Zarządzenie Nr 1/08
Z A R Z Ą D Z E N I E N r 1/08
WÓJTA GMINY WĄSOSZ
z dnia 29 lutego 2008 r.
w sprawie przyjęcia sprawozdania za 2007 roku
Na podstawie art.199 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249, poz. 2104.) oraz uchwały Nr XXI/136/06 Rady Gminy Wąsosz z dnia 28 sierpnia 2006 r. zarządzam przyjąć:
§ 1
- Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2007 rok zgodnie z załącznikami :
- plan dochodów po dokonanych zmianach - 8.849.045,00zł. zrealizowano
8.466.196,38 zł. załącznik Nr 1.
- plan wydatków 9.900.244,00 zł. Zrealizowano – 7.869.783,53, załącznik Nr 2
- Sprawozdanie z wykonania zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz
innych zadań zleconych Gminie, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
- Sprawozdanie opisowe z realizacji budżetu Gminy za 2007 rok.
- Sprawozdanie za 2007 r. z wykonania planu finansowego Instytucji Kultury
w Wąsoszu: Gminny Ośrodek Kultury, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
- Sprawozdanie za 2007 r. z wykonania planu finansowego Instytucji Kultury
w Wąsoszu: Gminna Biblioteka Publiczna , zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 2
Sprawozdanie przekazać Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku Zespół Zamiejscowy w Łomży.
Wójt Gminy
Czesław Ołdakowski
Załącznik Nr 1 do
Zarządzenia Nr 1/08 Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 29 lutego 2008r
Sprawozdanie z wykonania dochodów w 2007 roku |
|
||||||
Dział |
Rozdział |
Paragraf |
Treść |
Wartość |
|
|
|
010 |
|
|
Rolnictwo i łowiectwo |
191 178,00 |
198.176,19 |
103,70% |
|
|
01010 |
|
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
5 000,00 |
12.000,00 |
240 |
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
5 000,00 |
12.000,00 |
240 |
|
|
01095 |
|
Pozostała działalność |
186 178,00 |
186.176,19 |
99,9 |
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
186 178,00 |
186.176,19 |
99,9 |
|
020 |
|
|
Leśnictwo |
900,00 |
1.125,47 |
125 |
|
|
02001 |
|
Gospodarka leśna |
900,00 |
1.125,47 |
125 |
|
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze |
900,00 |
1.125,47 |
125 |
|
600 |
|
|
Transport i łączność |
40 000,00 |
40.000,00 |
100 |
|
|
60016 |
|
Drogi publiczne gminne |
40 000,00 |
40.000,00 |
100 |
|
|
|
2330 |
Dotacje celowe otrzymane od samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego |
40 000,00 |
40.000,00 |
100 |
|
700 |
|
|
Gospodarka mieszkaniowa |
132 016,00 |
78.951,17 |
59,8 |
|
|
70005 |
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
132 016,00 |
78.951,17 |
59,8 |
|
|
|
0460 |
Wpływy z opłaty eksploatacyjnej |
95 000,00 |
50.007,88 |
52,6 |
|
|
|
0470 |
Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości |
516,00 |
516,33 |
100 |
|
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze |
26 500,00 |
25.482,64 |
96,2 |
|
|
|
0840 |
Wpływy ze sprzedaży wyrobów |
10 000,00 |
2.944,32 |
29,4 |
|
750 |
|
|
Administracja publiczna |
108 936,00 |
97.230,10 |
89,3 |
|
|
75011 |
|
Urzędy wojewódzkie |
61 200,00 |
62.373,50 |
101,9 |
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
60 500,00 |
60.500,00 |
100 |
|
|
|
2360 |
Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami |
700,00 |
1.873,50 |
267,6 |
|
|
75023 |
|
Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) |
16 500,00 |
3.626,95 |
22 |
|
|
|
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
1 500,00 |
1.950,00 |
130 |
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
15 000,00 |
1.676,95 |
11,2 |
|
|
75053 |
|
Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie |
6 286,00 |
6.286,00 |
100 |
|
|
|
2330 |
Dotacje celowe otrzymane od samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego |
6 286,00 |
6.286,00 |
100 |
|
|
75095 |
|
Pozostała działalność |
24 950,00 |
24.943,65 |
99,9 |
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
24 950,00 |
24.943,65 |
99,9 |
|
751 |
|
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
17 063,00 |
17.063,00 |
100 |
|
|
75101 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
804,00 |
804,00 |
100 |
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
804,00 |
804,00 |
100 |
|
|
75108 |
|
Wybory do Sejmu i Senatu |
8 621,00 |
8.621,00 |
100 |
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
8 621,00 |
8.621,00 |
100 |
|
|
75109 |
|
Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie |
7 638,00 |
7.638,00 |
100 |
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
7 638,00 |
7.638,00 |
100 |
|
756 |
|
|
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
1 044 979,00 |
1.174.943,39 |
112,4 |
|
|
75601 |
|
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych |
5 900,00 |
7.310,00 |
123,9 |
|
|
|
0350 |
Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej |
5 800,00 |
7.310,00 |
123,96 |
|
|
|
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
100,00 |
0 |
|
|
|
75615 |
|
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych |
213 190,00 |
194.174,14 |
91,1 |
|
|
|
0310 |
Podatek od nieruchomości |
179 000,00 |
158.356,14 |
88,5 |
|
|
|
0320 |
Podatek rolny |
6 700,00 |
4.942,00 |
73,8 |
|
|
|
0330 |
Podatek leśny |
27 490,00 |
30.876,00 |
112,3 |
|
|
75616 |
|
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych |
346 380,00 |
350.695,53 |
101,3 |
|
|
|
0310 |
Podatek od nieruchomości |
118 000,00 |
117.912,52 |
99,9 |
|
|
|
0320 |
Podatek rolny |
166 580,00 |
169.355,66 |
101,7 |
|
|
|
0330 |
Podatek leśny |
23 500,00 |
23.191,32 |
98,7 |
|
|
|
0340 |
Podatek od środków transportowych |
6 500,00 |
6.979,80 |
107,4 |
|
|
|
0360 |
Podatek od spadków i darowizn |
3 500,00 |
2.431,00 |
69,5 |
|
|
|
0370 |
Podatek od posiadania psów |
200,00 |
10,00 |
5 |
|
|
|
0430 |
Wpływy z opłaty targowej |
2 500,00 |
2.300,00 |
92 |
|
|
|
0450 |
Wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe |
500,00 |
0 |
|
|
|
|
0500 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
22 000,00 |
27.766,00 |
126,2 |
|
|
|
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat |
3 100,00 |
749.23 |
24,2 |
|
|
75618 |
|
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw |
40 575,00 |
44.705,69 |
110,2 |
|
|
|
0410 |
Wpływy z opłaty skarbowej |
18 000,00 |
19.915,33 |
110,6 |
|
|
|
0480 |
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
22 575,00 |
24.790,36 |
109,8 |
|
|
75621 |
|
Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa |
438 934,00 |
578.058,03 |
131,7 |
|
|
|
0010 |
Podatek dochodowy od osób fizycznych |
338 934,00 |
366.450,00 |
108,1 |
|
|
|
0020 |
Podatek dochodowy od osób prawnych |
100 000,00 |
211.608,03 |
211,6 |
|
758 |
|
|
Różne rozliczenia |
4 806 793,00 |
4.814.652,58 |
100,2 |
|
|
75801 |
|
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego |
2 451 127,00 |
2.451.127,00 |
100 |
|
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
2 451 127,00 |
2.451.127,00 |
100 |
|
|
75802 |
|
Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego |
53 514,00 |
53.514,00 |
100 |
|
|
|
2750 |
Środki na uzupełnienie dochodów gmin |
53 514,00 |
53.514,00 |
100 |
|
|
75807 |
|
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin |
2 085 977,00 |
2.085.977,00 |
100 |
|
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
2 085 977,00 |
2.085.977,00 |
100 |
|
|
75814 |
|
Różne rozliczenia finansowe |
15 000,00 |
22.859,58 |
152,4 |
|
|
|
0920 |
Pozostałe odsetki |
15 000,00 |
22.859,58 |
152,4 |
|
|
75831 |
|
Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin |
201 175,00 |
201.175,00 |
100 |
|
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
201 175,00 |
201.175,00 |
100 |
|
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
59 066,00 |
53.953,96 |
91,3 |
|
|
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
11 697,00 |
7.155,47 |
61,2 |
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
11 697,00 |
7.155,47 |
61,2 |
|
|
80195 |
|
Pozostała działalność |
47 369,00 |
46.798,49 |
98,8 |
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
17 849,00 |
17.278,49 |
96,8 |
|
|
|
2440 |
Dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych |
29 520,00 |
29.520,00 |
100 |
|
852 |
|
|
Pomoc społeczna |
1 902 592,00 |
1.821.710,52 |
95,7 |
|
|
85212 |
|
Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
1 500 000,00 |
1.444.478,44 |
96,3 |
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
1 500 000,00 |
1.443.587,44 |
96,3 |
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
|
900,00 |
|
|
|
85213 |
|
Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne |
4 000,00 |
2.495,78 |
62,4 |
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
4 000,00 |
2.495,78 |
62,4 |
|
|
85214 |
|
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe |
127 000,00 |
115.425,50 |
90,9 |
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
27 000,00 |
24.485,60 |
90,7 |
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
100 000,00 |
90.939,90 |
90,9 |
|
|
85219 |
|
Ośrodki pomocy społecznej |
84 000,00 |
84.000,00 |
100 |
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
84 000,00 |
84.000,00 |
100 |
|
|
85228 |
|
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
3 000,00 |
5.709,80 |
190,3 |
|
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
2 000,00 |
4.709,80 |
235,5 |
|
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami |
1 000,00 |
1.000,00 |
100 |
|
|
85295 |
|
Pozostała działalność |
184 592,00 |
169.592,00 |
91,9 |
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
184 592,00 |
169.592,00 |
91,9 |
|
854 |
|
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
163 613,00 |
162.472,00 |
99,3 |
|
|
85415 |
|
Pomoc materialna dla uczniów |
163 613,00 |
162.472,00 |
99,3 |
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
163 613,00 |
162.472,00 |
99,3 |
|
900 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
14 323,00 |
5.918,00 |
41,3 |
|
|
90001 |
|
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
14 323,00 |
5.918,00 |
41,3 |
|
|
|
0970 |
Wpływy z różnych dochodów |
14 323,00 |
5.918,00 |
41,3 |
|
921 |
|
|
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
10 000,00 |
|
|
|
|
92120 |
|
Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami |
10 000,00 |
|
|
|
|
|
2030 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) |
10 000,00 |
|
|
|
926 |
|
|
Kultura fizyczna i sport |
357 586,00 |
|
|
|
|
92695 |
|
Pozostała działalność |
357 586,00 |
|
|
|
|
|
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin (związków gmin), powiatów (związków powiatów), samorządów województw, pozyskane z innych źródeł |
357 586,00 |
|
|
|
|
|||||||
8 849 045,00 |
8.466.196,38 |
95,7 |
Załącznik Nr 2 do
Zarządzenia Nr 1/08 Wójta Gminy Wąsosz
z dnia29 lutego 2008r.
Sprawozdanie z wykonania wydatków w 2007 roku |
|||||||
Dział |
Rozdział |
Paragraf |
Treść |
Wartość |
Wykonanie |
|
|
010 |
|
|
Rolnictwo i łowiectwo |
759 608,00 |
508.684,83 |
66,9 |
|
|
01010 |
|
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi |
495 000,00 |
256.744,50 |
51,8 |
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
495 000,00 |
256.744,50 |
51,8 |
|
|
01030 |
|
Izby rolnicze |
5 500,00 |
3.312,60 |
60,2 |
|
|
|
2850 |
Wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego |
5 500,00 |
3.312,60 |
60,2 |
|
|
01095 |
|
Pozostała działalność |
259 108,00 |
248.627,73 |
95,9 |
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
182 527,00 |
182.525,69 |
99,9 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
4 151,00 |
3.418,82 |
82,3 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
69 400,00 |
62.058,39 |
89,4 |
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
2 530,00 |
127,33 |
5,1 |
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
500,00 |
497,50 |
99,5 |
|
600 |
|
|
Transport i łączność |
650 791,00 |
124.051,36 |
19 |
|
|
60016 |
|
Drogi publiczne gminne |
650 791,00 |
124.051,36 |
19 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
39 000,00 |
31.416,87 |
80,5 |
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
236 000,00 |
90.922,78 |
38,5 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
15 000,00 |
1.711,71 |
11,4 |
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
350,00 |
0 |
|
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
360 441,00 |
0 |
|
|
700 |
|
|
Gospodarka mieszkaniowa |
36 000,00 |
7.946,94 |
22 |
|
|
70005 |
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
16 000,00 |
5.887,14 |
36,7 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
16 000,00 |
5.887,14 |
36,7 |
|
|
70095 |
|
Pozostała działalność |
20 000,00 |
2.059,80 |
10,2 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
15 000,00 |
41,59 |
0,2 |
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
2 000,00 |
951,17 |
47,5 |
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
3 000,00 |
1.067,04 |
35,5 |
|
710 |
|
|
Działalność usługowa |
20 000,00 |
15.683,31 |
78,4 |
|
|
71004 |
|
Plany zagospodarowania przestrzennego |
18 700,00 |
14.540,40 |
77,7 |
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
150,00 |
144,40 |
96,2 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
18 550,00 |
14.396,00 |
77,6 |
|
|
71035 |
|
Cmentarze |
1 300,00 |
1.142,91 |
87,9 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1 300,00 |
1.142,91 |
87,9 |
|
750 |
|
|
Administracja publiczna |
1 724 801,89 |
1.456.543,66 |
84,4 |
|
|
75011 |
|
Urzędy wojewódzkie |
165 520,00 |
125.248,43 |
75,2 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
80 500,00 |
79.384,00 |
98,6 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
5 360,00 |
5.355,59 |
99,9 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
15 200,00 |
13.625,58 |
89,6 |
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
2 550,00 |
1.952,40 |
76,5 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
21 000,00 |
13.240,04 |
63 |
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
100,00 |
0 |
|
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
7 000,00 |
4.864,21 |
69,4 |
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
8 000,00 |
3.474,38 |
43,4 |
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
600,00 |
270,23 |
45 |
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
400,00 |
12,00 |
3 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1 610,00 |
1.610,00 |
100 |
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
2 700,00 |
1.460,00 |
54 |
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
500,00 |
0 |
|
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
20 000,00 |
0 |
|
|
|
75022 |
|
Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu) |
39 285,00 |
36.455,06 |
92,7 |
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
31 900,00 |
29.930,00 |
93,8 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1 300,00 |
1.163,45 |
89,4 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
100,00 |
39.61 |
39,6 |
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
300,00 |
300,00 |
100 |
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
5 185,00 |
5.022,00 |
96,8 |
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
500,00 |
0 |
|
|
|
75023 |
|
Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) |
1 250 079,00 |
1.093.431,48 |
87,4 |
|
|
|
2800 |
Dotacja celowa z budżetu dla pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych |
1 500,00 |
1.470,71 |
98 |
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
200,00 |
120,00 |
60 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
812 000,00 |
742.878,63 |
91,4 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
53 900,00 |
53.847,60 |
99,9 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
135 000,00 |
134988,43 |
99,9 |
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
19 000,00 |
18.919,79 |
99,5 |
|
|
|
4140 |
Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych |
31 500,00 |
25.973,00 |
82,4 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
13 700,00 |
12.000,00 |
87,5 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
80 000,00 |
40.214,52 |
50,2 |
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
15 000,00 |
7.974,58 |
53,1 |
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
800,00 |
0 |
|
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
1 000,00 |
869,10 |
86,9 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
20 000,00 |
15.340,43 |
76,7 |
|
|
|
4350 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
2 800,00 |
2.398,33 |
85,6 |
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
20 000,00 |
12.775,67 |
63,8 |
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
2 000,00 |
1.020,70 |
51 |
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
9 000,00 |
1.286,00 |
14,2 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
13 679,00 |
13.679,00 |
100 |
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
7 000,00 |
5.890,10 |
84,1 |
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
2 000,00 |
584.89 |
29,2 |
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
10 000,00 |
0 |
|
|
|
75053 |
|
Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie |
6 286,00 |
6.286,00 |
100 |
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
4 500,00 |
4.500,00 |
100 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1 293,88 |
1.293,88 |
100 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
109,60 |
109,60 |
100 |
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
150,00 |
150,00 |
100 |
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
232,52 |
232,52 |
100 |
|
|
75075 |
|
Promocja jednostek samorządu terytorialnego |
24 500,00 |
11.562,74 |
47,1 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
5 500,00 |
0 |
|
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
12 000,00 |
6.362,34 |
53 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
7 000,00 |
5.200,40 |
74,2 |
|
|
75095 |
|
Pozostała działalność |
239 131,89 |
183.559,95 |
76,7 |
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
2 200,00 |
2.160,00 |
98,1 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
158 005,89 |
127.307,05 |
80,5 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
9 265,00 |
9.264,69 |
99,9 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
40 900,00 |
24045,93 |
58,7 |
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
5 900,00 |
5.414,24 |
91,7 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
500,00 |
179.04 |
35,8 |
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
1 000,00 |
28,00 |
2,8 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
1 000,00 |
0 |
|
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
4 000,00 |
0 |
|
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
16 361,00 |
16.361,00 |
100 |
|
751 |
|
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
17 063,00 |
17.063,00 |
100 |
|
|
75101 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa |
804,00 |
804,00 |
100 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
804,00 |
804,00 |
100 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
0,00 |
0 |
|
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
0,00 |
0 |
|
|
|
75108 |
|
Wybory do Sejmu i Senatu |
8 621,00 |
8.621,00 |
100 |
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
3 960,00 |
3.960,00 |
100 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
2 321,00 |
2.321,00 |
100 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
2 169,27 |
2.169,27 |
100 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
0,00 |
0 |
|
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
24,72 |
24.72 |
100 |
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
146,01 |
146,01 |
100 |
|
|
75109 |
|
Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw, wybory wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie |
7 638,00 |
7.638,00 |
100 |
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
3 960,00 |
3.960,00 |
100 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
1 870,00 |
1.870,00 |
100 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1 328,00 |
1.328,00 |
100 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
0,00 |
0 |
|
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
150,00 |
150,00 |
100 |
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
330,00 |
330,00 |
100 |
|
754 |
|
|
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
257 436,00 |
185.031,56 |
71,8 |
|
|
75405 |
|
Komendy powiatowe Policji |
10 000,00 |
10.000,00 |
100 |
|
|
|
6170 |
Wpłaty jednostek na fundusz celowy na finansowanie i dofinansowanie zadań inwestycyjnych |
10 000,00 |
10.000,00 |
100 |
|
|
75412 |
|
Ochotnicze straże pożarne |
247 436,00 |
175.031,56 |
70,7 |
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
2 500,00 |
300,00 |
12 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
49 000,00 |
47.216,10 |
96,3 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
4 576,00 |
3.657,08 |
79,9 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
9 400,00 |
9.125,28 |
97 |
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
1 250,00 |
742,69 |
59,4 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
3 000,00 |
3.000,00 |
100 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
60 000,00 |
37.222,89 |
62 |
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
5 000,00 |
1.925,21 |
38,5 |
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
1 000,00 |
0 |
|
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
300,00 |
0 |
|
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
32 000,00 |
30.231,21 |
94,4 |
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
7 500,00 |
7.200,00 |
100 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1 610,00 |
1.610,00 |
100 |
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
300,00 |
0 |
|
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
60 000,00 |
32.801,10 |
54,6 |
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
10 000,00 |
0 |
|
|
756 |
|
|
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
22 200,00 |
20.332,23 |
91,5 |
|
|
75647 |
|
Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych |
22 200,00 |
20.332,23 |
91,5 |
|
|
|
4100 |
Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne |
21 000,00 |
19.538,00 |
93 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
200,00 |
151,89 |
75,9 |
|
|
|
4610 |
Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego |
1 000,00 |
642,34 |
64,2 |
|
757 |
|
|
Obsługa długu publicznego |
17 000,00 |
16.788,07 |
98,7 |
|
|
75702 |
|
Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego |
17 000,00 |
16.788,07 |
98,7 |
|
|
|
8070 |
Odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów wartościowych oraz krajowych pożyczek i kredytów |
17 000,00 |
16.788,07 |
98,7 |
|
758 |
|
|
Różne rozliczenia |
80 000,00 |
|
|
|
|
75818 |
|
Rezerwy ogólne i celowe |
80 000,00 |
|
|
|
|
|
4810 |
Rezerwy |
80 000,00 |
|
|
|
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
2 822 664,00 |
2.554.891,11 |
90,5 |
|
|
80101 |
|
Szkoły podstawowe |
1 804 531,00 |
1.631.407,43 |
90,4 |
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
75 000,00 |
67.828,01 |
90,4 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
1 049 514,00 |
980.394,82 |
93,4 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
74 500,00 |
74.403,23 |
99,8 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
186 868,00 |
185.391,67 |
99,2 |
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
26 815,00 |
24.852,47 |
92,6 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
192 514,00 |
155.443,00 |
80,7 |
|
|
|
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
10 000,00 |
9.196,81 |
91,9 |
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
24 000,00 |
20.868,44 |
86,9 |
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
1 000,00 |
874,7 |
87,4 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
27 000,00 |
12.076,80 |
44,7 |
|
|
|
4350 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
2 200,00 |
1410,63 |
64,1 |
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
7 500,00 |
7.007,97 |
93,4 |
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
500,00 |
0 |
|
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
8 000,00 |
6.018,88 |
75,2 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
77 120,00 |
77.120,00 |
100 |
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
1 000,00 |
0 |
|
|
|
|
4750 |
Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji |
1 000,00 |
0 |
|
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
40 000,00 |
8.540,00 |
21,3 |
|
|
80103 |
|
Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych |
115 333,00 |
115.172,92 |
99,8 |
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
6 700,00 |
6.700,00 |
100 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
84 200,00 |
84.200,00 |
100 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
5 000,00 |
4.839,92 |
96,7 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
16 833,00 |
16.833,00 |
100 |
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
2 600,00 |
2.600,00 |
100 |
|
|
80110 |
|
Gimnazja |
696 663,00 |
644.430,61 |
92,5 |
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
25 300,00 |
24.092,55 |
95,2 |
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
3 000,00 |
0 |
|
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
400 000,00 |
392.324,62 |
98 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
30 000,00 |
29.972,98 |
99,9 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
78 000,00 |
76.758,80 |
98,4 |
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
11 000,00 |
10.795,22 |
98,1 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
600,00 |
0 |
|
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
82 000,00 |
54.448,60 |
66,3 |
|
|
|
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
3 000,00 |
2.692,20 |
89,7 |
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
13 000,00 |
10.964,71 |
84,3 |
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
1 000,00 |
123,15 |
12,3 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
12 500,00 |
11.797,86 |
94,3 |
|
|
|
4350 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
1 120,00 |
876,00 |
78,2 |
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
6 000,00 |
1.962,21 |
32,7 |
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
2 000,00 |
1.964,62 |
98,2 |
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
3 000,00 |
1.514,09 |
50,4 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
24 143,00 |
24.143,00 |
100 |
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
1 000,00 |
0 |
|
|
|
80113 |
|
Dowożenie uczniów do szkół |
131 450,00 |
123.183,05 |
93,7 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
450,00 |
294,24 |
65,3 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
2 000,00 |
1.026,51 |
51,3 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
120 000,00 |
115.622,80 |
96,3 |
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
9 000,00 |
6.239,50 |
69,3 |
|
|
80146 |
|
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
9 500,00 |
5.600,61 |
58,9 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
2 000,00 |
0 |
|
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
3 000,00 |
1.470,61 |
49 |
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
4 500,00 |
4.130,00 |
91,7 |
|
|
80195 |
|
Pozostała działalność |
65 187,00 |
35.096,49 |
53,8 |
|
|
|
3260 |
Inne formy pomocy dla uczniów |
28 800,00 |
0 |
|
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
840,00 |
0 |
|
|
|
|
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
2 240,00 |
1.790,37 |
79,9 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
15 489,00 |
15.488,12 |
100 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
17 818,00 |
17.818,00 |
100 |
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
0,00 |
0 |
|
|
851 |
|
|
Ochrona zdrowia |
33 200,00 |
15.736,40 |
47,3 |
|
|
85111 |
|
Szpitale ogólne |
6 700,00 |
6.700,00 |
100 |
|
|
|
6300 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych |
6 700,00 |
6.700,00 |
100 |
|
|
85153 |
|
Zwalczanie narkomanii |
1 000,00 |
0 |
|
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
1 000,00 |
0 |
|
|
|
85154 |
|
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
25 500,00 |
9.036,40 |
35,4 |
|
|
|
3030 |
Różne wydatki na rzecz osób fizycznych |
1 000,00 |
400,00 |
40 |
|
|
|
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
1 500,00 |
0 |
|
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
14 000,00 |
486,40 |
3,4 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
9 000,00 |
8.150,00 |
90,5 |
|
852 |
|
|
Pomoc społeczna |
2 149 141,00 |
2.015.086.19 |
93,7 |
|
|
85202 |
|
Domy pomocy społecznej |
18 000,00 |
0 |
|
|
|
|
4330 |
Zakup usług przez jednostki samorządu terytorialnego od innych jednostek samorządu terytorialnego |
18 000,00 |
0 |
|
|
|
85212 |
|
Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego |
1 500 000,00 |
1.443.587,44 |
96,2 |
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
1 456 310,00 |
1.407.427,09 |
96,6 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
17 800,00 |
17.564,40 |
98,6 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
1 177,00 |
1.176,40 |
100 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
3 500,00 |
3.229,03 |
92,2 |
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
650,00 |
461,02 |
70,9 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
12 831,00 |
8.940,69 |
69,6 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
2 361,00 |
2.115,61 |
89,6 |
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
1 539,00 |
0 |
|
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
300,00 |
65,10 |
21,7 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
805,00 |
805,00 |
100 |
|
|
|
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
500,00 |
207,00 |
41,4 |
|
|
|
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
1 000,00 |
370,00 |
37 |
|
|
|
4750 |
Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji |
1 227,00 |
1.226,10 |
99,9 |
|
|
85213 |
|
Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne |
4 000,00 |
2.495,78 |
62,3 |
|
|
|
4130 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotne |
4 000,00 |
2.495,78 |
62,3 |
|
|
85214 |
|
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe |
152 000,00 |
126.435,89 |
83,1 |
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
152 000,00 |
126.435,89 |
83,1 |
|
|
85215 |
|
Dodatki mieszkaniowe |
50 000,00 |
40.624,68 |
81,2 |
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
50 000,00 |
40.624,68 |
81,2 |
|
|
85219 |
|
Ośrodki pomocy społecznej |
143 214,00 |
139.036,69 |
97 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
104 528,00 |
103.755,80 |
99,2 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
6 750,00 |
6.748,53 |
99,9 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
20 106,00 |
20.092,46 |
95,1 |
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
2 716,00 |
2.653,69 |
97 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
2 000,00 |
1.210,82 |
60,5 |
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
500,00 |
0 |
|
|
|
|
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
200,00 |
67,40 |
33,7 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
3 000,00 |
1.692,39 |
56,4 |
|
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
1 000,00 |
401,60 |
40,6 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
2 414,00 |
2.414,00 |
100 |
|
|
85228 |
|
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
37 335,00 |
35.376,96 |
94,7 |
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
240,00 |
240,00 |
100 |
|
|
|
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
27 500,00 |
26.276,58 |
95,5 |
|
|
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
2 041,00 |
2.040,10 |
100 |
|
|
|
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
5 226,00 |
5.110,84 |
97,7 |
|
|
|
4120 |
Składki na Fundusz Pracy |
718,00 |
99,44 |
13,8 |
|
|
|
4440 |
Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
1 610,00 |
1.610,00 |
100 |
|
|
85295 |
|
Pozostała działalność |
244 592,00 |
227.528,75 |
93 |
|
|
|
3110 |
Świadczenia społeczne |
239 592,00 |
223.251,61 |
93,2 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
5 000,00 |
4.277,14 |
85,5 |
|
854 |
|
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
163 613,00 |
162.472,00 |
99,3 |
|
|
85415 |
|
Pomoc materialna dla uczniów |
163 613,00 |
162.472,00 |
99,3 |
|
|
|
3240 |
Stypendia dla uczniów |
132 983,00 |
132.983,00 |
100 |
|
|
|
3260 |
Inne formy pomocy dla uczniów |
30 630,00 |
29.489,00 |
96,3 |
|
900 |
|
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
399 250,00 |
293.587,47 |
73,5 |
|
|
90001 |
|
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
61 000,00 |
30.740,00 |
50,4 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1 000,00 |
0 |
|
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
0,00 |
0 |
|
|
|
|
6050 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
60 000,00 |
30.740,00 |
51,2 |
|
|
90003 |
|
Oczyszczanie miast i wsi |
158 000,00 |
126.056,90 |
79,8 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
102 000,00 |
79.665,24 |
78,1 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
23 000,00 |
16.789,66 |
73 |
|
|
|
4430 |
Różne opłaty i składki |
8 000,00 |
7.642,00 |
95,5 |
|
|
|
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
25 000,00 |
21.960,00 |
87,8 |
|
|
90015 |
|
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
180 250,00 |
136.790,57 |
75,9 |
|
|
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
3 750,00 |
1.230,37 |
32,8 |
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
140 000,00 |
107.540,98 |
76,8 |
|
|
|
4270 |
Zakup usług remontowych |
35 000,00 |
26.589,12 |
76 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
1 500,00 |
1.430,10 |
95,3 |
|
921 |
|
|
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
268 600,00 |
248.577,20 |
92,6 |
|
|
92109 |
|
Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby |
133 100,00 |
123.580,20 |
92,8 |
|
|
|
2480 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury |
120 000,00 |
120.000,00 |
100 |
|
|
|
4260 |
Zakup energii |
4 500,00 |
2.053,91 |
45,6 |
|
|
|
4350 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
4 100,00 |
428,44 |
10,5 |
|
|
|
4370 |
Opłata z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjinarnej |
4 500,00 |
1.097,85 |
24,4 |
|
|
92116 |
|
Biblioteki |
100 000,00 |
99.912,00 |
99,9 |
|
|
|
2480 |
Dotacja podmiotowa z budżetu dla samorządowej instytucji kultury |
100 000,00 |
99.912,00 |
99,9 |
|
|
92120 |
|
Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami |
35 500,00 |
25.085,00 |
70,7 |
|
|
|
2710 |
Dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących |
0,00 |
0 |
|
|
|
|
2720 |
Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych przekazane jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych |
25 000,00 |
25.000,00 |
100 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
10 500,00 |
85,00 |
0,8 |
|
926 |
|
|
Kultura fizyczna i sport |
478 876,11 |
227.308,20 |
47,5 |
|
|
92605 |
|
Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu |
5 000,00 |
519,09 |
10,4 |
|
|
|
3020 |
Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń |
4 400,00 |
319,09 |
7,3 |
|
|
|
4300 |
Zakup usług pozostałych |
600,00 |
200,00 |
33,3 |
|
|
92695 |
|
Pozostała działalność |
473 876,11 |
226.789,11 |
47,9 |
|
|
|
6058 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
357 586,00 |
159.916,00 |
44,7 |
|
|
|
6059 |
Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych |
116 290,11 |
66.873,11 |
57,5 |
|
|
|||||||
9 900 244,00 |
7.869.783,53 |
79,5 |
|||||
Wydatki bieżące – 7.305.028,82 zł |
|||||||
Wydatki majątkowe – 594.274,71 zł |
Załącznik Nr 3 do
Zarządzenia Nr 1 /08 Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 29 lutego 2008r.
Dotacje otrzymane i wydatkowane za 2007 rok.
Dział |
Rozdział |
§ |
Strona dochodowa |
Strona wydatkowa |
||||
|
|
|
Plan |
Wykonanie |
% |
Plan |
Wykonanie |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
010 |
01095 |
2010 |
186.178,00 |
186.176,19 |
100,0 |
186.178,00 |
186.176,19 |
100,0 |
|
3030 |
|
|
182.527,00 |
182.525,69 |
100,0 |
||
4210 |
|
|
3.153,50 |
3.153,00 |
100,0 |
|||
4740 |
|
|
497,50 |
497,50 |
100,0 |
|||
750 |
75011 |
2010 |
60.500,00 |
60.500,00 |
100,0 |
60.500,00 |
60.500,00 |
100,0 |
|
4010 |
50.300,00 |
50.300,00 |
100,0 |
||||
4110 |
8.900,00 |
8.900,00 |
100,0 |
|||||
4120 |
1.300,00 |
1.300,00 |
100,0 |
|||||
801 |
80101 |
2030 |
11.697,00 |
7.155,47 |
61,2 |
11.697,00 |
7.155,47 |
61,2 |
|
4010 |
7.000,00 |
5.968,37 |
85,2 |
||||
4110 |
3.000,00 |
1.031.93 |
34,4 |
|||||
4120 |
1.697,00 |
155.,17 |
9,1 |
|||||
80195 |
2030 |
17.849,00 |
17.278,49 |
96,8 |
17.849,00 |
17.278,49 |
96,8 |
|
4170 |
120,00 |
|||||||
4240 |
2.240,00 |
1.790,37 |
||||||
4300 |
15.489,00 |
15.488,12 |
- |
|||||
85212 |
2010 |
1.500.000,00 |
1.443.587,44 |
96,2 |
1.500,00,00 |
1.443.587,44 |
||
4010 |
17.800,00 |
17.564,40 |
||||||
4040 |
1.177,00 |
1.176,40 |
||||||
4110 |
3.500,00 |
3.229,03 |
||||||
4120 |
650,00 |
461,02 |
||||||
4210 |
12.831,00 |
8.940,69 |
||||||
4300 |
2.361,00 |
2.115,61 |
||||||
4370 |
1.539,00 |
- |
||||||
4410 |
300,00 |
65,10 |
||||||
4440 |
805,00 |
805,00 |
||||||
4700 |
500,00 |
207,00 |
||||||
4740 |
1.000,00 |
370,00 |
||||||
4750 |
1.227,00 |
1.226,10 |
||||||
3110 |
1.456.310,00 |
1.407.427,00 |
||||||
852 |
85213 |
2010 |
4.000,00 |
2.495,78 |
|
4.000,00 |
2.495,78 |
|
4130 |
4.000,00 |
2.495,78 |
||||||
852 |
85214 |
2010 |
27.000,00 |
24.485,60 |
|
27.000,00 |
24.485,60 |
|
|
3110 |
|
24.485,60 |
|||||
2030 |
100.000,00 |
90.939,90 |
100.000,00 |
90.939,90 |
|
|||
|
3110 |
100.000,00 |
90.939,90 |
|||||
852 |
85219 |
2030 |
84.000,00 |
84.000,00 |
100,0 |
84.000,00 |
84.000,00 |
100,0 |
|
4010 |
65.000,00 |
65.000,00 |
100,0 |
||||
4040 |
5.400,00 |
5.400,00 |
100,0 |
|||||
4110 |
11.000,00 |
11.000,00 |
100,0 |
|||||
4120 |
2.600,00 |
2.600,00 |
100,0 |
|||||
85228 |
2010 |
1.000,00 |
1000.,00 |
100,0 |
1.000,00 |
1.000,00 |
100,0 |
|
|
4040 |
|
|
|
1.000,00 |
1.000,00 |
100,0 |
|
85295 |
2030 |
184.592,00 |
169.592,00 |
184.592,00 |
169.592,00 |
|
||
|
3110 |
179.592,00 |
165.314,86 |
|||||
4210 |
5.000,00 |
4.277,14 |
||||||
85415 |
2030 |
163.613,00 |
162.472,00 |
163.613,00 |
162.472,00 |
|||
3240 |
132.983,00 |
132.983,00 |
||||||
3260 |
30.630,00 |
29.489,00 |
Planowana dotacja przeznaczona na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju została wydatkowana w całości.
W rozdziale 75011 przekazana dotacja została wydatkowana w całości przenaczona na wynagrodzenia dla pracowników.
W droku 2007 r. otrzymaliśmy dotacje na sfinansowanie nauczania języka anielskiego w klasie pierwszej szkoły podstawowej. Tak małe wykonanie otrzymanej dotacji podyktowane jest tym, ze naukę języka prowadzi nauczyciel z niskim stopniem awansu zawodowego i z wykształceniem licencjata, dlatego też wynagrodzenie nauczyciela jest odpowiednio niskie, i dotacja nie została wydakowana w całości. Zwrot z I traszy natapił jeszcze w ciągu roku 2007 , natomiast niewykorzystana częć dotacji z drugiej transzy została zwrócona w styczniu 2008r.
W dziale oświata otrzymaliśmy dotację na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników .Naukę zawodu podjęło dwóch młodocianych. Dotacja została wydatkowana c całości.
Dotacje na zakup lektur do bibliotek szkolnych i zakup podręczników szkolnych nie zostały wykorzystane w całości, poniewaz nie dostarczone zostały wymagane rachunki na zakup podręczników. W roku 2007 dofinansowywano również zakup jednolitego stroju dla uczniów.
Z dofinnasowania skorzystało 270 uczniów z terenu naszej gminy. Realizowane również były świadczenia o charakterze socjalnym . Z tego typu pomocy skorzystało 380 uczniów .
Dotacja na sfinansowanie pracy komisji nie została wydatkowana poniewaz komisja taka w roku 2007 nie pracowała.
W rozdziale świadczenia rodzinne wydatkowana dotacja to 1.443.587,44 zł.
Zgodnie z przepisami o świadczeniach rodzinnych. Wyplacono 10.541 zasiłków rodzinnych dla 410 rodzin , zasiłki pielęgnacyjne dla 72 osób, świadczenia pilęgnacyne dla 16 osób, jednorazowa zapomoga z tyt. urodzenia dziecka dla 44 osób, 39 zaliczek alimetacyjnych dla 4 osób, składki zus opłacon za 7 osób.
W rozdziale 85213 wydatkowana kwota to składki zdrowotne za 8 osób.
W rozdziale 85214 zasiłki i pomoc w naturze wydatkowana dotacja przeznaczona była na wypłacenie zasiłków stałych dla 10 osób, zasiłki okresowe wypłacono dla 68 osób.
W rozdziale 85219 przekazano dotacja została wydatkowana na wynagrodzenia i pochodne
dla 3 pracowników OPS.
W rozdziale 85228 dotacja została wydatkowana na dodatkowe wynagrodzenie roczne za 2006r.
W rozdziale 85295 pozostała działalność – dożywiane. W gminie z dożywiania w szkołach podstawowych, gimnazjum i średnich w 2007r korzystało 315 dzieci
i młodzieży, innych osób – 159.
S P R A W O Z D A N I E
z wykonania budżetu Gminy Wąsosz
za 2007 roku.
Podstawę prac do budżetu na 2007 rok stanowiła ustawa o finansach publicznych, ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
Opracowywane plany dochodów i wydatków kalkulowane były z uwzględnieniem wskaźników:
- prognozowanego średniorocznego wskaźnika wzrostu cen i usług konsumpcyjnych –
101,9 %
- wysokości obowiązujących składek na Fundusz Pracy – 2,45 % podstawy na ubezpieczenie społeczne.
- Informacji z Ministerstwa Finansów o planowanej wysokości subwencji i udziału
w podatkach od osób fizycznych.
Poprzez plan dochodów rozumiemy prognozę wpływów, jakie mają trafić na rachunek budżetu roku 2007. Plan dochodów w 2007 roku po zmianach wyniósł - 8.849.045,00 zł. Wykonany został w 95,7 % - 8.466.196,38 zł. W tym – subwencje – 4.791.793,00 zł. , dotacje – 2.306.745,87 , własne - 1.367.657,51 zł. z tego:
a) podatku od nieruchomości
- od osób prawnych - 158.356,14 zł, co stanowi 88,5 % planu.
- od osób fizycznych – 117.912,52 zł., co stanowi 99,9 % planu
b) podatku rolnego – podstawę opodatkowania tym podatkiem stanowi liczba ha przeliczeniowych ustalona na podstawie rodzajów i klas użytków rolnych wynikająca
z ewidencji gruntów.
Wysokość podatku stanowi równowartość pieniężna 2,50 q żyta od ha przeliczeniowego.
W 2007 roku wpływy z tego podatku wyniosły :
- od osób prawnych – 4.942,00 zł. co stanowi 73,8 % planu, ponieważ nie został zmniejszony plan, po tym jak grunry rone trafiły w ręce rolnika indywidualnego.
- od osób fizycznych – 169.355,66 zł. co stanowi 101,7 % planu.
c) podatek leśny :
- od osób prawnych –30.876,00 zł. co stanowi 112,3 % planu
- od osób fizycznych – 23.191,32 zł. co stanowi 88,7 % planu.
- podatek od spadku i darowizn – obowiązek pobierania i przekazywania podatku na rachunek Urzędu ciąży na notariuszu i Urzędzie Skarbowym. Wpływy w gminach
o charakterze rolniczym z tytułu tego podatku są bardzo małe lub nie występują, ponieważ nabycie gospodarstwa rolnego w drodze spadku jest zwolniona z tego rodzaju podatku. Wpływy z tego tytułu podatku to 2.431,00zł. , co stanowi 69,5 % w stosunku do planu.
d) udziały w podatkach od osób fizycznych w 2007 r. wyniosły
366.450,00 zł co stanowi – 108,1 % planu, od osób prawnych – 211.608,03 zł 211.,6 %,, plan tego podatku został zanizony w stosunku do wykonana .
e) podatek transportowy – 6.979,80 zł
Dochód gminy stanowiły również wpływy z nastepujących opłat opłat:
- opłata eksploatacyjna - 50.007,88 52,6 % planu.
- opłata skarbowa – 19.915,33 zł. tj. 110,6 % planu.
- wpływy z opłaty od czynności cywilno-prawnych – 27.766 zł. tj. 126,2 % planu.
- za wydane pozwolenia na sprzedaż alkoholu – 24.790,36 zł. tj. 109,8 % planu.
Osiągnęliśmy również dochody z tytułu wydzierżawionego majątku gminy. Wysokość wpływów to 25.482,64 zł. tj. 96,2 % planu. Na rachunek dochodów wpłyną również również zaległe raty za podłączenie do wodociągu i kanalizacji . W I – szm półroczu bieżącego roku wpłynęło – z tytułu wodociągów – 12.000,00 zł. , z tytułu kanalizacji - 5.918,00 zł., różne opłaty -2.866,95 zł.
Osiągnęliśmy również dochody za zadania związane z realizacją zadań rządowych w wysokości 1.873,50zł. . Kwota ta to 5 % kwoty za wydane dowody osobiste.
Do dochodów gminy należą również dotacje, które są przyznawane na określony cel, obejmują między innymi pełne finansowanie lub dofinansowanie z zakresu administracji rządowej, opieki społecznej. Wysokość tych dotacji określana jest według zasad przyjętych do określania wydatków podobnego rodzaju w budżecie państwa w roku 2007 wyniosła – 2.249.682,87 zł. (informacja o uzyskanych i wydatkowanych dotacjach stanowi załącznik Nr 3 do Zarządzenia). Dotacje z biura wyborczego w wysokości – 17.063,00 zł.
Rok 2007 , był miał być rokiem w którym do samorządów miało trafić strumień śrdoków pomocowych. Gmina Wasosz była przygotowana na pozyskanie tych środków poprzez posiadanie kompletnej dokumentacji technicznej wraz z pozwoleniem na budowęna realizacje wielu istotnych inwestycji. W budżecie gminy mieliśmy zabezpieczone środki na tzw. udział własny gminy niezbędny do pozystania środków pomocowych. Okazało sie , że był to rok wielu zawirowań politycznych : ponowne wybowry do Sejmiku Wojewódzkiego, zmiany zarządu województwa.
To wszystko spowodowało znaczne opóżnienia w stworzeniu możliwości i procedur w ubieganiu sie o środki pomocowe przez samorządy, ponieważ nie były ogłoszone żadne konkursy.
Najbardziej znaczącą kwotą w dochodach gminy to subwecja która wyniosła – 4.791.793,00 zł.
Szczegółowy plan dochodów w rozbiciu na działy, rozdziały , paragrafy stanowi załącznik
Nr 1 do zarządzenia.
Planowane wydatki budżetowe gminy w kwocie – 9.900.244,00 zł zostały wykonane w 79,5 % i wyniosły – 7.869.783,53 zł. były przeznaczone na realizację zadań określonych
w Ustawach, a w szczególności są wyrazem realizacji zadań społecznych, gospodarczych
i administracyjnych gminy, zarówno własnych jak i zleconych.
Wydatki bieżące gminy skierowane są na działalność Urzędu Gminy, szkół, opieki społecznej, zabezpieczenie porządku publicznego na terenie gminy, organizację prac interwencyjnych.
W 2007r. wydatki bieżące wyniosły – 7.305.028,82 zł. , wydatki majątkowe – 594.274,71 zł.
Z zadań inwestycyjnych wykonaliśmy :
q w dziale Rolnictwo uzyskaliśmy pozwolenie na budowę sieci wodociągowej do wsi Bukowo. Zakończyliśmy prace związane z budową dwóch ujęć wody w miejscowości Wąsosz na potrzeby wodociągu zbiorowego dla wsi Wąsosz, Żebry i Bukowo. Te zadania oraz budowa stacji wodociągowej zostały zgłoszone do dofinansowania w ramach wspólnego projektu Samorządu Dorzecza Biebrzy z możliwością pozyskania środków finansowych w ramach Funduszu Spójności . W trakcie robót wiertniczych po raz kolejny przeprowadziliśmy badania wody geofizyczne. Wykonaliśmy wtórnik oraz rozpoczęliśmy procedurę związana ze zleceniem wykonania dokumetacji technicznej na budowe stacji uzdatniania wody w Wasoszu.
q w dziale drogownictwo przy udziale środków pochodzących od zarządu Województwa Podlaskiego dokonano remontu drogi begnącej od ulicy Śiętojańskiej do wylotu w kierunku Żeber.. Przeprowadzono modernizacę drogi dojazdowej do pól w obrebie wsi Bukowo. Roboty zostały zakończone, wymagaja jedynie drobnych uzupełnień i odbioru.
Dokonano na kwote blisko 30 tyś zł. Uzupełnienia ubytków na drogach gminnych
o nawierzchi bitumicznej. Kointynuowanu układanie chodników w żebrach, Wąsoszu na ul. Mazowieckiej, świętojańskiej, Sienkiewicza, na placu za urzędem gminy, w Ławsku przy kapliczce.
q w dziale ochrona przeciwpożarowa dokonano wymiany pokrycia dachowego na straznicy OSP w Żebrach. W sraznicy OSP w Niecikach wymieniono otwory okienne i drzwiowe,
W straznicach OSP w Kędziorowie i Żebrach dokonano inwetaryzacji obiektów, sporządzono dokumentację , uzyskano pozwolenie na roboty budowlane i wykonano eklektryczne ogrzewanie pomieszczeń. Kontynuowano prace remontowe przy starej straznicy OSP w Ławsku. Wymieniono pokrycie dachowe i nową posadzkę oraz pomalowano pomieszczenia.
q opracowane zostały audyty na termomodernizację budynków SP w Wąsoszu i w Ławsku. Przygotowywany jest wniosek do NFOŚiGW w Warszawie o dofinansowanie tych zadań.
Uzyskano pozwolenie na prace związane z termomodernizacją.
q opracowana została koncepcja na budowę sieci kanalizacyjnej do wsi Ławsk i Żebry.
To zadanie chcemy realizować w ramach wspólnego zadania z innymi Samorządami,
q Zakupiono projekt na przyzagrodowe oczyszczalnie ściekow, które mogą być realizowane prze wszyskich mieszkańców gminy Wasosz. . W ramach tego projektu osoba zainteresowana uzyska powielony projekt techniczny. Gmina udzieli pomocy w zgłoszeniu prac do starostwa oraz pomocy w zakupie roslin.. Instytut ekologii stosowanej słuzyc będzie pomocą i radą na etapie usytuowania oczyszczalni oraz w trakcie jej realizacji. Istotnym warunkiem jest by oczyszczalnie były jednocześnie ralizowane w kilku gospodarstwach.
q zakupiona została nowa przyczepa na potrzeby Urzędu Gminy Wąsosz,
q na rzecz mienia gminnego pozyskaliśmy grunty o powierzchni 3,12 ha położone przy drodze Wąsosz Zebry z myślą o budowie kompleksu sportowego,
W ramach programu odnowa wsi polskiej pozyskaliśmy 159.916,00 zł.na realizacje zadania pod. nazwą :Zagospodarowanie centrum Wąsosza i budowa boiska sportowego przy Szkole Podstawowej w Wasoszu. W ramach tych prac uporządkowano park poprzez ułożenie
w alejkach starobruku, ustawienie nowych ławek i koszt oraz nasadzenie drzew i krzewów..zagospodarowano plac za przystankiem PKS9 ułożono starobruk, łąwki, kosze, zieleń. Wykonano boisko do piłki plażowej i plac zabaw dlaq dzieci. Tren został ogrodzony. Prace zakończono w m-cu listopadzie i w połowie lutego zostały odebrane przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego.
W pierwszym półroczu przekazaliśmy dotację celową w wysokości 6.700,00 zł. dla Starostwa Powiatowego na potrzeby szpitala w Grajewie. Z przekazanej dotacji Starostwo Powiatowe rozliczyło sie, dokumentując zakup sprzętu na potrzeby szpitala w Grajewie.
Kwota 10.000,00 zł. została przekazana dla Komendy Powiatowej w Grajewie na zakup komputerów. Komputery zostały zakupione i otrzymałiśmy stosowne rozliczenie przekazanej dotacji.
Wydatki bieżące to kwota – 7.305.028,82 zł. Została wydatkowana na :
W dziale rolnictwo i łowiectwo oprócz inwestycji na zadania bieżące wydatkowaliśmy kwotę 251.940,33 zł. na wpłaty na izby rolnicze , za wyłapywanie bezdomnych psów w gminie oraz utrzymanie tych zwierząt w schronisku, na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa,
W dziale drogownictwo wydatkowaliśmy kwotę – 124.051,36 zł. na bieżące utrzymanie dróg
i chodników w gminie. Prowadzone były prace związane z bieżącym utrzymaniem dróg o nawierzchni żwirowej, polegające na nawiezieniu żwiru własnym transportem i rozplantowanie go przez pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych. Posiadamy kompletną dokumentację na budowę drogi do wsi Niebrzydy. Do Urzędu Marszałkowskiego złożyliśmy wniosek o wsparcie finansowe na realizację zadania związanego z budową drogi dojazdowej do pól w obrębie wsi Bukowo. Zakończona została budowa przystanku PKS w Wąsoszu.
W dziale gospodarka mieszkaniowa wydatkowana kwota to 7.946,94 zł. - przeznaczona na utrzymanie budynków będących własnością gminy.
W dziale działalność usługowa kwota wydatkowana 15.683,31zł. na zapłatę za opracowanie projektów i decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
W dziale administracja publiczna wydatkowana kwota – 1.456.543,66 zł. . z przeznaczeniem na wynagrodzenia pracowników i pochodne, zakup materiałów i wyposażenia, opłaty za telefon, podróże służbowe, bieżące utrzymanie biura urzędu gminy i rady gminy, diety radnych, pracowników wykonujących prace zlecone, promocję gminy, przeprowadzone wybory i pozostałą działalność- wynagrodzenia i pochodne dla pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych.
W dziale ochrona przeciwpożarowa planowana kwota wydatkowana to
175.031,56 zł. przeznaczona na wynagrodzenia dla kierowców, zakup paliwa do samochodów strażackich, ubezpieczenia strażnic i samochodów strażackich, udział w w zawodach sportowo-pożarniczych na szczeblu gminnym i powiatowym.
Na obsługę długu publicznego, odsetki od zaciągniętych pożyczek – wydatkowaliśmy 16.788,07zł. Są to odsetki od pożyczek zaciągniętych w Woj. Funduszu Środowiska i Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska.
W dziale oświata wydatkowaliśmy kwotę 2.546.351,11 zł. z tego na utrzymanie
6 szkół podstawowych 1.622.957,43 zł. . oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych 115.172,92., gimnazjum 644.430,61zł., na dowożenie uczniów do szkół 123.183,05 zł., pozostałą działalność - 35.096,49 zł.
Prace remontowe prowadzone były we wszystkich szkołach na terenie gminy Wasosz. W szkole
w Sulewie Kownatach przebudowano komin, wymieniono wykładzinę, malowano pomieszczenia oraz przystosowano pomieszczenie z myślą o fukcjonowaniu oddziału przedszkolnego.. W szkole w Kęziorowie przy wsparciu finansowym przedsiębiorcy wymieniono stolatrkę okienną
i drzwiową. Prowadzenie malowanie i wymieniono częściowo wykładziną.
W szkole podstawowej w Wąsoszu przygotowano pomieszczenie na nową pracownię komputerową. Podobne pomieszczenia przygotowano w szkole w Ławsku i Gimnazjum
w Wąsoszu.
W pozostałych szkołach wymienioną zużytą wykładzinę na nową oraz pomalowano pomieszczenia. Pozyskaliśmy nowy autobus na potrzeby dowożenia uczniów.
W dziale ochrona zdrowia wydatkowana kwota 9.036,40zł. na imprezy szkolne mówiące
o złym wpływie alkoholu i narkotyków na zdrowie człowieka, imprezy promujące zdrowy tryb życia.
W dziale pomoc społeczna kwota wydatkowana to 2.015.086 zł. , w tym:
- wydatki na świadczenia rodzinne – 1.443.587,44 zł. Na to zadanie otrzymaliśmy 100% dotacji,
- ubezpieczenia zdrowotne - 2.495,78 zł. wydatki pokrywane w 100% z dotacji,
- zasiłki stałe i celowe – kwota wydatkowana 126.435,89 zł.
- na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej – 139.036,69 zł.
- usługi specjalistyczne – 35.376,96 zł
- dożywianie –227.528,75 zł.
- dodatki mieszkaniowe – 40.624,68 zł.
W dziale edukacyjna pomoc wychowawcza:
- na stypendia la dzieci – 162.472,00 zł. Wydatki pokryte w 100,0% z dotacji.
W dziale gospodarka komunalna i ochrona środowiska wydatkowaliśmy kwotę – 240.887,47 zł. na:
- oświetlenie ulic,
- remonty oświetlenia ulicznego(dokonano zainstalowania 11 opraw oświetlenia ulicznego we wsiach Sulewo Prusy i Sulewo Kownaty, Zalesiu , Ławsku i Wąsoszu)
- zakup paliwa do ciągników, utrzymanie czystości gminy
W dziale kultura i ochrona dziedzictwa narodowego planowana kwota dotacji dla GOK
i biblioteki na działalność statutową oraz na bieżące utrzymanie budynku, w którym znajdują się pomieszczenia instytucji kultury została wydatkowana w wysokości - 219.912,00 zł.
Dotacje dla Parafii w Wasoszu i Słuczu wyniosły - 25.000,00 , na remonty i koserwacje zabytkowych kościołów.
Na szerzenie kultury fizycznej i sportu wydatkowano kwotę – 519,09 zł. .
Szczegółowy podział wydatków pełnej klasyfikacji budżetowej stanowi Załącznik nr 2.
Planowane przychody w roku 2007 to kwota 1.418.199,00 zł. Rozchody budżetu to spłaty pożyczek w kwocie 367.000,00zł.
W roku 2007 spłaciliśmy 367.000,00zl. Stan zadłużenia gminy na koniec roku wyniósł – 950.000,00 zł Należności na konie roku - 32.687,23 zl. Zobowiązań wymagalnych na koniec roku 2007 nie było.
W planie przychodów i rozchodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej na rok 2007 uzyskaliśmy kwotę – 23.663,52 zł. Wydatki to obsługa rachunku – 180,00 zł. Stan śrdków na konie roku – 23.483,52
Jak wynika z informacji wydatki Gminnego Ośrodka Kultury w Wąsoszu wyniosły
w 2007 - 88.934,83 zł. . Kwota ta przeznaczona była na wynagrodzenia dla pracowników
i działalność statutową ośrodka kultury. Zobowiązań wymagalnych za 2007r nie było. .
Wydatki Biblioteki Publicznej wyniosły – 93.119,31 zł. Kwota ta przeznaczona została na wynagrodzenia i pochodne oraz na działalność statutową biblioteki(załącznik Nr 3,4 do Zarządzenia).
Pomieszczenia biblioteki zostały odnowione poprzez malowanie ścian i układanie paneli.
W tym roku były częściowe utrudnienia ubiegania się o środki pomocowe ze względu na brak Zarządu Województwa Podlaskiego i ponowne wybory do Sejmiku, oraz opóźnienia
w naborze na różnego rodzaju programy operacyjne.
Reasumując, należy stwierdzić, że dochody budżetu zostały wykonane na poziomie zadowalającym i wyniosły 95,7 planu, a wydatki wzorem lat ubiegłych są niższe i wyniosły około 79,5 %.
Stan śrdków na rachunku budżetu na koniec 2007r. - 1.822.509,04 zł. w tym środki niewygasające 29.520,00 zl. środki niewykorzystanych dotacji – 12.763,63 zl, subwencja oświatowa na rok 2008 r- 194.691,00 zl.
W roku 2007 nie zaciągaliśmy żadnych kredytów, a jedynie je spłacaliśmy by zmiejszyć zadłużenie zaciągniete na budowę oczyszczalni ścieków w Wasoszu. Zadłużenie gminy na koniec roku wyniosło 950.000,00 zł.
Załącznik Nr 4 do
Zarządzenia Nr 1/08 Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 29 lutego 2008 r
Sprawozdanie z wykonania planu finansowego
Gminnego Ośrodka Kultury za 2007 rok
Lp. |
Wyszczególnienie |
Kwota |
Wykonanie |
|
PRZYCHODY |
125.000,00 |
126.134,97 |
I. |
Dotacje z budżetu gminy |
120.000,00 |
120.000,00 |
II. |
Kwota wydatkowana |
|
|
III. |
Pozostałe przychody (wynajem sali) |
5.000,00 |
6.134,97 |
IV. |
Wydatki |
|
88.934,83 |
2. |
Wynagrodzenia |
82.800,00 |
|
|
Płace osobowe |
70.000,00 |
59.128,57 |
3. |
Pochodne wynagrodzeń |
12.800,00 |
|
|
Składki na ubezpieczenia społeczne |
10.800,00 |
9.734,80 |
|
Składki na Fundusz Pracy |
2.000,00 |
1.983,36 |
|
Ekwiwalent za pranie odzieży |
|
|
4. |
Zakupy - materiały biurowe, prasa - środki czystości, nagrody na konkursy - umowa zlecenie o dzieło - energia |
29.086,00
2.000,00 1.200,00 |
11.755,22
589,56 1.500,00 1.165,02 |
5. |
Usługi obce - abonament radiowy, opłata za telefon, opłata za internet, remonty bieżące |
5.000,00 |
664,30 |
6. |
Świadczenie na rzecz pracowników - odpis na ZF |
2.414,00 |
2.414,00 |
7. |
Podatki i opłaty - ubezpieczenie majątku, prowizje bankowe |
2.000,00 |
|
8. |
Pozostałe koszty - podróże służbowe |
500,00 |
|
Załącznik Nr 5 do
Zarządzenia Nr 1/08 Wójta Gminy Wąsosz
z dnia 29 lutego 2008 roku
Sprawozdanie z wykonania planu finansowego
Biblioteki Publicznej Gminy Wąsosz za 2007 rok.
Lp. |
Wyszczególnienie |
Kwota |
Wykonanie |
|
PRZYCHODY |
103.113,00 |
103.025,00 |
I. |
Dotacje z budżetu gminy |
100.000,00 |
99.912,00 |
|
Dotacja z Biblioteki Narodowej |
3.113,00 |
3.113,00 |
II. |
Kwota wydatkowana |
|
93.119,31 |
1. |
Wynagrodzenia |
75.500,00 |
|
|
Płace osobowe |
63.000,00 |
59.009,88 |
2. |
Pochodne wynagrodzeń |
12.500,00 |
|
|
|||
|
Składki na ubezpieczenia społeczne |
11.000,00 |
10.713,00 |
|
Składki na Fundusz Pracy |
1.500,00 |
1.389,84 |
3. |
Zakupy - materiałów i wyposażenia - materiały biurowe, prasa - nagrody na konkursy |
10.341,00 450,00 200,00 |
6.572,52 389,63 92,70 |
4. |
Zakupy książek |
13.113,00 |
13.112,02 |
5. |
Usługi obce - opłata za telefon - naprawy sprzętu |
500,00 1.000,00 |
185,02 |
6. |
Świadczenie na rzecz pracowników - odpis na ZFŚS |
1.609,00 |
1.609,00 |
7.
|
Pozostałe koszty - podróże służbowe |
400,00 |
45,70 |
Metryka strony