Zarządzenie nr 17/08
Z A R Z Ą D Z E N I E N r 17/08
WÓJTA GMINY WĄSOSZ
z dnia 11 sierpnia 2008 r.
w sprawie przyjęcia informacji za I półrocze 2008 roku
Na podstawie art.198 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz.1420, z 2006r. Nr 45, poz..319, Nr 104, poz. 708, Nr 187, poz.1381, Nr 170, poz.1217 i poz.1218, Nr 249, poz.1832, z 2007r. Nr 82, poz.560, Nr 88, poz.587, Nr 115 poz.791, Nr 140 poz.984) oraz uchwały Nr XXI/136/06 Rady Gminy Wąsosz z dnia 28 sierpnia 2006 r. zarządzam przyjąć:
§ 1
- Informację z wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2008 roku zgodnie z załącznikami :
- plan dochodów po dokonanych zmianach - 9.668.180,51 zł. zrealizowano
5.268.211,68 zł. załącznik Nr 1.
- plan wydatków 10.782.011,51 zł. zrealizowano — 4.132.576,61 zł.
załącznik Nr 2.
- Informację z wykonania zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz
innych zadań zleconych Gminie, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
- Informację opisową z realizacji budżetu Gminy za I półrocze 2008 roku.
- Informację za I półrocze 2008 r. z wykonania planu finansowego Instytucji Kultury
w Wąsoszu: Gminny Ośrodek Kultury, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
- Informację za I półrocze 2008 r. z wykonania planu finansowego Instytucji Kultury
w Wąsoszu: Gminna Biblioteka Publiczna , zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 2
Informacje przekazać Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku Zespół Zamiejscowy w Łomży w terminie do 31 sierpnia 2008 r.
Za- ca Wójta Gminy
mgr inż.Danuta Modzelewska
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 17/08 Wójta Gminy Wąsosz z dnia 11 sierpnia 2008r. |
|
||
|
Informacja z wykonania dochodów gminy za I sze półrocze 2008r. |
|
|
|
|||||||
|
Dział |
Rozdział |
Paragraf |
Treść |
Wartość |
Wykonanie |
% |
||||
|
010 |
|
|
Rolnictwo i łowiectwo |
162 314,00 |
158.613,,24 |
97,7 |
||||
|
|
01010 |
|
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
4 000,00 |
300,00 |
7,5 |
||||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
4 000,00 |
300,00 |
7,5 |
||||
|
|
01095 |
|
Pozostała działalność |
158 314,00 |
158.313,24 |
100,0 |
||||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
158 314,00 |
158.313,24 |
100,0 |
||||
|
020 |
|
|
Leśnictwo |
1 125,00 |
1.846,93 |
164,1 |
||||
|
|
02001 |
|
Gospodarka leśna |
1 125,00 |
1.846,93 |
164,1 |
||||
|
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze |
1 125,00 |
1.846,93 |
164,1 |
||||
|
600 |
|
|
Transport i łączność |
376 883,51 |
40.000,00 |
10,6 |
||||
|
|
60016 |
|
Drogi publiczne gminne |
376 883,51 |
40.000,00 |
10,0 |
||||
|
|
|
2330 |
Dotacje celowe otrzymane od samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego |
40 000,00 |
40.000,00 |
100,0 |
||||
|
|
|
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
336 883,51 |
|
|
||||
|
700 |
|
|
Gospodarka mieszkaniowa |
142 516,00 |
125.474,27 |
88,0 |
||||
|
|
70005 |
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
142 516,00 |
125.474,27 |
88,0 |
||||
|
|
|
0460 |
Wpływy z opłaty eksploatacyjnej |
90 000,00 |
101.573,20 |
112,0 |
||||
|
|
|
0470 |
Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości |
516,00 |
516,33 |
100,0 |
||||
|
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze |
25 000,00 |
15.600,10 |
62,0 |
||||
|
|
|
0870 |
Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych |
25 000,00 |
7.784,64 |
31,1 |
||||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
2 000,00 |
|
|
||||
|
750 |
|
|
Administracja publiczna |
90 700,00 |
|
|
||||
|
|
75011 |
|
Urzędy wojewódzkie |
62 500,00 |
32.675,50 |
53,5 |
||||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
61 000,00 |
32.500,00 |
53,2 |
||||
|
|
|
2360 |
Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami |
1 500,00 |
175.50 |
11,0 |
||||
|
|
75023 |
|
Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) |
3 200,00 |
3.176,45 |
99,0 |
||||
|
|
|
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
1 500,00 |
707,20 |
47,1 |
||||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
1 700,00 |
2.469,25 |
145,2 |
||||
|
|
75095 |
|
Pozostała działalność |
25 000,00 |
|
|
||||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
25 000,00 |
|
|
||||
|
751 |
|
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
584,00 |
290,00 |
49,6 |
||||
|
|
75101 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
584,00 |
290,00 |
49,6 |
||||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
584,00 |
290,00 |
49,6 |
||||
|
756 |
|
|
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
1 371 513,00 |
653.004,85 |
47,6 |
|
|||
|
|
75601 |
|
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych |
5 800,00 |
2.652,00 |
45,7 |
||||
|
|
|
0350 |
Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej |
5 800,00 |
2.652,00 |
45,7 |
||||
|
|
75615 |
|
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych |
158 330,00 |
86.282,69 |
54,4 |
||||
|
|
|
0310 |
Podatek od nieruchomości |
123 360,00 |
66.913,69 |
54,2 |
||||
|
|
|
0320 |
Podatek rolny |
300,00 |
2.039,00 |
|
||||
|
|
|
0330 |
Podatek leśny |
34 670,00 |
17.300,00 |
49,8 |
||||
|
|
75616 |
|
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych |
525 750,00 |
282.791,79 |
53,7 |
||||
|
|
|
0310 |
Podatek od nieruchomości |
190 600,00 |
101.945,74 |
53,4 |
||||
|
|
|
0320 |
Podatek rolny |
278 000,00 |
144.001,82 |
51,7 |
||||
|
|
|
0330 |
Podatek leśny |
26 200,00 |
13.655,08 |
52,1 |
||||
|
|
|
0340 |
Podatek od środków transportowych |
7 450,00 |
6.287,80 |
84,3 |
||||
|
|
|
0360 |
Podatek od spadków i darowizn |
1 000,00 |
2.233,00 |
223,3 |
||||
|
|
|
0430 |
Wpływy z opłaty targowej |
2 000,00 |
850,00 |
42,5 |
||||
|
|
|
0500 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
20 000,00 |
13.451,00 |
67,2 |
||||
|
|
|
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
500,00 |
367,89 |
73,5 |
||||
|
|
75618 |
|
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw |
46 000,00 |
25.822,76 |
56,1 |
||||
|
|
|
0410 |
Wpływy z opłaty skarbowej |
20 000,00 |
9.187,00 |
|
||||
|
|
|
0480 |
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
26 000,00 |
16.635,78 |
83,1 |
||||
|
|
75621 |
|
Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa |
635 633,00 |
255.455,61 |
40,1 |
||||
|
|
|
0010 |
Podatek dochodowy od osób fizycznych |
425 633,00 |
197.798,00 |
46,3 |
||||
|
|
|
0020 |
Podatek dochodowy od osób prawnych |
210 000,00 |
57.657,61 |
27,4 |
||||
|
758 |
|
|
Różne rozliczenia |
5 355 469,00 |
2.998.682,67 |
55,9 |
||||
|
|
75801 |
|
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego |
2 779 723,00 |
1.710.600,00 |
61,5 |
||||
|
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
2 779 723,00 |
1.710.600,00 |
61,5 |
||||
|
|
75807 |
|
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin |
2 339 843,00 |
1.169.922,00 |
50,0 |
||||
|
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
2 339 843,00 |
1.169.922,00 |
50,0 |
||||
|
|
75814 |
|
Różne rozliczenia finansowe |
2 000,00 |
1.208.67 |
60,4 |
||||
|
|
|
0920 |
Pozostałe odsetki |
2 000,00 |
1.208,67 |
60,4 |
||||
|
|
75831 |
|
Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin |
233 903,00 |
116.952,00 |
50,0 |
||||
|
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
233 903,00 |
116.952,00 |
50,0 |
||||
|
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
23 740,00 |
21.274,00 |
89,6 |
||||
|
|
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
19 740,00 |
17.274,00 |
87,5 |
||||
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
19 740,00 |
17.274,00 |
87,5 |
||||
|
|
80195 |
|
Pozostała działalność |
4 000,00 |
4.000,00 |
100,0 |
||||
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
4 000,00 |
4.000,00 |
100,0 |
||||
|
852 |
|
|
Pomoc społeczna |
1 888 903,00 |
979.296,90 |
52,0 |
||||
|
|
85212 |
|
Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
1 416 000,00 |
708.307,50 |
50,0 |
||||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
1 000,00 |
307,50 |
30,7 |
||||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
1 415 000,00 |
708.000,00 |
50,0 |
||||
|
|
85213 |
|
Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej. |
4 000,00 |
1.230,00 |
30,7 |
||||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
4 000,00 |
1.230,00 |
30,7 |
||||
|
|
85214 |
|
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe |
181 000,00 |
96.834,00 |
53,4 |
||||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
27 000,00 |
13.834,00 |
51,2 |
||||
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
154 000,00 |
83.000,00 |
53,8 |
||||
|
|
85219 |
|
Ośrodki pomocy społecznej |
81 000,00 |
44.581,00 |
55,0 |
||||
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
81 000,00 |
44.581,00 |
55,0 |
||||
|
|
85228 |
|
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
4 000,00 |
1.844,40 |
46,1 |
||||
|
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
4 000,00 |
1.844,40 |
46,1 |
||||
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
0,00 |
|
|
||||
|
|
85295 |
|
Pozostała działalność |
202 903,00 |
|
|
||||
|
|
|
2023 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej |
59 103,00 |
8.500,00 |
14,3 |
||||
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
143 800,00 |
118.000,00 |
82,0 |
||||
|
854 |
|
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
91 517,00 |
91.517,00 |
100,0 |
||||
|
|
85415 |
|
Pomoc materialna dla uczniów |
91 517,00 |
91.517,00 |
100,0 |
||||
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
91 517,00 |
91.517,00 |
100,0 |
||||
|
900 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
3 000,00 |
2.443,87 |
81,4 |
||||
|
|
90001 |
|
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
1 000,00 |
500,00 |
50,0 |
||||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
1 000,00 |
500,00 |
50,0 |
||||
|
|
90003 |
|
Oczyszczanie miast i wsi |
2 000,00 |
1.943,87 |
97,1 |
||||
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
2 000,00 |
1.943,87 |
97,1 |
||||
|
926 |
|
|
Kultura fizyczna i sport |
159 916,00 |
159.916,00 |
100,0 |
||||
|
|
92695 |
|
Pozostała działalność |
159 916,00 |
159.916,00 |
100,0 |
||||
|
|
|
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
159 916,00 |
159.916,00 |
100,0 |
||||
|
|
|
|
|
|||||||
|
Razem: |
9 668 180,51 |
5.268.211,68 |
54,4 |
|
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr17/08 W ójta Gminy Wąsosz z dnia 11 sierpnia 2008r. |
|
|||||||
|
Informacja z wykonania wydatków gminy w I -szym półroczu 2008r. |
|
|
|
|||||
|
Dział |
Rozdział |
Paragraf |
Treść |
Wartość |
Wykonanie |
% |
||
|
010 |
|
|
Rolnictwo i łowiectwo |
705 214,00 |
171.554,19 |
24,3 |
||
|
|
01010 |
|
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
520 000,00 |
1.253,89 |
0,2 |
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
520 000,00 |
1.253,,89 |
0,2 |
||
|
|
01030 |
|
Izby rolnicze |
5 400,00 |
2.762,90 |
51,1 |
||
|
|
|
2850 |
Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego |
5 400,00 |
2.762,90 |
51,1 |
||
|
|
01095 |
|
Pozostała działalność |
179 814,00 |
167.537,40 |
93,1 |
||
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
155 210,00 |
155.209,06 |
99,9 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
3 104,00 |
1.774,37 |
57,1 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
20 000,00 |
9.531,61 |
47,6 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
500,00 |
180,0 |
36,0 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
1 000,00 |
842,36 |
84,2 |
||
|
600 |
|
|
Transport i łączność |
976 733,51 |
151.997,26 |
15,5 |
||
|
|
60014 |
|
Drogi publiczne powiatowe |
100 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
2710 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących |
79 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
6300 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
21 000,00 |
- |
|
||
|
|
60016 |
|
Drogi publiczne gminne |
876 733,51 |
151.997,26 |
17,2 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
15 000,00 |
2.400,00 |
16,0 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
40 000,00 |
7.942,83 |
19,8 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
200 000,00 |
124.201,37 |
62,1 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
20 000,00 |
3.367,20 |
16,8 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
350,00 |
|
|
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
601 383,51 |
14.085,86 |
2,3 |
||
|
700 |
|
|
Gospodarka mieszkaniowa |
16 500,00 |
3.789,61 |
22,9 |
||
|
|
70005 |
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
6 000,00 |
2.308,714 |
38,4 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
6 000,00 |
2.308,714 |
38,4 |
||
|
|
70095 |
|
Pozostała działalność |
10 500,00 |
1.387,70 |
13,2 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
5 000,00 |
296,25 |
7,7 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
2 500,00 |
1.091,45 |
43,6 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
3 000,00 |
|
|
||
|
710 |
|
|
Działalność usługowa |
43 000,00 |
4.930,78 |
11,4 |
||
|
|
71004 |
|
Plany zagospodarowania przestrzennego |
43 000,00 |
4.930,78 |
11,4 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
43 000,00 |
4.930,78 |
11,4 |
||
|
720 |
|
|
Informatyka |
100 000,00 |
- |
|
||
|
|
72095 |
|
Pozostała działalność |
100 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
100 000,00 |
- |
|
||
|
750 |
|
|
Administracja publiczna |
1 939 055,00 |
937.949,67 |
48,3 |
||
|
|
75011 |
|
Urzędy wojewódzkie |
150 677,00 |
61.697,24 |
40,9 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
90 000,00 |
38.215,30 |
42,4 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
6 004,00 |
6.003,72 |
100,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
14 000,00 |
5.810,82 |
41,5 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
1 960,00 |
945,51 |
48,2 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
8 000,00 |
2.825,60 |
35,3 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
5 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
100,00 |
- |
|
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
6 000,00 |
2.679,37 |
44,6 |
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
5 000,00 |
2.583,27 |
51,6 |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
300,00 |
223,65 |
74,5 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1 813,00 |
1.350,00 |
74,4 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
2 000,00 |
1.060,00 |
53,0 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
500,00 |
- |
|
||
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
10 000,00 |
- |
|
||
|
|
75022 |
|
Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu) |
45 200,00 |
19.467,16 |
43,0 |
||
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
35 000,00 |
14.100,00 |
40,2 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1 500,00 |
296,96 |
149,7 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
200,00 |
- |
|
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
500,00 |
- |
|
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
7 000,00 |
5.070,20 |
72,5 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
1 000,00 |
- |
|
||
|
|
75023 |
|
Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) |
1 472 947,00 |
720.678,45 |
48,9 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
120,00 |
60,00 |
50,0 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
950 000,00 |
430.933,31 |
45,3 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
58 801,00 |
58.800,76 |
100,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
155 000,00 |
58.649,45 |
37,8 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
22 200,00 |
9.792,42 |
44,1 |
||
|
|
|
4140 |
Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych |
28 000,00 |
17.243,00 |
61,5 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
13 000,00 |
5.240,00 |
40,3 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
80 000,00 |
21.150,52 |
26,4 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
9 500,00 |
3.621,28 |
38,1 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
8 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
1 000,00 |
395,90 |
39,5 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
29 300,00 |
22064,39 |
75,3 |
||
|
|
|
4350 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
2 800,00 |
1.032,46 |
36,8 |
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
15 000,00 |
6.160,28 |
41,0 |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
3 000,00 |
410,68 |
13,6 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
12 000,00 |
9.486,00 |
79,0 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
17 226,00 |
13.000,00 |
75,4 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
7 000,00 |
3.338,00 |
47,6 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
1 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
60 000,00 |
59.300,00 |
98,8 |
||
|
|
75075 |
|
Promocja jednostek samorządu terytorialnego |
40 000,00 |
8.722,52 |
21,8 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
10 000,00 |
950,00 |
9,5 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
15 000,00 |
6.355,82 |
42,3 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
15 000,00 |
1.416,70 |
9,4 |
||
|
|
75095 |
|
Pozostała działalność |
230 231,00 |
127.984,30 |
55,5 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
2 200,00 |
1.020 |
46,3 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
160 000,00 |
83.493,7 |
52,1 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
15 199,00 |
15.198,22 |
100,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
29 200,00 |
11.867,02 |
40,6 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
4 200,00 |
2.314,46 |
55,1 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
200,00 |
116,00 |
58,0 |
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
800,00 |
374,2 |
46,7 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
300,00 |
100,00 |
66,6 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
18 132,00 |
13.500,00 |
74,4 |
||
|
751 |
|
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
584,00 |
- |
|
||
|
|
75101 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
584,00 |
- |
|
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
584,00 |
- |
|
||
|
754 |
|
|
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
323 420,00 |
72.396,21 |
22,3 |
||
|
|
75411 |
|
Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej |
70 000,00 |
|
|
||
|
|
|
6300 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
70 000,00 |
-[ |
|
||
|
|
75412 |
|
Ochotnicze straże pożarne |
243 420,00 |
72.396,21 |
29,7 |
||
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
4 000,00 |
1.906,56 |
47,6 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
52 000,00 |
24.355,58 |
46,8 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
3 757,00 |
3.756,67 |
100,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
10 200,00 |
3.974,09 |
38,9 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
1 350,00 |
464,30 |
34,3 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
3 000,00 |
1.359,43 |
45,3 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
70 000,00 |
29.963,87 |
42,8 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
3 000,00 |
1.288,41 |
42,2 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
10 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
1 000,00 |
224,10 |
22,4 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
25 000,00 |
889,20 |
3,5 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
7 000,00 |
2.684,00 |
38,3 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1 813,00 |
1.350,00 |
74,4 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
1 300,00 |
180,00 |
13,8 |
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
50 000,00 |
- |
|
||
|
|
75421 |
|
Zarządzanie kryzysowe |
10 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
4810 |
Rezerwy |
10 000,00 |
- |
|
||
|
756 |
|
|
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
19 900,00 |
13.853,16 |
69,6 |
||
|
|
75647 |
|
Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych |
19 900,00 |
13.853,16 |
69,6 |
||
|
|
|
4100 |
Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne |
19 000,00 |
13.685,00 |
69,6 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
200,00 |
- |
|
||
|
|
|
4610 |
Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego |
700,00 |
168,16 |
24,0 |
||
|
757 |
|
|
Obsługa długu publicznego |
16 000,00 |
5.601,30 |
35,0 |
||
|
|
75702 |
|
Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego |
16 000,00 |
5.601,30 |
35,0 |
||
|
|
|
8070 |
Odsetki i dyskonto od skarbowych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek oraz innych instrumentów finansowych, związanych z obsługą długu krajowego. |
16 000,00 |
5.601,30 |
35,0 |
||
|
758 |
|
|
Różne rozliczenia |
95 000,00 |
- |
|
||
|
|
75818 |
|
Rezerwy ogólne i celowe |
95 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
4810 |
Rezerwy |
95 000,00 |
- |
|
||
|
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
3 159 701,00 |
1.384.082,35 |
43,8 |
||
|
|
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
2 136 514,00 |
852.001,41 |
39,8 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
76 000,00 |
28.372,81 |
37,3 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
1 216 760,00 |
493.423,61 |
40,5 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
84 500,00 |
73.839,09 |
87,3 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
202 570,00 |
71.131,75 |
35,1 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
30 410,00 |
11.999,03 |
39,4 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
3 000,00 |
857,90 |
28,5 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
180 000,00 |
78.441,1 |
43,5 |
||
|
|
|
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
10 000,00 |
1.130,00 |
11,3 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
25 000,00 |
11.810,12 |
47,2 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
10 000,00 |
336,00 |
3,3 |
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
1 000,00 |
318,65 |
31,8 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
10 000,00 |
3.331,90 |
33,3 |
||
|
|
|
4350 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
1 500,00 |
500,00 |
30,0 |
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
10 000,00 |
3.428,73 |
34,0 |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
1 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
7 000,00 |
2.470,00 |
35,0 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
92 274,00 |
70.000,00 |
75,0 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
500,00 |
- |
|
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
175 000,00 |
580,72 |
|
||
|
|
80103 |
|
Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych |
115 300,00 |
75.605,05 |
65,0 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
6 700,00 |
3.098,40 |
46,0 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
84 200,00 |
56.078,90 |
66,0 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
5 000,00 |
5.000,00 |
100,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
16 800,00 |
9.863,94 |
58,0 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
2 600,00 |
1.563,81 |
60,0 |
||
|
|
80110 |
|
Gimnazja |
740 392,00 |
380.486,69 |
51,0 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
31 000,00 |
12.996,97 |
41,0 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
450 000,00 |
217.143,41 |
48,0 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
34 000,00 |
32.247,85 |
94,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
82 000,00 |
31.835,32 |
38,0 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
11 630,00 |
5.518,83 |
47,0 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
2 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
70 000,00 |
48.197,94 |
68,0 |
||
|
|
|
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
2 000,00 |
889,89 |
44,0 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
12 000,00 |
6.083,78 |
50,0 |
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
800,00 |
234,65 |
29,1 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
4 000,00 |
560,65 |
14,0 |
||
|
|
|
4350 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
1 500,00 |
360,00 |
24,0 |
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
3 000,00 |
702,90 |
23,0 |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
1 000,00 |
74,50 |
7,0 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
5 000,00 |
1.240,00 |
24,0 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
29 962,00 |
22.400,00 |
74,0 |
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
500,00 |
- |
- |
||
|
|
80113 |
|
Dowożenie uczniów do szkół |
135 000,00 |
58.992,60 |
43,0 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
5 000,00 |
1.317,44 |
26,0 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
9 000,00 |
2.422,05 |
26,0 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
120 000,00 |
54.353,11 |
45,0 |
||
|
|
|
4500 |
Pozostałe podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego |
1 000,00 |
900,00 |
90,0 |
||
|
|
80146 |
|
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
8 000,00 |
1.596,60 |
19,0 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
2 000,00 |
- |
- |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
2 000,00 |
356,60 |
17,0 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
4 000,00 |
1.240,00 |
31,0 |
||
|
|
80195 |
|
Pozostała działalność |
24 495,00 |
15.400,00 |
62,0 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
4 000,00 |
- |
- |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
20 495,00 |
15.400,00 |
75,0 |
||
|
851 |
|
|
Ochrona zdrowia |
37 000,00 |
5.000,00 |
13,0 |
||
|
|
85111 |
|
Szpitale ogólne |
10 000,00 |
5.000,00 |
50,0 |
||
|
|
|
6300 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
10 000,00 |
5.000,00 |
50,0 |
||
|
|
85153 |
|
Zwalczanie narkomanii |
1 000,00 |
- |
- |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
1 000,00 |
- |
- |
||
|
|
85154 |
|
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
26 000,00 |
3.413,52 |
13,0 |
||
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
7 000,00 |
250,00 |
3,00 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
5 000,00 |
546 |
10,0 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
4 000,00 |
1.381,20 |
34,0 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
10 000,00 |
1.235,76 |
12,0 |
||
|
852 |
|
|
Pomoc społeczna |
2 156 837,00 |
1.063.485,85 |
49,0 |
||
|
|
85202 |
|
Domy pomocy społecznej |
21 600,00 |
- |
- |
||
|
|
|
4330 |
Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego |
21 600,00 |
- |
- |
||
|
|
85212 |
|
Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
1 415 000,00 |
706.801,47 |
50,0 |
||
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
1 372 965,00 |
690.830,73 |
50,0 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
22 000,00 |
9.673,99 |
43,0 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
1 316,00 |
1.315,80 |
100,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
4 000,00 |
1.595,08 |
39,0 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
600,00 |
241,81 |
40,0 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
5 312,00 |
777,02 |
14,0 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
2 000,00 |
331,60 |
16,0 |
||
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
2 000,00 |
- |
- |
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
400,00 |
129,34 |
32,0 |
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
907,00 |
680,00 |
74,0 |
||
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
1 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
1 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
4750 |
Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji |
1 500,00 |
1.226,10 |
81,0 |
||
|
|
85213 |
|
Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej. |
4 000,00 |
990,03 |
24,0 |
||
|
|
|
4130 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotne |
4 000,00 |
990,03 |
24,0 |
||
|
|
85214 |
|
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe |
201 000,00 |
100.684,54 |
50,0 |
||
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
201 000,00 |
100.684,54 |
|
||
|
|
85215 |
|
Dodatki mieszkaniowe |
50 000,00 |
17691,84 |
35,0 |
||
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
50 000,00 |
17.691,84 |
35,0 |
||
|
|
85219 |
|
Ośrodki pomocy społecznej |
162 728,00 |
86.176,10 |
52,0 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
122 000,00 |
62.317,30 |
51,0 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
8 408,00 |
8.407,52 |
100,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
20 450,00 |
10.171,24 |
49 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
2 950,00 |
1.380,41 |
46 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
2 000,00 |
1.333,80 |
66,0 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
500,00 |
|
|
||
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
200,00 |
|
|
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
3 000,00 |
526,55 |
|
||
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
500,00 |
- |
|
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
2 720,00 |
2.040,00 |
75,0 |
||
|
|
85228 |
|
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
39 606,00 |
15.362,81 |
38,0 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
240,00 |
90,00 |
37,0 |
||
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
29 000,00 |
10.040,08 |
34,0 |
||
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
2 153,00 |
2.152,42 |
100,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
5 600,00 |
1.720,31 |
30,0 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
800,00 |
- |
|
||
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1 813,00 |
1.360,00 |
75,0 |
||
|
|
85295 |
|
Pozostała działalność |
262 903,00 |
135.779,06 |
52,0 |
||
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
203 800,00 |
134.636,20 |
66,0 |
||
|
|
|
4113 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
2 975,00 |
- |
|
||
|
|
|
4123 |
Składki na Fundusz Pracy |
464,00 |
- |
|
||
|
|
|
4173 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
36 864,00 |
1.142,86 |
3,00 |
||
|
|
|
4213 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
8 800,00 |
- |
|
||
|
|
|
4303 |
Zakup usług pozostałych |
10 000,00 |
- |
|
||
|
854 |
|
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
107 067,00 |
92.587,02 |
86,0 |
||
|
|
85415 |
|
Pomoc materialna dla uczniów |
91 517,00 |
85.675,00 |
93,0 |
||
|
|
|
3240 |
Stypendia dla uczniów |
91 517,00 |
85.675,00 |
93,0 |
||
|
|
85495 |
|
Pozostała działalność |
15 550,00 |
6.912,02 |
44,0 |
||
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
4 850,00 |
277,97 |
5,0 |
||
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
700,00 |
26,07 |
3,00 |
||
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
10 000,00 |
6.607,98 |
66,0 |
||
|
900 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
876 000,00 |
125.639,06 |
14,0 |
||
|
|
90001 |
|
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
380 000,00 |
- |
|
||
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
380 000,00 |
- |
|
||
|
|
90003 |
|
Oczyszczanie miast i wsi |
331 000,00 |
71.125,26 |
21,0 |
||
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
70 000,00 |
34.546,47 |
50,0 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
30 000,00 |
9.669,79 |
32,0 |
||
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
7 000,00 |
3.409,00 |
48,0 |
||
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
224 000,00 |
23.500,00 |
10,0 |
||
|
|
90015 |
|
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
165 000,00 |
54.513,80 |
33,0 |
||
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
130 000,00 |
53.508,56 |
41,0 |
||
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
35 000,00 |
1.005,24 |
2,0 |
||
|
921 |
|
|
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
205 000,00 |
96.292,00 |
46+,0 |
||
|
|
92109 |
|
Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby |
90 000,00 |
46.674,00 |
51,0 |
||
|
|
|
2480 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury |
90 000,00 |
46.674,00 |
49,0 |
||
|
|
92116 |
|
Biblioteki |
100 000,00 |
49.618,00 |
49,0 |
||
|
|
|
2480 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury |
100 000,00 |
49.618,00 |
49,0 |
||
|
|
92120 |
|
Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami |
15 000,00 |
- |
- |
||
|
|
|
2720 |
Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych przekazane jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych |
15 000,00 |
- |
-- |
||
|
926 |
|
|
Kultura fizyczna i sport |
5 000,00 |
97,83 |
1,00 |
||
|
|
92605 |
|
Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu |
5 000,00 |
97,83 |
1,00 |
||
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
3 000,00 |
97,83 |
3,00 |
||
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
2 000,00 |
- |
- |
||
|
Razem: |
10 782 011,51 |
4.132.576,61 |
38,3 |
|||||
Załącznik Nr 3 do
Zarządzenia Nr 17/ 08 Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 11 sierpnia 2008r.
Dotacje otrzymane i wydatkowane w I półroczu 2008 roku
Dział |
Rozdział |
§ |
Strona dochodowa |
Strona wydatkowa |
||||
|
Plan |
Wykonanie |
% |
Plan |
Wykonanie |
% |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
010 |
01095 |
2010 |
158.314,00 |
158.313,24 |
100,0 |
158.314,00 |
158.313,24 |
100,0 |
|
3030 |
155.210,00 |
155.209,06 |
99,9 |
||||
|
4210 |
1.750,00 |
1.750,21 |
100,0 |
||||
|
4300 |
332,00 |
331,61 |
99,8 |
||||
|
4700 |
180,00 |
180,00 |
100,0 |
||||
|
4740 |
842,00 |
842,36 |
100,0 |
||||
750 |
75011 |
2010 |
61.000,00 |
32.500,00 |
53,2 |
61.000,00 |
32.500,00 |
53,2 |
|
4010 |
47.600,00 |
23.800,00 |
50,0 |
||||
|
4040 |
4.000,00 |
4.000,00 |
100,0 |
||||
|
4110 |
8.800,00 |
4.400,00 |
50,0 |
||||
|
4120 |
600,00 |
300,00 |
50,0 |
||||
801 |
80101 |
2030 |
19.740,00 |
17.274,00 |
87,5 |
19.740,00 |
6.743,71 |
34,1 |
|
4010 |
16.760,00 |
5.717,34 |
34,1 |
||||
|
4110 |
2.570,00 |
886,30 |
34,4 |
||||
|
4120 |
410,00 |
140,07 |
34,4 |
||||
|
80195 |
2030 |
4.000,00 |
4.000,00 |
100,0 |
4.000,00 |
-- |
|
|
|
4300 |
|
|
|
4.000,00 |
-- |
|
|
85212 |
2010 |
1.415.000,00 |
708.000,00 |
50,0 |
1.415.000,00 |
706.801,47 |
49,0 |
|
4010 |
22.000,00 |
9.673,99 |
43,0 |
||||
|
4040 |
1.316,00 |
1.315,80 |
100,0 |
||||
|
|
4110 |
|
|
|
4.000,00 |
1.595,08 |
39,0 |
|
4120 |
600,00 |
241.81 |
40,0 |
||||
|
4210 |
5.312,00 |
777,02 |
14,0 |
||||
|
4300 |
2.000,00 |
331,60 |
16,0 |
||||
|
4370 |
2.000,00 |
- |
|||||
|
4410 |
400,00 |
129,34 |
32,0 |
||||
|
4440 |
907,00 |
680,00 |
74,0 |
||||
|
4700 |
1.000,00 |
- |
|||||
|
4740 |
1.000,00 |
||||||
|
4750 |
1.500,00 |
1.226,10 |
81,0 |
||||
|
3110 |
1.372.965,00 |
690.830,73 |
50,0 |
||||
852 |
85213 |
2010 |
4.000,00 |
1.230,00 |
30,7 |
4.000,00 |
990,03 |
24,0 |
|
4130 |
4.000,00 |
990,03 |
24,0 |
||||
852 |
85214 |
2010 |
27.000,00 |
13.834,00 |
51,2 |
27.000,00 |
13.559,79 |
50,0 |
|
3110 |
27.000,00 |
13.559,79 |
50,0 |
||||
|
2030 |
154.000,00 |
83.000,00 |
53,8 |
154.000,00 |
82.546,36 |
53,6 |
|
|
3110 |
154.000,00 |
82.546,36 |
53,6 |
||||
852 |
85219 |
2030 |
81.000,00 |
44.581,00 |
55,0 |
81.000,00 |
44.581,00 |
55,0 |
|
4010 |
62.000,00 |
32.581,00 |
52,5 |
||||
|
4040 |
6.000,00 |
6.000,00 |
100,0 |
||||
|
4110 |
10.000,00 |
5.000,00 |
50,0 |
||||
|
4120 |
3.000,00 |
1.000,00 |
33,3 |
||||
|
85295 |
2023 |
59.103,00 |
8.500,00 |
14,3 |
59.103,00 |
1.142,86 |
1,9 |
|
4113 |
2.975,00 |
- |
|||||
|
4123 |
464,00 |
- |
|||||
|
4173 |
36.864,00 |
1.142,86 |
3,0 |
||||
|
4303 |
10.000,00 |
- |
|||||
|
4213 |
8.800,00 |
- |
|||||
|
2030 |
143.800,00 |
118.000,00 |
82,0 |
143.800,00 |
108.189,20 |
75,2 |
|
|
3110 |
143.800,00 |
108.189,20 |
75,2 |
||||
|
85415 |
2030 |
91.517,00 |
91.517,00 |
100,0 |
91.517,00 |
85.675,00 |
93,6 |
|
3240 |
91.517,00 |
85.675,00 |
93,6 |
Dotacja przeznaczona na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju została wydatkowana w całości.
W rozdziale 75011 dotacja która wpłynęła w I — szym półroczu została wydatkowana
w całości na wynagrodzenia i pochodne dla pracownika prowadzącego sprawy związane
z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie.
Dotacja w rozdziale 80101 przeznaczona na nauczanie języka angielskiego od pierwszej klasy szkoły podstawowej .Tak małe wykonanie otrzymanej dotacji podyktowane jest tym, że naukę języka prowadzi nauczyciel z niskim stopniem awansu zawodowego i z wykształceniem licencjata, dlatego tez wynagrodzenie nauczyciela jest odpowiednio niskie.
Otrzymaliśmy również dotację na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników. Dotacja nie jest wykorzystana ponieważ do dnia dzisiejszego nie mamy podpisanej umowy o zwrot kosztów na rok 2008.
Dotacja na świadczenia rodzinne wykorzystywana jest na bieżąco zgodnie z przepisami o świadczeniach rodzinnych.
W rozdziale 85214 przekazana dotacja została wydatkowana na wypłatę zasiłków stałych i okresowych — ta formą pomocy objęto - 64 osoby.
W rozdziale 85219 otrzymana dotacja wydatkowana na wynagrodzenia i pochodne pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej.
Zbyt małe wykonanie dotacji z Banku Światowego podyktowane jest tym, że zajęcia dla dzieci rozpoczęły się w połowie maja , natomiast wynagrodzenie wypłacane byłu
w m-cu czerwcu.
Dotacja dożywiane w rozdziale 85295 . W gminie z dożywiania w I-szym półroczu korzystało 317 osób w tym 296 dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjum.
Do końca czerwca wypłacono stypendia dla 163 osób kwotę — 85.675,00 zł. Pozostała kwota zostanie wypłacona w m-cu lipcu po udokumentowaniu wydatków.
I n f o r mac ja
z wykonania budżetu Gminy Wasosz
za I - sze półrocze 2008 roku.
Podstawę prac nad projektem budżetu na 2008 rok stanowiła ustawa o finansach publicznych, ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
Opracowywane plany dochodów i wydatków kalkulowane były z uwzględnieniem wskaźników:
- prognozowanego średniorocznego wskaźnika wzrostu cen i usług konsumpcyjnych — 102,3 %
- wysokości obowiązujących składek na Fundusz Pracy — 2,45 % (podstawy na ubezpieczenie społeczne).
- Informacji z Ministerstwa Finansów o planowanej wysokości subwencji i udziału
w podatkach od osób fizycznych.
- informacji Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego o wysokości dotacji na zadnia
z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i dotacji celowych na realizację zadan własnych.
Plan dochodów w 2008 roku po zmianach wynosi - 9.668.180,51zł. Dochody w I -wszym półroczu zostały wykonane w 54,4 % i wyniosły —5.268.211,68 zl. z tego dochody własne :
a) podatku od nieruchomości
- od osób prawnych - 66.913,69 zł, co stanowi 54,2 % planu.
- od osób fizycznych — 101.945,74 zł., co stanowi 53,4 % planu
b) podatku rolnego — podstawę opodatkowania tym podatkiem stanowi liczba ha przeliczeniowych ustalona na podstawie rodzajów i klas użytków rolnych wynikająca z ewidencji gruntów.
Wysokość podatku stanowi równowartość pieniężna 2,50 q żyta od ha przeliczeniowego.
W I półroczu wpływy z tego podatku wyniosły :
- od osób prawnych — 2.039,00 zł.
- od osób fizycznych — 144.001,82 zl. co stanowi 51.7 % planu.
c) podatek leśny :
- od osób prawnych — 17.300,00 zl. co stanowi 49,8 % planu
- od osób fizycznych — 13.655,08 zl. co stanowi 52,1 % planu.
- podatek od spadku i darowizn — obowiązek pobierania i przekazywania podatku na rachunek Urzędu ciąży na Notariuszu i Urzędzie Skarbowym. Wpływy w gminach
o charakterze rolniczym z tytułu tego podatku są bardzo małe lub nie występują, ponieważ nabycie gospodarstwa rolnego w drodze spadku jest zwolniona z tego rodzaju podatku. Wpływy w pierwszym półroczu wyniosły 2.233,00zł co stanowi 223,3 %. w stosunku do planu. Plan na rok bieżący w tym paragrafie został zaniżony poniewaz wykonanie w roku ubiegłym było bardzo niskie.
d) udziały w podatkach od osób fizycznych w I -szym półroczu 2008r. i wyniosły 197.798,00zł. co stanowi — 46,3 % planu.
e) podatek dochodowy od osób prawnych - 57.657,61 z co stanowi — 57,4 % planu.
f) podatek transportowy — 6.287,80 zł. co stanowi 84,3% planu.
Dochód gminy stanowiły stanowiły również wpływy z opłat:
- opłata eksploatacyjna - 101.573,20 zł. tj. 112,0 % planu.
- opłata skarbowa — 9.187,00 zl. tj.45,0 % planu.
- wpływy z opłaty od czynności cywilno-prawnych — 13.451,00 zł. tj. 67,2% planu.
- za wydane pozwolenia na sprzedaż alkoholu — 16.635,78 zł. tj. 63,1 % planu.
Osiągnęliśmy również dochody z tytułu wydzierżawionego majątku gminy. Wysokość wpływów to 23.900,97 zł. w tym ze sprzedaży działki we wsi Bukowo. Na rachunek dochodów wpłyną również również zaległe raty za podłączenie do wodociągu i kanalizacji . W I — szm półroczu bieżącego roku wpłynęło — z tytułu wodociągów — 300,00 zł. , z tytułu kanalizacji — 500,00 zł.
Osiągnęliśmy również dochody za zadania związane z realizacją zadań rządowych
w wysokości 175,50 zł. . Kwota ta to 5 % kwoty za wydane dowody osobiste.
Do dochodów gminy należą również dotacje, które są przyznawane na określony cel, obejmują miedzy innymi pełne finansowanie lub dofinansowanie z zakresu administracji rządowej, opieki społecznej, zadań własnych gminy. Wysokość tych dotacji określana jest według zasad przyjętych do określania wydatków podobnego rodzaju w budżecie państwa. Dotacje te w pierwszym półroczu 2008r wyniosły- 1.312.539,24 zł. W pierwszym półroczu wpłynęła również dotacja w kwocie 159.916,00 zl. w ramach umowy z Samorządem Województwa jako instytucją wdrażającą dofinansowanie projektu pod nazwą „ Zagospodarowanie zabytkowego układu centrum oraz wykonanie placu zabaw w Wąsoszu”
W roku ubiegłym w dniu 13 grudnia podpisaliśmy porozumnie z Zarządem Województwa o współpracy przy realizacji Poakcesynego Programu Wsparcia Obszrów Wiejskich. Przedmiotwm porozumieni było okreslenie zadań Gminy i Wojęwództwa w realizacji PPWOW oraz zasad współpracy między Województwem , a Gminą w obszarze dotyczącym realizacji Progaramu Intergacji Społecznej. Zadania te w całości finansowane ze środków pozyskanych przez Rzeczpospolitą Polskę na podstawie umowy pożyczki z Bankiem Światowym.
Gmina Wąsosz w ramach tego programu otrzymała kwotę 55.000,00 EUR.
Dotacja przeznaczona jest na sfinasowanie działań w roku 2008 — 2009.
Według planu działania na 2008 roku dotacja wynosi 59.103,00 zl, do dnia 30. 06.2008 r.
wpłynęło 8.500,00zl.
Najbardziej znaczącą kwotą w dochodach gminy jest planowana kwota subwencji na rok 2008, która wynosi 5.353.469,00zł. W I -szym półroczu wpłynęło — 2.997.474,00zl.
Informacja z wykonania planu dochodów w rozbiciu na działy, rozdziały , paragrafy stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
Planowane wydatki budżetowe gminy w kwocie — 10.782.011,51 zł. zl. Zostały wykonane w 38,3 % i wyniosły — 4.132.576,61 zl. przeznaczone były na realizacje zadań określonych w Ustawach, a w szczególności są wyrazem realizacji zadań społecznych, gospodarczych i administracyjnych gminy, zarówno własnych jak i zleconych.
Wydatki bieżące gminy skierowane są na działalność Urzędu Gminy, szkół,osrodka opieki społecznej, zabezpieczenie porządku publicznego na terenie gminy, organizację prac interwencyjnych.
Wzorem lat ubiegłych zadania inwestycyjne realizowane na terenie naszej gminy skupiają szczególną uwagę, ponieważ wymagają znaczących nakładów finansowych. Dlatego też przy opracowywaniu planu wydatków zostały uwzględnione procedury ostrożnościowe.
W pierwszym połroczu wydatki bieżące wyniosły — 4.028.856,14 zł. , wydatki majątkowe — 103.720,47zl.
W pierwszym półroczu z ważniejszych prac inwstycyjnych to :
1. w dalszym ciągu trwają prace przygotowawcze do rozpoczęcia zadania pn. Budowa stacji uzdatniania wody w Wasoszu”
2. opracowano zostało studium wykonalności na przebudowe drogi Szymany Niebrzydy, rozstrzygnięto przetarg i podpisano umowę na budowe wspomnianej drogi.
3. wykonano wtórnik mapy zasadniczej który będzie wykorzstany do budow drogi Wąsosz Kędziorowo,
4. został wykonany kosztoryst inwestorski na termomodernizację szkóły podstawowej w Wąsoszu i Ławsku.
5. trwa budowa budynków gospodarczych przy straznicach OSP w Kędziorowie i Żebrach oraz prace związane ze zmiana pokryć dachowych na strażnicach w miejscowościach Nieciki i Kędziorowo.
6. zlecono wykonanie dokumentacji technicznej na budowę dróg gminnych relacji Sulewo-Kownaty Białaszewo oraz drogi wewnętrznej we wsi Sulewo-Prusy.
7. również w pierwszym półroczu bieżącego roku dokonaliśmy wydaków majątkowych,: zakupiony został samochód osobowy marki Skoda i beczka asenizacyjna do wywozu nieczystości.
8. Rada Gminy Wąsosz w dniu 30 czerwca podjęła uchwałę o pomocy finansowej Powiatowi Grajewskiemu na realizację zadań inwestycyjnych związanych z przebudową dróg powiatowych i remontu bieżącego nawierzchni części ulicy Mazowieckiej i 11 Listopada ( droga powiatowa 1812B). W dniu 1 lipca 2008 zostały sporządzone umowy dotyczące sposobu przekazania i wykorzystania dotacji.
Wydatki bieżące to kwota — 4.028.856,14 zl. Została wydatkowana na :
W dziale rolnictwo i łowiectwo oprócz inwestycji na zadania bieżące wydatkowaliśmy kwotę 170.300,30 zł.. na wpłaty do izby rolniczej , za wyłapywanie bezdomnych psów w gminie oraz utrzymanie tych zwierząt w schronisku, na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa,
W dziale drogownictwo wydatkowaliśmy kwotę — 137.911,40 zl. Na bieżące utrzymanie dróg i chodników w gminie, odebrano i rozliczono prace związane z remontem drogi dojazdowej do pól w obrębie wsi Bukowo Duże.
W dziale gospodarka mieszkaniowa wydatkowana kwota to 3.789,61 zl. - przeznaczona na utrzymanie budynków będących własnością gminy.
W dziale działalność usługowa kwota wydatkowana 4.930,78zł. na zapłatę za opracowanie projektów i decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
W dziale administracja publiczna wydatkowana kwota — 878.649,67 zl. . z przeznaczeniem na wynagrodzenia pracowników i pochodne, zakup materiałów i wyposażenia, opłaty za telefon, podróże służbowe, bieżące utrzymanie biura urzędu gminy i rady gminy, diety radnych, pracowników wykonującej prace zlecowe, promocję gminy, i pozostałą działalność- wynagrodzenia i pochodne dla pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych.
W roku bieżącym zatrudniamy w ramach prac interencyjnych 20 osób.
W dziale ochrona przeciwpożarowa kwota wydatkowana to 72.396,21 z. przeznaczona na wynagrodzenia dla kierowców, zakup paliwa do samochodów strażackich, ubezpieczenia strażnic, samochodów strażackich.
Rada Gminy w dniu 30 czerwca podjęła uchwalę o pomocy finansowej dla Powiatu Grajewskiego na realizację zadania pn. Doposażenie Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w Grajewie na Kwotę 70.000,00 zl. W najbliższym czasie zostanie podpisana umowa dotycząca przekazania i wykorzystania dotacji.
Na prowizję dla sołtysów za inkaso zobowiązań pieniężnych wydatkowaliśmy kwotę — 13.853,16 zł.
Na obsługę długu publicznego, odsetki od zaciągniętych pożyczek — wydatkowaliśmy 5.601,30zl. Są to odsetki od pożyczek zaciągniętych w Woewódzkim. Funduszu Środowiska i Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W dziale oświata wydatkowaliśmy kwotę 1.383.501,63 zl. z tego na utrzymanie 6 szkół podstawowych 852.001,41 zl. oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych 75.605,05 zł., gimnazjum 380.486,69 zł., na dowożenie uczniów do szkół i utrzymanie autobusu szkolnego 58.992,60 zł., pozostałą działalność - 15.400,00 zł.
dokształcanie nauczycieli — 1.596,60 zł.
W dziale ochrona zdrowia wydatkowana kwota 3.413,52 zł. na imprezy szkolne mówiące o złym wpływie alkoholu i narkotyków na zdrowie człowieka, imprezy promujące zdrowy tryb życia.
Kwota 5.000,00 zł. została wydatkowana w formie dotacji jako pomoc finansowa Powiatowi Grajewskiemu na realizację zadania inwestycyjnego dla Zakłądu Opiekuńczo- Leczniczego w Szczuczynie.
W dziale pomoc społeczna kwota wydatkowana to 1.063.485,85 zl. , w tym:
- wydatki na świadczenia rodzinne — 706.801,47 zl. . Na to zadanie otrzymaliśmy 100% dotacji. Wypłacono zasiłki rodzinne, zasiłki jednorazowe z tyt. urodzenia dziecka, zasiłki pielęgnacyne, świadczenia pielęgnacyjne, ubezpieczenia społeczne za 6 matek, wynagrodzenia dla pracownika prowadzącego obsługę zasiłków rodzinnych, zaliczki alimentacyjne.
- ubezpieczenia zdrowotne - 1.226,10 zl. wydatki pokrywane w 100% z dotacji, skąłdkami zdrowotnymu objęto 6 osób.
- zasiłki stałe i celowe — kwota wydatkowana 100.684,54 zl, w tym z dotacji — 96.106,15 zł. tą formą pomocy objęto 76 osób
- na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej — 86.176,10 zl. w tym z dotacji — 44.581,00zł.
- usługi opiekuńcze — 15.362,81 zl.
- dożywianie —134.636,20 zł. w tym z dotacji — 108.189,20 zl. Dożywianiem objęto 317 osób w tym 296 dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjum.
W pierwszym półroczu bieżącego roku rozpoczęliśmy realizację Programu Integracji Społecznej . Celem programu jest podniesienie poziomu integracji społecznej w gminach na ternach wiejskich. Środki finansowe z Programu umożliwią gminie realizowanie usług społecznych dla następujących grup: osoby starsze, dzieci i młodzież . W ramach tego progamu realizujemy usługi dla dzieci i młodzieży w trzech ośrodkach wychowania przedszkolnego. Kwota wydatkowana to- 1.142,86 zl. Realizacja programu uzależniona jest od zadań ujętych w gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, która na bieżąco jest aktualizowana. W miesiąci listopadzie po aktualizacji strategii będzie opracowany plan dzialania na rok 2009
W roku ubiegłym gmina zakwalifikowała się do programu pilotażowego „Uczeń na wsi”. Jest to program niosący pomoc w zdobywaniu wykształcenia przez osboby niepełnosprawne zamieszkujące gminy wiejskie. Na realizację tego programu otrzymalismy z PFRON 29.520,00 zl. W związku z tym, że pieniądze otrzymaliśmy w końcu grudnia, program realizowany był w pierwszym półroczu bieżącego roku i został zakończony 30 czerwca. W naszej gminie z tej pomocy skorzystało 13 uczniów niepełnosprawnych pobierających naukę w szkole podstawowej, gimnazjum i w szkole ponadgimazjalnej.Środki otrzymane z funduszu posłużyły do stworzenia warunków rozwoju godnego życia poprzez zaspokojenie potrzeb uczniów niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji społecznej.Przyczyniły się również do umożliwienia rozwoju zainteresowań. Program ten pozwolił na sfinansowanie terapii zajęciowej uczniów.
- Na stypendia dla dzieci — 85.675,00 zl. Wydatki pokryte w 100,0% z dotacji.
W dziale gospodarka komunalna i ochrona środowiska wydatkowaliśmy kwotę — 125.639,06 zł. następujące zadania :
- oświetlenie ulic,
- remonty oświetlenia ulicznego
- zakup paliwa do ciągników, utrzymanie czystości gminy
W dziale kultura i ochrona dziedzictwa narodowego planowana kwota dotacji dla GOK i biblioteki na działalność statutową tych instytucji została przekazana w wysokości 96.292,00 zl. .
Jak wynika ze złożonych informacji GOK i Bibliotelki w Wąsoszu wydatki w tych instytucjach to: wynagrodzenia dla pracowników i pochodne od wynagrodzen , wydatki bieżące na zakup matriałow biurowych, środków czystości ,opłaty za energię , telefon, internet oraz wydatki związane z podstwową działalnością tych instytucji tj. Pozyskiwanie i przygotowanie społeczności do uczestnictwa w kulturze oraz tworzenia jej wartości.
Szczegółowy podział wydatków pełnej klasyfikacji budżetowej stanowi Załącznik nr 2
Reasumując należy stwierdzić, że dochody gminy zostały wykonane na poziomie zadawalającym i wyniosły 54,4 % zakładanego planu, natomiast wydatki nie osiągnęły nawet 50% wykonania w stosunku do planu, ponieważ w pierwszym półroczu trwały prace przygotowawcze związane z rozpoczęciem inwestycji.
Nadwyzka dochodów nad wydatkami za pierwsze półrocze 2008r wyniosła — 1.135.635,07 zł
W planie przychodów i rozchodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2008 uzyskaliśmy kwotę — 2.674,23 zl. Wydatki to obsługa rachunku — 90,00zl.
Planowane przychody w roku 2008 to 1.513.831,00 zł. , rozchody to kwota 367.000,00 zł. przezaczona na spłatę pozyczek w NFOŚiGW i WFOŚiGW. W pierwszym pólroczu spłaciliśmy kolejne raty pożyczek tj. 208.250,00 zł. Został złozony wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstku o częściowe umorzenie pożyczki tj. 91.750,00 zl.
Zadłużenie gminy na konie II kwartału wyniosło — 741.750,00 zł. - pożyczki w NFOSiGW i WFOSiGW.
Wójt Gniny w I półroczu swoje wysiłki koncetrował na pozyskiwaniu zewnętrznych środków pomocowych z myślą o poprawie inrastruktury, a przede wszystkim na budowę sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, poprawę stanu dróg. Wiele zadań wykonywanych było przy pomocy pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych, co zmniejszało koszty a jednocześnie mozliwość zatrudnienia bezrobotnych z terenu naszej gminy.
Załącznik Nr 4
do Zarządzenia Nr 17/08 Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 11.08.2008 r.
Informacja z wykonania planu finansowego
Gminnego Ośrodka Kultury za półrocze 2008 r.
|
Zobowiązania niewymagalne: 3.418,74
Załącznik Nr 5
do Zarządzenia Nr 17/08 Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 11.08.2008 r.
Informacja z wykonania planu finansowego
Biblioteki Publicznej Gminy Wąsosz
za I półrocze 2008 r.
|
Zobowiązania niewymagalne: 2.277,72
Metryka strony