Strona utworzona 2006-08-30

Informacja z wykonania budżetu za I półrocze 2006 r.

                                   

                                             Z A R Z Ą D Z E N I E    N r15 /06

 

                                               WÓJTA   GMINY    WĄSOSZ

                                                      z dnia 29 sierpnia 2006

                      

 

                     w sprawie przyjęcia informacji z wykonania budżetu gminy
                     za I półrocze 2006 roku.

 

 

                                  Na podstawie art.198 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku
o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249, poz. 2104.)  oraz uchwały Nr XXI/136/06 Rady Gminy Wąsosz z dnia 28 sierpnia 2006 zarządzam przyjąć: 

 

 

                                                         § 1

 

 

1.    Informację z wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2006 roku zgodnie
    z załącznikami :

-         plan dochodów po dokonanych zmianach  - 8.528.684,00 zł zrealizowano

3.973.666,96 zł. załącznik Nr 1.

         

-         plan wydatków 8.966.200,00 zł. zrealizowano - 3.485.891,16  zł.
 załącznik Nr 2.

 

             2.  Informację z wykonania zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz

       innych zadań zleconych Gminie, zgodnie z załącznikiem Nr 3

 

 

3.      Informację z wykonania planów finansowych   instytucji kultury :  GOK -
 w Wąsoszu zgodnie z załącznikiem Nr 4, Gminnej Biblioteki Publicznej
 w Wąsoszu zgodnie z załącznikiem Nr 5.

 

            4. Informacje opisową z realizacji budżetu gminy Wąsosz za I półrocze 2006 roku.

                                    

                                                 §  2 

 

    Informację przekazać Radzie Gminy i Regionalnej Izbie  Obrachunkowej
    w Białymstoku Zespół Zamiejscowy w Łomży w terminie do 31 sierpnia 2006r. 

 

 

 

 

                                                                                                      Wójt Gminy Wąsosz

                                                                                  

                                                                                                      Czesław Ołdakowski

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                      Załącznik Nr 1 do

                                                                                Zarządzenia Nr 15/06Wójta Gminy Wąsosz

                                                                                                   z dnia 29  sierpnia 2006r

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Realizacja dochodów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

za I półrocze 2006r

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klasyfikacja

Nazwa

Plan

Wykonanie

%

010

 

 

Rolnictwo i łowiectwo

51300

19950

38,89%

 

01010

 

Infrastruktura wodna i sanitacyjna wsi

51300

19950

38,89%

 

 

0970

Wpływy z róznych dochodów

4800

2100

43,75%

 

 

0960

Wpływy z różnych opłat

46500

17850

38,39%

020

 

 

Leśnictwo

1194

883,39

73,99%

 

02001

 

Gospodarka leśna

1194

883,39

73,99%

 

 

0750

Dochody z najmu i dzierżawy skł.jst

1194

883,39

73,99%

700

 

 

Gospodarka mieszkaniowa

132990

56556,24

42,53%

 

70005

 

Gospodarka gruntami i nieruchomoś.

132990

56556,24

42,53%

 

 

0460

Wpływy z opłaty eksploatacyjnej

86000

42206,1

49,08%

 

 

0470

Wpływy z opłat za użytkowa.wieczyst.

516

516,33

100,06%

 

 

0750

Dochody z najmu i dzierżawy

26474

13833,81

52,25%

 

 

0840

Wpły ze sprzedaży skł. majątkowych

20000

0

0,00%

750

 

 

Administracja publiczna

17200

7255,18

42,18%

 

75023

 

Urzędy Gmin

16500

6938,68

42,05%

 

 

0690

Wpływy z różnych opłat

1500

1026,39

68,43%

 

 

0970

Wpływy z różnych dochodów

15000

5912,29

39,42%

 

75011

 

Urzędy Wojewódzkie

700

316,5

45,21%

 

 

2360

Dochody wł.związane z realiz.zad.rząd.

700

316,5

45,21%

756

 

 

Doch.od os.praw.,fizycz.,i innych jednost.

895332

430658,64

48,10%

 

75601

 

Wpływy z podatku doch.od osób fizycznych

5900

1263,28

21,41%

 

 

0350

Podatek od dział.gospod.w formie kar.podatk.

5800

1263,28

21,78%

 

 

0910

Odsetki od nietermin.wpłat z tyt.pod.i opłat

100

0

0,00%

 

75615

 

Wpływy z pod.rol.leś.oraz pod.i opł.lokaln.j.o.

239110

121739,62

50,91%

 

 

0310

Podatek od nieruchomości

191640

101145,62

52,78%

 

 

0320

Podtaek rolny

19930

5550

27,85%

 

 

0330

Podatek leśny

27540

15044

54,63%

 

75616

 

Wpływy z pod.rol.leś.oraz pod.i opł.lokaln.o.f.

272429

171550,64

62,97%

 

 

0310

Podatek od nieruchomości

109378

63758,05

43,06%

 

 

0320

Podtaek rolny

110000

70169,15

83,58%

 

 

0330

Podatek leśny

19872

13116,28

40,31%

 

 

0340

Podatek od środków transportowych

3879

4087,6

105,38%

 

 

0360

Podatek do spadków i darowizn

3000

2793,9

93,13%

 

 

0370

Podatek od posiadania psów

200

110

55,00%

 

 

0430

Wpływy z opłatay targowej

2500

690

27,60%

 

 

0450

Wpływy z opł.admin.za czynności urzędowe

2500

220

8,80%

 

 

0500

Podatek do czynności cywilnoprawnych

18000

14139

78,55%

 

 

0910

Odsetki od nietermin.wpłat z tyt.pod.i opłat

3100

2466,66

79,57%

 

75618

 

Wpływy z różnych opł.stanowiące doch.jst

41000

25885,39

63,14%

 

 

0410

Wpływy z opłaty skarbowej

15000

9898

65,99%

 

 

0480

Wpływy z opłat za zezwolenia na sprz.alkoh.

26000

15987,39

61,49%

 

75621

 

Udziały gmin w podat.stanowiących doch.bp

336893

110219,71

32,72%

 

 

0010

Podatek dochodowy od osób fizycznych

276893

117145

42,31%

 

 

0020

Podatek dochodowy od osób prawnych

60000

-6925,29

-11,54%

758

 

 

Różne rozliczenia

3500

897,54

25,64%

 

75814

 

Różne rozliczenia finansowe

3500

897,54

25,64%

 

 

0920

Pozostałe odsetki

3500

897,54

25,64%

852

 

 

Pomoc społeczna

2000

916,3

45,82%

 

85228

 

Usługi opikuńcze i specjal.usługi opiekuńcze

2000

916,3

45,82%

 

 

0830

Wpływy z usług

2000

916,3

45,82%

900

 

 

Gospoarka komunalna i ochrona środowiska

17028

1705

10,01%

 

90001

 

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

17028

1705

10,01%

 

 

0960

Otrzymane spadki spadki,zapisy i dar.pien.

14000

0

0,00%

 

 

0970

wpływy z różnych dochodów

3028

1705

56,31%

921

 

 

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

8000

960,17

12,00%

 

92109

 

Domy i ośrodki kultury,świetlice i kluby

8000

960,17

12,00%

 

 

0830

Wpływy z usług

8000

960,17

12,00%

 

 

 

OGÓŁEM DOCHODY WŁASNE

1128544

519782,46

46,06%

010

 

 

Rolnictwo i łowiectwo

715897

187,5

0,03%

 

01010

 

Infrastruktura wodna i sanitacyjna wsi

715897

187,5

0,03%

 

 

6298

Środki z funduszy strukturalnych

715897

187,5

0,03%

600

 

 

Transport i łączność

233121

30000

12,87%

 

60016

 

Drogi publiczne gminne

233121

30000

12,87%

 

 

6298

Środki z funduszy strukturalnych

203121

0

0,00%

 

 

2030

Dotacje celowe na zadania własne

30000

30000

100,00%

750

 

 

Administracja publiczna

59000

31700

53,73%

 

75011

 

Urzędy wojewódzkie

59000

31700

53,73%

 

 

2010

Dotacje cel.otrzymane z bp na zad.bież.jst

59000

31700

53,73%

751

 

 

Urzędy naczel. organów władzy państ.

804

402

50,00%

 

75101

 

Urzędy nacz.org.władz.pań,kontr.i och.praw.

804

402

50,00%

 

 

2010

Dotacje cel.otrzymane z bp na zad.bież.jst

804

402

50,00%

754

 

 

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.poż

20000

20000

100,00%

 

75412

 

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.poż

20000

20000

100,00%

 

 

2030

Dotacja na zadania własne

20000

20000

100,00%

801

 

 

Oświata i wychowanie

2165

2165

100,00%

 

80101

 

Szkoły Podstawowe

2165

2165

100,00%

 

 

2030

Dotacja na zadania własne

2165

2165

100,00%

852

 

 

Pomoc społeczna

1109895

730400

65,81%

 

85212

 

Świadczenia rodz. oraz skł.emer.z ub.społ.

771000

551250

71,50%

 

 

2010

Dotacje cel.otrzymane z bp na zad.bież.jst

771000

551250

71,50%

 

85213

 

Składka na ubezpieczenie zdrowotne

4000

1530

38,25%

 

 

2010

Dotacje cel.otrzymane z bp na zad.bież.jst

4000

1530

38,25%

 

85214

 

Zasiłki i pomoc w natur. oraz skł.na ub.społ.

154000

73650

47,82%

 

 

2010

Dotacje cel.otrzymane z bp na zad.bież.jst

30000

14650

48,83%

 

 

2030

Dotacje celowe na zadania własne

124000

59000

47,58%

 

85219

 

Ośrodki pomocy społecznej

82500

44252

53,64%

 

 

2030

Dotacje celowe na zadania własne

82500

44252

53,64%

 

85228

 

Usługi opiek.i specjalistyczne usł.opiekuń.

17000

9428

55,46%

 

 

2010

Dotacje cel.otrzymane z bp na zad.bież.jst

17000

9428

55,46%

 

85295

 

Pozostała działalność

81395

50290

61,79%

 

 

2030

Dotacje celowe na zadania własne

81395

50290

61,79%

854

 

 

Edukacyjna pomoc wychowawcza

83602

83602

100,00%

 

85415

 

Pomoc materialna dla uczniów

83602

83602

100,00%

 

 

2030

Dotacje celowe na zadania własne

83602

83602

100,00%

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowis.

444312

0

0,00%

 

90001

 

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

444312

0

0,00%

 

 

2030

Dotacje celowe na zadania własne

52272

0

0,00%

 

 

6298

Środki z funduszy strukturalnych

392040

0

0,00%

926

 

 

Kultura fizyczna i sport

177772

0

0,00%

 

92695

 

Pozostała działalność

177772

0

0,00%

 

 

6298

Środki z funduszy strukturalnych

177772

0

0,00%

 

 

 

OGÓŁEM DOTACJE

2844403

898456,5

31,59%

758

 

 

Różne rozliczenia

4553572

2555428

56,12%

 

75801

 

Część oświatowa subwecji ogolnej dla jst

2414861

1486072

61,54%

 

 

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

2414861

1486072

61,54%

 

75831

 

Część równoważąca subwenji ogólnej dla jst

213183

106590

50,00%

 

 

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

213183

106590

50,00%

 

75807

 

Część wyrównawcza subwencji ogól.dla jst

1925528

962766

50,00%

 

 

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

1925528

962766

50,00%

 

 

 

w tym kwota uzupełniająca

395194

0

0,00%

 

 

 

OGÓŁEM DOCHODY

8528684

3973666,96

46,59%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                      Załącznik Nr 2

                                                                          do Zarządzenia Nr 15/06 Wójta Gminy Wasosz

                                                                                                z dnia 29 sierpnia 2006r.

 

 

 

 

Realizacja wydatków

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

za I półrocze 2006r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klasyfikacja

Nazwa

Plan

Wykonanie

%

010

 

 

Rolnictwo i łowiectwo

1321112

297538,63

22,5%

 

01010

 

Infrastruktura wodociągowa sanitacyjna wsi

1301082

289972,34

22,3%

 

 

6050

Wydatki inwestycyjne jedn.budżetowych

267500

4499,25

1,7%

 

 

6059

Wydatki inwestycyjne jedn.budżetowych

317685

74238,96

23,4%

 

 

6058

Wydatki funduszy strukturalnych

715897

211234,13

29,5%

 

01030

 

Izby rolnicze

3100

1492,7

48,2%

 

 

2850

Wpłaty gminy na izby rolnicze

3100

1492,7

48,2%

 

01095

 

Pozostała działalność

16930

6073,59

35,9%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

2400

543,99

22,7%

 

 

4300

Zakup pozostałych usług

12000

3000

25,0%

 

 

4430

Różne opłaty i składki

2530

2529,6

100,0%

600

 

 

Transport i łączność

508372

87942,17

17,3%

 

60016

 

Drogi publiczne i gminne

508372

87942,17

17,3%

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

5000

1400

28,0%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

35704

1152

3,2%

 

 

4270

Zakup usług remontowych

79129

77679,17

98,0%

 

 

4300

Zakup pozostałych usług

0

0

0,0%

 

 

4430

Różne opłaty i składki

62

62

100,0%

 

 

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżet.

110000

0

0,0%

 

 

6060

Zakupy inwestycyjne

7649

7649

100,0%

 

 

6059

Wydatki inwestycyjne jst.

67707

0

0,0%

 

 

6058

Wyd. na inwest. z udziałem Srodków Str.

203121

0

0,0%

700

 

 

Gospodarka mieszkaniowa

10100

1498,52

14,8%

 

70005

 

Gosp.gruntami i nieruchomościami

6000

0

0,0%

 

 

 

 

 

 

######

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

6000

0

0,0%

 

70095

 

Pozostała działalność

4100

1498,52

36,5%

 

 

 

 

 

 

######

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

2300

949,7

41,3%

 

 

4260

Zakup energii

800

548,82

68,6%

 

 

4430

Różne opłaty i składki

1000

0

0,0%

710

 

 

Działalnosć usługowa

17000

16836

99,0%

 

71004

 

Plany zagospdarowania przestrzennego

17000

16836

99,0%

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

17000

16836

99,0%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

0

0

0,0%

750

 

 

Administracja publiczna

1460922

660614,71

45,2%

 

75011

 

Urzędy Wojewódzkie

99472

48860,85

49,1%

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

68000

30209,03

44,4%

 

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

3304

3303,8

100,0%

 

 

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

12940

5170,42

40,0%

 

 

4120

Składki na Fundusz Pracy

1700

715,22

42,1%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

3500

1864,13

53,3%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

8000

6153,05

76,9%

 

 

4410

Podróże służbowe krajowe

500

299,2

59,8%

 

 

4440

Odpis na zakładowy FŚS

1528

1146

75,0%

 

 

 

 

 

 

######

 

 

6050

Wydatki inwestycyjne jst

 

 

######

 

75022

 

Rady Gminy

26000

8616,54

33,1%

 

 

3030

Różne wydatki na rzecz osób fiz.

25000

8580

34,3%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1000

36,54

3,7%

 

75023

 

Urzędy Gmin

1101901

496189,5

45,0%

 

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynag.

240

90

37,5%

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

710000

305046,89

43,0%

 

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

56746

54834,14

96,6%

 

 

4110

Składka na ubezpieczenie społeczne

127000

55842,75

44,0%

 

 

4120

Składka na Fundusz Pracy

18800

9046,39

48,1%

 

 

4140

Składka na PFRON

12000

7085,63

59,0%

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

12000

5242,51

43,7%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

45000

22516,19

50,0%

 

 

4260

Zakup energii

7000

2234,35

31,9%

 

 

4270

Zakup usług remontowych

8000

0

0,0%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

38000

11985,48

31,5%

 

 

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

1800

922,68

51,3%

 

 

4410

Podróże służbowe krajowe

2000

463,6

23,2%

 

 

4430

Różne opłaty i składki

9000

4073,5

45,3%

 

 

4440

Odpis na zakładowy FŚS

15700

11775

75,0%

 

 

6050

Wydatki inwestycyjne jst

16458

1488,4

9,0%

 

 

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jed.budż.

22157

3541,99

16,0%

 

 

6639

Dotacje cel.przekaz.do sam.woj.wg umów

 

 

######

 

75075

 

Promocja jednostek samorządu terytorial.

18500

3854,45

20,8%

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

3000

0

0,0%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

7000

1065,88

15,2%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

8500

2788,57

32,8%

 

75095

 

Pozostała działalność

215049

103093,37

47,9%

 

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynag.

2200

840

38,2%

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

150000

68169,68

45,4%

 

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

10849

10849,31

100,0%

 

 

4110

Składka na ubezpieczenie społeczne

27700

11110,86

40,1%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1000

60,31

6,0%

 

 

4120

Składka na Fundusz Pracy

3900

1647,06

42,2%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

1000

179,15

17,9%

 

 

4430

Różne opłaty i składki

4000

1642

41,1%

 

 

4440

Odpis na zakładowy FŚS

14400

8595

59,7%

751

 

 

Urzędy naczel. organów władzy państ.

804

201

25,0%

 

75101

 

Urzędy nacz.org.władz.pań,kontr.i och.praw.

804

201

25,0%

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

670

201

30,0%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

134

0

0,0%

 

75107

 

Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej

 

 

######

 

 

3030

Różne wydatki na rzecz osób fiz.

 

 

######

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

 

 

######

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

 

 

######

 

 

4260

Zakup energii

 

 

######

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

 

 

######

 

75108

 

Wybory do Sejmu i Senatu

 

 

######

 

 

3030

Różne wydatki na rzecz osób fiz.

 

 

######

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

 

 

######

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

 

 

######

 

 

4260

Zakup energii

 

 

######

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

 

 

######

754

 

 

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p-poż.

182813

70949,76

38,8%

 

75412

 

Ochotnicze straże pożarne

182813

70949,76

38,8%

 

 

3030

Różne wydatki na rzecz osób fiz.

3000

2198,16

73,3%

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

44494

20410,98

45,9%

 

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

3382

3382,38

100,0%

 

 

4110

Składka na ubezpieczenie społeczne

8200

3390,91

41,4%

 

 

4120

Składka na Fundusz Pracy

1200

307,66

25,6%

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

3000

1437,24

47,9%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

55000

10717,09

19,5%

 

 

4260

Zakup energii

1200

709,05

59,1%

 

 

4270

Zakup usług remontowych

5000

0

0,0%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

30000

23919,69

79,7%

 

 

4430

Różne opłaty i składki

7000

2766

39,5%

 

 

4440

Odpis na zakładowy FŚS

1337

1003

75,0%

 

 

6050

Wydatki inwestycyjne jst

20000

707,6

3,5%

 

 

6620

Wydatki na zakupy inwestycyjne jed.budż.

 

 

######

756

 

 

Doch.od os.praw.,fizycz.,i innych jednostek

22500

10281,49

45,7%

 

75647

 

Pobór podtaków, opłat

22500

10281,49

45,7%

 

 

4100

Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne

20000

9538

47,7%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

500

0

0,0%

 

 

4610

Koszty egzekucji komorniczej

2000

743,49

37,2%

757

 

 

Obsługa długu publicznego

6000

2454,42

40,9%

 

75702

 

Obsługa pap.wartoś.kredytów i pożyczek

6000

2454,42

40,9%

 

 

8070

Odsetki od kredytów i pożyczek

6000

2454,42

40,9%

758

 

 

Różne rozliczenia

84000

0

0,0%

 

75818

 

Rezerwy ogolne i celowe

84000

0

0,0%

 

 

4810

Rezerwy

84000

0

0,0%

801

 

 

Oświata i wychowanie

2547302

1254036,91

49,2%

 

80101

 

Szkoły podstawowe

1668922

823422,65

49,3%

 

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynag.

65060

29491,3

45,3%

 

 

3260

Inne formy pomocy dla uczniów

950000

 

0,0%

 

 

3260

Inne  formy pomocy dla uczniów

2165

0

0,0%

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

950000

428936,92

45,2%

 

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

74036

74036,29

100,0%

 

 

4110

Składka na ubezpieczenie społeczne

184067

85199,8

46,3%

 

 

4120

Składka na Fundusz Pracy

24200

11111,3

45,9%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

165000

83001,71

50,3%

 

 

4240

Zakup pomocy naukowych,dydakt.i książek

10000

1287,7

12,9%

 

 

4260

Zakup energii

20000

12015,69

60,1%

 

 

4270

Zakup usług remontowych

0

0

0,0%

 

 

4350

Zakup usług dostepu do sieci internet

1394

199

14,3%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

15000

7570,39

50,5%

 

 

4410

Podróże służbowe krajowe

3000

58,4

1,9%

 

 

4430

Różne opłaty i składki

6000

3868

64,5%

 

 

4440

Odpis na zakładowy FŚS

83500

62625

75,0%

 

 

6050

Wyadtki inwestycyjne

38500

6204,59

16,1%

 

 

6060

Zakupy inwestycyjne

27000

17816,56

66,0%

 

80103

 

Oddziały przedszkolne w szkołach podst.

117133

49299,97

42,1%

 

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynag.

6700

3215,2

48,0%

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

84200

32814,09

39,0%

 

 

4110

Składka na ubezpieczenie społeczne

16833

6286,67

37,3%

 

 

4120

Składka na Fundusz Pracy

2600

882,69

33,9%

 

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

6800

6101,32

89,7%

 

80110

 

Gimnazja

640197

315559,17

49,3%

 

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynag.

23300

10587,74

45,4%

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

400700

179845,76

44,9%

 

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

27147

27147,08

100,0%

 

 

4110

Składka na ubezpieczenie społeczne

78000

33696,43

43,2%

 

 

4120

Składka na Fundusz Pracy

11000

4623,98

42,0%

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

2000

157

7,9%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

50000

31600,06

63,2%

 

 

4240

Zakup pomocy naukowych,dydakt.i książek

2500

396

15,8%

 

 

4260

Zakup energii

8550

5486,48

64,2%

 

 

4270

Zakup usług remontowych

0

0

0,0%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

5000

1780,41

35,6%

 

 

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

1600

540

33,8%

 

 

4410

Podróże służbowe krajowe

1500

441,23

29,4%

 

 

4430

Różne opłaty i składki

3500

207

5,9%

 

 

4440

Odpis na zakładowy FŚS

25400

19050

75,0%

 

80113

 

Dowożenie uczniów do szkół

100000

53272,62

53,3%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

100000

53272,62

53,3%

 

80146

 

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

5000

445,5

8,9%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

3000

0

0,0%

 

 

4410

Podróże służbowe krajowe

2000

445,5

22,3%

 

80195

 

Pozostała działalność

16050

12037

75,0%

 

 

4440

Odpis na zakładowy FŚS

16050

12037

75,0%

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

 

 

######

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

 

 

######

851

 

 

Ochrona zdrowia

26000

4115,16

15,8%

 

85154

 

Przeciwdzialanie alkoholizmowi

26000

4115,16

15,8%

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

1000

503,5

50,4%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

5000

1871,95

37,4%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

20000

1739,71

8,7%

852

 

 

Pomoc społeczna

1329245

803463,57

60,4%

 

85202

 

Domy pomocy społecznej

16000

0

0,0%

 

 

4330

Zakup usług przez jst od innych jst

16000

0

0,0%

 

85212

 

Świadczenia rodz. oraz skł.emer.z ub.społ.

771000

549405,28

71,3%

 

 

3110

Świadczenia społeczne

748500

537090,67

71,8%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

3823

2061,78

53,9%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

2513

2427,83

96,6%

 

 

4010

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

12600

6199,13

49,2%

 

 

4110

Składka na ubezpieczenie społeczne

2200

921,8

41,9%

 

 

4120

Składka na Fundusz Pracy

400

131,07

32,8%

 

 

4410

Podróże służbowe krajowe

200

0

0,0%

 

 

4440

Odpis na FŚś

764

573

75,0%

 

85213

 

Składka na ubezpieczenie zdrowotne

4000

1243,22

31,1%

 

 

4130

Składki na ubezpieczenie zdrowotne

4000

1243,22

31,1%

 

85214

 

Zasiłki i pomoc w natur. oraz skł.na ub.społ.

179000

80195,64

44,8%

 

 

3110

Świadczenia społeczne

179000

80195,64

44,8%

 

85215

 

Dodatki mieszkaniowe

85000

30586,1

36,0%

 

 

3110

Świadczenia społeczne

85000

30586,1

36,0%

 

85219

 

Ośrodki pomocy społecznej

123128

53780,53

43,7%

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

89500

35438

39,6%

 

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

6323

6322,64

100,0%

 

 

4110

Składka na ubezpieczenie społeczne

15900

5884,32

37,0%

 

 

4120

Składka na Fundusz Pracy

2300

794,68

34,6%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

3100

1073,42

34,6%

 

 

4260

Zakup energii

500

411,16

82,2%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

3177

2301,82

72,5%

 

 

4410

Podróże służbowe krajowe

800

408,49

51,1%

 

 

4440

Odpis na zakładowy FŚS

1528

1146

75,0%

 

85228

 

Usługi opiek.i specjalistyczne usł.opiekuń.

34722

17065,71

49,1%

 

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynag.

480

120

25,0%

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

25400

11572

45,6%

 

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

1920

1920

100,0%

 

 

4110

Składka na ubezpieczenie społeczne

4726

2116,41

44,8%

 

 

4120

Składka na Fundusz Pracy

668

191,3

28,6%

 

 

4440

Odpis na zakładowy FŚS

1528

1146

75,0%

 

85295

 

Pozostała działalność

116395

71187,09

61,2%

 

 

3110

Świadczenia społeczne

80045

55051,65

68,8%

 

 

4210

Zakup materiałów

30000

10009,98

33,4%

 

 

6060

Zakupy inwestycyjne

6350

6125,46

96,5%

854

 

 

Edukacyjna pomoc wychowawcza

83602

46308

55,4%

 

85415

 

Pomoc materialna dla uczniów

83602

46308

55,4%

 

 

3240

Stypendia dla uczniów

83602

46308

55,4%

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowis.

901720

88227,59

9,8%

 

90001

 

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

668720

1066,64

0,2%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1000

137

13,7%

 

 

4260

Zakup energii

2000

929,64

46,5%

 

 

6050

Wydatki inwestycyjne jst

 

 

######

 

 

6058

Wydatki inwestycyjne funduszy struktural.

392040

0

0,0%

 

 

6059

Wydatki inwestycyjne jed.budżetowej

273680

0

0,0%

 

90003

 

Oczyszczanie miast i wsi

103000

28674,95

27,8%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

71000

25479,99

35,9%

 

 

 

 

 

 

######

 

 

 

 

 

 

######

 

 

 

 

 

 

######

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

5000

3194,96

63,9%

 

 

6060

zakupy inwestycyjne

27000

0

0,0%

 

90015

 

Oświetlenie ulic,placów i dróg

130000

58486

45,0%

 

 

4260

Zakup energii

110000

57886

52,6%

 

 

4270

Zakup usług remontowych

20000

600

3,0%

921

 

 

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

231893

101167,54

44,0%

 

92109

 

Domy i ośrdoki kultury,świetlice i kluby

135765

64237,54

47,3%

 

 

3020

Wydatki nie zal. Do wynagrodzeń

0

0

0,0%

 

 

2480

Dotacvja dla samorzadowej instytucji kultury

107286

35760

33,3%

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

15211

15210,9

100,0%

 

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

 

 

######

 

 

4110

Składka na ubezpieczenie społeczne

2621

2620,82

100,0%

 

 

4120

Składka na Fundusz Pracy

373

372,66

99,9%

 

 

4170

Wynagrodzenia z tyt.umów zlecenia

 

 

######

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

6036

6036,29

100,0%

 

 

4260

Zakup energii

1789

1788,78

100,0%

 

 

4270

Zakup usług remontowych

 

 

######

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

1020

1019,53

100,0%

 

 

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

249

248,56

99,8%

 

 

4430

Różne opłaty i składki

 

 

######

 

 

4440

Odpis na zakładowy FŚS

1180

1180

100,0%

 

92116

 

Biblioteki

81128

36930

45,5%

 

 

2480

Dotacja dla samorzadowej instytucji kultury

66292

22095

33,3%

 

 

3020

Nagrody i wyd. nie zal. do wynagrodzeń

113

112,85

99,9%

 

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

11089

11089

100,0%

 

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

 

 

######

 

 

4110

Składka na ubezpieczenie społeczne

1911

1910,61

100,0%

 

 

4120

Składka na Fundusz Pracy

272

271,69

99,9%

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

574

573,85

99,9%

 

 

4240

Zakup pomocy naukowych,dydakt.i książek

 

 

######

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

 

 

######

 

 

4410

Podróże służbowe krajowe

17

17,00,

100,0%

 

 

4440

Odpis na zakładowy FŚS

860

860

100,0%

 

92120

 

Ochrona i konserwacja zabytków

15000

0

0,0%

 

 

6630

Dotacja na dofinansowanie kosztów inwestycji15000

15000

0

0,0%

 

 

 

 

 

 

######

926

 

 

Kultura fizyczna i sport

232815

40256

17,3%

 

92605

 

Zadania w zakresie kultury fiz.i sportu

10600

2294

21,6%

 

 

 

 

 

 

######

 

 

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynag.

10000

1694

16,9%

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

600

600

100,0%

 

92695

 

Pozostała działalność

222215

37962

17,1%

 

 

6058

Wydaki inwest. z udziałem środ. Struk.

177772

0

0,0%

 

 

6059

Wyadatki inwestycujne jst.

44443

37962

85,4%

 

 

 

RAZEM

8966200

3485891,16

38,9%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                    Załącznik Nr 3

                                                                         do Zarządzenia  Nr 15/06 Wójta Gminy Wąsosz

                                                                                                 z dnia 29 sierpnia 2006r

                  Dotacje celowe otrzymane i wydatkowane w  I półroczu 2006 roku.

 

Dział

Rozdział

§

Strona dochodowa

Strona wydatkowa

 

 

 

Plan

Wykonanie

%

Plan

Wykonanie

%

1

2

3

4

5

6

7

8

9

750

75011

2010

59.000,00

31.700,00

53,73

59.000,00

31.700,00

53,7

 

 

4010

 

 

 

41.000,00

20.500,00

50,0

 

 

4040

 

 

 

3.304,00

3.303,80

100,0

 

 

4110

 

 

 

8.096,00

4.102,25

50,6

 

 

4120

 

 

 

1.100,00

583,19

53,0

 

 

4210

 

 

 

1.500,00

750,00

50,0

 

 

4300

 

 

 

3.350,00

1.810,76

54,0

 

 

4440

 

 

 

650,00

650,00

100,00

801

80101

2030

2.165,00

2.165,00

100,0

2.165,00

-

 

 

 

3260

 

 

 

2.165,00

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

852

85212

2010

771.000, 00

551.250,00

71,5

771.000,00

549.405,28

71,3

 

 

4010

 

 

 

12.600,00

6.199,13

49,2

 

 

4110

 

 

 

2.200,00

921,80

41,9

 

 

4120

 

 

 

400,00

131,07

32,8

 

 

4210

 

 

 

3.823,00

261,78

6,8

 

 

4300

 

 

 

2.513,00

2.427,83

96,6

 

 

4410

 

 

 

200,00

-

 

 

 

4440

 

 

 

764,00

573,00

75,0

 

 

3110

 

 

 

748.500

537.090,67

71,7

852

85213

2010

4.000,00

1.530,00

38,2

4.000,00

1.243,22

31,10

 

 

4130

 

 

 

4.000,00

1.243,22

31,10

852

85214

2010

30.000,00

14.650,00

48,8

30.000,00

14.612,00

48,7

 

 

3110

 

 

 

30.000,00

14.612,00

48,7

 

 

2030

124.000,00

59.000,00

196,7

124.000,00

55.942,00

45,1

 

 

3110

 

 

 

124.000,00

55.942,00

45,1

852

85219

2030

82.500,00

44.252,00

53,6

82.500,00

44.250,00

53,6

 

 

4010

 

 

 

60.760,00

30.636,00

50,4

 

 

4040

 

 

 

4.960,00

4.960,00

100,0

 

 

4110

 

 

 

10.500,00

4.949,32

47,1

 

 

4120

 

 

 

1.500,00

794,68

52,9

 

 

4210

 

 

 

2.052,00

1.000,00

48,73

 

 

4260

 

 

 

500,00

411,16

82,23

 

 

4300

 

 

 

500,00

152,84

30,56

 

 

4410

 

 

 

200,00

200,00

100,00

 

 

4440

 

 

 

1.528,00

1.146,00

75,0

 

85228

2010

17.000,00

9.428,00

 

     17.000,00

9.428,00

55,45

 

 

4010

 

 

 

12.402,00

6.140,00

49,50

 

 

4040

 

 

 

1.027,00

1.027,00

100,00

 

 

4110

 

 

 

       2.353,00

1.245,70

52,94

 

 

4120

 

 

 

334,00

191,30

57,00

 

 

4440

 

 

 

764,00

764,00

100,00

 

 

3020

 

 

 

120,00

60,00

50,00

 

85295

2030

81.395,00

50.290,00

 

81.395,00

49.983,00

61,40

 

 

3110

 

 

 

 

49.983,00

 

854

85415

2030

83.602,00

83.602,00

 

83.602,00

46.308,00

55,39

 

 

3240

 

 

 

83.602,00

46.308,00

55,39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                      Załącznik Nr  4  do zarządzenia

                                                                              Wójta Gminy Wąsosz  Nr15/06
                                                                                                    z dnia 29 sierpnia     2006                           

 

INFORMACJA Z WYKONANIA PLANU FINANSOWEGO ZA I PÓŁROCZE 2006 r.

GMINNY OŚRODEK KULTURY W WĄSOSZU

 

 

L.p.

WYSZCZEGÓLNIENIE

PLAN

WYKONANIE

 

PRZYCHODY

112.286

39.700

I.

Dotacje z budżetu gminy

107.286

35.760

II.

Pozostałe przychody

- (wynajem sali)

- dotacja z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego

 

5.000

3.940

940

3.000

III.

Koszty bieżące

112.286

28.871,35

1.

Wynagrodzenia

56.500

21.926,13

 

Płace osobowe

56.500

21.926,13

2.

Pochodne wynagrodzeń

11.119

4.337,60

 

Składki na ubezpieczenie społeczne

9.735

3.809,50

 

Składki na Fundusz Pracy

1.384

   528,10

3.

Materiały i energia:

- materiały biurowe

- środki czystości, nagrody, prasa

34.220

  1.724,56

4.

Usługi obce:

- abonament radiowy, opłata za telefon, opłata za internet, remonty bieżące

7.000

     838,06

5.

Świadczenia na rzecz pracowników - odpis na ZFŚS

1.112

-

6.

Podatki i opłaty

- ubezpieczenie majątku, prowizje bankowe

1.835

45

7.

Pozostałe koszty

- podróże służbowe

500

-

 

 

            Zobowiązania niewymagalne wynoszą: 3.434,34 zł.

 

 

 

 

 

                                                                                            Załącznik Nr 5/06 do Zarządzenia

                                                                                              Wójta Gminy Wasosz Nr 15/06

                                                                                                     z dnia 29 sierpnia 2006

 

 

INFORMACJA Z WYKONANIA PLANU FINANSOWEGO ZA I PÓŁROCZE 2006 r.

BIBLIOTEKA PUBLICZNA GMINY WĄSOSZ

 

 

 

L.p.

WYSZCZEGÓLNIENIE

PLAN

WYKONANIE

 

PRZYCHODY

66.292

       22.095,00

I.

Dotacje z budżetu gminy

66.292

       22.095,00

II.

Koszty bieżące

66.292

      25.549,12

1.

Wynagrodzenia

40.000

      15.829,80

 

Płace osobowe

40.000

1      5.829,80

2.

Pochodne wynagrodzeń

7.870

        2.940,58

 

Składki na ubezpieczenie społeczne

6.890

       2.568,94

 

Składki na Fundusz Pracy

980

          371.64

3.

Materiały i energia:

15.100

       6.515,28

 

Zakup książek

10.000

      4.655,82

 

Zakup materiałów i wyposażenia:

- nagrody dla dzieci,

- materiały biurowe,

5.100

     1.997,76            

        138,30     

      1.859,46

4.

Usługi obce:

- prenumerata czasopism, abonament radiowy,

2.454

        125,16

                                                  

5.

Świadczenia na rzecz pracowników - odpis na ZFŚS

668

-

6.

Pozostałe koszty

- podróże służbowe

200

-

 

 

           Zobowiązania niewymagalne wynoszą: 3.454,12 zł.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                           I N F O R MA C J A     

 

z  w y k o n a n i a   b u d ż e t u   g m i n y   W ą s o s z

z a   I  p ó ł r o c z e 2006 r.

 

Podstawowym aktem prawnym regulującym gminną gospodarkę finansową w 2006 roku  jest budżet gminy, uchwalany na rok kalendarzowy 2006
w formie uchwały budżetowej Nr XIX/121/06 w dniu 31 marca 2006 r.

Budżet gminy przygotowywany był w oparciu o akty prawne regulujące zagadnienia finansowe w gminie tj. :

Ustawę o samorządzie gminnym.

Ustawę o finansach publicznych.

Tworzony  budżet na 2006 rok, który miał zaspokoić potrzeby mieszkańców gminy, podległych jednostek skonstruowany był również  na podstawie rozeznania potrzeb.

 

                         Gmina Wąsosz położona jest w północno - zachodniej części województwa podlaskiego w powiecie grajewskim.
W gminie Wąsosz podstawowym źródłem utrzymania jest rolnictwo. Na terenie gminy dominują indywidualne gospodarstwa rolne, oparte głównie na rodzinnych gospodarstwach rolnych i mieszanych typach produkcji roślinnej i hodowlanej dostosowanej do koniunktury gospodarczej, z dążeniem do specjalizacji w zakresie produkcji mleka i trzody chlewnej.

W budżecie Gminy Wąsosz za 2006 rok kalkulację dochodów i wydatków budżetowych oparto na:
1. Prognozowanym średniorocznym wskaźniku cen towarów i usług konsumpcyjnych, który wynosi 101,5%,
2. Średniorocznym wskaźniku wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej, który wynosi 101,5%,
3. Składce Funduszu Pracy planowanej w wysokości 2,45% podstawy wymiaru, składki na ubezpieczenie społeczne
4. Informacji z Ministerstwa Finansów, zawierającej wysokości przewidywanych przez budżet państwa do projektu ustawy budżetowej na 2006 rok:
- projektowanej kwoty subwencji ogólnej składającej się z części wyrównawczej, równoważącej i oświatowej
- przewidywanych dochodów gminy z tytułu udziałów we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych.
5. Kwotach dotacji na zadania zlecone.

Plan dochodów na 2006r. w gminie Wąsosz po zmianach wynosi  - 8.528.684 zł. 

W I półroczu 2006 roku, uzyskano dochody ogółem w wysokości 3.973.666,96 zł., co stanowi 46,59% w stosunku do zakładanego planu w tym:
- dochody własne -519.782,46 zł, co stanowi  46,06% w stosunku do planu,
- dotacje -898.456,50 zł, co stanowi 31,59% w stosunku do planu,
- subwencje z budżetu państwa -  2.558.428 zł, co stanowi 56,12 %w stosunku do planu.

W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo  dochody nie zostały wykonane, ponieważ w chwili obecnej trwa realizacja  zadania, które będzie wspierane środkami pochodzącymi
z funduszy strukturalnych. Środki wpłyną do budżetu gminy z chwilą zakończenia kolejnych etapów realizacji zadania. Umowy z mieszkańcami na partycypację  w kosztach inwestycji   wodociągowej zostały zawarte z chwilą rozpoczęcia zadania. Do dnia 30.06.2006 wpływy
z zawartych umów wyniosły 38,39 %. Został złożony wniosek o częściową płatność, do chwili obecnej dotacja z tytułu funduszy strukturalnych nie wpłynęła.

W dziale Leśnictwo dochody z tytułu dzierżawy terenów łowieckich  zostały wykonane.

W dziale 600 Transport i Łączność gmina  otrzymała planową dotację w wysokości
30.000 zl., na remont drogi w obrębie wsi Szymnany.

W dziale  700 Gospodarka mieszkaniowa dochody wyniosły 56.556,24 zł, co stanowi w 42,53 % w stosunku do planu. Dochody te stanowiły:

2.      wpływy z opłat za wieczyste użytkowanie w wysokości -516,33 zł,

3.      czynsze z lokali mieszkalnych i użytkowych, dzierżawa gruntów
w wysokości 13.833,81 zł,

4.      opłata eksploatacyjna - 42.206,10 zł.

W dziale 750 Administracja publiczna uzyskano dochody w wysokości 7.255,18 zł, co stanowi 42,18% w stosunku do planu, w tym wpływy:

5.      z różnych opłat -1.026,39 zł,

6.      związane z realizacja zadań rządowych - 316,50 zł,

7.      wpływy z różnych dochodów -5.912,29 zł.

Z dotacji celowych z budżetu państwa na zadania w zakresie administracji rządowej wpłynęło 31.700 zł.  co stanowi 53,73 %.

W dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej uzyskano dochody
z dotacji wysokości 402 zł, co stanowi 50 % w stosunku do planu. Jest to dotacja na zadania zlecone dotyczące prowadzenia i aktualizacji stałego rejestru wyborców.

W dziale 75412  bezpieczeństwo publiczne i ochrona p. poż. Wpłynęła dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony środowiska i GW w Białymstoku na remont samochodu strażackiego w wysokości 20.000 zł.

W dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej uzyskano dochody w wysokości 436.320,65  zł. w tym:-

 -udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych - 117.145,00  zł.

- wpływy z podatku od nieruchomości - 148.240,88 zł.
- wpływy z podatku rolnego -97.488,36 
- wpływy z podatku leśnego -23.053,86zł
- wpływy z podatku od środków transportowych - 4.087,60 zł
- wpływy z podatku od spadków i darowizn -2.793,90  
- wpływy z podatku od posiadania psów -110zł
- wpływy z opłaty targowej -690zł
- wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych -14.139,00zł
- z opłaty skarbowej -9.898,00zł       
- wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe -220zł
- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż  i podawanie alkoholu  -15.987,39zł
- wpływy od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat -2.466,66zł

 

W dziale 758 Różne rozliczenia uzyskano dochody w wysokości  2.555.428 zł w tym:

- część równoważąca subwencji                               -     106.590,00 zł.
- część oświatowa subwencji ogólnej w wysokości -  1.486.072.00 zł
- część wyrównawcza subwencji ogólnej w wysokości.  -962.766,00zł


 Poszczególne wysokości zostały zaplanowane zgodnie z pismem Ministerstwa Finansów.

W dziale 758 na plan 3.500,00zł odsetek bankowych wykonanie wynosi 897,54 zł, co stanowi  26,64 % w stosunku do planu. Planowane nie zostały wykonane, ponieważ zmniejszyła się wysokość lokat na rachunku bankowym.

W dziale 801 Oświata i wychowanie na plan zł wpłynęło 2.165,00 zł, w tym:

8.      dotacja na zadania własne -2.165,00 zł.

W dziale 852  Pomoc społeczna uzyskano dochody z tytułu dotacji  w wysokości - 730.400,00 zł, co stanowi 65,81 % w stosunku do planu, 

W dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza wpłynęła dotacja w wysokości 83.602,00zł, co stanowi 100,0 % planu.
                                                          
W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska gmina Wąsosz znajduje się na liście rezerwowej do pozyskania środków ze ZPORR 

W dziale 92695 kultura fizyczna i sport zostały złożone wnioski o płatność z  funduszy strukturalnych w ramach programu odnowa wsi polskiej z tytułu wykonanego zadania pod nazwą" Urządzenie kompleksu sportowo-rekreacyjnego oraz remont placówki kultury
 w miejscowości Wąsosz.

W dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego uzyskano dochody w wysokości 960,17 zł.. Są to dochody za wynajem sali w GOK-u.  wykonane tylko w I-szym kwartale, ponieważ z dniem 1.04.2006 roku GOK w Wąsoszu i Biblioteka Publiczna działają jako gminne instytucje kultury.

Główne pozycje w dochodach gminy I półrocze 2006 to subwencje - 64,31 % dochodów ogółem, dotacje - 22,61 %. , dochody własne- 13,08 % w tym dochody z tytułu podatków rolnego, od nieruchomości, leśnego - 6,76 %  .

Szczegółowy podział dochodów na działy, rozdziały i paragrafy zawiera Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Wójta Gminy.      

                      Przy opracowywaniu wydatków w budżecie uwzględnione zostały procedury ostrożnościowe określone w Ustawie o finansach publicznych. W budżecie na 2006 rok zaplanowano wydatki ogółem w wysokości  - 8.966200,00 zł, w tym:

- wydatki bieżące w wysokości - 6.216.241,00 zł.

- wydatki inwestycyjne w wysokości .- 2.749.959,00 zł.

W I półroczu 2006 r. wydatki zrealizowano w 38,9% tj.; na plan 8.966.200,00zł wykonano 3.485.891,16 zł.

W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo planowane wydatki inwestycyjne zostały zrealizowane,   w 22,5 % gmina w I - szym półroczu realizowana była inwestycja pod nazwą "Przebudowa stacji uzdatniania wody w Ławsku i budowa zewnętrznej sieci wodociągowej do wsi Łempice"  Została opłacona pierwsza transza  za wykonane prace i złożone zostały wnioski
 o   płatność.  Zakończenie realizacji zadania nastąpi w miesiącu lipcu br.

Kontynuowano prace związane z opracowaniem dokumentacji na budowę zewnętrznej sieci wodociągowej do wsi Bukowo. Wykonano dokumentację i uzyskano pozwolenie na budowę dwóch ujęć wody w miejscowości Wąsosz, co pozwoli na zaprojektowanie budynku stacji uzdatniania wody dla wodociągu w Wasoszu, Żebrach i Bukowie. 


 W dziale 600 Transport i łączność planowane wydatki związane z utrzymaniem i remontami dróg w gminie (zimowe utrzymanie dróg, żwirowanie i profilowanie dróg na terenach wiejskich, drobne remonty cząstkowe  nawierzchni bitumicznej, itp.) wyniosły 18.869,13 zł .

W pierwszym półroczu 2006 roku. trwały prace przy budowie i modernizacji drogi dojazdowej do gruntów rolnych  w obrębie wsi Szymany. Koszty tej  modernizacji wyniosły 58.560,00 zł.

W dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa planowane wydatki zostały wykonane
w 14,8 %,  na zakup materiałów do drobnych  remontów  budynków  mieszkalnych.

W dziale 710 Działalność usługowa planowane wydatki zostały zrealizowane 99,0%. Wydatki te to opłata z wydane decyzje o warunkach zabudowy dla rolników indywidualnych
 i innych mieszkańców gminy i opłaty za ustalenie lokalizacji celu publicznego.

W dziale 750 Administracja publiczna na plan wydatków 1.460.922,00zł wykonano 660.614,71 zł, co stanowi 45,2%. Wydatki w tym dziale to między innymi:

Rozdział 75011 wydatki  związane z prowadzeniem zadań zleconych gminie na plan  99.472,00 zł. , wykonano  -48.860,85 zł. co stanowi 49,1 %. Wydatki te stanowiły wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, opłaty za energię, rozmowy telefoniczne, zakup materiałów biurowych.

Rozdział 75022 Rady Gminy - na plan 26.000,00 zł. , wykonano- 8.616,54 zł. , co stanowi 33,1 % planu. Wydatki te diety dla radnych.

Rozdział 75023 urzędy gminy - na plan 1.101.901,00 zł. wykonano -  496.189,5 zł. co stanowi - 45,0%  w stosunku do planu. Wydatki te to wynagrodzenia wraz z pochodnymi, zakupy materiałów biurowych, węgla , opłaty za energie, rozmowy telefoniczne, składki PFRON, odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych., zagospodarowanie placu przy urzędzie gminy.  Wspólnie z Urzędem Marszałkowskim rozpoczęto realizacje projektu polegającego na poprawie wyposażenia UG w sprzęt komputerowy.

Rozdział promocja gminy 75075 - plan wynosi - 22.157,00 zł. , wykonano - 3.854,45 zł.
 co stanowi 20,8%.  Wydatki te związane były z imprezami organizowanymi  w celu promocji naszej gminy.

Rozdział 75095 Pozostała działalność na plan - 215.049,00 zł. , wydatkowano - 103.093,37 zł. co stanowi 47,9 % Wydatki w tym rozdziale związane są  w większości
 z wynagrodzeniem dla pracowników zatrudnionych na pracach interwencyjnych.

W dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej na plan 804,00zł wykonano
201,00 zł co stanowi 25 %, z przeznaczeniem  prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców.

W dziale 754 Bezpieczeństwo na plan 182.813,00zł wykonano 70.949,76zł, co stanowi 38,8%,  Wydatki te stanowiły wynagrodzenia dla kierowców strażaków, opłaty za energię , remont samochodu dla jednostki OSP w Wasoszu., zakup paliwa do samochodów strażackich.  Kontynuowane są prace przy budowie budynku gospodarczego przy OSP w miejscowości Ławsk.                                                                                                                                                                                             

W dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej na plan 22.500,00zł wykonano 10.281,49zł, co stanowi 45,7%. Są to wydatki związane z wynagrodzeniem agencyj no- prowizyjnym sołtysów.

W dziale 757 Obsługa długu publicznego na plan 6.000,00zł wykonano 2.454,42zł, co stanowi 40,9%. Są to odsetki od zaciągniętych pożyczek inwestycyjnych.

W dziale rożne rozliczenia - na plan 84.000,00 zł.  rezerwa na wydatki nie ujęte w planie nie była rozdysponowana.

W dziale 801 Oświata i wychowanie na plan 2.547.302,00 zł wykonano - 1.254.036,91 zł.
 co stanowi  49,2% w stosunku do planu.
 Szkoły podstawowe - na plan 1.668.922,00zł wykonano 823.422,65zł, co stanowi 49,3%,
Wydatki poniesione w tym rozdziale to wydatki związane z utrzymaniem 6 -ciu szkół podstawowych na terenie gminy, wydatki na wynagrodzenia i pochodne, zakup energii, usług telekomunikacyjnych, węgla oleju opałowego pomocy naukowych, wydatki związane z remontami  szkół W I -  szym półroczu zakupiono  piece  centralnego ogrzewania do dwóch szkół w Kędziorowie i Ławsku. Kwota 2.165,00 zł. będzie wydatkowa na zakup wyprawek
 w III kwartale.
Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych - na plan 117.133,00zł wykonano 49.299,97zł, co stanowi 42,1% w stosunku do planu. Są to wydatki związane
 z wynagrodzeniem nauczycieli klas zerowych.
Gimnazja na plan 640.197,00zł wykonano 315.559,17zł, co stanowi 49,3% w stosunku do planu. Wydatki te  stanowiły wynagrodzenia i pochodne dla nauczycieli , utrzymanie budynku gimnazjum w Wąsoszu , zakup oleju opalowego, bieżące remonty i naprawy, zakup pomocy naukowych., odpisy na fundusz socjalny nauczycieli Zamontowano oprawy oświetlenia na placu przy Szkole Podstawowej w Wąsoszu.
Dowożenie uczniów do szkół na plan 100.000,00zł wykonano 53.272,62zł, co stanowi 53,3%
w stosunku do planu. Wydatki te są ponoszone na zakup biletów miesięcznych  dla dzieci  dojeżdżających  do gimnazjum .

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - wydatkowana kwota to 445,5 zł.  na podróże służbowe dla nauczycieli.

W dziale 851 Ochrona zdrowia zaplanowane środki w kwocie 26.000 zł wykorzystano
w 15,8%. Środki przeznaczono na organizację imprez dla dzieci z rodzin patologicznych. Wydatki w tym dziale w całości pochodziły z planowanych opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napoi alkoholowych.

W dziale 852 Pomoc społeczna planowano wydatki w wysokości 1.329.245,00zł, wykonano 803.463,57 zł. co stanowi 60,4%. W rozdziale 85202 planowane wydatki w wysokości 16.000zł. z zakresu domu pomocy społecznej nie zostały wykonane, ponieważ nie zachodziła  taka potrzeba.

Wydatki z zakresu świadczeń rodzinnych i ubezpieczenia społecznego zostały wykonane
w 71,3% w stosunku do zakładanego planu. Wypłacono 408 rodzinom zasiłki rodzinne, dla 64 osób zasiłki pielęgnacyjne, świadczenia pielęgnacyjne dla 16 osób, zaliczki alimentacyjne dla 5 osób, składki emerytalno- rentowe - 7 osób.

 Składki na ubezpieczenia zdrowotne w rozdziale 85213 zostały wykonane w 31,1%.

 W rozdziale 85214 Zasiłki i pomoc w naturze wykonanie wyniosło 44,8 %  w stosunku do planu.  Dla 58 rodzin wypłacono zasiłki okresowe , 38 rodzinom zasiłki celowe i dla 9 osób zasiłki stałe.

 W rozdziale 85215 dodatki mieszkaniowe na plan 85.000 zł wypłacono 30.586,10zł, co stanowi 36% w stosunku do planu.

Kwota 53.780,53 zł to wydatki związane z utrzymaniem Ośrodka Pomocy Społecznej.
 Są to wydatki  na wynagrodzenia  i pochodne dla pracowników, zakup materiałów
 i wyposażenia  w  prawidłowego funkcjonowania  ośrodka .

W rozdziale 85228 Usługi opiekuńcze i specjalistyczne wydatkowano kwotę 17.65,71zł
z przeznaczeniem na wynagrodzenia dla osób zajmujących się opieką nad chorym w domu.

W rozdziale 85295 Pozostała działalność na plan 116395.00zł wydatkowano 71.187,09zł
 z tego dożywianie w szkole  - 55.051,65 zł., pozostałe wydatki to zakup sprzętu do urządzenia stołówki    na bazie pomieszczeń gimnazjum w Wąsoszu. Od nowego roku szkolnego  dla uczniów  wydawane będą gorące obiady .Jest to program realizowany przez państwo w zakresie dożywiania. Z pomocy dożywiania skorzystało 316 dzieci w szkołach
 i 8 osób dorosłych.

W dziale 854 Edukacyjna pomoc wychowawcza otrzymane środki na stypendium to
83.602,00zł. wydatkowane w I półroczu 46.308,00zł co stanowi 55,4 % planowanej pomocy dla uczniów. Rozdysponowana kwota w I półroczu  nie została wypłacona, ponieważ nie zostały złożone właściwe dokumenty potwierdzające wydatki na rzecz osób, którym przyznano stypendium. Stypendium przyznano 155 rodzinom dla 376 uczniów.

W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zaplanowane kwoty  na inwestycje nie zostały wydatkowane , ponieważ dopiero w drugim kwartale rozpoczęliśmy realizację zadania na ulicy Świętojańskiej.

W rozdziale oczyszczeni miast i wsi wydatkowana kwota to 28.674,95 została przeznaczona  na zakup paliwa do ciągników. Również została wydatkowana kwota w wysokości 57.886 zł. na oświetlenie uliczne na terenie gminy.

W dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego planowana kwota to 231.893 zł. 
 a wykonana 101.167,54 zł, co stanowi 44,0%.  Działalność  GOK i Biblioteki Publicznej w I-szym kwartale bieżącego roku pokrywana była w całości ze środków ujętych w budżecie gminy. Natomiast od II kwartału  jednostki te działają jako gminne instytucje kultury, które są dotowane z budżetu gminy. Dotacja dla GOK w Wąsoszu  wynosi -107.286zł. , a dla Biblioteki Gminnej - 66.292,00 zł. Dotacja test przekazywana  w wysokości 1/12 zawsze do
5 każdego miesiąca.  Jednostki kultury działają na podstawie uchwalonych statutów. Swoją działalnością obejmują  teren całej gminy. Celem instytucji kultury jest pozyskiwanie
i przygotowywanie środowiska do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym  naszej gminy, instytucje kultury współpracują również ze szkołami na terenie naszej gminy.   Działające instytucje kultury oprócz dotacji z budżetu gminy czynią starania o pozyskanie środków np. na zakup książek w ramach programu promocja czytelnictwa. Gminny ośrodek kultury  w II kwartale otrzymał dotację w wysokości - 35.760,00 zł., z budżetu gminy , natomiast koszty działalności wyniosły -28.871,35zł. Koszty te to wynagrodzenia dla pracowników kultury i bieżące funkcjonowanie instytucji kultury. Biblioteka otrzymała dotację w wysokości - 22.095,00 zł. Koszty działalności  statutowej wyniosły 25.549,12 zł.

W dziale 926 Kultura fizyczna i sport planowana kwota  została wykonana w 17,3 %, na nagrody dla młodzieży biorącej udział w zawodach sportowych

W rozdziale pozostała działalność została  wydatkowana kwota w wysokości - 37.962 zł. jest to pierwsza transza za wykonanie Urządzenia kompleksu  sportowo- rekreacyjnego i remont placówki kultury w Wąsoszu.  Dnia 30.06,2006 odbył się końcowy odbiór  wyżej wymienionego zadania 

Szczegółowy podział wydatków w pełnej klasyfikacji budżetowej (dział, rozdział, paragraf) zawiera Załącznik Nr 2 do  Zarządzenia Wójta Gminy

Wójt gminy Wąsosz w I półroczu 2006 r. swoje wysiłki koncentrował na pozyskiwanie środków pomocowych z myślą o poprawie infrastruktury, a przede wszystkim na budowę sieci wodociągowej, kanalizacji i poprawę stanu dróg. Wiele zadań wykonywanych było w ramach prac interwencyjnych, co zmniejszyło koszty, a jednocześnie dało możliwość pracy dla osób bezrobotnych z terenu naszej gminy.

Prace, które zostały wykonane przez osoby zatrudnione w ramach prac interwencyjnych to:

-         malowanie dachu na budynku szkoły Podstawowej w Kędziorowie, pomieszczeń szkoły i kotłowni,

-         budowa i naprawa ogrodzenia posesji Urzędu Gminy Wąsosz

-         pomalowano pomieszczenia GOK i Biblioteki

-         układanie chodników w miejscowości Zebry

-         budowa budynku gospodarczego przy strażnicy OSP w Ławsku

-         bieżące utrzymanie dróg poprzez nawiezienie żwirem, usuwanie zakrzaczeń

 

 Ze względu na to, że gmina Wasosz  nasz jest gminą rolniczą i wzrosły wymogi sanitarne odnośnie  produkcji mleka , priorytetem jest zapatrzenie wsi w wodę .

W ramach tych zadań kontynuowane są prace przy budowie stacji  uzdatniania wody
w miejscowości  Ławsk prowadzono budowę wodociągu do Łempice i kol Łazy oraz dokonano częściowej przebudowy sieci wodociągowej we wsi Ławsk.

Prowadzono prace nad uzyskaniem pozwolenia na budowę sieci wodociągowej do wsi Bukowo - ostatniej wsi na terenie gminy Wąsosz bez wodociągu zbiorowego.

Opracowano dokumentację  oraz uzyskano pozwolenie na budowę dwóch ujęć wody
 w obrąbie wsi Wąsosz  z myślą o budowie nowej stacji uzdatniania wody dla potrzeb wodociągu w Wasoszu, Żerbach i Bukowie.

Inne ważne zadania inwestycyjne i remontowe na terenie gminy Wasosz to :

-         rozpoczęcie budowy sieci kanalizacyjnej na ulicy Świetojańskiej w Wąsoszu

-         zakończono modernizację drogi dojazdowej do pól w obrębie wsi Szymany

W pierwszym półroczu czyniono starania o pozyskanie Gimbusa dla szkół i mamy go otrzymać w III kwartale br.

W minionym okresie br. rozpisano przetarg na budowę drogi gminnej Zalesie - Sulewo-Kownaty.  W ramach programu odnowa wsi polskiej złożono dwa wnioski do Urzędu Marszałkowskiego : jeden dotyczy placu zabaw i boisk sportowych przy Szkole Podstawowej w Ławsku, a drugi zagospodarowania parku, terenu przy zbiegu ulicy Pl. Rzędziana i Farnej, wykonanie placu zabaw i boiska do piłki plażowej w miejscowości Wąsosz

Wzorem lat ubiegłych zadania inwestycyjne kończone są w II półroczu każdego roku. Wtedy też następuje rozliczenie i ponoszone są  większe wydatki w szczególności inwestycyjne. .
 Okres pierwszego półrocza, jak wcześniej zostało wspomniane to okres, gdy samorząd zabiega o pozyskanie środków pomocowych. Procedura jest taka, że najpierw samorząd winien otrzymać promesę, a później przystępuje do realizacji zadania.

W ramach realizacji zadań objętych planem Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska rozpoczęto budowę  piezometrów  na wysypisku śmieci przy drodze Wąsosz - Kędziorowo.

Gmina realizowała zadania zlecone Rozliczenie z otrzymanych dotacji i wydatkowanych
w I-szym półroczu stanowi załącznik nr.3 do zarządzenia Wójta Gminy.

W pierwszy półroczu bieżącego roku zostały spłacone dwie transze pożyczki do NFOŚ
 w wysokości  100.000,00 .   Stan zadłużenia gminy na koniec pierwszego półrocza wynosi  1.050.000,00zł.
 Należności  wymagalne z tytułu zobowiązań pieniężnych, zaliczek alimentacyjnych - 30.270,60

Nadwyżka dochodów nad wydatkami w omawianym okresie wyniosła - 487.775,80zł.

Realizując zadania w  I półroczu 2006 r. starano się poprawić warunki życia mieszkańców gminy Wąsosz.

 

 

 


 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Wąsosz

Wytwarzający/odpowiadający: Jolanta Truszkowska

Wprowadzający: Jolanta Truszkowska

Data modyfikacji: 2006-08-30

Opublikował: Helena Chorosz

Data publikacji: 2006-08-30