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

1 000,00

69,50

0,6

80113

Dowożenie uczniów do szkół

153 100,00

73 891,46

48,2

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

6 000,00

1832,70

30,5

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

10 000,00

2 156,94

21,5

4300

Zakup usług pozostałych

130 000,00

69 901,82

53,7

4430

Różne opłąty i skłądki

6 200,00

4500

Pozostałe podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego

900,00

80146

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

12 360,00

812,80

0,6

4410

Podróże służbowe krajowe

3 460,00

62,80

0,5

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

8 900,00

750,00

8,4

80195

Pozostała działalność

24 392,00

18 344,00

75,2

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

24 392,00

18 344,00

75,2

851

Ochrona zdrowia

36 000,00

4 650,65

12,9

85111

Szpitale ogólne

10 000,00

6300

Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych

10 000,00

85153

Zwalczanie narkomanii

2 000,00

4300

Zakup usług pozostałych

2 000,00

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

24 000,00

4 650,65

19,3

3030

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

1 500,00

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

3 500,00

2 050,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

3 000,00

460,65

4300

Zakup usług pozostałych

10 000,00

2 140,00

4700

Szkolenia pracowników

6 000,00

852

Pomoc społeczna

2 456 917,00

1 131 266,41

46,0

85202

Domy pomocy społecznej

22 000,00

4330

Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego

22 000,00

85212

Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

1 500 70,00

711 855,11

47,4

3110

Świadczenia społeczne

1 455,000,00

695 570,55

47,8

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

23 000,00

9 052,23

39,3

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

1 550,00

1 543,30

99,5

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

4 200,00

1 643,79

39,1

4120

Składki na Fundusz Pracy

650,00

250,76

38,5

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

5 670,00

1 261,22

22,2

4300

Zakup usług pozostałych

1 500,00

8,54

0,5

4370

Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej

500,00

4410

Podróże służbowe krajowe

500,0

92,62

18,5

4430

Różne opłąty i skłądki

500,00

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

1 000,00

750,00

75,0

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

2 000,00

454,00

22,7

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

1 000,00

4750

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

3 000,00

1 226,10

40,8

85213

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej.

4 000,00

1 407,54

35,1

4130

Składki na ubezpieczenie zdrowotne

4 000,00

1 407,54

35,1

85214

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

221 000,00

86 977,99

39,3

3110

Świadczenia społeczne

221 000,00

86 977,99

39,3

85215

Dodatki mieszkaniowe

40 000,00

19 324,27

48,3

3110

Świadczenia społeczne

40 000,00

19 324,27

48,3

85219

Ośrodki pomocy społecznej

188 400,00

77 991,09

41,3

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

132 500,00

56 677,08

42,7

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

9 500,00

9 000,49

94,7

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

24 000,00

8 465,24

35,2

4120

Składki na Fundusz Pracy

3 500,00

1 298,28

37,0

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

5 000,00

42,40

0,8

4260

Zakup energii

500,00

4280

Zakup usług zdrowotnych

200,00

145,50

72,772,7

4300

Zakup usług pozostałych

3 000,00

86,50

2,8

4410

Podróże służbowe krajowe

200,00

25, 60

12,8

4430

Różne opąłty i składki

2 000,00

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

3 000,00

2 250,00

75,0

4700

Szkolenia pracowników

1 000,00

4740

Zakup materiałów papierniczych i sprzetu kserograficznego

1 000,00

85228

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

35 040,00

15 268,10

43,5

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

240 ,00

75,00

31,2

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

25 000,00

11 648,91

46,5

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

2 500,00

1 761,54

70,4

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

5 100,00

1 782,65

34,9

4120

Składki na Fundusz Pracy

700,00

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

1 500,00

85295

Pozostała działalność

446 407,00

218 442,31

48,9

2320

Dotacje przekazane do powiatu na zadania bieące realizowane w ramach porozumień

900,00

3110

Świadczenia społeczne

217 600,00

139 586,00

64,1

4113

Składki na ubezpieczenia społeczne

5 491,00

3 504,21

6 3,863,8

4123

Składki na Fundusz Pracy

1 251,00

478,21

38,2

4173

Wynagrodzenia bezosobowe

82 505,00

36 189,72

43,8

4210

Zakup i wyposażenie

72 500,00

17 748,18

24,4

4213

Zakup materiałów i wyposażenia

23 660,00

16 926,00

71,7

4300

Zakup pozostałych usług

10 000,00

1 009,79

10,0

4303

Zakup usług pozostałych

25 000,00

3 000,00

12,0

6060

Zakupy inwetycyjne jednostek budżetowych

7 500,00

854

Edukacyjna opieka wychowawcza

95 748,00

66 708,00

69,6

85415

Pomoc materialna dla uczniów

95 748,00

66 708,00

69,6

3240

Stypendia dla uczniów

77 255,00

66 708,00

86,3

3260

Inne formy pomocy dla uczniów

18 493,00

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

560 100,00

150 977,57

26,9

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

230 000,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

230 000,00

90003

Oczyszczanie miast i wsi

154 100,00

59 057,06

38,3

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

100 000,00

35 338,08

35,3

4300

Zakup usług pozostałych

50 000,00

20 569,98

41,1

4430

Różne opłaty i składki

4 100,00

3 49,00

8,5

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

176 000,00

91 920,51

52,2

4260

Zakup energii

130 000,00

78 033,57

60,0

4270

Zakup usług remontowych

35 000,00

2 906,94

8,3

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

11 000,00

10 980,00

99,8/

921

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

268 000,000

123 082,07

45,9

92109

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

153 000,00

70 582,07

46,1

2480

Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury

116 000,00

67 550,00

58,2

4210

Zakup materiałów

35 000,00

1 695,72

4,8

4260

Zakup energi

2 000,00

1 336,35

66,8

92116

Biblioteki

105 000,00

52 500,00

50,0

2480

Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury

105 000,00

52 500,00

50,0

92120

Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami

10 000,00

2720

Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych przekazane jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych

10 000,00

926

Kultura fizyczna i sport

1 197 622,95

23 830,60

1,9

92601

Obiekty sportowe

1 180 000,00

19 847,60

1,6

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek buzetowych

1 180 000,00

19 847,60

1,6

92605

Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

3 000,00

323,00

10,7

4210

Zakup materiałów

3 000,00

323,00

10,7

92695

Pozostała działalnoś

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

14 622,95

3 660,00

2,5

Razem:

13 001 184,95

4 810 504,47

37,0


Załącznik Nr 3

do Zarządzenia Nr36/09

Wójta Gminy Wąsosz

z dnia 18 sierpnia 2009 r.

Dotacje otrzymane i wydatkowane w I półroczu 2009 roku

Dział

Rozdział

§

Strona dochodowa

Strona wydatkowa

Plan

Wykonanie

%

Plan

Wykonanie

%

1

2

3

4

5

6

7

8

9

010

01095

2010

221 011,00

221 010,27

100,0

221 011,00

221 010,27

100,0

3030

216 677,00

216 676,74

100,0

4010

3 687,00

3 687,00

100,0

4110

557,00

557,00

100,0

4120

90,00

89,53

99,4

750

75011

2010

63.000,00

33 600,00

53,3

63 000,00

33 600,00

53,3

4010

49.600,00

25 350,00

51,1

4040

4.000,00

4.000,00

100,0

4110

8.800,00

3 950,00

44,8

4120

600,00

300,00

50,0

85212

2010

1 500 000,00

729 284,00

48,6

1 500 000,00

711 855,11

47,4

4010

23 000,00

9 052,23

39,3

4040

1 550,00

1 545,30

99,6

4110

4 200,00

1 643,79

39,1

4120

650,00

250,76

38,5

4210

5 670,00

1 261,22

22,2

4300

1 500,00

8,54

0,5

4370

500,00

4410

500,00

92,62

18,5

4430

500,00

4440

930,00

750,00

80,6

4700

2 000,00

454,00

22,7

4740

1 000,00

4750

3 000,00

1 226,10

40,8

3110

1 455 000,00

695 570,55

47,8

852

85213

2010

4.000,00

1 408,00

35,1

4.000,00

1 407,54

35,1

4130

4.000,00

1 407,54

35,1

852

85214

2010

32 000,00

16 100,00

50,3

32 000,00

16 024 ,14

50,0

3110

32 000,00

16 024,14

50,0

2030

169 000,00

70 000,00

41,4

169 000,00

68 077,85

40,2

3110

169 000,00

68 077,85

40,2

852

85219

2030

84 500,00

45 469,00

53,8

84 500,00

45 469,00

53,8

4010

65 500,00

32 969,00

50,3

4040

6 000,00

6 000,00

100,0

4110

10 000,00

5 000,00

50,0

4120

3 000,00

1 500,00

50,0

85295

2023

137 907,00

90 575,70

65,6

137 907,00

60 098,35

43,5

4113

5 491,00

3 504,21

63,8

4123

1 251,00

478,42

38,2

4173

82 505,00

36 189,72

43,8

4303

25 000,00

3 000,00

12,0

4213

23 660,00

16 926,00-

71,5

2030

227 600,00

170 000,00

74,6

227 600,00

128 467,55

56,4

3110

157 600,00

109 709,59

69,6

4210

60 000,00

17 748,17

29,5

4300

10 000,00

1 009,79

10,0

85415

2030

95.748,00

95 748,00

100

95 748,00

66708,00

69,6

3240

77 255,00

66 708,00

69,6

3260

18 493,00

Dotacja przeznaczona na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju została wydatkowana w całości.

W rozdziale 75011 dotacja która wpłynęła w I — szym półroczu została wydatkowana
w całości na wynagrodzenia i pochodne dla pracownika prowadzącego sprawy związane
z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie

Dotacja na świadczenia rodzinne wykorzystywana jest na bieżąco zgodnie z przepisami
o świadczeniach rodzinnych. Wypłacono zasiłki rodzinne , dodatki do zasiłków rodzinnych, zasiłki z tytułu urodzenia dziecka, opieki nad dzieckiem, samotne wychowywanie dzieci, zasiłki pielęgnacyjne, świadczenia pielęgnacyjne, jednorazowe zapomogi z tytułu urodzenia dziecka.

W rozdziale 85214 przekazana dotacja została wydatkowana na wypłatę zasiłków stałych i okresowych — ta formą pomocy objęto - 51osób.

Zasiłki stałe – ta formą pomocy objęto 8 osób (świadczeń 45 ), zasiłki okresowe - ta forma pomocy objęto 43 osoby, zasiłki jednorazowe ze środków własnych ta formą pomocy objęto 10 osób.

W rozdziale 85219 otrzymana dotacja wydatkowana na wynagrodzenia i pochodne pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej

Dotacja dożywiane w rozdziale 85295 . W gminie z dożywiania w I-szym półroczu korzystało 336 osób w tym 304 dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjum. Na wyposażenie stołówki w Szkole Podstawowej w Ławsku wydatkowano

Trwa relizacja Poakcesyjnego Programu Wspierania Obszrów Wiejskich. W ramach tego progarmu realizujemy nstępujące usługi: usługi dla osob starszych, zatrudniamy dwie opiekunki w m. Żebry i Ławsk, usługi dla rodzin – w ramach tej usługi odbył sie jubuleusz tw orczyny ludowej organizowany przez GOK w Wąsoszu., usługi dla dzieci i młodzieży : prowadzone są trzy odziały przedszkolen przy szkołah podstawowych, utworzona zostałą świetklica środowiskowa w Ławsku.W szkole Podstawowej w Wąsoszu i Gimnazjum zatrudnione jest logopeda.

Do końca czerwca wypłacono stypendia dla 344 uczniów na kwotę — 66.708,00 zł. Pozostała kwota zostanie wypłacona w m-cu lipcu po udokumentowaniu wydatków.

Dofinansowanie zakupu podręczników zostanie zrealizowane po przedłożeniu faktur na zakupione podręczniki.

I n f o r mac ja

z wykonania budżetu Gminy Wąsosz

za I - sze półrocze 2009 roku.

Podstawę prac nad projektem budżetu na 2009 rok stanowiła ustawa o finansach publicznych, ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

Opracowywane plany dochodów i wydatków kalkulowane były z uwzględnieniem wskaźników:

- prognozowanego średniorocznego wskaźnika wzrostu cen i usług konsumpcyjnych — 102,3 %

- wysokości obowiązujących składek na Fundusz Pracy — 2,45 % (podstawy na ubezpieczenie społeczne).

- Informacji z Ministerstwa Finansów o planowanej wysokości subwencji i udziału
w podatkach od osób fizycznych.

- informacji Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego o wysokości dotacji na zadnia
z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i dotacji celowych na realizację zadan własnych.

Plan dochodów w 2009 roku po zmianach wynosi – 11.295.920,00 zł. Dochody w I -wszym półroczu zostały wykonane w 49,0 % i wyniosły —5 609 683,83 zł. z tego dochody własne :

a) podatku od nieruchomości

- od osób prawnych – 62.553,0 zł, co stanowi 50,0 % planu.

- od osób fizycznych — 133 363,00 zł., co stanowi 63,0 % planu

b) podatku rolnego — podstawę opodatkowania tym podatkiem stanowi liczba ha przeliczeniowych ustalona na podstawie rodzajów i klas użytków rolnych wynikająca z ewidencji gruntów.

Wysokość podatku stanowi równowartość pieniężna 2,50 q żyta od ha przeliczeniowego.

W I półroczu wpływy z tego podatku wyniosły :

- od osób prawnych — 1 585,70 zł. co stanowi 81 % planu.

- od osób fizycznych — 135.095,00 zł. co stanowi 50,0% planu.

c) podatek leśny :

- od osób prawnych — 18.256,00 zł. co stanowi 52,0 % planu

- od osób fizycznych — 16.296,60 zł. co stanowi 67,0 % planu.

- podatek od spadku i darowizn — obowiązek pobierania i przekazywania podatku na rachunek Urzędu ciąży na Notariuszu i Urzędzie Skarbowym. Wpływy w gminach
o charakterze rolniczym z tytułu tego podatku są bardzo małe lub nie występują, ponieważ nabycie gospodarstwa rolnego w drodze spadku jest zwolniona z tego rodzaju podatku. Wpływy w pierwszym półroczu wyniosły 2.050,00zł co stanowi 82,0 %. w stosunku do planu.

d) udziały w podatkach od osób fizycznych w I -szym półroczu 2009r. i wyniosły 194.609,00zł. co stanowi — 40,0 % planu.

e) podatek dochodowy od osób prawnych – 3.129,52 z co stanowi —4 ,0% planu.

f) podatek transportowy — 4.469,50 zł. co stanowi 63,0% planu.

Dochód gminy stanowiły również wpływy z opłat:

- opłata eksploatacyjna – 50.800,80 zł. tj. 50,0 % planu.

- opłata skarbowa — 6.443,00 zł. tj.32,0 % planu.

- wpływy z opłaty od czynności cywilno-prawnych —9.184,0. tj. 38,0% planu.

- za wydane pozwolenia na sprzedaż alkoholu — 16.439,62 zł. tj. 68,0 % planu.

Osiągnęliśmy również dochody z tytułu wydzierżawionego majątku gminy. Wysokość wpływów to 20.600,30 zł.

Osiągnęliśmy również dochody za zadania związane z realizacją zadań rządowych
w wysokości 100,50 zł. . Kwota ta to 5 % kwoty za wydane dowody osobiste.
Do dochodów gminy należą również dotacje, które są przyznawane na określony cel, obejmują miedzy innymi pełne finansowanie lub dofinansowanie z zakresu administracji rządowej, opieki społecznej, zadań własnych gminy. Wysokość tych dotacji określana jest według zasad przyjętych do określania wydatków podobnego rodzaju w budżecie państwa. Dotacje te w pierwszym półroczu 2009r wyniosły- 1.391.086,27 zł.

W roku 2007 w dniu 13 grudnia podpisaliśmy porozumienie z Zarządem Województwa o współpracy przy realizacji Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich. Przedmiotem porozumienia było określenie zadań Gminy i Województwa w realizacji PPWOW oraz zasad współpracy między Województwem , a Gminą w obszarze dotyczącym realizacji Programu Integracji Społecznej. Zadania te w całości finansowane ze środków pozyskanych przez Rzeczpospolitą Polskę na podstawie umowy pożyczki z Bankiem Światowym.

Gmina Wąsosz w ramach tego programu otrzymała kwotę 55.000,00 EUR.

Dotacja przeznaczona jest na sfinansowanie działań w roku 2008 — 2009.

Według planu działania na 2009 roku dotacja wynosi 137.907,00 zł, do dnia 30. 06.2008 r.

wpłynęło 90.575,70zl.

Najbardziej znaczącą kwotą w dochodach gminy jest planowana kwota subwencji na rok 2009, która wynosi 6 047 821,00zł. W I -szym półroczu wpłynęło — 3 380 044,00zl.

Informacja z wykonania planu dochodów w rozbiciu na działy, rozdziały , paragrafy stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.

Planowane wydatki budżetowe gminy w kwocie — 13 001 184,95 zł. zl. Zostały wykonane w 37,0 % i wyniosły — 4 810 504 ,47 zł. przeznaczone były na realizacje zadań określonych w Ustawach, a w szczególności są wyrazem realizacji zadań społecznych, gospodarczych i administracyjnych gminy, zarówno własnych jak i zleconych.

Wydatki bieżące gminy skierowane są na działalność Urzędu Gminy, szkół, ośrodka opieki społecznej, zabezpieczenie porządku publicznego na terenie gminy, organizację prac interwencyjnych.

Wzorem lat ubiegłych zadania inwestycyjne realizowane na terenie naszej gminy skupiają szczególną uwagę, ponieważ wymagają znaczących nakładów finansowych. Dlatego też przy opracowywaniu planu wydatków zostały uwzględnione procedury ostrożnościowe.

W pierwszym półroczu wydatki bieżące wyniosły — 4.146.301,56 zł. , wydatki majątkowe — 664.202,91zl.

Zadania inwestycyjne przyjęte do realizacji w roku bieżącym to:

1. Budowa i urządzenie boiska sportowego oraz planu zabaw , dojazdów utwardzonych i 6 miejsc parkingowych we wsi Ławsk na to zadanie został złożony wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie w ramach Programu Odnowa Wsi Polskiej.Zadanie to uzyskało akceptację Zarządu Województwa i będzie ralizowane na przełomie roku 2009-2010 z treminem zakończenia 2010 rok.

2. Budowa drogi gminnej do wsi Kędziorowo i budowa drogi Sulewo – Białaszewo. Na budowe tych dróg zostały opracowane projekty techniczne i w najbliższym czasie uzyskamy pozwolenie na budowę. Również na te zadania będziemy ubiegać sie o dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych.

3. Oracowano również dokumentację techniczna na drogę wewętrzną we wsi Sulewo Prusy. Zakres tych prac jest niewielki i realizację tego zadania chcemy połączyć z budowa drogi Sulewo- Kownaty – Białąszewo, by były mniejsze koszty.

4. W trakcie opracowywania jest projekt techniczny na budowę sieci kanalizacyjnej w m. Ławsk z siecią tranzytową do oczyszczalni ścieków w miejscowości Wąsosz , koszt opracowania tej dokumentacji to 65.880,00 zl.

5. Uzyskano pozwolenie na budowę stacji uzdatniania wody w miejscowości Wąsosz dla potrzeb wodociągu Wąsosza, Zeber, Bukowa., części Komosewa. Na zadanie to o wartości powyżej 2 mln zl. został złożoiny wniosek o dofinansowanie do Zarządu Województwa Podlaskiego w raamch programu Odnowy Wsi. Zadanie to chcemy realizować w 2010 roku.

6. Zakończono zadanie o wartości 341 271,22 zl. polegające na budowie sieci wodociągowej do wsi Bukowo. W ten sposób ostatnia wieś na terenie gminy Wąsosz została zwodociągowana.

7. Ogłoszono przetarg na termomodernizację budynku Szkoły Podstawowej w Wąsoszu polegająco na wymianie stolarki okennej i dzrzwiowej, remoncie pieca C.O. Oraz regulacji wewnęrznej sieci grzewczej.

8. Rozpoczęliśmy wymiane stolarki okiennej i drzwiowej w szloke Podstawowej w Ławsku. Zadanie to połączone jest z przygotowywaniem stolówki do dożywiania dzieci z tej placówki.

9. Prowadzone sa prace związane z budową kompleksu sportowego :Orki 2012” w Wąsoszu.

Koszty tej inwestycji to – 1 147 000,00 zl. Wykonawca firma „”CREATO” z Ełku.

Termin zakończenia to 15.10.2009r. Zadanie współfinansowane ze środków Samorządu Województwa jak również przez Ministerstwo Sportu.

10. W trakcie opracowywania jest dokumentacja na zagospodarowanie placu wraz z parkingiem przy kościele farnym.

11. W ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokanych prowadzona jest przebudowa ulicy Sienkiewicza w Wąsoszu. Wartość tego zadania to – 580.000,00 zl.

Wykonawca to firma UNIDROG z Grajewa. Zaawansowanie prac wynosi 55 %.

12. W trakcie opracowywania jesy dokumentacja na budowę kotłowni w pomieszczeń lekcyjnych przy Szkole Podstawowej w Sulewie – Kownatach.

13. Na potrzeby jednostki OSP w Zebrach zakupiono samochód pożarniczy, kwota 84 423,00 zl.

14. Opracowano dokumentację geodezyjną na budowę drogi Jaki- Szymany – Nieciki.

15. Prowadzono prace zwiazane z układaniem chodników w m. Ławsk oraz przy wsparciu Zarządu Dróg Powiatowych w Grajewie we wsi Sulewo -Kownaty.

Prowadzo również prace związane z bieżącym remontem dróg

- likwidowano ubytki, nierówności,

- profilowano drogi.

16. Zakupuiono pług do odśnieżana

17. Opracowano projekt na modernizację ośwoetlenia ulicznego.

18. Przygotowano do sprzedaży mienie gminne we wsi Nieciki.

Wydatki bieżące to kwota — 4.146 301,56 zł. Została wydatkowana na :

W dziale rolnictwo i łowiectwo oprócz inwestycji na zadania bieżące wydatkowaliśmy kwotę 367.305,7 zł.. na wpłaty do izby rolniczej , za wyłapywanie bezdomnych psów w gminie oraz utrzymanie tych zwierząt w schronisku, na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa,

W dziale drogownictwo wydatkowaliśmy kwotę — 10 293,68 zł. Na bieżące utrzymanie dróg i chodników w gminie.

Rada Gminy podjęła uchwałę o udzieleniu pomocy finansowej Powiatowi Grajewskiemu na realizacje zadań publicznych tj. :przebudowie drogi powiatowej 1822 B na odcinku Bukowo- Wiązownica „- kwota 8.800,00 zł. „remont nawierzchni drogi powiatowej 1812 B Szczuczyn- Wąsosz – Radziłów (ul. Mazowiecka) – kwota 238. 483,00 zł. Termin przekazania dotacji to koniec sierpnia 2009r.

W dziale gospodarka mieszkaniowa wydatkowana kwota to 751,52 zł. - przeznaczona na utrzymanie budynków będących własnością gminy.

W dziale działalność usługowa kwota wydatkowana 16.028,00 zł.. na zapłatę za opracowanie projektów i decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

W dziale administracja publiczna wydatkowana kwota — 880 869,05 zł. . z przeznaczeniem na wynagrodzenia pracowników i pochodne, zakup materiałów i wyposażenia, opłaty za telefon, podróże służbowe, bieżące utrzymanie biura urzędu gminy i rady gminy, diety radnych, pracowników wykonującej prace zlecone, promocję gminy, i pozostałą działalność- wynagrodzenia i pochodne dla pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych.

W roku bieżącym zatrudniamy w ramach prac interwencyjnych 26 osób.

W dziale ochrona przeciwpożarowa kwota wydatkowana to 55.823,33 zł.. przeznaczona na wynagrodzenia dla kierowców, zakup paliwa do samochodów strażackich, ubezpieczenia strażnic, samochodów strażackich.

Na prowizję dla sołtysów za inkaso zobowiązań pieniężnych wydatkowaliśmy kwotę — 13.690,00 zł.

Na obsługę długu publicznego, odsetki od zaciągniętych pożyczek — wydatkowaliśmy
3 269,05 zł. Są to odsetki od pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim. Funduszu Środowiska i Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

W dziale oświata wydatkowaliśmy kwotę 1.468 664,83 zł. z tego na utrzymanie 6 szkół podstawowych 951 159,29 zł. oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych 53 591,27 zł., gimnazjum 370 866,01 zł., na dowożenie uczniów do szkół i utrzymanie autobusu szkolnego 73 891,46 zł., pozostałą działalność – 18 344,00 zł.

dokształcanie nauczycieli — 812,80 zł.

W dziale ochrona zdrowia wydatkowana kwota 4 650,65 zł. na imprezy szkolne mówiące o złym wpływie alkoholu i narkotyków na zdrowie człowieka, imprezy promujące zdrowy tryb życia.

W dniu 27 czerwca Rada Gminy Podjęła uchwała o pomocy finansowej dla powiatu na modernizację pomieszczeń pracowni rentgenodiagnostyki (pracownia RTG i USG) Szpitala Ogólnego w Grajewie – kwota 10 000,00 zł.

W dziale pomoc społeczna kwota wydatkowana to 1 131 266,41 zł., w tym:

- wydatki na świadczenia rodzinne — 711 855,11 zł. . Na to zadanie otrzymaliśmy 100% dotacji. Wypłacono zasiłki rodzinne, zasiłki jednorazowe z tyt. urodzenia dziecka, zasiłki pielęgnacyjne, świadczenia pielęgnacyjne, ubezpieczenia społeczne za 6 matek, wynagrodzenia dla pracownika prowadzącego obsługę zasiłków rodzinnych, zaliczki alimentacyjne.

ubezpieczenia zdrowotne – 1407,54 zł. wydatki pokrywane w 100% z dotacji, składkami zdrowotnymi objęto 7 osób.

- zasiłki stałe i celowe — kwota wydatkowana 86 977,99 zł, w tym z dotacji — 84 101,99 zł. tą formą pomocy objęto 61 osób

- na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej — 77 991,09 zł. w tym z dotacji — 45 469,00zł.

- usługi opiekuńcze — 15 268,10 zł.

- dożywianie —139 586 zł. w tym z dotacji — 128 467,88 zł. Dożywianiem objęto 336 osób w tym 304 dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjum.

W pierwszym półroczu bieżącego roku realizujemy w dalszym ciągu zadania z Programu Integracji Społecznej . Celem programu jest podniesienie poziomu integracji społecznej w gminach na ternach wiejskich. Środki finansowe z Programu umożliwią gminie realizowanie usług społecznych dla następujących grup: osoby starsze, dzieci i młodzież . W ramach tego programu realizujemy usługi dla dzieci i młodzieży w trzech ośrodkach wychowania przedszkolnego. Kwota wydatkowana w I półroczu to : to- 60. 98,35 zł. na planowana w roku bieżącym – 137 907,00 zł. W pierwszym półroczu w dalszym ciągu trwały usługi dla osób starszych, usługi dla rodzin, odbył się jubileusz twórczyni ludowej z Wąsosz P. J. Solińskiej – w części finansowany ze środków Banku światowego., prowadzone są Trzy oddziały przedszkolne, utworzona została i jest prowadzona świetlica środowiskowa we wsi Ławsk.

. Realizacja programu uzależniona jest od zadań ujętych w gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, która na bieżąco jest aktualizowana.

Wzorem lat ubiegłych tak i w roku bieżącym Gmina zakwalifikowała się do programu pilotażowego „Uczeń na wsi”. Jest to program niosący pomoc w zdobywaniu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne zamieszkujące gminy wiejskie. Na realizację tego programu otrzymaliśmy z PFRON 15 067,50 zł. W związku z tym, że pieniądze otrzymaliśmy w końcu grudnia, program realizowany był w pierwszym półroczu bieżącego roku i został zakończony 30 czerwca. W naszej gminie z tej pomocy skorzystało 15 uczniów niepełnosprawnych pobierających naukę w szkole podstawowej, gimnazjum i w szkole ponadgimnazjalnej. Środki otrzymane z funduszu posłużyły do stworzenia warunków rozwoju godnego życia poprzez zaspokojenie potrzeb uczniów niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej. Przyczyniły się również do umożliwienia rozwoju zainteresowań. Program ten pozwolił na sfinansowanie terapii zajęciowej uczniów.

- Na stypendia dla dzieci — 66 708,00 zł. Wydatki pokryte w 100,0% z dotacji. Stypendia otrzymało 344 uczniów.

W dziale gospodarka komunalna i ochrona środowiska wydatkowaliśmy kwotę — 139 997,57 zł. następujące zadania :

- oświetlenie ulic,

- remonty oświetlenia ulicznego

- zakup paliwa do ciągników, utrzymanie czystości gminy

W dziale kultura i ochrona dziedzictwa narodowego planowana kwota dotacji dla GOK i biblioteki na działalność statutową tych instytucji została przekazana w wysokości 120 050,00 zł. .

Jak wynika ze złożonych informacji GOK i Biblioteki w Wąsoszu wydatki w tych instytucjach to: wynagrodzenia dla pracowników i pochodne od wynagrodzeń , wydatki bieżące na zakup materiałów biurowych, środków czystości ,opłaty za energię , telefon, Internet oraz wydatki związane z podstawową działalnością tych instytucji tj. Pozyskiwanie i przygotowanie społeczności do uczestnictwa w kulturze oraz tworzenia jej wartości.

Szczegółowy podział wydatków pełnej klasyfikacji budżetowej stanowi Załącznik nr 2

Reasumując należy stwierdzić, że dochody gminy zostały wykonane na poziomie zadawalającym i wyniosły 49,0 % zakładanego planu, natomiast wydatki nie osiągnęły nawet 40% wykonania
w stosunku do planu, ponieważ w pierwszym półroczu trwały prace przygotowawcze a gro prac będzie kontynuowane w II półroczu..

Nadwyżka dochodów nad wydatkami za pierwsze półrocze 2009r wyniosła — 799 179,36 zł

W planie przychodów i rozchodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2009 uzyskaliśmy kwotę — 6 776,41 zł. Wydatki to obsługa rachunku — 90,00zl.

Planowane przychody w roku 2009 to 2 031 264,95 zł. , rozchody to kwota 326.000,00 zł. przeznaczona na spłatę pożyczek w NFOŚiGW i WFOŚiGW. W pierwszym półroczu spłaciliśmy kolejne raty pożyczek tj. 148 000,00zł. W pierwszym półroczu trwały przygotowania do podpisania umowy pożyczki Z WFOSiGW na kwotę 60 000 zł. na zakup samochodu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Żebrach. Umowa została podpisana 7 lipca 2009r.

Zadłużenie gminy na konie II kwartału wyniosło — 522 000,00 zł. - pożyczki w NFOSiGW
i WFOSiGW.
Zobowiązań wymaglanych, poręczeń , gwarancji na koniec II kwartału nie było.

Wójt Gminy w I półroczu swoje wysiłki koncentrował na pozyskiwaniu zewnętrznych środków pomocowych z myślą o poprawie infrastruktury, a przede wszystkim na budowę sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, poprawę stanu dróg. Wiele zadań wykonywanych było przy pomocy pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych, co zmniejszało koszty a jednocześnie możliwość zatrudnienia bezrobotnych z terenu naszej gminy.


Załącznik Nr 4

do Zarządzenia Nr36/09

Wójta Gminy Wąsosz

z dnia 18 sierpnia 2009 r.

Informacja z wykonania planu finansowego Gminnego Ośrodka Kultury za I półrocze 2009 r.

GMINNY OŚRODEK KULTURY

PLAN

WYKONANIE

PRZYCHODY

1

Dotacje z budżetu gminy

116.000,00

67.550,00

2

Środki z lat ubiegłych

5.485,32

5.485,32

3

Środki PIS

10.000,00

3.000,00

4

Pozostałe przychody (wynajem sali, odsetki od rachunku bankowego)

4.000,00

2.475,45

5

Środki z UM, BS

7.000,00

7.000,00

RAZEM

142.485,32

85.510,77

KOSZTY

1

Wynagrodzenia

92.500,00

46.444,39

a)

Płace osobowe

89.000,00

43.241,99

b)

Umowy zlecenia, o dzieło(Paka, garncarze itp.)

3.500,00

3.202,40

2

Pochodne od wynagrodzeń

16.725,00

3.723,06

a)

Składki na ubezpieczenie społeczne

14.800,00

2.784,61

b)

Składki na fundusz pracy

1.805,00

878,45

Ekwiwalent za pranie odzieży

120,00

60,00

3

Zakupy

18.577,32

16.259,43

a)

Materiały biurowe, prasa, środki czystości

3.087,32

2.495,43

b)

Nagrody na konkursy

2.000,00

1.800,00

c)

Węgiel

7.750,00

7.743,00

d)

Zakup aparatu fotograficznego

1.290,00

1.289,00

e)

Energia

4.450,00

2.932,00

4

Usługi obce

11.200,00

10.023,47

a)

Abonament radiowy

500,00

234,47

b)

Opłata za telefon

1.800,00

889,00

c)

Drukowanie zaproszeń, folderów

3.500,00

3.500,00

d)

Katering

5.400,00

5.400,00

5

Świadczenia na rzecz pracowników- ZFSS

2.873,00

2.250,00

6

Podatki i opłaty(ubezpieczenie majątku, prowizje bankowe)

210,00

90,00

7

Podróże służbowe

250,00

-

8

Badania lekarskie

150,00

-

RAZEM

142.485,32

78.790,35

Zobowiązania niewymagalne: 2.844,26 zł

Stan środków na koncie na dzień 30.06.2009 r. – 6.720,42 zł


Załącznik Nr 5

do Zarządzenia Nr36/09

Wójta Gminy Wąsosz

z dnia 18 sierpnia 2009 r.

Informacja z wykonania planu finansowego Biblioteki Publicznej na 2009 rok

BIBLIOTEKA PUBLICZNA

PLAN

WYKONANIE

PRZYCHODY

1

Dotacje z budżetu gminy

105.000,00

52.500,00

2

Środki z lat ubiegłych

14.824,45

14.824,45

3

Dotacja z Biblioteki Narodowej

1.500,00

-

4

Pozostałe przychody (wynajem sali, odsetki od rachunku bankowego)

1.500,00

218,32

RAZEM

122.824,45

67.542,77

KOSZTY

1

Wynagrodzenia

69.500,00

36.177,96

a)

Płace osobowe

69.500,00

36.177,96

2

Pochodne od wynagrodzeń

15.000,00

3.072,42

a)

Składki na ubezpieczenie społeczne

13.000,00

2.335,61

b)

Składki na fundusz pracy

2.000,00

736,81

3

Zakupy

28.174,45

7.329,60

a)

Materiały biurowe, prasa, zakupy

21.070,45

1.110,72

b)

Nagrody na konkursy

1.000,00

149,20

c)

Zakup regału

5.000,00

4.966,08

d)

Komputer

1.104,00

1.103,60

4

Zakupy książek

6.000,00

5.731,99

a)

w tym z BN

1.500,00

-

5

Usługi obce

1.550,00

644,52

a)

Abonament radiowy

600,00

150,52

b)

Opłata za Internet i za naprawę sprzętu

950,00

494,00

6

Świadczenia na rzecz pracowników- ZFSS

1.820,00

1.500,00

7

Podatki i opłaty(ubezpieczenie majątku, prowizje bankowe)

180,00

90,00

8

Podróże służbowe

200,00

54,50

9

Badania lekarskie

400,00

59,40

RAZEM

122.824,45

54.660,39

Zobowiązania niewymagalne: 2.295,20 zł

Stan środków na koncie na dzień 30.06.2009 r. – 12.882,38 zł

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Artur Wiszowaty

Wprowadzający: Artur Wiszowaty

Data modyfikacji: 2009-08-20

Opublikował: Artur Wiszowaty

Data publikacji: 2009-08-20