Z A R Z Ą D Z E N I E N r 36/09
Z A R Z Ą D Z E N I E N r 36/09
WÓJTA GMINY WĄSOSZ
z dnia 18 sierpnia 2009 r.
w sprawie przyjęcia informacji za I półrocze 2009 roku
Na podstawie art.198 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz.1420, z 2006r. Nr 45, poz..319, Nr 104, poz. 708, Nr 187, poz.1381, Nr 170, poz.1217 i poz.1218, Nr 249, poz.1832, z 2007r. Nr 82, poz.560, Nr 88, poz.587, Nr 115 poz.791, Nr 140 poz.984) oraz uchwały Nr XXI/136/06 Rady Gminy Wąsosz z dnia 28 sierpnia 2006 r. zarządzam przyjąć:
§ 1
1. Informację z wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2009 roku zgodnie z załącznikami :
- plan dochodów po dokonanych zmianach – 11 295 920,00 zł. zrealizowano
5 609 683,83 zł. załącznik Nr 1.
- plan wydatków 13 001 184,95 zł. zrealizowano — 4 810 504,47 zł.
załącznik Nr 2.
2. Informację z wykonania zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
3. Informację opisową z realizacji budżetu Gminy za I półrocze 2009 roku.
4. Informację za I półrocze 2009 r. z wykonania planu finansowego Instytucji Kultury w Wąsoszu: Gminny Ośrodek Kultury, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
5. Informację za I półrocze 2009 r. z wykonania planu finansowego Instytucji Kultury w Wąsoszu: Gminna Biblioteka Publiczna , zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 2
Informacje przekazać Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku Zespół Zamiejscowy w Łomży w terminie do 31 sierpnia 2009 r.
Wójt Gminy Wąsosz
Czesław Ołdakowski
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 36/09
Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 18 sierpnia 2009 r.
|
Informacja z wykonania dochodów gminy za I sze półrocze 2009r. |
|
|
|
|
||||
|
Dział |
Rozdział |
Paragraf |
Treść |
Wartość |
Wykonanie |
% |
||
|
010 |
|
|
Rolnictwo i łowiectwo |
227 311,00 |
221 010,27 |
97,0 |
||
|
|
01010 |
|
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
6 300,00 |
|
|
||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
6 300,00 |
|
|
||
|
|
01095 |
|
Pozostała działalność |
221 011,00 |
221 010,27 |
100,0 |
||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
221 011,00 |
221 010,27 |
100,0 |
||
|
020 |
|
|
Leśnictwo |
1 900,00 |
1 768,04 |
93,0 |
||
|
|
02001 |
|
Gospodarka leśna |
1 900,00 |
1 768,04 |
93,0 |
||
|
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze |
1 900,00 |
1.768,04 |
93,0 |
||
|
600 |
|
|
Transport i łączność |
319 000,00 |
|
|
||
|
|
60016 |
|
Drogi publiczne gminne |
|
|
|
||
|
|
|
2330 |
Dotacje celowe otrzymane od samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego |
45 000,00 |
|
|
||
|
|
|
6330 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
274.000,00 |
|
|
||
|
700 |
|
|
Gospodarka mieszkaniowa |
309 943,00 |
88 800,07 |
28,0 |
||
|
|
70005 |
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
309 943,00 |
|
|
||
|
|
|
0460 |
Wpływy z opłaty eksploatacyjnej |
100 000,00 |
50 800,80 |
50,0 |
||
|
|
|
0470 |
Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości |
516,00 |
516,33 |
100,0 |
||
|
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze |
29 227,00 |
17 449,50 |
59,0 |
||
|
|
|
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
13 200,00 |
13 158,00 |
99,0 |
||
|
|
|
0760 |
Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych |
|
866,50 |
|
||
|
|
|
0870 |
Wpływy z różnych dochodów |
100 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
0910 |
Odsetki od nietreminowych wpłat |
7 000,00 |
6 6 008,94 |
85,0 |
||
|
710 |
|
|
Działalność usługowa |
5 000,00 |
|
|
||
|
|
71035 |
|
Cmentarze |
5 000,00 |
|
|
||
|
|
|
2310 |
Dotacje celowe przekazanominie na zadania bieżące |
5 000,00 |
|
|
||
|
750 |
|
|
Administracja publiczna |
89 300,00 |
48 470,38 |
54,0 |
||
|
|
75011 |
|
Urzędy wojewódzkie |
63 300,00 |
33 700,50 |
53,0 |
||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
63 000,00 |
33 600,00 |
53,0 |
||
|
|
|
2360 |
Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami |
300,00 |
100,50 |
33,0 |
||
|
|
75023 |
|
Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) |
|
|
|
||
|
|
|
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
2 000,00 |
288,80 |
14,0 |
||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
10 000,00 |
533,95 |
5,0 |
||
|
|
75095 |
|
Pozostała działalność |
14 000,00 |
13 947,13 |
99,0 |
||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
14 000,00 |
1331 13 947,13 |
99,0 |
||
|
751 |
|
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
8 791,00 |
8 467,00 |
96,0 |
||
|
|
75101 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
646,00 |
322,00 |
50,0 |
||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
646,00 |
322,00 |
50,0 |
||
|
|
75113 |
2010 |
Wybory do Parlametu Europejskiego |
8 145,00 |
8 145,00 |
100,0 |
||
|
|
|
2010 |
Dotacje otrxzymane z budżetu Państwa |
8 145,00 |
8.145,00 |
100,0 |
||
|
756 |
|
|
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
1.297 599,00 |
606 246,80 |
46,0 |
|
|
|
|
75601 |
|
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych |
4 500,00 |
1 842,00 |
40,0 |
||
|
|
|
0350 |
Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej |
4 500,00 |
1 842,00 |
40,0 |
||
|
|
75615 |
|
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych |
160 840,00 |
82 364,70 |
51,0 |
||
|
|
|
0310 |
Podatek od nieruchomości |
124 000,00 |
62 553,00 |
50,0 |
||
|
|
|
0320 |
Podatek rolny |
1 950,00 |
1 585,70 |
81,0 |
||
|
|
|
0330 |
Podatek leśny |
34 890,00 |
18 256,00 |
52,0 |
||
|
|
75616 |
|
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych |
535 928,00 |
301.418,96 |
56,0 |
||
|
|
|
0310 |
Podatek od nieruchomości |
210 000,00 |
133 363,00 |
63,0 |
||
|
|
|
0320 |
Podatek rolny |
265 718,00 |
135 095,00 |
50,0 |
||
|
|
|
0330 |
Podatek leśny |
24 210,00 |
16 296,60 |
67,0 |
||
|
|
|
0340 |
Podatek od środków transportowych |
7 000,00 |
4 469,50 |
63,0 |
||
|
|
|
0360 |
Podatek od spadków i darowizn |
2 500,00 |
2 050,00 |
82,0 |
||
|
|
|
0430 |
Wpływy z opłaty targowej |
2 000,00 |
750,00 |
37,0 |
||
|
|
|
0500 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
24 000,00 |
9 184,00 |
38,0 |
||
|
|
|
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
500,00 |
210,86 |
42,0 |
||
|
|
75618 |
|
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw |
44 000,00 |
22 882,62 |
52,0 |
||
|
|
|
0410 |
Wpływy z opłaty skarbowej |
20 000,00 |
6 443,00 |
32, 032,0 |
||
|
|
|
0480 |
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
24 000,00 |
16 439,62 |
68,0 |
||
|
|
75621 |
|
Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa |
552 331,00 |
197 738,52 |
35,0 |
||
|
|
|
0010 |
Podatek dochodowy od osób fizycznych |
482 331,00 |
194 609,00 |
40,0 |
||
|
|
|
0020 |
Podatek dochodowy od osób prawnych |
70 000,00 |
3 129,52 |
4,0 |
||
|
758 |
|
|
Różne rozliczenia |
6 107 821,00 |
3 413 272,35 |
55,0 |
||
|
|
75801 |
|
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego |
3 086 496,00 |
1 899 384,00 |
61,0 |
||
|
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
3 086 496,00 |
1 899 384,00 |
61,0 |
||
|
|
75807 |
|
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin |
2 675 260,00 |
1 337 626,00 |
49,0 |
||
|
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
2 675 260,00 |
1 337 628,00 |
49,0 |
||
|
|
75814 |
|
Różne rozliczenia finansowe |
|
|
|
||
|
|
|
0920 |
Pozostałe odsetki |
60 000,00 |
33 226,35 |
55,0 |
||
|
|
75831 |
|
Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin |
286 065,00 |
143 043,00 |
50,0 |
||
|
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
286 065,00 |
143 034,00 |
50,0 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
852 |
|
|
Pomoc społeczna |
2 160 007,00 |
1 125 787,02 |
52,0 |
||
|
|
85212 |
|
Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
1 501 000,00 |
729 876,04 |
48,0 |
||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
1 000,00 |
592,04 |
59,0 |
||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
1 500 000,00 |
729 284,00 |
59,0 |
||
|
|
85213 |
|
Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej. |
4 000,00 |
1 408,00 |
35,0 |
||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
4 000,00 |
1 408,00 |
35,0 |
||
|
|
85214 |
|
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe |
201 000,00 |
86 100,00 |
42,0 |
||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
32 000,00 |
16 100,00 |
50,0 |
||
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
169 000,00 |
70 000,00 |
41,0 |
||
|
|
85219 |
|
Ośrodki pomocy społecznej |
84 500,00 |
45 469,00 |
53,0 |
||
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
84 500,00 |
45 469,00 |
53,0 |
||
|
|
85228 |
|
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
4 000,00 |
2 358,28 |
58,0 |
||
|
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
4 000,00 |
2 358,28 |
58,0 |
||
|
|
85295 |
|
Pozostała działalność |
365 507,00 |
260 575,70 260 575,70 |
71,0 |
||
|
|
|
2023 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej |
137 907,00 |
90 575,70 |
65,0 |
||
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
227 600,00 |
170 000,00 |
74,0 |
||
|
854 |
|
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
95 748,00 |
95 748,00 |
100,0 |
||
|
|
85415 |
|
Pomoc materialna dla uczniów |
95 748,00 |
95 748,00 |
100,0 |
||
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
95 748,00 |
95 748,00 |
100,0 |
||
|
900 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
6 500,00 |
113,90 |
1,0 |
||
|
|
90001 |
|
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
6 500,00 |
113,90 |
1,0 |
||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
6 000,00 |
|
|
||
|
|
90020 |
|
Wpływy i wydatki z opłat produktowych |
500,00 |
113,90 |
22,0 |
||
|
|
|
0400 |
Wpływy z opłąty produktowej |
500,00 |
113,90 |
22,0 |
||
|
926 |
|
|
Kultura fizyczna i sport |
667 000,00 |
|
|
||
|
|
92601 |
|
|
333 000,00 |
|
|
||
|
|
|
6330 |
|
333 000,00 |
|
|
||
|
|
92695 |
|
Pozostała działalność |
334 000,00 |
|
|
||
|
|
|
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
334 000,00 |
|
|
||
|
|
|
|
|
|||||
|
Razem: |
11 295 920,00 |
5 609 683,83 |
49,0 |
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr36/09
Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 18 sierpnia 2009 r.
|
Informacja z wykonania wydatków gminy w I -szym półroczu 2009r. |
|
|
|
|
||||
|
Dział |
Rozdział |
Paragraf |
Treść |
Wartość |
Wykonanie |
% |
||
|
010 |
|
|
Rolnictwo i łowiectwo |
717 411,00 |
598 956,20 |
83,0 |
||
|
|
01010 |
|
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
467 000,00 |
367 305,78 |
78,0 |
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
467 000,00 |
367 305,78 |
78,0 |
||
|
|
01030 |
|
Izby rolnicze |
5 400,00 |
3 639,68 |
67,0 |
||
|
|
|
2850 |
Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego |
5 400,00 |
3 639,68 |
67,0 |
||
|
|
01095 |
|
Pozostała działalność |
245 011,00 |
229 010,74 |
|
||
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
216 677,00 |
216 676,74 |
100,0 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
3 687,00 |
3 687,00 |
100,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
557,00 |
557,0 |
100,0 |
||
|
|
|
4120 |
Skladki na Fundusz Pracy |
90,0 |
90,0 |
100,0 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup pozostałych usług |
24 000,00 |
8 000,00 |
33,0 |
||
|
600 |
|
|
Transport i łączność |
1 327 000,00 |
262 825,40 |
19,0 |
||
|
|
60014 |
|
Drogi publiczne powiatowe |
300 000,00 |
|
|
||
|
|
|
2710 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących |
300 000,00 |
|
|
||
|
|
60016 |
|
Drogi publiczne gminne |
927 000,00 |
262 825,40 |
28,0 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
5 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
40 000,00 |
10 293,68 |
25,0 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
135 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
30 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
|
|
|
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
700 000,00 |
235 531,72 |
33,0 |
||
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne |
17 000,00 |
17 000,00 |
100,0 |
||
|
|
60095 |
|
Pozostała działalność |
|
|
|
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
100 000,00 |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
700 |
|
|
Gospodarka mieszkaniowa |
19 000,00 |
751,52 |
5,0 |
||
|
|
70005 |
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
14 000,00 |
751,52 |
5,0 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
14 000,00 |
751,52 |
5,0 |
||
|
|
70095 |
|
Pozostała działalność |
5 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
5 000,00 |
|
|
||
|
710 |
|
|
Działalność usługowa |
99 000,00 |
16 028,00 |
16,0 |
||
|
|
71004 |
|
Plany zagospodarowania przestrzennego |
86 000,00 |
16 028,00 |
18,0 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
86 000,00 |
16 028,00 |
18,0 |
||
|
|
71035 |
|
Cmentarze |
13 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4300 |
Pozostała działalność |
13 000,00 |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
720 |
|
|
Informatyka |
|
|
|
||
|
|
72095 |
|
Pozostała działalność |
63 803,00 |
869,32 |
1,0 |
||
|
|
|
6630 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
63 803,00 |
869,32 |
1,0 |
||
|
750 |
|
|
Administracja publiczna |
1 897 354,00 |
880 869,05 |
46,0 |
||
|
|
75011 |
|
Urzędy wojewódzkie |
130 170,00 |
59 010,54 |
45,0 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
84 000,00 |
38 098,93 |
45,0 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
6 494,00 |
6 230,58 |
95,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
13 660,00 |
5 476,06 |
40,0 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
2 216,00 |
897,28 |
40,0 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
4 000,00 |
771,31 |
19,0 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
3 100,00 |
|
|
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
200,00 |
|
|
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
6 000,00 |
2 506,53 |
41,0 |
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
5 000,00 |
2 038,75 |
40,0 |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
500,00 |
358,10 |
71,0 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
2 000,00 |
1 500,00 |
75,0 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
2 500,00 |
1 133,00 |
45,0 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
500,00 |
|
|
||
|
|
75022 |
|
Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu) |
45 750,00 |
18 837,99 |
41,0 |
||
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
34 900,00 |
15 600,00 |
44,0 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1 000,00 |
304,06 |
30,4 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
200,00 |
|
|
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
500,00 |
|
|
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
9 000,00 |
2 933,93 |
32,0 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
150,00 |
|
|
||
|
|
75023 |
|
Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) |
1.450 041,00 |
643 550,72 |
44,0 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
200,00 |
60,00 |
30,0 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
974 190,00 |
405 261,04 |
41,0 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
66 840,00 |
66 590,14 |
99,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
139 275,00 |
65 510,69 |
47,0 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
22 598,00 |
9 997,66 |
44,0 |
||
|
|
|
4140 |
Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych |
35 000,00 |
14 286,00 |
40,0 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
11 270,00 |
5 520,00 |
48,0 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
100 000,00 |
21 407,64 |
21,4 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
9 500,00 |
5 574,72 |
58,0 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
4 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
1 000,00 |
171,25 |
17,1 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
20 000,00 |
10 922,10 |
54,0 |
||
|
|
|
4350 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
2 000,00 |
739,52 |
36,0 |
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
15 000,00 |
5 816,91 |
38,7 |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
2 000,00 |
938,80 |
46,9 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
7 000,00 |
4 646,00 |
66,3 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
20 668,00 |
15 500,00 |
74,9 |
||
|
|
|
4610 |
|
300,00 |
300,00 |
100,0 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
5 500,00 |
3 368,00 |
61,2 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
1 200,00 |
410,25 |
41 ,034,1 |
||
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
12 500,00 |
6 530,00 |
52,2 |
||
|
|
75075 |
|
Promocja jednostek samorządu terytorialnego |
26 700,00 |
2 864,18 |
10,7 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
3 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
10 000,00 |
1 469,57 |
14,6 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
10 700,00 |
1 394,61 |
13,0 |
||
|
|
|
4430 |
Składki i opłaty |
3 000,00 |
|
|
||
|
|
75095 |
|
Pozostała działalność |
244 693,00 |
156 605,62 |
64,0 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
2 244,00 |
1 190,00 |
53,0 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
170 000,00 |
108 141,22 |
63,6 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
19 620,00 |
15 794,41 |
80,5 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
28 632,00 |
14 166,62 |
49,4 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
4 646,00 |
3 191,32 |
68,6 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
300,00 |
84,80 |
28,2 |
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
500,00 |
199,25 |
66,4 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
300,00 |
|
|
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
18 451,00 |
13 838,00 |
74,9 |
||
|
751 |
|
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
8 791,00 |
8.145,00 |
|
||
|
|
75101 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
|
|
|
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
646,00 |
|
|
||
|
|
75113 |
|
Wybory do Parlamentu Europejskiego |
8 145,00 |
8 145,00 |
100,0 |
||
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
3 960,00 |
3 960,00 |
100,0 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
2 038,00 |
2 038,00 |
100,0 |
||
|
|
|
4210 |
Zakupmateriałów i wyposażenia |
1 953,00 |
1 953,00 |
100,0 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup pozostałych usług |
76,00 |
76,00 |
100,0100,0 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych |
118 ,00 |
118,00 |
1 00,0 |
||
|
754 |
|
|
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
400 498,00 |
55823,33 |
13,9 |
||
|
|
75404 |
|
Komendy wojewódzkie Policji |
10 000,00 |
|
|
||
|
|
|
3000 |
Wpłaty jednostek na fundusz celowy |
10 000,00 |
|
|
||
|
|
75411 |
|
Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej |
10 000,00 |
|
|
||
|
|
|
6300 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
10 000,00 |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
75412 |
|
Ochotnicze straże pożarne |
370 498,00 |
55 823,33 |
15,0 |
||
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
8 300,00 |
150,00 |
1,8 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
52 988,00 |
25 219,14 |
47,5 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
4 178,00 |
4 126,31 |
98,7 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
8 632,00 |
4 129,36 |
47,8 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
1 400,00 |
400,08 |
28,5 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
3 600,00 |
1 311,42 |
36,4 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
93 000,00 |
7 746,95 |
8,3 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
4 000,00 |
1 815,53 |
45,3 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
21 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
500,00 |
|
|
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
9 000,00 |
1 527,50 |
16,9 |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
500,00 |
138,00 |
27,6 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
5 500,00 |
3 883,00 |
70,6 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
3 900,00 |
2 925,00 |
70,6 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
4 000,00 |
|
|
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
60 000,00 |
2.451,04 |
0,44,04,0 |
||
|
|
|
6060 |
Zakupy inwestycyjne jednostek budżtowych |
90 000,00 |
|
|
||
|
|
75421 |
|
Zarządzanie kryzysowe |
10 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4810 |
Rezerwy |
10 000,00 |
|
|
||
|
756 |
|
|
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
|
|
|
||
|
|
75647 |
|
Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych |
|
|
|
||
|
|
|
4100 |
Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne |
26 837,00 |
13 690,00 |
51,0 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4610 |
Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego |
300,00 |
97,47 |
32,4 |
||
|
757 |
|
|
Obsługa długu publicznego |
|
|
|
||
|
|
75702 |
|
Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego |
11 000,00 |
3.269,05 |
29,7 |
||
|
|
|
8070 |
Odsetki i dyskonto od skarbowych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek oraz innych instrumentów finansowych, związanych z obsługą długu krajowego. |
11 000,00 |
3 269,05 |
29,7 |
||
|
758 |
|
|
Różne rozliczenia |
100 000,00 |
|
|
||
|
|
75818 |
|
Rezerwy ogólne i celowe |
100 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4810 |
Rezerwy |
100 000,00 |
|
|
||
|
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
3 714 803,00 |
1 468 664,83 |
39,5 |
||
|
|
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
2 549 396,00 |
951 159,29 |
37,3 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
109 976,00 |
47 570,30 |
43,2 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
1 258 820,00 |
556450,59 |
44,2 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
81 883,00 |
81 218,90 |
99,1 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
215 549,00 |
60 319,20 |
27,9 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
34 056,00 |
12 778,21 |
37,5 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
2 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
225 000,00 |
79 983,49 |
35,5 |
||
|
|
|
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
10 428,00 |
2 183,66 |
20,9 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
28 927,00 |
14 416,63 |
49,8 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
25 425,00 |
|
|
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
3 550,00 |
317,85 |
8,9 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
9 630,00 |
2 327,46 |
24,1 |
||
|
|
|
4350 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
3 740,00 |
900,00 |
24,0 |
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
10 386,00 |
4 191,70 |
40,3 |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
1 500,00 |
|
|
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
7 148,00 |
5 993,00 |
83,8 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
96 726,00 |
72 227,00 |
74,6 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
1 146,00 |
253,85 |
22,1 |
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
425 000,00 |
27,45 |
|
||
|
|
80103 |
|
Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych |
115 082,00 |
53 591,27 |
46,5 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
6 482,00 |
2 851,40 |
43,9 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
84 200,00 |
37 273,60 |
44,2 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
5 000,00 |
5 000,00 |
100,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
16 800,00 |
7 327,96 |
43,6 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
2 600,00 |
1 138,31 |
43,7 |
||
|
|
80110 |
|
Gimnazja |
860 473,00 |
370 866,01 |
43,1 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
36 000,00 |
13 613,46 |
37,8 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
531 200,00 |
227 483,47 |
42,8 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
35 687,00 |
35 615,31 |
99,7 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
96 000,00 |
26 234,06 |
24,2 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
15 000,00 |
5 596,04 |
37,3 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
2 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
82 000,00 |
24 555,14 |
29,9 |
||
|
|
|
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
2 000,00 |
690,00 |
34,5 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
12 400,00 |
6 823,54 |
55,0 |
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
1 500,00 |
273,95 |
18,2 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
3 000,00 |
984,20 |
32,8 |
||
|
|
|
4350 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
1 500,00 |
360,00 |
24,0 |
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
3 200,00 |
761,34 |
23,7 |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
1 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
1 500,00 |
|
|
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
35 486,00 |
26 766,00 |
77,6 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
1 000,00 |
69,50 |
0,6 |
||
|
|
80113 |
|
Dowożenie uczniów do szkół |
153 100,00 |
73 891,46 |
48,2 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
6 000,00 |
1832,70 |
30,5 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
10 000,00 |
2 156,94 |
21,5 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
130 000,00 |
69 901,82 |
53,7 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opłąty i skłądki |
6 200,00 |
|
|
||
|
|
|
4500 |
Pozostałe podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego |
900,00 |
|
|
||
|
|
80146 |
|
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
12 360,00 |
812,80 |
0,6 |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
3 460,00 |
62,80 |
0,5 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
8 900,00 |
750,00 |
8,4 |
||
|
|
80195 |
|
Pozostała działalność |
24 392,00 |
18 344,00 |
75,2 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
24 392,00 |
18 344,00 |
75,2 |
||
|
851 |
|
|
Ochrona zdrowia |
36 000,00 |
4 650,65 |
12,9 |
||
|
|
85111 |
|
Szpitale ogólne |
10 000,00 |
|
|
||
|
|
|
6300 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
10 000,00 |
|
|
||
|
|
85153 |
|
Zwalczanie narkomanii |
2 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
2 000,00 |
|
|
||
|
|
85154 |
|
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
24 000,00 |
4 650,65 |
19,3 |
||
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
1 500,00 |
|
|
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
3 500,00 |
2 050,00 |
|
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
3 000,00 |
460,65 |
|
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
10 000,00 |
2 140,00 |
|
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników |
6 000,00 |
|
|
||
|
852 |
|
|
Pomoc społeczna |
2 456 917,00 |
1 131 266,41 |
46,0 |
||
|
|
85202 |
|
Domy pomocy społecznej |
22 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4330 |
Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego |
22 000,00 |
|
|
||
|
|
85212 |
|
Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
1 500 70,00 |
711 855,11 |
47,4 |
||
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
1 455,000,00 |
695 570,55 |
47,8 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
23 000,00 |
9 052,23 |
39,3 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
1 550,00 |
1 543,30 |
99,5 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
4 200,00 |
1 643,79 |
39,1 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
650,00 |
250,76 |
38,5 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
5 670,00 |
1 261,22 |
22,2 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
1 500,00 |
8,54 |
0,5 |
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
500,00 |
|
|
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
500,0 |
92,62 |
18,5 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opłąty i skłądki |
500,00 |
|
|
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1 000,00 |
750,00 |
75,0 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
2 000,00 |
454,00 |
22,7 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
1 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4750 |
Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji |
3 000,00 |
1 226,10 |
40,8 |
||
|
|
85213 |
|
Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej. |
4 000,00 |
1 407,54 |
35,1 |
||
|
|
|
4130 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotne |
4 000,00 |
1 407,54 |
35,1 |
||
|
|
85214 |
|
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe |
221 000,00 |
86 977,99 |
39,3 |
||
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
221 000,00 |
86 977,99 |
39,3 |
||
|
|
85215 |
|
Dodatki mieszkaniowe |
40 000,00 |
19 324,27 |
48,3 |
||
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
40 000,00 |
19 324,27 |
48,3 |
||
|
|
85219 |
|
Ośrodki pomocy społecznej |
188 400,00 |
77 991,09 |
41,3 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
132 500,00 |
56 677,08 |
42,7 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
9 500,00 |
9 000,49 |
94,7 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
24 000,00 |
8 465,24 |
35,2 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
3 500,00 |
1 298,28 |
37,0 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
5 000,00 |
42,40 |
0,8 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
500,00 |
|
|
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
200,00 |
145,50 |
72,772,7 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
3 000,00 |
86,50 |
2,8 |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
200,00 |
25, 60 |
12,8 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opąłty i składki |
2 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
3 000,00 |
2 250,00 |
75,0 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników |
1 000,00 |
|
|
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych i sprzetu kserograficznego |
1 000,00 |
|
|
||
|
|
85228 |
|
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
35 040,00 |
15 268,10 |
43,5 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
240 ,00 |
75,00 |
31,2 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
25 000,00 |
11 648,91 |
46,5 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
2 500,00 |
1 761,54 |
70,4 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
5 100,00 |
1 782,65 |
34,9 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
700,00 |
|
|
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1 500,00 |
|
|
||
|
|
85295 |
|
Pozostała działalność |
446 407,00 |
218 442,31 |
48,9 |
||
|
|
|
2320 |
Dotacje przekazane do powiatu na zadania bieące realizowane w ramach porozumień |
900,00 |
|
|
||
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
217 600,00 |
139 586,00 |
64,1 |
||
|
|
|
4113 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
5 491,00 |
3 504,21 |
6 3,863,8 |
||
|
|
|
4123 |
Składki na Fundusz Pracy |
1 251,00 |
478,21 |
38,2 |
||
|
|
|
4173 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
82 505,00 |
36 189,72 |
43,8 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup i wyposażenie |
72 500,00 |
17 748,18 |
24,4 |
||
|
|
|
4213 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
23 660,00 |
16 926,00 |
71,7 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup pozostałych usług |
10 000,00 |
1 009,79 |
10,0 |
||
|
|
|
4303 |
Zakup usług pozostałych |
25 000,00 |
3 000,00 |
12,0 |
||
|
|
|
6060 |
Zakupy inwetycyjne jednostek budżetowych |
7 500,00 |
|
|
||
|
854 |
|
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
95 748,00 |
66 708,00 |
69,6 |
||
|
|
85415 |
|
Pomoc materialna dla uczniów |
95 748,00 |
66 708,00 |
69,6 |
||
|
|
|
3240 |
Stypendia dla uczniów |
77 255,00 |
66 708,00 |
86,3 |
||
|
|
|
3260 |
Inne formy pomocy dla uczniów |
18 493,00 |
|
|
||
|
900 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
560 100,00 |
150 977,57 |
26,9 |
||
|
|
90001 |
|
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
230 000,00 |
|
|
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
230 000,00 |
|
|
||
|
|
90003 |
|
Oczyszczanie miast i wsi |
154 100,00 |
59 057,06 |
38,3 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
100 000,00 |
35 338,08 |
35,3 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
50 000,00 |
20 569,98 |
41,1 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
4 100,00 |
3 49,00 |
8,5 |
||
|
|
90015 |
|
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
176 000,00 |
91 920,51 |
52,2 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
130 000,00 |
78 033,57 |
60,0 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
35 000,00 |
2 906,94 |
8,3 |
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
11 000,00 |
10 980,00 |
99,8/ |
||
|
921 |
|
|
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
268 000,000 |
123 082,07 |
45,9 |
||
|
|
92109 |
|
Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby |
153 000,00 |
70 582,07 |
46,1 |
||
|
|
|
2480 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury |
116 000,00 |
67 550,00 |
58,2 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów |
35 000,00 |
1 695,72 |
4,8 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energi |
2 000,00 |
1 336,35 |
66,8 |
||
|
|
92116 |
|
Biblioteki |
105 000,00 |
52 500,00 |
50,0 |
||
|
|
|
2480 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury |
105 000,00 |
52 500,00 |
50,0 |
||
|
|
92120 |
|
Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami |
10 000,00 |
|
|
||
|
|
|
2720 |
Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych przekazane jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych |
10 000,00 |
|
|
||
|
926 |
|
|
Kultura fizyczna i sport |
1 197 622,95 |
23 830,60 |
1,9 |
||
|
|
92601 |
|
Obiekty sportowe |
1 180 000,00 |
19 847,60 |
1,6 |
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek buzetowych |
1 180 000,00 |
19 847,60 |
1,6 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
92605 |
|
Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu |
3 000,00 |
323,00 |
10,7 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów |
3 000,00 |
323,00 |
10,7 |
||
|
|
92695 |
|
Pozostała działalnoś |
|
|
|
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
14 622,95 |
3 660,00 |
2,5 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
Razem: |
13 001 184,95 |
4 810 504,47 |
37,0 |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr36/09
Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 18 sierpnia 2009 r.
Dotacje otrzymane i wydatkowane w I półroczu 2009 roku
Dział |
Rozdział |
§ |
Strona dochodowa |
Strona wydatkowa |
||||
|
|
|
Plan |
Wykonanie |
% |
Plan |
Wykonanie |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
010 |
01095 |
2010 |
221 011,00 |
221 010,27 |
100,0 |
221 011,00 |
221 010,27 |
100,0 |
|
|
3030 |
|
|
|
216 677,00 |
216 676,74 |
100,0 |
|
|
4010 |
|
|
|
3 687,00 |
3 687,00 |
100,0 |
|
|
4110 |
|
|
|
557,00 |
557,00 |
100,0 |
|
|
4120 |
|
|
|
90,00 |
89,53 |
99,4 |
750 |
75011 |
2010 |
63.000,00 |
33 600,00 |
53,3 |
63 000,00 |
33 600,00 |
53,3 |
|
|
4010 |
|
|
|
49.600,00 |
25 350,00 |
51,1 |
|
|
4040 |
|
|
|
4.000,00 |
4.000,00 |
100,0 |
|
|
4110 |
|
|
|
8.800,00 |
3 950,00 |
44,8 |
|
|
4120 |
|
|
|
600,00 |
300,00 |
50,0 |
|
85212 |
2010 |
1 500 000,00 |
729 284,00 |
48,6 |
1 500 000,00 |
711 855,11 |
47,4 |
|
|
4010 |
|
|
|
23 000,00 |
9 052,23 |
39,3 |
|
|
4040 |
|
|
|
1 550,00 |
1 545,30 |
99,6 |
|
|
4110 |
|
|
|
4 200,00 |
1 643,79 |
39,1 |
|
|
4120 |
|
|
|
650,00 |
250,76 |
38,5 |
|
|
4210 |
|
|
|
5 670,00 |
1 261,22 |
22,2 |
|
|
4300 |
|
|
|
1 500,00 |
8,54 |
0,5 |
|
|
4370 |
|
|
|
500,00 |
|
|
|
|
4410 |
|
|
|
500,00 |
92,62 |
18,5 |
|
|
4430 |
|
|
|
500,00 |
|
|
|
|
4440 |
|
|
|
930,00 |
750,00 |
80,6 |
|
|
4700 |
|
|
|
2 000,00 |
454,00 |
22,7 |
|
|
4740 |
|
|
|
1 000,00 |
|
|
|
|
4750 |
|
|
|
3 000,00 |
1 226,10 |
40,8 |
|
|
3110 |
|
|
|
1 455 000,00 |
695 570,55 |
47,8 |
852 |
85213 |
2010 |
4.000,00 |
1 408,00 |
35,1 |
4.000,00 |
1 407,54 |
35,1 |
|
|
4130 |
|
|
|
4.000,00 |
1 407,54 |
35,1 |
852 |
85214 |
2010 |
32 000,00 |
16 100,00 |
50,3 |
32 000,00 |
16 024 ,14 |
50,0 |
|
|
3110 |
|
|
|
32 000,00 |
16 024,14 |
50,0 |
|
|
2030 |
169 000,00 |
70 000,00 |
41,4 |
169 000,00 |
68 077,85 |
40,2 |
|
|
3110 |
|
|
|
169 000,00 |
68 077,85 |
40,2 |
852 |
85219 |
2030 |
84 500,00 |
45 469,00 |
53,8 |
84 500,00 |
45 469,00 |
53,8 |
|
|
4010 |
|
|
|
65 500,00 |
32 969,00 |
50,3 |
|
|
4040 |
|
|
|
6 000,00 |
6 000,00 |
100,0 |
|
|
4110 |
|
|
|
10 000,00 |
5 000,00 |
50,0 |
|
|
4120 |
|
|
|
3 000,00 |
1 500,00 |
50,0 |
|
85295 |
2023 |
137 907,00 |
90 575,70 |
65,6 |
137 907,00 |
60 098,35 |
43,5 |
|
|
4113 |
|
|
|
5 491,00 |
3 504,21 |
63,8 |
|
|
4123 |
|
|
|
1 251,00 |
478,42 |
38,2 |
|
|
4173 |
|
|
|
82 505,00 |
36 189,72 |
43,8 |
|
|
4303 |
|
|
|
25 000,00 |
3 000,00 |
12,0 |
|
|
4213 |
|
|
|
23 660,00 |
16 926,00- |
71,5 |
|
|
2030 |
227 600,00 |
170 000,00 |
74,6 |
227 600,00 |
128 467,55 |
56,4 |
|
|
3110 |
|
|
|
157 600,00 |
109 709,59 |
69,6 |
|
|
4210 |
|
|
|
60 000,00 |
17 748,17 |
29,5 |
|
|
4300 |
|
|
|
10 000,00 |
1 009,79 |
10,0 |
|
85415 |
2030 |
95.748,00 |
95 748,00 |
100 |
95 748,00 |
66708,00 |
69,6 |
|
|
3240 |
|
|
|
77 255,00 |
66 708,00 |
69,6 |
|
|
3260 |
|
|
|
18 493,00 |
|
|
Dotacja przeznaczona na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju została wydatkowana w całości.
W rozdziale 75011 dotacja która wpłynęła w I — szym półroczu została wydatkowana
w całości na wynagrodzenia i pochodne dla pracownika prowadzącego sprawy związane
z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie
Dotacja na świadczenia rodzinne wykorzystywana jest na bieżąco zgodnie z przepisami
o świadczeniach rodzinnych. Wypłacono zasiłki rodzinne , dodatki do zasiłków rodzinnych, zasiłki z tytułu urodzenia dziecka, opieki nad dzieckiem, samotne wychowywanie dzieci, zasiłki pielęgnacyjne, świadczenia pielęgnacyjne, jednorazowe zapomogi z tytułu urodzenia dziecka.
W rozdziale 85214 przekazana dotacja została wydatkowana na wypłatę zasiłków stałych i okresowych — ta formą pomocy objęto - 51osób.
Zasiłki stałe – ta formą pomocy objęto 8 osób (świadczeń 45 ), zasiłki okresowe - ta forma pomocy objęto 43 osoby, zasiłki jednorazowe ze środków własnych ta formą pomocy objęto 10 osób.
W rozdziale 85219 otrzymana dotacja wydatkowana na wynagrodzenia i pochodne pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej
Dotacja dożywiane w rozdziale 85295 . W gminie z dożywiania w I-szym półroczu korzystało 336 osób w tym 304 dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjum. Na wyposażenie stołówki w Szkole Podstawowej w Ławsku wydatkowano
Trwa relizacja Poakcesyjnego Programu Wspierania Obszrów Wiejskich. W ramach tego progarmu realizujemy nstępujące usługi: usługi dla osob starszych, zatrudniamy dwie opiekunki w m. Żebry i Ławsk, usługi dla rodzin – w ramach tej usługi odbył sie jubuleusz tw orczyny ludowej organizowany przez GOK w Wąsoszu., usługi dla dzieci i młodzieży : prowadzone są trzy odziały przedszkolen przy szkołah podstawowych, utworzona zostałą świetklica środowiskowa w Ławsku.W szkole Podstawowej w Wąsoszu i Gimnazjum zatrudnione jest logopeda.
Do końca czerwca wypłacono stypendia dla 344 uczniów na kwotę — 66.708,00 zł. Pozostała kwota zostanie wypłacona w m-cu lipcu po udokumentowaniu wydatków.
Dofinansowanie zakupu podręczników zostanie zrealizowane po przedłożeniu faktur na zakupione podręczniki.
I n f o r mac ja
z wykonania budżetu Gminy Wąsosz
za I - sze półrocze 2009 roku.
Podstawę prac nad projektem budżetu na 2009 rok stanowiła ustawa o finansach publicznych, ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
Opracowywane plany dochodów i wydatków kalkulowane były z uwzględnieniem wskaźników:
- prognozowanego średniorocznego wskaźnika wzrostu cen i usług konsumpcyjnych — 102,3 %
- wysokości obowiązujących składek na Fundusz Pracy — 2,45 % (podstawy na ubezpieczenie społeczne).
- Informacji z Ministerstwa Finansów o planowanej wysokości subwencji i udziału
w podatkach od osób fizycznych.
- informacji Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego o wysokości dotacji na zadnia
z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i dotacji celowych na realizację zadan własnych.
Plan dochodów w 2009 roku po zmianach wynosi – 11.295.920,00 zł. Dochody w I -wszym półroczu zostały wykonane w 49,0 % i wyniosły —5 609 683,83 zł. z tego dochody własne :
a) podatku od nieruchomości
- od osób prawnych – 62.553,0 zł, co stanowi 50,0 % planu.
- od osób fizycznych — 133 363,00 zł., co stanowi 63,0 % planu
b) podatku rolnego — podstawę opodatkowania tym podatkiem stanowi liczba ha przeliczeniowych ustalona na podstawie rodzajów i klas użytków rolnych wynikająca z ewidencji gruntów.
Wysokość podatku stanowi równowartość pieniężna 2,50 q żyta od ha przeliczeniowego.
W I półroczu wpływy z tego podatku wyniosły :
- od osób prawnych — 1 585,70 zł. co stanowi 81 % planu.
- od osób fizycznych — 135.095,00 zł. co stanowi 50,0% planu.
c) podatek leśny :
- od osób prawnych — 18.256,00 zł. co stanowi 52,0 % planu
- od osób fizycznych — 16.296,60 zł. co stanowi 67,0 % planu.
- podatek od spadku i darowizn — obowiązek pobierania i przekazywania podatku na rachunek Urzędu ciąży na Notariuszu i Urzędzie Skarbowym. Wpływy w gminach
o charakterze rolniczym z tytułu tego podatku są bardzo małe lub nie występują, ponieważ nabycie gospodarstwa rolnego w drodze spadku jest zwolniona z tego rodzaju podatku. Wpływy w pierwszym półroczu wyniosły 2.050,00zł co stanowi 82,0 %. w stosunku do planu.
d) udziały w podatkach od osób fizycznych w I -szym półroczu 2009r. i wyniosły 194.609,00zł. co stanowi — 40,0 % planu.
e) podatek dochodowy od osób prawnych – 3.129,52 z co stanowi —4 ,0% planu.
f) podatek transportowy — 4.469,50 zł. co stanowi 63,0% planu.
Dochód gminy stanowiły również wpływy z opłat:
- opłata eksploatacyjna – 50.800,80 zł. tj. 50,0 % planu.
- opłata skarbowa — 6.443,00 zł. tj.32,0 % planu.
- wpływy z opłaty od czynności cywilno-prawnych —9.184,0. tj. 38,0% planu.
- za wydane pozwolenia na sprzedaż alkoholu — 16.439,62 zł. tj. 68,0 % planu.
Osiągnęliśmy również dochody z tytułu wydzierżawionego majątku gminy. Wysokość wpływów to 20.600,30 zł.
Osiągnęliśmy również dochody za zadania związane z realizacją zadań rządowych
w wysokości 100,50 zł. . Kwota ta to 5 % kwoty za wydane dowody osobiste.
Do dochodów gminy należą również dotacje, które są przyznawane na określony cel, obejmują miedzy innymi pełne finansowanie lub dofinansowanie z zakresu administracji rządowej, opieki społecznej, zadań własnych gminy. Wysokość tych dotacji określana jest według zasad przyjętych do określania wydatków podobnego rodzaju w budżecie państwa. Dotacje te w pierwszym półroczu 2009r wyniosły- 1.391.086,27 zł.
W roku 2007 w dniu 13 grudnia podpisaliśmy porozumienie z Zarządem Województwa o współpracy przy realizacji Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich. Przedmiotem porozumienia było określenie zadań Gminy i Województwa w realizacji PPWOW oraz zasad współpracy między Województwem , a Gminą w obszarze dotyczącym realizacji Programu Integracji Społecznej. Zadania te w całości finansowane ze środków pozyskanych przez Rzeczpospolitą Polskę na podstawie umowy pożyczki z Bankiem Światowym.
Gmina Wąsosz w ramach tego programu otrzymała kwotę 55.000,00 EUR.
Dotacja przeznaczona jest na sfinansowanie działań w roku 2008 — 2009.
Według planu działania na 2009 roku dotacja wynosi 137.907,00 zł, do dnia 30. 06.2008 r.
wpłynęło 90.575,70zl.
Najbardziej znaczącą kwotą w dochodach gminy jest planowana kwota subwencji na rok 2009, która wynosi 6 047 821,00zł. W I -szym półroczu wpłynęło — 3 380 044,00zl.
Informacja z wykonania planu dochodów w rozbiciu na działy, rozdziały , paragrafy stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
Planowane wydatki budżetowe gminy w kwocie — 13 001 184,95 zł. zl. Zostały wykonane w 37,0 % i wyniosły — 4 810 504 ,47 zł. przeznaczone były na realizacje zadań określonych w Ustawach, a w szczególności są wyrazem realizacji zadań społecznych, gospodarczych i administracyjnych gminy, zarówno własnych jak i zleconych.
Wydatki bieżące gminy skierowane są na działalność Urzędu Gminy, szkół, ośrodka opieki społecznej, zabezpieczenie porządku publicznego na terenie gminy, organizację prac interwencyjnych.
Wzorem lat ubiegłych zadania inwestycyjne realizowane na terenie naszej gminy skupiają szczególną uwagę, ponieważ wymagają znaczących nakładów finansowych. Dlatego też przy opracowywaniu planu wydatków zostały uwzględnione procedury ostrożnościowe.
W pierwszym półroczu wydatki bieżące wyniosły — 4.146.301,56 zł. , wydatki majątkowe — 664.202,91zl.
Zadania inwestycyjne przyjęte do realizacji w roku bieżącym to:
1. Budowa i urządzenie boiska sportowego oraz planu zabaw , dojazdów utwardzonych i 6 miejsc parkingowych we wsi Ławsk na to zadanie został złożony wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie w ramach Programu Odnowa Wsi Polskiej.Zadanie to uzyskało akceptację Zarządu Województwa i będzie ralizowane na przełomie roku 2009-2010 z treminem zakończenia 2010 rok.
2. Budowa drogi gminnej do wsi Kędziorowo i budowa drogi Sulewo – Białaszewo. Na budowe tych dróg zostały opracowane projekty techniczne i w najbliższym czasie uzyskamy pozwolenie na budowę. Również na te zadania będziemy ubiegać sie o dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych.
3. Oracowano również dokumentację techniczna na drogę wewętrzną we wsi Sulewo Prusy. Zakres tych prac jest niewielki i realizację tego zadania chcemy połączyć z budowa drogi Sulewo- Kownaty – Białąszewo, by były mniejsze koszty.
4. W trakcie opracowywania jest projekt techniczny na budowę sieci kanalizacyjnej w m. Ławsk z siecią tranzytową do oczyszczalni ścieków w miejscowości Wąsosz , koszt opracowania tej dokumentacji to 65.880,00 zl.
5. Uzyskano pozwolenie na budowę stacji uzdatniania wody w miejscowości Wąsosz dla potrzeb wodociągu Wąsosza, Zeber, Bukowa., części Komosewa. Na zadanie to o wartości powyżej 2 mln zl. został złożoiny wniosek o dofinansowanie do Zarządu Województwa Podlaskiego w raamch programu Odnowy Wsi. Zadanie to chcemy realizować w 2010 roku.
6. Zakończono zadanie o wartości 341 271,22 zl. polegające na budowie sieci wodociągowej do wsi Bukowo. W ten sposób ostatnia wieś na terenie gminy Wąsosz została zwodociągowana.
7. Ogłoszono przetarg na termomodernizację budynku Szkoły Podstawowej w Wąsoszu polegająco na wymianie stolarki okennej i dzrzwiowej, remoncie pieca C.O. Oraz regulacji wewnęrznej sieci grzewczej.
8. Rozpoczęliśmy wymiane stolarki okiennej i drzwiowej w szloke Podstawowej w Ławsku. Zadanie to połączone jest z przygotowywaniem stolówki do dożywiania dzieci z tej placówki.
9. Prowadzone sa prace związane z budową kompleksu sportowego :Orki 2012” w Wąsoszu.
Koszty tej inwestycji to – 1 147 000,00 zl. Wykonawca firma „”CREATO” z Ełku.
Termin zakończenia to 15.10.2009r. Zadanie współfinansowane ze środków Samorządu Województwa jak również przez Ministerstwo Sportu.
10. W trakcie opracowywania jest dokumentacja na zagospodarowanie placu wraz z parkingiem przy kościele farnym.
11. W ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokanych prowadzona jest przebudowa ulicy Sienkiewicza w Wąsoszu. Wartość tego zadania to – 580.000,00 zl.
Wykonawca to firma UNIDROG z Grajewa. Zaawansowanie prac wynosi 55 %.
12. W trakcie opracowywania jesy dokumentacja na budowę kotłowni w pomieszczeń lekcyjnych przy Szkole Podstawowej w Sulewie – Kownatach.
13. Na potrzeby jednostki OSP w Zebrach zakupiono samochód pożarniczy, kwota 84 423,00 zl.
14. Opracowano dokumentację geodezyjną na budowę drogi Jaki- Szymany – Nieciki.
15. Prowadzono prace zwiazane z układaniem chodników w m. Ławsk oraz przy wsparciu Zarządu Dróg Powiatowych w Grajewie we wsi Sulewo -Kownaty.
Prowadzo również prace związane z bieżącym remontem dróg
- likwidowano ubytki, nierówności,
- profilowano drogi.
16. Zakupuiono pług do odśnieżana
17. Opracowano projekt na modernizację ośwoetlenia ulicznego.
18. Przygotowano do sprzedaży mienie gminne we wsi Nieciki.
Wydatki bieżące to kwota — 4.146 301,56 zł. Została wydatkowana na :
W dziale rolnictwo i łowiectwo oprócz inwestycji na zadania bieżące wydatkowaliśmy kwotę 367.305,7 zł.. na wpłaty do izby rolniczej , za wyłapywanie bezdomnych psów w gminie oraz utrzymanie tych zwierząt w schronisku, na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa,
W dziale drogownictwo wydatkowaliśmy kwotę — 10 293,68 zł. Na bieżące utrzymanie dróg i chodników w gminie.
Rada Gminy podjęła uchwałę o udzieleniu pomocy finansowej Powiatowi Grajewskiemu na realizacje zadań publicznych tj. :przebudowie drogi powiatowej 1822 B na odcinku Bukowo- Wiązownica „- kwota 8.800,00 zł. „remont nawierzchni drogi powiatowej 1812 B Szczuczyn- Wąsosz – Radziłów (ul. Mazowiecka) – kwota 238. 483,00 zł. Termin przekazania dotacji to koniec sierpnia 2009r.
W dziale gospodarka mieszkaniowa wydatkowana kwota to 751,52 zł. - przeznaczona na utrzymanie budynków będących własnością gminy.
W dziale działalność usługowa kwota wydatkowana 16.028,00 zł.. na zapłatę za opracowanie projektów i decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
W dziale administracja publiczna wydatkowana kwota — 880 869,05 zł. . z przeznaczeniem na wynagrodzenia pracowników i pochodne, zakup materiałów i wyposażenia, opłaty za telefon, podróże służbowe, bieżące utrzymanie biura urzędu gminy i rady gminy, diety radnych, pracowników wykonującej prace zlecone, promocję gminy, i pozostałą działalność- wynagrodzenia i pochodne dla pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych.
W roku bieżącym zatrudniamy w ramach prac interwencyjnych 26 osób.
W dziale ochrona przeciwpożarowa kwota wydatkowana to 55.823,33 zł.. przeznaczona na wynagrodzenia dla kierowców, zakup paliwa do samochodów strażackich, ubezpieczenia strażnic, samochodów strażackich.
Na prowizję dla sołtysów za inkaso zobowiązań pieniężnych wydatkowaliśmy kwotę — 13.690,00 zł.
Na obsługę długu publicznego, odsetki od zaciągniętych pożyczek — wydatkowaliśmy
3 269,05 zł. Są to odsetki od pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim. Funduszu Środowiska i Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W dziale oświata wydatkowaliśmy kwotę 1.468 664,83 zł. z tego na utrzymanie 6 szkół podstawowych 951 159,29 zł. oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych 53 591,27 zł., gimnazjum 370 866,01 zł., na dowożenie uczniów do szkół i utrzymanie autobusu szkolnego 73 891,46 zł., pozostałą działalność – 18 344,00 zł.
dokształcanie nauczycieli — 812,80 zł.
W dziale ochrona zdrowia wydatkowana kwota 4 650,65 zł. na imprezy szkolne mówiące o złym wpływie alkoholu i narkotyków na zdrowie człowieka, imprezy promujące zdrowy tryb życia.
W dniu 27 czerwca Rada Gminy Podjęła uchwała o pomocy finansowej dla powiatu na modernizację pomieszczeń pracowni rentgenodiagnostyki (pracownia RTG i USG) Szpitala Ogólnego w Grajewie – kwota 10 000,00 zł.
W dziale pomoc społeczna kwota wydatkowana to 1 131 266,41 zł., w tym:
- wydatki na świadczenia rodzinne — 711 855,11 zł. . Na to zadanie otrzymaliśmy 100% dotacji. Wypłacono zasiłki rodzinne, zasiłki jednorazowe z tyt. urodzenia dziecka, zasiłki pielęgnacyjne, świadczenia pielęgnacyjne, ubezpieczenia społeczne za 6 matek, wynagrodzenia dla pracownika prowadzącego obsługę zasiłków rodzinnych, zaliczki alimentacyjne.
– ubezpieczenia zdrowotne – 1407,54 zł. wydatki pokrywane w 100% z dotacji, składkami zdrowotnymi objęto 7 osób.
- zasiłki stałe i celowe — kwota wydatkowana 86 977,99 zł, w tym z dotacji — 84 101,99 zł. tą formą pomocy objęto 61 osób
- na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej — 77 991,09 zł. w tym z dotacji — 45 469,00zł.
- usługi opiekuńcze — 15 268,10 zł.
- dożywianie —139 586 zł. w tym z dotacji — 128 467,88 zł. Dożywianiem objęto 336 osób w tym 304 dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjum.
W pierwszym półroczu bieżącego roku realizujemy w dalszym ciągu zadania z Programu Integracji Społecznej . Celem programu jest podniesienie poziomu integracji społecznej w gminach na ternach wiejskich. Środki finansowe z Programu umożliwią gminie realizowanie usług społecznych dla następujących grup: osoby starsze, dzieci i młodzież . W ramach tego programu realizujemy usługi dla dzieci i młodzieży w trzech ośrodkach wychowania przedszkolnego. Kwota wydatkowana w I półroczu to : to- 60. 98,35 zł. na planowana w roku bieżącym – 137 907,00 zł. W pierwszym półroczu w dalszym ciągu trwały usługi dla osób starszych, usługi dla rodzin, odbył się jubileusz twórczyni ludowej z Wąsosz P. J. Solińskiej – w części finansowany ze środków Banku światowego., prowadzone są Trzy oddziały przedszkolne, utworzona została i jest prowadzona świetlica środowiskowa we wsi Ławsk.
. Realizacja programu uzależniona jest od zadań ujętych w gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, która na bieżąco jest aktualizowana.
Wzorem lat ubiegłych tak i w roku bieżącym Gmina zakwalifikowała się do programu pilotażowego „Uczeń na wsi”. Jest to program niosący pomoc w zdobywaniu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne zamieszkujące gminy wiejskie. Na realizację tego programu otrzymaliśmy z PFRON 15 067,50 zł. W związku z tym, że pieniądze otrzymaliśmy w końcu grudnia, program realizowany był w pierwszym półroczu bieżącego roku i został zakończony 30 czerwca. W naszej gminie z tej pomocy skorzystało 15 uczniów niepełnosprawnych pobierających naukę w szkole podstawowej, gimnazjum i w szkole ponadgimnazjalnej. Środki otrzymane z funduszu posłużyły do stworzenia warunków rozwoju godnego życia poprzez zaspokojenie potrzeb uczniów niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej. Przyczyniły się również do umożliwienia rozwoju zainteresowań. Program ten pozwolił na sfinansowanie terapii zajęciowej uczniów.
- Na stypendia dla dzieci — 66 708,00 zł. Wydatki pokryte w 100,0% z dotacji. Stypendia otrzymało 344 uczniów.
W dziale gospodarka komunalna i ochrona środowiska wydatkowaliśmy kwotę — 139 997,57 zł. następujące zadania :
- oświetlenie ulic,
- remonty oświetlenia ulicznego
- zakup paliwa do ciągników, utrzymanie czystości gminy
W dziale kultura i ochrona dziedzictwa narodowego planowana kwota dotacji dla GOK i biblioteki na działalność statutową tych instytucji została przekazana w wysokości 120 050,00 zł. .
Jak wynika ze złożonych informacji GOK i Biblioteki w Wąsoszu wydatki w tych instytucjach to: wynagrodzenia dla pracowników i pochodne od wynagrodzeń , wydatki bieżące na zakup materiałów biurowych, środków czystości ,opłaty za energię , telefon, Internet oraz wydatki związane z podstawową działalnością tych instytucji tj. Pozyskiwanie i przygotowanie społeczności do uczestnictwa w kulturze oraz tworzenia jej wartości.
Szczegółowy podział wydatków pełnej klasyfikacji budżetowej stanowi Załącznik nr 2
Reasumując należy stwierdzić, że dochody gminy zostały wykonane na poziomie zadawalającym i wyniosły 49,0 % zakładanego planu, natomiast wydatki nie osiągnęły nawet 40% wykonania
w stosunku do planu, ponieważ w pierwszym półroczu trwały prace przygotowawcze a gro prac będzie kontynuowane w II półroczu..
Nadwyżka dochodów nad wydatkami za pierwsze półrocze 2009r wyniosła — 799 179,36 zł
W planie przychodów i rozchodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2009 uzyskaliśmy kwotę — 6 776,41 zł. Wydatki to obsługa rachunku — 90,00zl.
Planowane przychody w roku 2009 to 2 031 264,95 zł. , rozchody to kwota 326.000,00 zł. przeznaczona na spłatę pożyczek w NFOŚiGW i WFOŚiGW. W pierwszym półroczu spłaciliśmy kolejne raty pożyczek tj. 148 000,00zł. W pierwszym półroczu trwały przygotowania do podpisania umowy pożyczki Z WFOSiGW na kwotę 60 000 zł. na zakup samochodu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Żebrach. Umowa została podpisana 7 lipca 2009r.
Zadłużenie gminy na konie II kwartału wyniosło — 522 000,00 zł. - pożyczki w NFOSiGW
i WFOSiGW. Zobowiązań wymaglanych, poręczeń , gwarancji na koniec II kwartału nie było.
Wójt Gminy w I półroczu swoje wysiłki koncentrował na pozyskiwaniu zewnętrznych środków pomocowych z myślą o poprawie infrastruktury, a przede wszystkim na budowę sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, poprawę stanu dróg. Wiele zadań wykonywanych było przy pomocy pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych, co zmniejszało koszty a jednocześnie możliwość zatrudnienia bezrobotnych z terenu naszej gminy.
Załącznik Nr 4
do Zarządzenia Nr36/09
Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 18 sierpnia 2009 r.
Informacja z wykonania planu finansowego Gminnego Ośrodka Kultury za I półrocze 2009 r.
GMINNY OŚRODEK KULTURY |
PLAN |
WYKONANIE |
|
PRZYCHODY |
|||
1 |
Dotacje z budżetu gminy |
116.000,00 |
67.550,00 |
2 |
Środki z lat ubiegłych |
5.485,32 |
5.485,32 |
3 |
Środki PIS |
10.000,00 |
3.000,00 |
4 |
Pozostałe przychody (wynajem sali, odsetki od rachunku bankowego) |
4.000,00 |
2.475,45 |
5 |
Środki z UM, BS |
7.000,00 |
7.000,00 |
RAZEM |
142.485,32 |
85.510,77 |
|
KOSZTY |
|||
1 |
Wynagrodzenia |
92.500,00 |
46.444,39 |
a) |
Płace osobowe |
89.000,00 |
43.241,99 |
b) |
Umowy zlecenia, o dzieło(Paka, garncarze itp.) |
3.500,00 |
3.202,40 |
2 |
Pochodne od wynagrodzeń |
16.725,00 |
3.723,06 |
a) |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
14.800,00 |
2.784,61 |
b) |
Składki na fundusz pracy |
1.805,00 |
878,45 |
|
Ekwiwalent za pranie odzieży |
120,00 |
60,00 |
3 |
Zakupy |
18.577,32 |
16.259,43 |
a) |
Materiały biurowe, prasa, środki czystości |
3.087,32 |
2.495,43 |
b) |
Nagrody na konkursy |
2.000,00 |
1.800,00 |
c) |
Węgiel |
7.750,00 |
7.743,00 |
d) |
Zakup aparatu fotograficznego |
1.290,00 |
1.289,00 |
e) |
Energia |
4.450,00 |
2.932,00 |
4 |
Usługi obce |
11.200,00 |
10.023,47 |
a) |
Abonament radiowy |
500,00 |
234,47 |
b) |
Opłata za telefon |
1.800,00 |
889,00 |
c) |
Drukowanie zaproszeń, folderów |
3.500,00 |
3.500,00 |
d) |
Katering |
5.400,00 |
5.400,00 |
5 |
Świadczenia na rzecz pracowników- ZFSS |
2.873,00 |
2.250,00 |
6 |
Podatki i opłaty(ubezpieczenie majątku, prowizje bankowe) |
210,00 |
90,00 |
7 |
Podróże służbowe |
250,00 |
- |
8 |
Badania lekarskie |
150,00 |
- |
RAZEM |
142.485,32 |
78.790,35 |
Zobowiązania niewymagalne: 2.844,26 zł
Stan środków na koncie na dzień 30.06.2009 r. – 6.720,42 zł
Załącznik Nr 5
do Zarządzenia Nr36/09
Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 18 sierpnia 2009 r.
Informacja z wykonania planu finansowego Biblioteki Publicznej na 2009 rok
BIBLIOTEKA PUBLICZNA |
PLAN |
WYKONANIE |
|
PRZYCHODY |
|||
1 |
Dotacje z budżetu gminy |
105.000,00 |
52.500,00 |
2 |
Środki z lat ubiegłych |
14.824,45 |
14.824,45 |
3 |
Dotacja z Biblioteki Narodowej |
1.500,00 |
- |
4 |
Pozostałe przychody (wynajem sali, odsetki od rachunku bankowego) |
1.500,00 |
218,32 |
RAZEM |
122.824,45 |
67.542,77 |
|
KOSZTY |
|||
1 |
Wynagrodzenia |
69.500,00 |
36.177,96 |
a) |
Płace osobowe |
69.500,00 |
36.177,96 |
2 |
Pochodne od wynagrodzeń |
15.000,00 |
3.072,42 |
a) |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
13.000,00 |
2.335,61 |
b) |
Składki na fundusz pracy |
2.000,00 |
736,81 |
3 |
Zakupy |
28.174,45 |
7.329,60 |
a) |
Materiały biurowe, prasa, zakupy |
21.070,45 |
1.110,72 |
b) |
Nagrody na konkursy |
1.000,00 |
149,20 |
c) |
Zakup regału |
5.000,00 |
4.966,08 |
d) |
Komputer |
1.104,00 |
1.103,60 |
4 |
Zakupy książek |
6.000,00 |
5.731,99 |
a) |
w tym z BN |
1.500,00 |
- |
5 |
Usługi obce |
1.550,00 |
644,52 |
a) |
Abonament radiowy |
600,00 |
150,52 |
b) |
Opłata za Internet i za naprawę sprzętu |
950,00 |
494,00 |
6 |
Świadczenia na rzecz pracowników- ZFSS |
1.820,00 |
1.500,00 |
7 |
Podatki i opłaty(ubezpieczenie majątku, prowizje bankowe) |
180,00 |
90,00 |
8 |
Podróże służbowe |
200,00 |
54,50 |
9 |
Badania lekarskie |
400,00 |
59,40 |
RAZEM |
122.824,45 |
54.660,39 |
Zobowiązania niewymagalne: 2.295,20 zł
Stan środków na koncie na dzień 30.06.2009 r. – 12.882,38 zł
Metryka strony